NiMS... als andere dingen zien die jij niet ziet, hoeft dat toch niet te betekenen dat dat wat zij zien een projectie is?
Emmy, je doet het nu overkomen alsof het "ik" tegen "jullie" is, en dat vind ik erg jammer.
Inderdaad dat hoeft zeker niet zo te zijn. Vandaar dat ik er ook
soms bij heb gezet.
Maar waarom denk je, dat jij zelf ook geen projecties van anderen oppikt?
Ik heb wel eens duidelijk projecties gezien, waarin iemand, iemand anders (onbewust) ging vormen naar iets dat deze persoon helemaal niet is. Toch ging dat vanwege de kracht die de andere engelmens had, wel gewoon door, maar de ander werd hier behoorlijk van uit balans gebracht.
Iedereen heeft zijn specialiteit en ik vind niet dat je kan oordelen dat dat projectie kan zijn omdat het buiten jou straatje of wat jij denkt dat waar is geloofd.
Dat kun je wel zo stellen, maar ik vind dat jij ook niet kan oordelen dat het
geen projectie van iemand anders (of jezelf) is.
Uiteindelijk weten we het niet, en is het de persoon zelf, die moet bepalen wat er nu echt is.
Op het moment dat ik lees dat Paulette er ziek van wordt, is dat voor mij een signaal dat er iets niet klopt. Dat is het enige waar ik op heb gereageerd.
Natuurlijk hoort iedereen tegenstrijdige dingen.. dat is om jezelf te beschermen en omdat je zelf dingen anders interpreteert. Je weet dat je zelf niet toegeeft, en dat andere dat ook niet zo snel doen.. maar dat houdt toch niet in dat wat zij zien/horen/voelen niet waar kan zijn?
En dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb alleen aangegeven dat ik dingen anders zie en wat dit is. Daar hoef je dan toch geen drama van te maken
.