Loading...
nl

wat als je als engelmens niets betekent?

admin
admin jun 1 '09
Origineel bericht van: Fatna
smile

oke bellefleur

hoe heb JIJ jezelf kunnen accepteren als engelmens,



wat was de reden dat dat gloeilampje boven je hoofd ging branden en jij het ineens snapte


de rede? twee redenen.
a)Ik wilde weten waarom ik het met iemand moeilijk had, en wilde hem begrijpen. Toen ik de engelmens-inhoud las, hoorde ik een stem in me dat zei " draai de spiegel om naar jezelf. Het gaat om dat deel in je dat je niet h-erkent. Jij bent de engelmens, wat je zag van die ander was jezelf in spiegelbeeld."
Ik was verbaasd over deze woorden in mijn hoofd, voor even maar. En toen kwam er een grote glimlach op m'n gelaat, ik ben hier op de juiste plek. smile

b)Ik was op zoek naar m'n spirituele famillie, ik zat niet bij m'n juiste klubje. En ook al hou ik van die mensen, en kom ik er nog af en toe, ik ben het liefst bij de spirituele familie waarmee ik me verwant voel.

Nou deze twee zaken, én de overtuigende blik van NiMs, én Hans die het zicht had, én het snel kunnen loslaten van oude denkpistes, én mijn reeds lange weg in spiritualiteit, hebben alles bijeen het gemaakt.

Liefs,
Bellefleur
es
es jun 1 '09
Je doet het toch goed Fatna? Je bent een warmhartig mens, zeg je zelf, bent behulpzaam, probeert met iedereen goed om te gaan. Dat is toch helemaal goed? Je bent niet iemand die om zich heen slaat, schelt, d'r kind slaat of de buurman tackelt als hij voorbij loopt. wink
Hierdoor breng je liefde in de wereld, op jou plek, waar jij woont, je gezin. Volgens mij doe je precies wat jouw doel is.
Ik heb een boek gelezen van Karen Bishop, wat hierover gaat, om te vinden wat je doel is in het leven. Onder andere aan de hand van je naam (via numerologie) kan je erachter komen wat je hier komt doen, welke energie je hier komt brengen. Dit is een leidraad, je mag de details zelf invullen. smileVan mij was het de moederenergie, ik verander niet op grootse wijze de wereld, maar een enorme berg goede moeders hebben volgens wel degelijk invloed op de wereld!!
Wendy's
Wendy's jun 1 '09
ik snap je laatste zin ff niet, over nederlandse ?
Daar heb ik niks over gezegt, of is da voor iemand anders bedoeld?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Origineel bericht van: Fatna
ik zie gewoon niet waarom ik IK die eer mag hebben om zo'n dure titel te dragen terwijl ik mezelf helemaal niet als zodanig zie/ken!!

Waarom niet? Waarom zou jij niet die persoon mogen zijn die je bent?

Ik vraag dit omdat ik een gevoel heb alsof jij je enorm aanpast aan je omgeving. Dat je braaf doet wat men van je verwacht. Als je hier gelukkig mee bent, dan zou ik daar ook helemaal niets aan veranderen. Heb je het gevoel / drang dat je meer moet doen, dan zit er toch ergens iets scheef. Aan jou om te bepalen wat daar precies scheef zit.
Lena
Lena jun 1 '09
@wendy,s

Als ik op google zoek naar 'ENGELMENS' kom ik echt alleen maar op Merudi uit, waarom niet bij andere spirituele sites, als het zo belangrijk is? ik denk dus dat dit gewoon een verzonnen-term is.

Wie heeft je gezegt dat je een engelmens bent? Ken je diegene goed, of is het een onbekende voor je? Weet je hoe diegene is?? Vertrouw altijd eerst op je eigen gevoel, en dan op die van iemand anders (ookal is het bijvoorbeeld een goede vriend van je). Als je jezelf niet als een engelmens ziet, dan is dat waarschijnlijk zo.

ik hoop dat je dit berichtje niet verkeerd opvat smile. Maar geloof niet gelijk alles, probeer altijd zelf iets uit te zoeken en waar te nemen, voordat je iets kunt geloven..

wendy,s dit is inderdaad heel essentieel smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Origineel bericht van: Wendy's

ik geloof niet in de engelmens. Als ik op google zoek naar 'ENGELMENS' kom ik echt alleen maar op Merudi uit, waarom niet bij andere spirituele sites, als het zo belangrijk is? ik denk dus dat dit gewoon een verzonnen-term is.


http://www.goedzo.com/index.php/2007/03/24/de_engelmens
http://paravisie.mobisphere.nl/blog/1716
http://www.startspiritueel.nl/forum/spiritueelForum3.php?id=100000758
http://nieuwetijdskinderen.besteoverzicht.nl/Engelmensen.htm
http://www.onzetipi.nl/blog/?m=200903
http://www.cristal-clear.nl/over%20olga.html
http://www.lordsnewchapel.com/dutchdevgodspresence5.html
http://nieuwetijdskinderen.startpagina.nl/

Ik zal maar niet verdergaan, maar lijken mij toch voldoende websites te vinden die de engelmens kennen en noemen wink.
Cialara
Cialara jun 1 '09
Ja NiMS ha ha, ze verwijze bijna allemaal naar merudi, behalve dan cristal-clear en lordsnewchapel...
Emuca
Emuca jun 1 '09
Ja, dan is het vooralsnog door jou de wereld in geholpen... smile
admin
admin jun 1 '09
Wie niet in de engelmens gelooft, gelooft dus eigenlijk ook niet in mij....
admin
admin jun 2 '09
Heb je er behoefte aan dat wij dat geloven dan?

Het zou voor jou niets moeten uitmaken toch? smile
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Wie niet in de engelmens gelooft, gelooft dus eigenlijk ook niet in mij....


Liever wil ik het andersom stellen Bellefleur..
Ik geloof in jou, als mens, als Bellefleur..
Maar niet in Engelenmensen..

Vind jij dan dat ik niet in JOU geloof?
admin
admin jun 2 '09
@Karin,
Ik stel maar vast, een soort logica..

je gelooft niet in de engelmens,
ik ben een engelmens,
dus je gelooft niet in mij.(vb.)

want datgene wat men niet bij zichzelf erkent- de engelmens - erken men dan niet bij een ander engelmens.

Dat maakt mij niet minder engelmens, ik blijf wie ik ben.
Maar ik vermoed dat men delen van mij niet zullen 'zien'.
Omdat ze dat in hunzelf ook niet 'zien' vanwegen de ontkenning.
En dat ligt puur en simpel aan het ongeloof.
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ja NiMS ha ha, ze verwijze bijna allemaal naar merudi, behalve dan cristal-clear en lordsnewchapel...


Ik kom ook alleen maar op Merudi uit.. (bronverwijzingen)
Heb ook mijn kritische vragen gesteld..
Mijn eigen mening erover gevormd..
Losgelaten (nou ja, niet echt, want ik reageer nog ahaha)

De mensen hier spreken me gewoon aan... smile

Zoals ze ooit kristalmensen en indigomensen hebben bedacht, op een gegeven moment wereldwijd gebracht.. ach, misschien verloopt het zo ook met het Engelenmens.. iemand heeft het bedacht en verspreid zijn woorden zelf.. mensen nemen het vanzelf aan.. als waarheid, zoals Kristalmensen, Engelenmensen..
Dat mag.. het zegt iets over degene die het aanneemt als waarheid..

Mijn zussie is nu ook een compleet nieuwe methode aan het ontwikkelen, wat helemaal afwijkt van het huidige spirituele..
Het is iets wat vanuit haarzelf komt, zij bedenkt het (wie het haar laat bedenken en voelen, zoals ze zelf zegt vanuit een hogere bron)
Ze krijgt inzicht na inzicht en maakt hier een boek en alles van..

Ze heeft al 700 klanten die haar methodiek gebruiken en al erg succesvol zijn gebleken..

Nu is het een kwestie van uitbreiden, aankondigen, verspreiden..
Tot het zo groot wordt, dat het expandeert... dan is er een nieuw iets geboren.. bedacht door de mens zelf, zoals de Mayakalender, de pyramides...
Zo oud als de mensheid zelf, worden er dingen bedacht..
Maar, komt het dan ook vanuit een hogere brond?
Een weten?
Waar mensen zich aan kunnen optrekken, refereren?
Waar mensen zich 'thuis' voelen, zich fijn voelen..

Wie zijn er allemaal voorgegaan.. Boeddha, Kaballa, Islam, Katholisme, het maakt niet uit..
Allemaal bedacht door één persoon.. die groot is geworden door het uitspreiden van zijn woord..

Er zijn nog legio voorbeelden te noemen..
Maar mijn standpunt (als ik die al in wilde nemen) smileIs nu duidelijk..

Ik weet dat het bedacht is door één persoon..
Die vanuit het hogere zelf aan het werk is..
Wil uitbreiden.. spreiden, delen.. zijn woord..

Het is aan de anderen wat ze willen..

Zo zijn menig sectes opgedoekt..
Maar ook vele mooie geloven ontstaan..

Zo zijn menig mensen vermoordt door geloof..
Maar ook vele mensen gered..

Het gaat om de essentie, de bron, het hogere zelf aanroepen..
Het weten, het voelen, het durven aan te raken, jezelf vereenzelvigen....

Liefs van Heidel..
admin
admin jun 2 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Bellefleur
Wie niet in de engelmens gelooft, gelooft dus eigenlijk ook niet in mij....


Liever wil ik het andersom stellen Bellefleur..
Ik geloof in jou, als mens, als Bellefleur..
Maar niet in Engelenmensen..

Vind jij dan dat ik niet in JOU geloof?


Bekijk je het rationeel?
Of zie je het gevoelsmatig?

Ik weet dat ik van je hou en dat houdt Alles in.
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Zo, en dat komt allemaal uit mijzelf, whoeiii laugh
Fatna
Fatna jun 2 '09
Origineel bericht van: Wendy's
ik snap je laatste zin ff niet, over nederlandse ?
Daar heb ik niks over gezegt, of is da voor iemand anders bedoeld?

nou jij zei als ik me geen engelmens voel dan ben ik er ook geen

dus kwam ik met de zin, ik voel me ook geen nederlandse maar heb toch nederlands bloed, kortom als je het bent ben je het, of je het zo voelt of niet!

dat vindt ik ten minste
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Origineel bericht van: Bellefleur


Ik weet dat ik van je hou en dat houdt Alles in.


Ja, ik bekijk veel dingen rationeel..
Hey, mijn denken heb ik niet voor niets gekregen wink

Maar heel soms, ontspringt er iets, waarin ik weet dat ik niet enkel ratio ben, maar ook gevoel..

Ook een soort van weten..
Wendy's
Wendy's jun 2 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ja NiMS ha ha, ze verwijze bijna allemaal naar merudi, behalve dan cristal-clear en lordsnewchapel...


Ja inderdaad, dat bedoel ik dus.. De bron komt allemaal van merudi af.

Als het echt zou zijn, waarom staat de engelmens dan niet BESCHREVEN op andere sites??
ik heb zoon gevoel dat het hier om het trekken van bezoekers en/of leden gaat.

ik hoor wel eens dat mensen over engelen praten, maar dan gaat het om liefdevolle zielen die alles positief willen zien, en ook goed zijn voor de wat minder ontwikkelde mensen.
Maar of ze als engel terug zijn gekeerd op aarde???????????????????????????????????????????????

Zielen zijn allemaal hetzelfde, alleen heeft de een wat meer geleerd als de ander. maar uiteindelijk zal elke ziel hetzelfde punt bereiken. Ze worden volgensmij gewoon verdeeld in catogorieen (terwijl ze eigenlijk allemaal op hetzelfde niveau begonnen zijn.) De een is gewoon wat verder als de ander, en ik vind dat daar geen specifieke naam aan gegeven hoeft te worden..

Mij is ook gezegt dat ik een engelmens ben. maar ik vind dat iedereen hetzelfde is, en iedereen kan leren om zo beter te worden. (eigenlijk is het gewoon discriminatie als je bijvoorbeeld zegt dat iemand een engel is of een slecht mens.)
Fatna
Fatna jun 2 '09
Origineel bericht van: Wendy's
Origineel bericht van: Eniroj
Ja NiMS ha ha, ze verwijze bijna allemaal naar merudi, behalve dan cristal-clear en lordsnewchapel...


Ja inderdaad, dat bedoel ik dus.. De bron komt allemaal van merudi af.

Als het echt zou zijn, waarom staat de engelmens dan niet BESCHREVEN op andere sites??
ik heb zoon gevoel dat het hier om het trekken van bezoekers en/of leden gaat.

ik hoor wel eens dat mensen over engelen praten, maar dan gaat het om liefdevolle zielen die alles positief willen zien, en ook goed zijn voor de wat minder ontwikkelde mensen.
Maar of ze als engel terug zijn gekeerd op aarde???????????????????????????????????????????????

Zielen zijn allemaal hetzelfde, alleen heeft de een wat meer geleerd als de ander. maar uiteindelijk zal elke ziel hetzelfde punt bereiken. Ze worden volgensmij gewoon verdeeld in catogorieen (terwijl ze eigenlijk allemaal op hetzelfde niveau begonnen zijn.) De een is gewoon wat verder als de ander, en ik vind dat daar geen specifieke naam aan gegeven hoeft te worden..

Mij is ook gezegt dat ik een engelmens ben. maar ik vind dat iedereen hetzelfde is, en iedereen kan leren om zo beter te worden. (eigenlijk is het gewoon discriminatie als je bijvoorbeeld zegt dat iemand een engel is of een slecht mens.)



dat zou wel heel triest zijn, ik denk trouwens ook niet dat het zo zwart wit is als jij stelt OF engel OF slecht mens
anyway.....
Wendy's
Wendy's jun 2 '09
Er staat duidelijk BiJVOORBEELD. ik stel het zelf zo niet, want ik vind dat iedereen gelijk is, maar ik weet uit ervaring dat sommige het zo dus wel stellen.

En ja helaas, sommige mensen doen trieste dingen om zichzelf hogerop te krijgen. (trouwens weet ik ook niet wat nims doel is geweest om de tekst te plaatsen, dus ik kan nog niet oordelen en conclusie trekken over hem en zijn tekst). smile

in het leven doen veel mensen trieste dingen om zichzelf goed te voelen (en een ander down te maken), daar ben ik al wel achter gekomen. ik woon in turkije en maak hier veel dingen mee. in het begin zie je het niet, maar je komt er heus wel achter ooit als iemand zoiets doet. (voorbeeldje: misbruik maken van liefde voor geld, dit heb ik niet zelf meegemaakt maar gezien van andere).
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki