Loading...
nl

Twijfel tussen Hemel en Aarde

Helma
Helma jun 1 '09
Waarschijnlijk weten de mensen ook niet wat ze moeten adviseren en dat zie je tegenwoordig toch vaak gebeuren: men zegt heel makkelijk 'je moet het uiteindelijk toch zelf doen'. Pfff, op dat antwoord zit je niet altijd te wachten.

Dat is net zo als er rond gaat dat iemand verliezen heeft geleden, op welk vlak ook, en men zegt: ach kijk die vrouw, helemaal alleen, maar ze is zo sterk, echt respect hoor! Verdomme! Dat is makkelijk! Iemand de hemel in prijzen en gauw doorlopen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Origineel bericht van: Bart
als je liever van iemand een begrijpend woord krijgt, krijg je zo een opmerking..

Maar projecteer je dan niet je eigen verwachtingen op een ander, zonder dat je deze verwachting ook echt uitspreekt?

Het valt me op, dat er vaak gedacht wordt, dat hetgeen niet wordt uitgesproken, toch van verwacht wordt, dat het begrepen wordt. En als dan niet aan deze verwachting wordt voldaan, men verongelijkt reageert.

Misschien zou het een stuk makkelijker zijn, als we gewoon zouden uitspreken wat je van een ander verwacht? smile
Helma
Helma jun 1 '09
Je hebt wel gelijk Nims. Maar vinden wij het niet allen moeilijk om om hulp te vragen? Toch is dat het handigst, inderdaad... niet iedereen kan tussen de regels door lezen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Ook om hulp vragen kun je leren. Wie heeft ooit bedacht dat je niemand om hulp zou mogen vragen?

Wordt er dan verwacht dat je vanzelf hulp aangeboden krijgt? Neem dit forum nou. Als niemand hier om hulp zou vragen, dan werkt het gewoon niet meer. Iedereen die vraagt, die leert op dat moment het meeste.
admin
admin jun 1 '09
Inderdaad Helma, het is makkelijk gezegd jammer genoeg .. en Nims het is niet dat je van iemand anders iets op die manier "verwacht" maar uit menselijk oogpunt moet ik inderdaad zeggen dat ik in het verleden! menselijkere reacties had verwacht, en dat heeft niets met verwachten te maken, maar uit fatsoen, menselijkheid en een spiritualiteit die ik maar bij weinig mensen terugvond met betrekking tot dit onderwerp .. ik vind dat je hier even te theoretisch naar kijkt eerlijk gezegd..
admin
admin jun 1 '09
even wat losse denkpistes....

Belangrijk is Ratio en Gevoel in evenwicht.

Iets is theorie zolang het niet in praktijk word omgezet.

Hulpvragen is hetzelfde als hulpbieden


Liefs,
Bellefleur
admin
admin jun 1 '09
Ik begrijp wat Nims bedoeld, en op een bepaald moment is het onderwerp vanuit een emotionele hoek bekeken .. het heeft ook verschillende aspecten .. met elk woord en zin wat hier geschreven staat zijn eigen waarheid .. ik ben er verder mee dan dat nu lijkt ..
Islandlady
Islandlady jun 2 '09
Ben dit topic aan het meelezen omdat ik zelf ook ervaar/ervaren heb waar Bart en vele andere doorheen gaan en nog gaan. Ik ben er ook nog lang niet! Heb nu ook geen zin om er verder op in te gaan. Mensen kunnen zo kwetsend zijn Bah! Maar ik kwam het volgende tegen op de hyves van een vriendin:

Voordat jij een oordeel over mij en mijn leven velt:
Trek mijn schoenen aan en loop mijn weg.
Loop door de straten, over de bergen en door de dalen
Voel het verdriet, beleef de diepste pijn
en voel de vreugde
Doorloop de jaren die ik ging
Struikel over elke steen waar ik over gestruikeld ben
Maar sta altijd weer op
En ga precies op dezelfde weg verder
Precies zoals ik het gedaan heb
En eerst dan
Kun jij
Over mij
OORDELEN!

Liefs
Bea
admin
admin jun 2 '09
En zelfs dan kun je het nog niet niet,
Want jij bent jij
en ik ben ik
admin
admin jun 2 '09
Mooi stukje Bea .. ieder is inderdaad uniek .. maar "judgemental" zijn is inderdaad oordelen zonder gevoel .. zonder reflectie ..
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jun 2 '09
Hai Bea.

Ik las je reactie en moest aan een pracht tekst denken die ik ooit tegengekomen ben. Heb ik al eens eerder op het forum geplaatst. Maar voor jou en anderen, nogmaals:


Luisteren

Als ik je vraag naar mij te luisteren en
Jij begint mij adviezen te geven,
Dan doe je niet wat ik je vraag.

Als ik je vraag naar mij te luisteren
En jij begint mij te vertellen
Waarom ik iets zo niet moet voelen
Zoals ik het voel,
Dan neem je mijn gevoelens niet serieus.

Als ik je vraag naar mij te luisteren,
En jij denkt dat jij iets moet doen
Om mijn problemen op te lossen,
Dan laat je mij in de steek,
Hoe vreemd dat ook moge lijken.

Misschien is dat de reden waarom
Voor sommige mensen bidden werkt,
Omdat God niets terug zegt en
Hij geen adviezen geeft of
Probeert om de dingen voor je te regelen.
Hij luistert alleen maar en vertrouwt erop
Dat je er zelf wel uitkomt

Dus alsjeblieft, luister alleen maar naar me
En doe je best me te verstaan.

En als je wilt praten,
Wacht dan even en ik beloof je
Dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren.



Vertaling uit: ‘Loving eachother’,
Leo Buscaglia
admin
admin jun 2 '09
Inderdaad, een prachtige tekst !
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki