Loading...
nl

labyrinten

Takhihiii
Takhihiii jun 6 '09
Heeft iemand hier wel eens een labyrint gelopen? Ik heb er mooie ervaringen mee gehad. Op googlemaps heb ik een aantal labyrinten in nederland op de kaart gezet, sommige daarvan heb ik bezocht, andere wil ik binnenkort bezoeken; labyrintenpad

Die laatste onweerbui heeft me weer terug op het pad van het labyrint gebracht. Wij trainden namelijk Qigong op die avond op een schoolplein en op het moment dat wij klaar waren barstte de bui los. In dat schoolplein is een labyrint gelegd in de klassieke vorm. De klassieke vorm heeft meestal zeven lagen en zo heb ik ze vroeger ook enige malen op het strand gemaakt.

Een bijzondere keer staat mij nog altijd bij toen er een geweldige onweersbui boven mij losbarstte terwijl ik in het centrum van een zelfgemaakt labyrint stond. Ik stond daar met de vraag of de krachten mij verlaten hadden, die ik tot dantoe ervaren had. Dat onweer liet mij toen luid & duidelijk blijken dat de krachten altijd aanwezig waren, ook als ik ze niet voelde.

Het onweer heeft op dat moment een wending aan mijn leven gegeven, door elke twijfel weg te nemen. Nou, er is nog steeds twijfel, maar als deel van een ontwijfelbaar geheel.

Toen ik visionquest deed, barstte op de laatste dag ook een geweldig onweer los. Ik heb geluk dat ik nog steeds niet geraakt ben grin
Delen:
Lena
Lena jun 6 '09
dat onweer speelt een belangrijke rol zo te lezen.. wink
Cialara
Cialara jun 6 '09
Ik heb eigenlijk niet veel met labyrinten. Maar ik heb wel een heel mooi boek gelezen van Kate Mosse; Het verloren labyrint.
Echt een prachtig boek waar in labyrinten een rol spelen. Het gaat voornamelijk over de Katharen en over onsterfelijkheid, een heel spannend boek ala de da vinci code. Echt een aanrader.
admin
admin jun 6 '09
Bij labyrinten moet ik altijd denken aan de film The Shining, het grote labyrint in het donker en de sneeuw. Meesterlijk verfilmd door Stanley Kubrick, fantastisch camerawerk.
Beschermengel
Beschermengel jun 6 '09
Mooie Avatar Hans!

Ik heb toen ik klein was wel eens een labyrint gelopen en wat was ik bang! ik kon de uitgang niet vinden en raakte in paniek, en nu heb ik nog zo iets van ....als ik ergens ben...ik moet er wel uit kunnen!! confused(dus klein tikje er van overgehouden )
Takhihiii
Takhihiii jun 6 '09
tja beschermengel, dan heb je een doolhof gelopen en geen labyrint, want in een labyrint (dat maar één pad heeft) is het onmogelijk om de uitgang niet te vinden als je blijft doorlopen...
Beschermengel
Beschermengel jun 6 '09
ooohh ....ja das waar! vergissing smiledoolhof inderdaad die bedoel ik!

is het dan labirint? dat is volgens mij wel een doolhof.
Muin
Muin jun 7 '09
Een doolhof wordt ook wel een labyrint genoemd, maar eigenlijk is die term onjuist.
Bij een labyrint is het, in tegenstelling tot een doolhof, niet de bedoeling een bepaald punt te zoeken (het middelpunt of de uitgang).

Deze omschrijving vind ik echt heel erg mooi:

Een labyrint heeft maar één gang, waarin diegene die loopt vanzelf wordt begeleid naar het eindpunt.

Hierbij is het afleggen van de weg dus net zo belangrijk als, misschien zelfs belangrijker dan, het bereiken van het doel.

Labyrinten hebben vaak tot doel een spirituele weg fysiek voor te stellen.

Het labyrint zou de levensweg weerspiegelen, steeds als men denkt het doel te bereiken blijkt het leven een andere richting te nemen.

Er is dus doorzettingsvermogen nodig het doel te bereiken.


Bron : Wikipedia

Op deze site vind je ook verschillende afbeeldingen van Labyrinten (een beetje scrollen naar beneden)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doolhof
Takhihiii
Takhihiii jun 7 '09
Een mooie omschrijving inderdaad, die naar mijn idee verwijst naar de invloed van het denken.

Wanneer je niet zou denken over het bereiken van het doel, zou er namelijk ook geen doorzettingsvermogen nodig zijn.

In een doolhof heeft het wel zin om over het doel te denken, maar in het labyrint hoeft dat niet. Je hoeft alleen maar te lopen en de weg brengt je naar het 'doel' en terug. En als je het labyrint vergelijkt met de levensweg, dan zou je over het (doel van het) leven ook niet na hoeven te denken.
admin
admin jun 8 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Mooie Avatar Hans!

Dank je. Is een van mijn pastels, Uranus.
admin
admin jun 8 '09
Het labyrint zou de levensweg weerspiegelen, steeds als men denkt het doel te bereiken blijkt het leven een andere richting te nemen.

Er is dus doorzettingsvermogen nodig het doel te bereiken.


Wat een geweldig mooie omschrijving ... na het lezen ben ik onder de indruk en ervan overtuigd dat elke levensweg een labyrint is!! Prachtig mooi,,,,, dank je wel voor het delen.
Takhihiii
Takhihiii jun 9 '09
Ik heb vandaag de labyrinten in Heiloo, Zaandam en Hoofddorp bezocht en toen ik even uitrustte nabij het treinstation van Hoofddorp zag ik daar een boom met een lange streep bast weggeslagen. Dat kan naar mijn weten alleen gebeuren als 'ie door de bliksem getroffen is!

zoiets als dit; http://www.nufoto.nl/fotos/98165/blikseminslag-wageningse-boom-goed-zichtbaar.html
Emuca
Emuca jun 9 '09
Zo'n boom had ik vlakbij mijn huis, maar die is een paar weken terug omgehakt, omdat de boom is afgestorven. frown
Muin
Muin jun 20 '09
Voor mij staat het labyrint symbool voor “afscheid”. Zeven jaar geleden heb ik in Schotland in een labyrint gelopen met mijn eerste vriend (mijn eerste relatie). Vlak daarna zijn wij uit elkaar gegaan. Vorig jaar hebben mijn ex-vriend (mijn laatste relatie) en ik een labyrint gemaakt voor de kids. En ja, wij hebben in het labyrint gelopen. Vlak daarna zijn mijn ex-vriend en ik uit elkaar gegaan. En de kids (kinderen van mijn ex) wonen nu in Nieuw Zeeland. Door deze ervaringen mijd ik labyrinten. Het doekje waar het labyrint op staat, heb ik vanochtend in de prullenbak gegooid. Het boeit mij niet meer.

Ik heb net een kaartje getrokken en kreeg deze boodschap:

Je bent terecht gekomen in de situatie waar je vraag over gaat, via de spirituele Wet van de Aantrekkingskracht.

Je hebt bepaalde personen of situaties aangetrokken omdat zij een spiegel zijn van je gedachten, emoties en overtuigingen. Op dezelfde manier verdwijnen mensen en situaties die je vroeger aantrekkelijk vond, nu uit je leven, want je energie is veranderd doordat je nu op een ander punt bent op je spirituele pad. “Soort zoekt soort” betekent dat alles en iedereen die je aantrekt in je leven overeenstemt met je denkpatronen.


Hmmmm… blush
Takhihiii
Takhihiii jun 22 '09
Misschien moet je juist zo vaak labyrinten lopen totdat er niets meer valt af te scheiden.

Ik heb het labyrint zo'n twintig jaar geleden ontdekt toen ik stopte met school. Ik verfte het plafond van mijn kamer zwart en daarop tekende ik labyrinten. Ik raakte in een neerwaartse spiraal maar ik denk dat het labyrint mij uiteindelijk geholpen heeft om er weer uit te komen. Zo zwart als toen is het in ieder geval nooit meer geweest.
admin
admin jun 22 '09
En waar vind je labyrinten dan??
Muin
Muin jun 22 '09
Quote:
Misschien moet je juist zo vaak labyrinten lopen totdat er niets meer valt af te scheiden.


Denk je dat labyrinten bepaalde krachten bevatten? Geven ze altijd antwoorden op jouw vragen? Ga je altijd labyrinten lopen als je iets in jezelf of bij jezelf mist?
Takhihiii
Takhihiii jun 23 '09
Origineel bericht van: Larapinta
En waar vind je labyrinten dan??

In het openingsberichtje had ik al een link gegeven, maar er zijn er meer te vinden op de site van de stichting doolhof en labyrint;
http://www.doolhoven.nl en er zijn ook heel veel mensen die labyrintenworkshops geven. Pas geleden in Delft nog.

Ik denk niet dat labyrinten krachten bevatten, ik denk dat mensen krachten hebben, die we met behulp van bijvoorbeeld een labyrint kunnen (her)ontdekken. Maar die krachten waren er natuurlijk altijd al, iets missen is de misvatting zelf. Ik ben met labyrinten bezig geweest omdat de vorm me boeide en als je meer informatie gaat zoeken, vind je vanzelf hoe mensen het labyrint kunnen gebruiken en zodoende ben ik labyrinten in gegaan met vragen en weer naar buiten gekomen met antwoorden.

Maar meestal vergeet ik vragen tot het antwoord komt grin
Muin
Muin jun 23 '09
Larapinta, hoe vind je van dit labyrint?

http://www.wildplukker.nl/?p=438

Ik kan bijna niet wachten om het te zien en te ervaren.

Bedankt Takhi voor de tip!
admin
admin jun 23 '09
Wauw....geweldig!! laughDank je voor het delen Muin!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki