Loading...
nl

Mag / Michael

mag
mag mei 31 '09
hallo bellefleur,de bron bepaald of iets niet goed is,want die bepaald de regie,en de regels.
admin
admin mei 31 '09
Origineel bericht van: mag
hallo bellefleur,de bron bepaald of iets niet goed is,want die bepaald de regie,en de regels.

Ok, klopt!
Ik zal de rest ook eens goed lezen wat je schreef,
want je vloog hier zo snel door het Merudi land,
en het is een lakse Zondag voor me, dus je hoort nog van me wink

veel liefs
Bellefleur
Lena
Lena mei 31 '09
naar wat ben je benieuwd lena?

wat jij vertellen zou...
mag
mag mei 31 '09
hoi lena!hoe is het met je?
Lena
Lena mei 31 '09
ik zal het nader verklaren waarom nims gekozen heeft voor de term engelmens.eigenlijk is het zeer kernachtig en letterlijk geformuleerd,maar dat is eenvoud,en dat voor veel mensen niet te begrijpen,omdat je daar kennis en inzicht voor nodig hebt.ze zeggen altijd kennis is macht ,maar dat is niet genoeg.zonder inzicht heeft kennis geen enkele waarde,dus kennis en inzicht is macht,of beter nog succes.dus zorg eerst dat jullie dit principe leren begrijpen,want als je iets niet begrijpt,zal je het nooit herkennen.ik hoop dat jullie hier een leermoment in herkennen,en doe er je voordeel mee.warme groet michael

eenvoud...ik weet het niet...het is een woord voor iets waarvan jij vind dat je daar kennis en inzicht voor nodig hebt...en dat zou dan ook nog macht geven..
laat ik aan dat laatst nu een hekel hebben
maar fijn dat jij het allemaal zo geweldig vind, en dat nims het goed gedaan heeft dan,voor mij is het allemaal erg vaag...en zeer beperkt,want er zijn veel vragen...die niet of vaag beantwoord wordt.
er zijn heel veel engelmensen hier...en zijn ze nu allemaal zonder inzicht?
dan mag jij vanaf vandaag het hele verhaal gaan uitleggen dan...en daarom ben ik benieuwd eens kijken dan of we daadwerkelijk verder komen..
en niet van..dat ga je vanzelf merken als de tijd daar is...
want dat geldt voor alles in het leven vanaf je geboorte tot je dood...alles ga je meemaken..op jou pad...

misschien wil ik dit principe helemaal niet leren begrijpen...
alles is al goed zoals het is....
en ben en doe ik, wat ik doe smile
Cialara
Cialara mei 31 '09
Hoi Mag,

Nou je komt hier wel binnen gefladderd zeg! Een warm welkom bij ons en ik hoop dat je ons veel kunt leren, en wij jou ook!

Groetjes Jorine
mag
mag mei 31 '09
om met het eerste te beginnen,ik gaf ook aan ipv macht succes,want vind macht ook een naar woord.de reden waarom het voor jou vaag blijft,komt omdat engelmensen alleen toegang tot de bron hebben maar ze zijn het niet,ze moeten het op hun eigen manier interperteren,en dat maakt het zo vaag.en de engelmensen die hier op het forum zijn hebben zeker inzichten,daar heb ik zeker bewondering voor,dus begrijp me niet verkeerd.en eenvoud is bedacht door de bron,als sleutel voor succes,alleen wat het vaak is met die sleutels ,je moet ze eerst zien te vinden,en dat is de uitdaging in elk leven,op zoek naar je ware ik,en als je niet zoekt zal je nooit vinden,en kom je er niet achter wat de ultieme waarheid is.
mag
mag mei 31 '09
hoi jorine,bedankt voor je warmte,en ik hoop dat we veel van elkaar zullen leren.warme groet michael
admin
admin mei 31 '09
Michael .. als ik sommige dingen lees, lijkt het allemaal een "verklaring" .. zoveel theorie .. heb je hierop gestudeerd om dit allemaal uit te kunnen leggen. of heb je dit op een bepaalde manier ervaren of doorleefd .. kan me er even niet goed een voorstelling van maken .. moet me inspannen om uit elkaar te halen wat je eigen woorden zijn en de woorden die uit kennis zijn opgedaan, maar dit is misschien een verkeerde visie hier op van mij ..
Lena
Lena mei 31 '09
om met het eerste te beginnen,ik gaf ook aan ipv macht succes,want vind macht ook een naar woord.de reden waarom het voor jou vaag blijft,komt omdat engelmensen alleen toegang tot de bron hebben maar ze zijn het niet,ze moeten het op hun eigen manier interperteren,en dat maakt het zo vaag.en de engelmensen die hier op het forum zijn hebben zeker inzichten,daar heb ik zeker bewondering voor,dus begrijp me niet verkeerd.en eenvoud is bedacht door de bron,als sleutel voor succes,alleen wat het vaak is met die sleutels ,je moet ze eerst zien te vinden,en dat is de uitdaging in elk leven,op zoek naar je ware ik,en als je niet zoekt zal je nooit vinden,en kom je er niet achter wat de ultieme waarheid is.

ja eenvoud begrijp ik,maar je kunt ook zoeken naar iets wat jij denkt dat er moet zijn,volgens mij is het veel simpeler het Is er nml Al
en ben jij er dan al achter wat die ultieme waarheid is dan?
mag
mag mei 31 '09
in al je levens doe je ervaringen en dus ook kennis op,ik ben nu voor de laatste keer in het aardse,en dan ben ik klaar en kan ik gaan genieten van mijn wel verdiende rust.en nee, heb hier niet voor gestudeerd,ik kan het je met grote zekerheid zeggen.
Lena
Lena mei 31 '09
dat is allemaal fijn om te weten mag maar hoe zit het dan met die ultieme waarheid?
want je spreekt nu ook van grote zekerheid..dus het staat nog niet vast...
mag
mag mei 31 '09
je moet er voor zorgen dat je in elk leven het maximale uit je potentiel haalt zodat je zo snel als mogelijk tot de kern van de bron komt en hoe dichter bij de bron, hoe dichter bij de ultieme waarheid, maar ik kan je nu nog niet meer vertellen daarover omdat ik zelf ook nog niet zo ver ben.sorry lena,wie weet krijg ik later nog het inzicht.
admin
admin jun 1 '09
een jaar geleden kwam ik op de merudi site terecht,en las het verhaal over de engelmens,op dat moment vielen alle puzzelstukjes op de plaats.ben nims ook dankbaar voor de informatie die hij me gegeven heeft. groeten michael

Zo is dit voor mij net eender.
Er zijn ook stukjes die ik al weggegooid heb,
die blijkbaar van een puzzel kwamen die niet van mij is smile
admin
admin jun 1 '09
ik zal het nader verklaren waarom nims gekozen heeft voor de term engelmens.eigenlijk is het zeer kernachtig en letterlijk geformuleerd,maar dat is eenvoud,en dat voor veel mensen niet te begrijpen,omdat je daar kennis en inzicht voor nodig hebt.ze zeggen altijd kennis is macht ,maar dat is niet genoeg.zonder inzicht heeft kennis geen enkele waarde,dus kennis en inzicht is macht,of beter nog succes.dus zorg eerst dat jullie dit principe leren begrijpen,want als je iets niet begrijpt,zal je het nooit herkennen.ik hoop dat jullie hier een leermoment in herkennen,en doe er je voordeel mee.warme groet michael

Hier denk ik dat er nog andere factor een rol spelen, namelijk.
- de wens om totaal jezelf te zijn.
- het willen uitvoeren van de Taak/missie waarvoor je hier bent, zonder omwegen.
- het vinden van elkander, en krachten samenbundelen.

enz, we vinden er vast nog.

Kennis en inzicht, gekoppeld aan ervaring, dat is voor mij "wijsheid". Of je die wijsheid als een macht gaat gebruiken, dat is iets van jou.
Want in alles kan je een macht zien.

Liefs,
Bellefleur
admin
admin jun 1 '09
een engelmens heeft juist heel veel zelfkennis en ervaring,tenslotte alle levens al gehad ,en kan daardoor mensen goed doorgronden.engelmensen kennen mensen vaak beter dan ze zichzelf kennen.mede door dit inzicht kunnen engelmensen zeer objectief een goed oordeel vellen, en zodoende die persoon de spiegel voor te houden ,zodat diegene zijn eigen verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar eigen lot.

Ja, dat kunnen we. soms zet ik mezelf als spiegel neer.
Persoonlijk heeft volgens mij elke engelmens zijn eigen stijl van helpen.
En dat kan altijd veranderen, naargelang dat ie ouder wordt.(!?)
admin
admin jun 1 '09
het gaat erom dat je in ieder leven je ervaringen opdoet, je lot in een bepaald leven staat in grote lijnen vast.je hebt een potentiel,daar moet je het mee doen,vervolgens maak je voorwaarden,en die voorwaarden vormen een basis voor verdere ontwikkeling.als je weet hoe het moet weet je ook hoe het niet moet,en kan je doormiddel van zelfbewustzijn je doel bereiken,en kennis maken met het ware geluk en succes. .warme groet michael

Je vertelt hier jouw eigen inzichten, zoals jij enkele puzzels over jezelf hebt geplaats.
Ik ben niet mee met dit stuk.

Ik heb wensen, en keuzes en verlangens. Maar dat zijn hoegenaamd geen voorwaarden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09

Dit ben ik niet met je eens, voor de bron is goed en kwaad alleen maar relatief aan elkaar. Voor de bron bestaat helemaal geen goed en kwaad.
admin
admin jun 1 '09
Juist, dat klopt NiMs, mee eens..
ik had gister ook te snel geantwoord op Michael daarover,
De bron is niet bezig over goed of kwaad, de mens wèl.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Origineel bericht van: Lena10

misschien wil ik dit principe helemaal niet leren begrijpen...

Volgens mij is dit ook zo, want ik zie iedere keer weer dezelfde vragen voorbij komen, en de antwoorden die daarop komen, die komen niet bij je binnen.

Is het handiger om te accepteren dat je het eigenlijk ook niet wilt begrijpen?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420