Loading...
nl

Mobiele telefoon verloren op straat.

frettenfan
frettenfan jun 3 '09
Wat ik vandaag meemaakte is best raar en aangezien ik van iemand eerder op dit forum heb gehoord dat toeval niet bestaat liet het me niet los.

Ik reed vandaag op mijn scooter weg naar mijn opa maar voelde plots dat mijn telefoon niet meer in mijn zak zat, dus ik omdraaien naar huis.
Daar zag ik bij een huis 1 van onze staigaires staan, dacht ik dus ik riep hé Chantal maar het was haar zus die ontzettend veel op haar leek.
Ik reed weer door naar huis om via de huistelefoon naar mijn mobiel te bellen en die bleek in gesprek. Toen wist ik gelijk dat iemand hem had.

Ben snel teruggereden maar zag niemand meer en doorgereden naar de stad om een nieuwe simkaart te halen, ik moet tenslotte bereikbaar blijven op mijn nummer stel dat er iemand belt over Macho.

Eenmaal weer thuis ging ik op hyves om de staigaire even een berichtje te sturen dat ze zo op haar zus leek en vertelde dat ik in haar straat mijn mobiel was verloren.
Belt ze me een paar uur later om te vragen hoe de telefoon eruitziet wan t de buurjongen was langsgeweest om een telefoon te verkopen. Waarop ik vertelde hoe de telefoon eruit zag, ze naar de buurjongen is gegaan en het bleek dus gewoon mijn telefoon.

Ik was helemaal perplex hoe kan dat nou toch. Heb hem net opgehaald, alleen de simkaart was eruit gehaald omdat ik steeds bleef bellen.
Jammer alleen dat het met Macho zo niet is gegaan, die had ik veel liever terug dan mijn telefoon.

Maar wat een verhaal zeg
Delen:
admin
admin jun 4 '09
Mazzel dat je hem terug hebt!
frettenfan
frettenfan jun 4 '09
Nou ja die telefoon wil gewoon niet weg bij mij ofzo.

Heb hem namelijk al een keer eerder verloren op het hondenveldje maar toen was ie gevonden door een eerlijke mevrouw, en al een keer in het park toen ik met de honden weg was en toen heb ik hem door bellen met iemand anders zijn telefoon weer gevonden.
Beschermengel
Beschermengel jun 4 '09

Wel fijn dat je oogjes nu open gaan, daar bedoel ik mee dat je aan het groeien en oplettend bent ..dat alles niet zomaar gebeurt het heeft vaak een reden.
admin
admin jun 4 '09
Origineel bericht van: frettenfan
Nou ja die telefoon wil gewoon niet weg bij mij ofzo.

Heb hem namelijk al een keer eerder verloren op het hondenveldje maar toen was ie gevonden door een eerlijke mevrouw.

Wat zeg je dat vreemd, Frettefan.
frettenfan
frettenfan jun 4 '09
Wat zeg ik vreemd?
Dat de telefoon niet bij me weg wil? Dat was eigenlijk sarcastisch bedoeld. Omdat ik hem steeds op de 1 of andere manier weer terug krijg.

Of van de eerlijke mevrouw, want die belde gelijk iemand uit mijn telefoonboek dat ze de telefoon had gevonden en degene die hem nu vondt wilde hem verkopen.
Die mevrouw vind ik dus eerlijk en die jongen niet.
admin
admin jun 4 '09

ik vind dat vreemd, omdat je een oordeel geeft, en een omkadering.
Maw, kan je aan één voorval al op iemand een stempel plakken "eerlijk" of "oneerlijk"? Je kent die mensen niet,

Het gedrag kan je beoordelen maar mensen niet, nl.
frettenfan
frettenfan jun 4 '09
Nee natuurlijk kan dat niet aan de hand van 1 voorval, en dat wil ook niet zeggen dat de mevrouw altijd eerlijk is en de jongen altijd oneerlijk is maar dat was mijn mening in dit geval even, mijn gevoel.

Misschien verkeerd verwoord, het was niet mijn bedoeling om deze personen te bestempelen.
Maryssa
Maryssa jun 4 '09
Je hebt een actie bestempeld die was uitgevoerd door specifiek deze vrouw. Daar is niets mis mee. Ik zou na zo'n voorval ook uitroepen "Goh wat een eerlijke vrouw!" Dat betekent niet dat je alle acties van die vrouw eerlijk vind maar wel wat ze naar jou toe heeft laten zien. Voor jou IS ze een eerlijke vrouw terwijl misschien iemand anders haar oneerlijk vindt.
admin
admin jun 4 '09
Ok, dus is iemand's kijk op iemand niet van belang voor een ander, want die is enorm beperkt.

admin
admin jun 4 '09
Als ik een telefoon vind en gelijk probeer te verkopen bij de buren ben ik een oneerlijk mens.
Het is inderdaad maar 1 voorval, maar de reactie van die jongen zegt al genoeg. Hij had de simkaart er al uit gehaald. Hij had ook kunnen opnemen en zeggen dat hij de telefoon had gevonden.
Sorry Bellefleur, ik vind dit enorme onzin.
Het is geen oordeel, geen veroordelen, slechts een conclusie.
Maar dat is mijn persoonlijke mening, je kunt echt niet alles met de mantel der liefde bedekken.

Als mijn zoon zoiets doet heeft hij dus echt een probleem met mij.
admin
admin jun 4 '09
Nee, karin,
als ik een telefoon van iemand vind en die gelijk probeer te verkopen DOE ik iets dat niet kan en oneerlijk is.
Maar daarom BEN ik geen oneerlijk iemand.
Daar zit een verschil in.
En dat is inderdaad bekijken vanuit liefde.
Hoe ik die jongen dan zal benaderen zal inderdaad vanuit dat inzicht zijn.
Emuca
Emuca jun 4 '09
Maar het doen komt voort uit het zijn. Dus dan is het doen afkomstig uit hoe iemand is.
admin
admin jun 4 '09
Het doen is een gedrag. Maar achter elke dief, moordenaar of wat dan ook zit een goddelijke kern, die in wezen goed is. Het gedrag is fout, de mens is in beginsel goed.
admin
admin jun 4 '09
Juist, Hans.
En ook..
Als we bij elk 'doen' dat een mens doet daar direkt een labeltje op gaan plakken, van hij IS dan zo....
dan schiet er van die persoon niets meer over,en dit alleen nog maar gewoon vanuit de gedachte van anderen.
admin
admin jun 4 '09
De daad op zich is fout, wil inderdaad niet zeggen dat die persoon alles fout doet. Maar dat zeg ik ook niet, ik zal het niet goed uitgelegd hebben realiseer ik me.

Quote:
Nee, karin,
als ik een telefoon van iemand vind en die gelijk probeer te verkopen DOE ik iets dat niet kan en oneerlijk is.
Maar daarom BEN ik geen oneerlijk iemand

Klopt in mij ogen toch echt niet, al vermoord je maar 1 iemand, je bent en blijft een moordenaar.
Als jij een telefoon vind en die probeert door te verkopen ben je een dief, klaar. De telefoon is immers niet van jou.
Maar ik snap wat je bedoelt, je wil zeggen dat die persoon niet alles wat los en vast zit jat want dat weet je niet.
En de mens is in den beginne zeker goed, maar dat kan wel veranderen.

Ik kan prima het goed zien in de slechtste mensen, maar dat maakt ze nog niet goed.
Osama Bin Laden zal beslist hele lieve en goede kanten hebben, maar hij blijft ook een crimineel.
Wel vind ik dat als zo iemand spijt betuigt, begrijpt dat wat hij heeft gedaan fout is en vanuit die gedachte kan zeggen dat zoiets niet meer zal gebeuren, dat zo iemand geen slecht mens is, maar degenen die ondanks beter weten doorgaan zijn gewoon fout.

Misschien zal deze jongen het nooit meer doen, ik hoop het.

By the way, wie labelt er nu eigenlijk.... smile
admin
admin jun 4 '09
Ik bedoel dit niet aanvallend Bellefleur en Hans.

Dit is gewoon een verschil van mening, het is niet zo dat ik mijn mening probeer op te dringen.
Tenminste ik hoop dat het niet zo overkomt..
admin
admin jun 4 '09
Zo lees ik het ook niet Karin, je bericht niet aanvallend. Als iemand iets doet wat niet mag/kan, dan verzamelt die persoon negatief karma. Ik praat dat niet goed. Daar ben ik ook met je eens.
Emuca
Emuca jun 4 '09
Niemand is slecht. Maar als jij dingen doet die voor alle andere als slecht worden gezien, dan is het toch zo?

Als een dief vind dat stelen goed is, betekend dat nog niet dat stelen goed is.
admin
admin jun 4 '09
Origineel bericht van: Karin

@Bellefleur :
Maar daarom BEN ik geen oneerlijk iemand

reactie van Karin :
Klopt in mij ogen toch echt niet, al vermoord je maar 1 iemand, je bent en blijft een moordenaar.

Reactie van Bellefleur :
- Karin, als iemand 1 maal iemand heeft gedood, heeft hij iemand gedood. Of het een moord is, dat wordt op de rechtbank uitgewezen.
Los daarvan is "moordenaar" een stigma-woord, en klinkt naar geen ruimte om vergeving.
Ik zal je het verhaal van de Bouddha en de moordenaar laten lezen, op een nieuw topic.
trouwens we hadden het over de jongen, die zich niet eerlijk gedroeg, en daar repliekte ik steeds op.

Reactie van Karin:
Maar ik snap wat je bedoelt, je wil zeggen dat die persoon niet alles wat los en vast zit jat want dat weet je niet.
En de mens is in den beginne zeker goed, maar dat kan wel veranderen.

Reactie van Bellefleur :
NIet alle mensen die stelen, of oneerlijk zijn, of liegen bij momenten zijn dieven, leugenaars of slechte mensen.
stel dat je dat zou denken, zeg.
Heb je al eens gelogen? Wie hier vrij is van ooit een leugen, of een oneerlijkheid te hebben gedaan, mag zijn vinger opsteken

reactie van Karin :
Ik kan prima het goed zien in de slechtste mensen, maar dat maakt ze nog niet goed.

reactie van Bellefleur :
Mensen zijn in essentie Goede mensen, in hun hart, als je het zo bekijkt zal er meer ruimte zijn voor ze. En als ze al eens iets doen, zal je makkelijker naast je neer kunnen leggen.
De mensen die echt zwaar pijnlijkere dingen doen, die echt verschrikkelijke dingen doen,
daar had ik het niet over, vandaag.
Eigenlijk hoort dat bij een ander gesprek.

reactie van Karin :
Osama Bin Laden zal beslist hele lieve en goede kanten hebben, maar hij blijft ook een crimineel.
Wel vind ik dat als zo iemand spijt betuigt, begrijpt dat wat hij heeft gedaan fout is en vanuit die gedachte kan zeggen dat zoiets niet meer zal gebeuren, dat zo iemand geen slecht mens is,

Reactie van Bellefleur :
je spreekt vanuit begrip, is dat naar Bin Laden?
Mooi, dan zou voor jou het niet moeilijk zijn, om de jongen met zijn gsm-diefstalletje, niet zo maar een twee drie een Dief te noemen, maar iemand die een kleine mistap heeft begaan, op dat moment en ruimte voor vergeving en liefde zijn.

Reactie van Karin :
maar degenen die ondanks beter weten doorgaan zijn gewoon fout.
Maar daar hadden we het niet over, in het begin.
reactie van Bellefleur : Je kent de jongen niet van de gsm.

Karin :
Misschien zal deze jongen het nooit meer doen, ik hoop het.

By the way, wie labelt er nu eigenlijk.... smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske