Loading...
nl

II

admin
admin jun 12 '09
Hoi,

Ik wilde nog een aanvulling geven op mijn vorige verhaal en hoe het zich verder ontwikkelt heeft.

Heel lang heb ik me op zitten winden hoe mensen zich ontzettend druk kunnen maken over een ander. En een ander is in dit geval mezelf. Nu ik (uiteindelijk) minder aan de mening van een ander hang en mezelf verdedig waar nodig, kom ik er steeds meer achter waar mijn eigen zwaktepunten hierin zitten en wat voor invloed dit heeft op mijn dagelijkse leven. Door mijn bi-zijn heb ik mezelf ingeprent niet te veel op te vallen, omdat mensen daar aanstoot aan konden nemen en als ik op de voorgrond trad, dan wist ik dat er opmerkingen over kwamen, omdat ik die verwachtte als "self-fulfilling prophecy" .. ik ben vaker boos geweest omdat ik dacht dat men het vaak express deed - iemand zo behandelen - niet begrijpend hoe je iemand bewust en welwillend wil kwetsen.

Maar nu ik me sterk voel en me afvraag waar ik me al die tijd druk om heb zitten maken, komen mijn gedachten hierover vrij. Ik doorzie verder hoe iemand in zijn eigen leven staat, wat de angsten zijn en hoe uniek je als individu kan zijn, iets wat ik tijden niet heb kunnen zien door de oogkleppen die ik teveel heb opgezet, waardoor ik teveel mijn eigen situatie zag. Af en toe voel ik me nog wel anders als iemand bepaalde reacties geeft, maar het doet niet meer zo een pijn, geeft af en toe nog wel boosheid .. maar het zwakt af .. ik ben blij dat ik bewust kan zeggen dat ik dit doorleefd heb, en er gewoon als persoon heel veel (geestelijk) van heb geleerd ..

Inderdaad .. je grootste angst is je grootste leerschool .. dit kan ik nu wel zeggen smile
Delen:
Lena
Lena jun 12 '09
smileheerlijk als je tot zulke inzichten komt het is zo bevrijdend
admin
admin jun 12 '09
Klopt Lena .. het "uiterlijke" heeft innerlijk zo een andere betekenis .. en ik vind het bijzonder om te zien wat een "naam" of een "lading" aan iets bij een mens teweeg kan brengen .. maar ik begrijp het heel goed, want ik heb zelf ook een proces door moeten gaan .. mensen moet net zo goed "accepteren" zoals ik, wat me ook moeite heeft gekost .. het is bevrijdend smile
Lena
Lena jun 13 '09
nee het is zeker niet gemakkelijk..
mensen die om je geven zullen wel een poging doen om het te begrijpen..
maar acceptatie..komt vooral als je er zelf niet meer mee zit.. smile
admin
admin jun 13 '09
Ik vind het prachtig om te lezen dat je jezelf nu gewoon hebt geaccepteerd hebt in wie je bent en hoe je bent!! Dat is van zo'n wezenlijk belang voor iedereen, en zeker nu voor jou, omdat je daarmee een heel stuk verleden achter je hebt kunnen laten.

Wees trots op jezelf, lieve Bart, het is bevrijdend!!
admin
admin jun 13 '09
Dank lieve Marjan ... knuffel smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki