Loading...
nl

herkenning van engelmensen

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 10 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Maar iedereen heeft toch wensen, voorkeuren en afkeuren?

Engelmensen hebben geen eigen wensen, voorkeuren of afkeuren. Die doen niets voor zichzelf.
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09
Euhm dus begrijp ik het goed dat je geen voorkeur hebt voor bepaalde groepen? ik bedoel vriendschappen?
Of als iemand je iets doet wat je niet leuk vind dat je het afkeurd?
of heb je het over andere dingen?
admin
admin jun 10 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hans

Als ik het plaatje neem van de ziel. En je stelt dat je als engelmens geen ziel hebt, dan geef je aan dat je geen voorkeuren hebt, geen wensen, geen afkeuren en geen capaciteiten. Of lees ik het verkeerd?

Helemaal correct. Ik heb geen EIGEN voorkeuren, afkeuren, wensen of cappaciteiten. Ik handel volledig vanuit de bron.

OK, neem een aartsengel. Die put uit de bron. Hoe kan de aartsengel het licht uit de bron omzetten in, laat ik zeggen, een boodschap? Of het ingrijpen in geval van een bijna ongeluk? Daar heeft de aartsengel competenties voor nodig, capaciteiten, een manier om de wens ten uitvoer te brengen. Hoe doet een aartsengel dat zonder ziel? Want dan ontbreekt de capaciteit om dat te doen.
admin
admin jun 10 '09

Maar iedereen heeft toch wensen, voorkeuren en afkeuren?

Engelmensen hebben geen eigen wensen, voorkeuren of afkeuren. Die doen niets voor zichzelf.

ik beaam dit volledig.
Dat zeg ik al heel mijn leven lang. ik ben hier niet voor mezelf. ikzelf heb geen eigen wensen, nog doelen, persoonlijk gezien.
Ik heb niets bereikt daarin, en zal ook niets bereiken.
Ik ben hier alleen maar vanuit een opdracht;
Nu is het wel zo, dat ik als kind ben opgegroeid, bijna dwangmatig verplichtend, om toch wensen te maken, doelen en wat dan ook te maken. En op deze manier was ik wel eens verder verwijdert van mijn oorspronkele rede van mijn aanwezigheid op aarde. Maar wordt daarin terug gezet steeds.
Ik spreek zoals ik het nu schrijf, al heel mijn leven lang hoor.
JulienMoorrees
Euhm dus begrijp ik het goed dat je geen voorkeur hebt voor bepaalde groepen? ik bedoel vriendschappen?

Ja klopt ook helemaal. Er is een ander topic over "gemeenschappelijke eigenschappen" waarin heel mooi te zien is, dat bij veel van ons, de vriendschappen komen en gaan en er geen echte voorkeur bestaat.
Dit is bij mij ook zo. Ik heb op sommige momenten intensief contact met mensen, en dan zie ik ze nooit.

Alles wordt bij mij geleid door potentie en het grotere doel. Ik heb contact met degene die daadwerkelijk verschil maken.

Of als iemand je iets doet wat je niet leuk vind dat je het afkeurd?

Inderdaad, ik keur alleen maar dingen af die niet passen in het grotere geheel.

Als iemand mij probeert onderuit te halen, doet het me ook helemaal niets.

of heb je het over andere dingen?

Nee je begrijpt het goed. Dat zijn de typische kenmerken van een engelmens.
admin
admin jun 10 '09

Als ik het plaatje neem van de ziel. En je stelt dat je als engelmens geen ziel hebt, dan geef je aan dat je geen voorkeuren hebt, geen wensen, geen afkeuren en geen capaciteiten. Of lees ik het verkeerd?

Helemaal correct. Ik heb geen EIGEN voorkeuren, afkeuren, wensen of cappaciteiten. Ik handel volledig vanuit de bron.

OK, neem een aartsengel. Die put uit de bron. Hoe kan de aartsengel het licht uit de bron omzetten in, laat ik zeggen, een boodschap? Of het ingrijpen in geval van een bijna ongeluk? Daar heeft de aartsengel competenties voor nodig, capaciteiten, een manier om de wens ten uitvoer te brengen. Hoe doet een aartsengel dat zonder ziel? Want dan ontbreekt de capaciteit om dat te doen.

Hans in mijn ogen, geef je een aartsengel een zeer beperkte vermogendheid. Hij heeft geen Ziel nodig, Hij is Goddelijk.
Trouwens om misverstanden te vermijden, een aartsengel komt je niet helpen met heel zijn Wezen, maar met een fractie van zijn totale bestaan. Al deze fractie's hebben het bewustzijn van de Engel!
Daarom kan een Aartsengel op duizende plaatsen tergelijkertijd zijn.
je kijkt teveel met mensenogen, naar deze wonderlijke gebeurtenissen, volgens mij ;
JulienMoorrees

OK, neem een aartsengel. Die put uit de bron. Hoe kan de aartsengel het licht uit de bron omzetten in, laat ik zeggen, een boodschap?

Door contact te maken. Als je kijkt naar het grote plaatje:

Dan heb je hier heel duidelijk de pijltjes lopen. Deze communicatie is van uitermate belang. Dus een aartsengel geeft niet een boodschap, maar de bron doet dit door de ziel van de mensen, en de geest van de engelmensen aan te spreken.

Of het ingrijpen in geval van een bijna ongeluk? Daar heeft de aartsengel competenties voor nodig, capaciteiten, een manier om de wens ten uitvoer te brengen.

Nee natuurlijk niet, het enige dat nodig is, is een lichaam en inzicht in het geheel. Dat inzicht wordt direct door de bron gegeven, en de geest handelt ernaar zonder dat er een identiteit in de weg zit.

Daar is geen cappaciteit voor nodig, enkel een mogelijkheid.

Hoe doet een aartsengel dat zonder ziel? Want dan ontbreekt de capaciteit om dat te doen.

De capaciteit komt vanuit de bron. De aartsengel handelt alleen maar naar het grotere geheel. Daar is geen identeit voor nodig.

"Het collectief is het antwoord!"
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Bellefleur

ik beaam dit volledig.
Dat zeg ik al heel mijn leven lang. ik ben hier niet voor mezelf. ikzelf heb geen eigen wensen, nog doelen, persoonlijk gezien.
Nu is het wel zo, dat ik als kind ben opgegroeid, bijna dwangmatig verplichtend, om toch wensen te maken, doelen en wat dan ook te maken. En op deze manier was ik wel eens verder verwijdert van mijn oorspronkele rede van mijn aanwezigheid op aarde. Maar wordt daarin terug gezet steeds.

En dus heb jij ook geen ziel. Of zie je dit anders?
JulienMoorrees

Hans in mijn ogen, geef je een aartsengel een zeer beperkte vermogendheid. Hij heeft geen Ziel nodig, Hij is Goddelijk.
Trouwens om misverstanden te vermijden, een aartsengel komt je niet helpen met heel zijn Wezen, maar met een fractie van zijn totale bestaan. Al deze fractie's hebben het bewustzijn van de Engel!
Daarom kan een Aartsengel op duizende plaatsen tergelijkertijd zijn.
je kijkt teveel met mensenogen, naar deze wonderlijke gebeurtenissen, volgens mij ;

Amen! wink
Emuca
Emuca jun 10 '09
Maar NiMS, hoe wil je een zielkoppeling maken zonder ziel? :V
admin
admin jun 10 '09
Daar ben ik het mee eens, dat aartsengelen overal aanwezig zijn als kleine fracties en zo overal tegelijkertijd hulp kunnen bieden.
Even terug naar het onderwerp waar het hier over gaat: engelmens en ziel.
Als ik het goed begrijp heb jij, NiMS geen ziel. Daarmee zeg je dat je geen eigen wensen en verlangens hebt.
Dan kan ik dit bericht niet goed plaatsen: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php....html#Post57678
Want wie heeft hier zin om naar dat feest te gaan, als jij geen wensen of verlangens hebt?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik heb mijn eigen reden om nog steeds vol te houden dat ook engelen een ziel hebben. En als een engelmens echt geen ziel zou hebben, dan ben ik geen engelmens.

Wat zijn jouw redenen, als je het bovenstaande leest? Ik heb namelijk sterk het gevoel dat ook jij Ziel en Geest met elkaar aan het verwarren bent.

Emmy,
Kun je aangeven wat jij verstaat onder Ziel en Geest?
JulienMoorrees
Maar NiMS, hoe wil je een zielkoppeling maken zonder ziel? :V

Je koppelt met de ziel van een ander door middel van je vleugelchakra. Het wil dus niet zeggen dat je eigen ziel, met de ziel van een ander wordt gekoppeld.
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09
Ik herken wel wat je zegt hoor vriendschappen gaan en komen maar eerlijk gezegd noem ik persoonlijk die mensen geen vrienden. Laten we het zo zeggen ik noem ze meer kennissen.
Helpen en gaan.
Oh ik schrok al, ik dacht echt dat je dierenmishandeling of oorlog niet afkeurde..
Emuca
Emuca jun 10 '09
Dus je kan geen contact maken met andere engelmensen, want die hebben geen ziel volgens jou...

Een ziel is voor mij dat wat je mens maakt. Een mens heeft een mensenziel, een olifant die van een olifant en een engel is een sterkere ziel. De ziel is je menselijke instinct.. de persoon wie jij bent. Jou bron van energie. De geest is het voedsel voor de energie die je ziel nodig heeft. Als het emotioneel slecht met je gaat, is je geest zwak, dus kan je ziel zich niet voelen => slecht gevoel. Om zo maar een voorbeeld te noemen.
JulienMoorrees

Even terug naar het onderwerp waar het hier over gaat: engelmens en ziel.
Als ik het goed begrijp heb jij, NiMS geen ziel. Daarmee zeg je dat je geen eigen wensen en verlangens hebt.
Dan kan ik dit bericht niet goed plaatsen: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php....html#Post57678
Want wie heeft hier zin om naar dat feest te gaan, als jij geen wensen of verlangens hebt?

Als ik niet naar emporium zou zijn geweest dan zou het me wezenlijk geen z*k uitmaken. Maar dat betekend niet dat je geen leuke dingen mag doen. Een gezonde geest zit in een gezond lichaam. En aangezien ik wel degelijk een geest heb, zijn dit de momenten waarop mijn geest wordt opgeladen en gevoedt. Het zijn niet mijn eigen wensen en verlangens, maar ik weet zeker dat de bron graag wil dat ik blijf leven.

Zo eet ik ook omdat mijn lichaam dat nodig heeft. Is dat dan zo gek?

p.s. Waarom reageer je verder niet inhoudelijk op de dingen waarvan ik hier eerder aangeef dat ze niet kloppen in je verhaal? Je bent alleen maar bezig om gaten in mijn verhaal te vinden (die er overigens niet zijn), maar je eigen gaten vul je niet op. Kom eens uit je comfort-zone smile.
JulienMoorrees
Ik herken wel wat je zegt hoor vriendschappen gaan en komen maar eerlijk gezegd noem ik persoonlijk die mensen geen vrienden. Laten we het zo zeggen ik noem ze meer kennissen.
Helpen en gaan.
Oh ik schrok al, ik dacht echt dat je dierenmishandeling of oorlog niet afkeurde..

Persoonlijk boeit het me niet. Dierenmishandeling of oorlog. Tja, voor mij een boel onwetende mensen die het geheel niet kunnen zien. Maakt me dus helemaal niets uit.

Ik weet dat het hard klinkt, maar uiteindelijk zijn er wel andere mensen in het grotere geheel, die dat gedeelte voor mij oplossen laugh.

En dat is het voordeel van het contact met de bron. Je bent gewoon niet alleen!
admin
admin jun 10 '09

ik beaam dit volledig.

En dus heb jij ook geen ziel. Of zie je dit anders?

Ik heb altijd als kind een rechtsteeks kontakt gehad met de Bron.
Toch begreep ik niet waarom anderen dan niet vanuit die ziel, waarvan men zei dat iedereen dat heeft, konden praten, samen met me.
ik deed dat zo graag, en eigenlijk altijd.
Dus ik vermoed, dat ik sprak vanuit de geest.
Maar ik ben opgevoed vanuit de gedachte jij hebt een ziel,
terwijl ik dan altijd zei, "nee, ik Ben de ziel, ik spreek vanuit de ziel"..
JulienMoorrees
Dus je kan geen contact maken met andere engelmensen, want die hebben geen ziel volgens jou...

Contact wel, maar geen zielenkoppeling inderdaad. Toch kun je wel weer vleugelchakr's met elkaar verbinden, maar dan spreek je niet meer over een zielenkoppeling.

Ik maak nu ook contact met jou, door via het forum met je te communiceren. Communicatie is er op vele vlakken mogelijk.

Een ziel is voor mij dat wat je mens maakt. Een mens heeft een mensenziel, een olifant die van een olifant en een engel is een sterkere ziel. De ziel is je menselijke instinct.. de persoon wie jij bent. Jou bron van energie. De geest is het voedsel voor de energie die je ziel nodig heeft. Als het emotioneel slecht met je gaat, is je geest zwak, dus kan je ziel zich niet voelen => slecht gevoel. Om zo maar een voorbeeld te noemen.

Duidelijk en ook hier zie ik een duidelijk mengeling van Ziel en Geest. In je geest zitten de instincten en die heb je hier bij de ziel gezet.

Wat is bij jou precies het verschil tussen ziel en geest? Hoe kan je het ene van het andere onderscheiden?
Emuca
Emuca jun 10 '09
Een groot deel van mijn instincten zitten in mijn ziel hoor. Maar dit zijn instincten die deel zijn van de 'gaven' die ik heb.
Voor mij is de geest de moter die je ziel in dit lichaam houdt en energie levert.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420