Loading...
nl

Hoe klein is deze aarde

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 7 '09
Als je de aarde in dit universum plaatst zijn wij heel erg nietig.
Het volgende filmpje ilustreert dit enorm goed:
Delen:
admin
admin jun 7 '09
Ja, mooi filmpje.
De grootste van de getoonde sterren die je met het blote oog kunt zien is Mu Cephei. Die ziet er al redelijk weird uit, als een rare rode punt, en is wisselend in helderheid. Vormt samen met twee andere sterren een driehoekje, niet ver van Algol (duivelsster).
admin
admin jun 7 '09
Wat zijn we klein.... eek
Heidelroos
Heidelroos jun 7 '09
Bijzonder hé!!
Beschermengel
Beschermengel jun 7 '09

Haast onzichtbaar frown
admin
admin jun 7 '09
Ja, enroem verschillen in fysieke afmetingen. En toch moet je er geen minderwaardigheidscomplex van krijgen. Elk mens, dier, plat, mineraal bevat een goddelijke kern. En die maakt deel uit van het geheel. De enorme sterren hebben datzelfde.En we maken er dus deel van uit.

Ook in andere acpecten. De materie waarvan de aarde is opgebouwd zijn restanten van supernovae, sterren die mss wel 10 miljard jaar geleden zijn geexplodeeerd, en waardor alle elementen zijn ontstaan waarmee de aarde en alle levensvormen op aarde zijn opgebouwd. Dus, voel bijvoorbeeld aan je haren en besef dat dit lang geleden onderdeel was van een grote ster. Dat geeft een apart gevoel, niet?
admin
admin jun 7 '09
Geen minderwaardigheidscomplex, maar het maakt wel dat je je heel kwetsbaar voelt.
Vorige week was er een keimooi progamma op België over ruimte vaarders, heel interessant om te horen hoe zij het vonden de Aarde vanuit zo'n piepklein raampje te zien.
admin
admin jun 7 '09
Ja, veel astronauten zijn aanvankelijk nuchtere wetenschappers die weinig met spiritualiteit hebben. En na terugkeer uit de ruimte zijn ze vaak enorm gedreven op het gebied van natuurbehoud en spiritualiteit. Ze hebben de kwetsbaarheid van de aarde gezien, de dunne laag waar al het leven zich afspeelt. En de manier waarop de 'beschaafde' mens omgaat met die kwetsbaarheid....
admin
admin jun 7 '09
Ja precies! Ik vond het fascinerend om te horen wat ze daarbij voelden en hoe dat ze dat heeft veranderd in het gewone leven.
1 van mijn hobbies, mensen en hun visies beluisteren.
Cialara
Cialara jun 7 '09
Ik vind het een prachtig filmpje! Alleen als ik dat allemaal zo zie dan denk ik wel eens andersom ook:

In ieder mens speelt zich ook een soort van universum af; Je kunt steeds kleiner gaan! Van heel mens, naar spieren of botten, naar cellen, naar... enzovoort...

In dat opzicht zouden we juist weer heel groot zijn; alles is dus relatief!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki