Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hans
Ik las in dat bericht duidelijk enthousiasme en verlangen. Raar dat je nu onverschillig bent over hetzelfde feest.
Dat is niet raar want je leest duidelijk wat je wilt lezen. Wezenlijk doet dat feest me niets. Het helpt de aarde niet en is niet bezig om de wereld naar de nieuwe tijd te helpen.
Ik ga aanstaande zaterdag weer naar een feest en heb er weer heel veel zin in. Zou ik om wat voor reden niet gaan, ben ik er ook niet rauwig om.
Voor mij is het allemaal maar bijzaak.
Het is voor mij hier en nu geen doen om op elke stelling en vraag te reageren. Het onderwerp is daarvoor bovendien te complex om dat in enkele zinnen te verwoorden. Ik weet, we leven in een wereld van one-liners en hebben geleerd om daar direct op te reageren zonder eerst echt naar elkaar te luisteren.
En toch kom je met one-liners en zinnen die ikzelf heb gezegd om daarmee een stelling te poneren.
Op een forum, met schriftelijke communicatie, is er weinig ruimte om een zeer uitgebreid betoog te houden.
[Als je nu eens mijn verhaal van hier eerder laat bezinken, dan moet je toch wel zien dat er achter mijn woorden een groot, en kloppend beeld zit van wat ik hier neerzet?
Ik luister echt naar je Hans, en ik begrijp heel goed waarom jij ervan overuigt bent dat iedereen een ziel heeft. Dat komt puur omdat jij en ik, de ziel en de geest heel verschillend zien.
Dus ja je hebt gelijk, in jouw wereld heeft alles en iedereen een ziel. Maar in mijn wereld dus niet. Dat is de kern van onze discussie.
Ps. Mijn intentie is het niet om ergens gaten in te schieten maar om wederzijds inzicht te vergroten.
In dit geval ben je het met mij eens, dat in mijn belevingswereld de engelmens inderdaad zonder ziel is?
Ps. Mijn intentie is het niet om ergens gaten in te schieten maar om wederzijds inzicht te vergroten.
In dit geval ben je het met mij eens, dat in mijn belevingswereld de engelmens inderdaad zonder ziel is?