Loading...
nl

Omdat het er heel even uit moet...

Emuca
Emuca jun 11 '09
Ken je dat gevoel? Dat gevoel dat je ergens vreselijk trots op bent, en als je dan als een blij kind naar je moeder rent om het te laten zien... En dan... Dan hoor je dat het mislukt is. Zwaar mislukt. Onder de maat, onvoldoende en maar zwakjes. Terwijl je daarvoor allemaal lieve woordjes hoorde over hoe goed je het wel bezig bent. Nou. Lekker dan. Daar gaat je trotse gevoel en je hoop dat het allemaal goed zou komen.

De tranen stromen over mijn wangen als ik naar de trein sjok, overbelast door alle spullen die ik mee heb. Ik zeg de vriend die met me meeliep gedag. Tot morgen. Ik zal er zijn. Maar ik voel me ellendig en leeg. Even heb ik medelijden met mezelf en vind ik mezelf heel erg zielig. Waarom heeft de een zoveel mazzel in zijn leven, en de ander altijd pech? Ik wil ook eens iets bereiken. Al is het maar één keertje. Waarom moet mijn geluk me afgenomen worden? Wat heb ik verkeerd gedaan?

De trein staat er wonder boven wonder nog door een vertraging. Niet dat het uitmaakt, want ik kan mijn aansluiting toch niet meer halen. En ik heb de drang om veel zoete dingen naar binnen te werken. Maar ik moet nu wachten tot mijn overstap station.
Ik zeul mijn zooi de trein in en ga op de stoel op het balkon zitten. Lekker rustig, dan maakt het ook niet uit of ik in huilen uit zal barsten.

Toch gaat er een man tegenover me zitten. Ik merk dat hij nieuwsgierig is. Ik zoek zijn ogen en kijk hem recht aan. De rest van de reis durft hij niet om te kijken. Ik pak mijn mobiel en sms mijn vriendinnetje, Jackie. Al snel belt ze terug en meteen verlies ik het gevecht tegen de tranen weer. Ze rollen over mijn wangen en mijn neus lijkt één grote snottebel. Maar het doet me weinig. Hakkelend vertel ik over mijn dag. Hoe vreselijk rot het was. Ze stelt me gerust. Haar stem horen doet me goed. Was ik maar al thuis, maar ik moet nog anderhalf uur.

Als we ophangen twijfel ik. Zal ik mijn moeder een berichtje sturen, of bellen? Ik kies het laatste en kies haar nummer. De telefoon gaat een paar keer over en dan neemt ze op. Weer een golf van verdriet. Maar het gesprek is kort en doet me toch goed. De rest van de reis gaat als een roes voor me voorbij. Ik herinner me thuis niet eens meer wat ik gelezen heb, ik werd pas wakker toen ik mijn moeder bovenaan de trap op het station zag staan. Ze wachtte me op. En ik voelde een opluchting. Ik ben niet alleen. Ik sta er niet alleen voor.
Delen:
admin
admin jun 11 '09
Lieve Emmy,

Mooi verhaal, verweven met emoties en positiviteit ! Sterkte !
Bart
Emuca
Emuca jun 11 '09
Dankje. Moest er even uit na vandaag.
Maris1976
Maris1976 jun 11 '09
Voel letterlijk een brok in mijn keel.

Maris
Emuca
Emuca jun 11 '09
Is dat een goed teken? Of een slecht teken? smile
Cialara
Cialara jun 11 '09
Lieve Emmy,

Mooi verhaal en het drukt je gevoel zo goed uit! Ik ken het wel een beetje hoor, en het is niet fijn. Maar wel fijn dat je toch iemand hebt die op je wacht... dat is toch wel belangrijk op die momenten!

Knuffel Jorine.
Emuca
Emuca jun 11 '09
Dankje. Ja, het was heel fijn... maar het blijft een grafsituatie..
Maris1976
Maris1976 jun 11 '09
Het bovenste stukje maakte me zeg maar brokkerig, hoe heartbreaking....

Het 2e stukje bewijst dat er hoe zwaar je het ook hebt op mensen kunt terugvallen als je dat wil, die keuze heb je gemaakt en dat is fijn.
Emuca
Emuca jun 11 '09
Dat was ook wel fijn. smileIk heb echt huilend in de trein van den bosch naar utrecht gezeten... en thuis moest ik dit gewoon schrijven...
Maris1976
Maris1976 jun 11 '09
Uiten op papier, uiten in vorm van tranen, uiten in vorm van praten....allemaal goed voor de verwerking van dingen.
admin
admin jun 12 '09
Aai over de bol Angel..
Beschermengel
Beschermengel jun 12 '09

Ik leef met je mee, en mooi weergegeven! dat is een gave Angel.. smile
Natalie1986
Natalie1986 jun 12 '09
aawwhhh dat is zo erg om te horen!!

inderdaad ben ik blij dat je nog kon terug vallen op je moeder!!

mooi verhaaltje geworden omdat het zo echt is!

sterkte,

Liefs Natalie
Lena
Lena jun 12 '09
angel,dank je wel...
dank je wel voor het gevoel...
want ik besef...nog 6 dagen..mijn dochter een uitslag..
troosten...
na regen komt zonneschijn..
smilehelpt ook niet echt...
al lijkt het allemaal hopeloos,hou vertrouwen..dat is eigenlijk het enige wat belangrijk is het hele leven gaat op en neer......
fijn dat je moeder er stond..
Emuca
Emuca jun 14 '09
Ja het was wel even klote... nu op naar dinsdag..... bedankt iedereen. smile
Islandlady
Islandlady jun 14 '09
Lieve Angel,

Prachtig geschreven! Mooi dat je het zo verwoorden kan.
Fijn dat je moeder er was voor je.

Liefs Bea
Emuca
Emuca jun 14 '09
Het heeft me erg geholpen. Dankje iedereen voor de complimentjes.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki