Loading...
nl

herkenning van engelmensen

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 10 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
En als een engelmens echt geen ziel zou hebben, dan ben ik geen engelmens.

Jij bent inderdaad ook één van degene bij wie ik het niet zie. Maar dat zegt ook iets over mij. Ik denk en zie niet in bollen smile.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Angel of Death

En zoals Paulette al zelf heeft gezegd is dat ze zelf ook genoeg contact heeft met de engel. Het enige wat ik doe is toekijken en kaartspelletjes spelen.

Is dat zo Paulette? Hoeveel komt in dit geheel echt vanuit jouzelf? Het komt op mij nu namelijk een beetje over alsof anderen voor je aan het praten zijn.

Waarom moet Emmy hier toekijken? Is het nodig dat zij er bij is?
admin
admin jun 10 '09
Ik ga hier met Emmy mee. Ieder dier, mens en engel heeft een ziel. Juist daarmee hebben ze een eigen karakter en eigenschappen, en de ziel is tevens drager van het leven. Men spreekt niet voor niets bij een overledene van een "ontzield lichaam".
Ik denk zelfs dat de engeeln een sterkere en verder ontwikkelde ziel hebben dan een mens. Vandaar ook dat voorbeeld dat een engelmens een ander mens kan 'bewerken'. Dat doe de engelmens door een andere ziel te veranderen via de kracht van zijn eigen ziel.
Over engelen heb ik al veel gelezen, maar niet dat zij zinder ziel zijn. De verscheidenheid aan soorten en karakters is net zo uitgebreid als bij mensen.

Verder: ik heb ook een engel op bezoek. En terwijl ik hier bezig ben voel ik zeer duidelijk de aanwezigheid. Ik kan vragen stellen en die worden beantwoord. De communicatie is elke dag makkelijker. Maar deze engel is wel een dondersteen en heeft de nodige humor meegebracht. Ik heb zelf de komst van de engel waargenomen; Emmy heeft dit later bevestigd.
admin
admin jun 10 '09
Hans, wat versta jij onder Ziel! Wat is een ziel, naar jouw idee..
(ik ruikt ineens witte lelie's das vreems...mooi)
admin
admin jun 10 '09
Een ziel: (de drager van) het leven dat zich in dit lichaam heeft genesteld, de goddelijke kern met haar eigenschappen en kwaliteiten. Datgene wat in het lichaam kwam bij de conceptie en wat het lichaam verlaat na de dood.

Lelie - dat staat voor geluk! smile
JulienMoorrees
En wat versta jij dan onder geest? Want hierboven beschrijf je namelijk de geest. En die heeft iedereen.
admin
admin jun 10 '09
De geest is de algemene goddelije kern, Die is overal bij iedereen aanwezig. Op dat punt onderscheid niemand zich van een ander en zijn wij allen 1.
admin
admin jun 10 '09
hans en waarin zit nu het verschil volgens jou? Ik zie geen verschil in je antwoorden, van ziel en Geest
admin
admin jun 10 '09
Toevoeging: neem de aartsengelen:
Ze hebebn allemaal dezelfde geest, de zuivere opdracht van God.
Toch onderscheiden ze zich van elkaar; elke aartsengel heeft eigen kenmerken. Dat zit in hun ziel. Die is groot, sterkt ontwikkeld en zuiver.
Naarmate je lager komt in rang is de ziel kleiner en minder zuiver.
Maar als je andere ideeen hebt - ik hoor het graag.
JulienMoorrees
Dat zeg je net ook over de ziel:
"de goddelijke kern met haar eigenschappen"

Kun je eens duidelijk de verschillen tussen de ziel en de geest vertellen? Want nu begrijp ik wel waarom je denkt dat een engel ook een ziel heeft. Jij hebt een heel abstract beeld van ziel en geest. Kan je het ook concreet maken?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Hans
Toevoeging: neem de aartsengelen:
Ze hebebn allemaal dezelfde geest, de zuivere opdracht van God.

Volgens mij bedoel je hiermee, het contact met de bron. Is datgene wat jij de Geest noemt, soms bindings-energie?

Toch onderscheiden ze zich van elkaar; elke aartsengel heeft eigen kenmerken. Dat zit in hun ziel. Die is groot, sterkt ontwikkeld en zuiver.

Kenmerken zitten juist in de geest. Een ziel is enkel een eigen identiteit, een doel van jezelf. Een gezamenlijk doel valt alweer buiten de ziel. De ziel is de individualiteit.

Naarmate je lager komt in rang is de ziel kleiner en minder zuiver.

Wat bedoel je hiermee? Waarom kan ziel zuiver of onzuiver zijn? Een ziel is enkel een identiteit. Die kan niet zuiver of minder zuiver zijn. Het is er, of het is er niet.
admin
admin jun 10 '09
Concreter? Laat ik dicht bij huis blijven: mezelf.
Ik heb een goddelijke kern, de geest die diep in mij huist. Een drager van datgene wat ik nu mag zijn.
Daarnaast is mijn ziel. Het kernelement van mijn ziel is vuur. Die wordt gevoed vanuit die goddelijke kern. In de ziel huist mijn opdracht, mijn mogelijkheden, mijn ontwikkelingen waardoor ik kansen kan benutten. het is mijn ziel waardor ik me onderscheid van de rest. Als ik alle aspecten van mijn ziel verder ontwikkel, dan word ik completer en zuiverder.
admin
admin jun 10 '09
Origineel bericht van: NiMS

Als ik het plaatje neem van de ziel. En je stelt dat je als engelmens geen ziel hebt, dan geef je aan dat je geen voorkeuren hebt, geen wensen, geen afkeuren en geen capaciteiten. Of lees ik het verkeerd?
admin
admin jun 10 '09
Oh ik zie dat anders, hans. Ik zal ook eens poging wagen om het in woorden om te zetten.. geduld heé smile
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Inderdaad amen!

Waarom zeg je dit?

Omdat ik het met Emmy eens ben
JulienMoorrees
Concreter? Laat ik dicht bij huis blijven: mezelf.
Ik heb een goddelijke kern, de geest die diep in mij huist. Een drager van datgene wat ik nu mag zijn.
Daarnaast is mijn ziel. Het kernelement van mijn ziel is vuur. Die wordt gevoed vanuit die goddelijke kern. In de ziel huist mijn opdracht, mijn mogelijkheden, mijn ontwikkelingen waardoor ik kansen kan benutten. het is mijn ziel waardor ik me onderscheid van de rest. Als ik alle aspecten van mijn ziel verder ontwikkel, dan word ik completer en zuiverder.

Ook hier scheer je geest en ziel weer over dezelfde kam.

Ook is het voor mij helemaal niet concreet wat je bedoelt met "Het kernelement van ziel is vuur". Wat betekend dit precies? En waarom heeft jouw ziel een kern-element? Ben jij vuur? Bepaalt vuur jouw identiteit?

Kortom, heb jij eigenschappen aan je ziel verbonden die daar misschien helemaal niet thuis horen?

Zoals belle net ook al vroeg, wat is nu het wenzelijke verschil bij jou, tussen ziel en geest.
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Inderdaad amen!

Waarom zeg je dit?
Amen betekent: het zij zo.
Ik denk dat Natalie hier gewoon aangeeft dat ze het eens is. Natalie, klopt dat?

Hihi ja dat klopt!!
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09

Maar iedereen heeft toch wensen, voorkeuren en afkeuren?
JulienMoorrees

Als ik het plaatje neem van de ziel. En je stelt dat je als engelmens geen ziel hebt, dan geef je aan dat je geen voorkeuren hebt, geen wensen, geen afkeuren en geen capaciteiten. Of lees ik het verkeerd?

Helemaal correct. Ik heb geen EIGEN voorkeuren, afkeuren, wensen of cappaciteiten. Ik handel volledig vanuit de bron.
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20engelmens.htm

Met ziel:

En zonder ziel:
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie