Loading...
nl

Twijfel tussen Hemel en Aarde

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Je bent mooi zoals je bent. Ik denk dat je vrouw dat ook vind.
Lekker interessant wat andere mensen van je vinden, als zij daar een goed gevoel over krijgen om te oordelen over jou moeten ze dat vooral doen.

Precies dit is heel belangrijk wat Natalie zegt. Want een ander oordeelt alleen maar over jou, zodat die zichzelf beter kan voelen. Vergeet dat nooit als je een oordeel van iemand krijgt. Dat doet hij echt niet voor jou hoor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '09
Origineel bericht van: Bart
ik heb mezelf beloofd dat dit goed moet komen smile

Het MOET niet! Want dan forceer je de dingen. Dat het goed MAG komen, en anders maar niet. Sommige dingen zijn gewoon zoals ze zijn.

Je kunt de rivier niet duwen.
admin
admin mei 30 '09
Of je gaat met de stroom mee, Of je bouwt een brug.
Hangt af van waar je wil zijn!! grin
admin
admin mei 30 '09

Ik weet dat iemand praat over een ander om zichzelf beter te voelen, de gedachte erachter begrijp ik, maar ik ben aan het vechten geweest tegen niets omdat ik goed besef wat iemand beweegt om constant je eigen mening over een ander te ventileren. Het is slechte zelfkennis van zo'n iemand. "Moet" heb ik gebruikt om de nadruk erop te leggen en niet omdat het van mezelf "moet". Want moeten dat gaat niet, dat werkt niet. Ik ga met de stroom mee en duw geen rivier, want anders zit ik weer aan het begin van waar het onderwerp mee begon.

Waar ik wil zijn, dat is wat ik in mijn achterhoofd houdt ..
Muin
Muin mei 30 '09
Je weet waar je wil zijn maar weet je ook hoe je daar kan komen?

Vind je dat je hulp van buitenaf nodig hebt? Zo ja, heb je tot nu toe de juiste hulp gekregen?

Ik heb jouw berichten gelezen en vind dat je jezelf heel erg moeilijk hebt gemaakt. Maar dat doe ik soms ook..(mezelf moeilijk maken). Je zit in deze (wat ik noem) vervelende situatie (vervelend voor jouw gemoedsrust) omdat je jezelf (negatieve) gedachten aanpraat. Waar ben je dan zonder die gedachten?

Lukt het jou om die gedachten een dagje met rust te laten? smile
Lena
Lena mei 30 '09
iemand wees me ooit als je denkt dat iets moeilijk is of dat je het moeilijk hebt
zijn dit slechts je gedachten wink
admin
admin mei 30 '09
Ja, ik weet hoe ik er kan komen Muin. Ik heb geen hulp van buitenaf nodig .. ik heb het mezelf inderdaad moeilijker gemaakt dan nodig ..

Ik kan het met rust laten .. ik ga eraan werken .. inderdaad Lena .. je gedachten hierin zijn het belangrijkst ..

Dank voor jullie advies smile
Muin
Muin mei 31 '09
Haha..welk advies? grinIk heb jou geen advies gegeven. Ik heb alleen met jou gepraat (uitwisselen van gedachten).

Maar uh… niet zo snel.. weggaan bij dit topic. Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord wink

Waar ben je dan zonder die gedachten?
admin
admin mei 31 '09
Advies is misschien een sterk woord, maar het waren vragen met een boodschap Muin, zal ik het zo formuleren smile

Deze vragen bedoel je: Waar ben je dan zonder die gedachten?
Dan ben je meer bij jezelf. Ik weet dat deze gedachten niet nodig zijn, maar het is nogal makkelijk om tegen iemand te zeggen: laat het maar los, want je hebt het niet nodig.. het is een ingewikkeld proces .. wat bij wijze van spreken niet kant en klaar met 1 inzicht gladgetrokken kan worden.

Lukt het jou om die gedachten een dagje met rust te laten?
Ja, de gedachten kan ik loslaten .. de overtuiging hierin soms wat moeilijker, maar daar werk ik aan ..

Groeten,
Bart
admin
admin mei 31 '09
Ik krijg het woord "voorbeeldig" hier bij me..
Kan je dat plaatsen, Bart? Ik schrijf het maar op.
Voorbeeldig zijn, voorbeeld zijn?
Iets van heel vroeger, dat weg mag?
admin
admin mei 31 '09
Daar heb je wel iets Belle .. er werd (heel vroeger) altijd iets van me verwacht op een bepaalde manier .. iedereen kon doen "wat hij wilde" maar als er iets was aan mij wat "uit de pas was" kreeg ik "kritiek" .. maar ik dacht zelf ook dat ik zo moest zijn.. Die kritieken zijn doorgeslagen toen bleek dat er nog een "extra kant" aan me zat .. dus ik voldoe niet aan hoe mensen willen/dachten dat ik zou zijn .. maar dit laat ik steeds meer los ... de laatste stuipjes ;-)
admin
admin mei 31 '09
Daar heb je wel iets Belle .. er werd (heel vroeger) altijd iets van me verwacht op een bepaalde manier .. iedereen kon doen "wat hij wilde" maar als er iets was aan mij wat "uit de pas was" kreeg ik "kritiek" .. maar ik dacht zelf ook dat ik zo moest zijn.. Die kritieken zijn doorgeslagen toen bleek dat er nog een "extra kant" aan me zat .. dus ik voldoe niet aan hoe mensen willen/dachten dat ik zou zijn ..

maar dit laat ik steeds meer los ... de laatste stuipjes ;-)

Ja!
Ze hadden je niet begrepen, en op jou beurt begreep je dan jezelf niet, en hun reactie niet.
Kreeg daar maar eens balans in, vroeger.

het is een herkenbaar stukje proces van me van enkele tijden geleden, dat ik nu terug zie bij jou. wink
En je komt daar inderdaad doorheen.

Fijn!! grin
Lena
Lena mei 31 '09

@bart
Waar ben je dan zonder die gedachten?
Dan ben je meer bij jezelf. Ik weet dat deze gedachten niet nodig zijn, maar het is nogal makkelijk om tegen iemand te zeggen: laat het maar los, want je hebt het niet nodig.. het is een ingewikkeld proces .. wat bij wijze van spreken niet kant en klaar met 1 inzicht gladgetrokken kan worden.

en zo is dat bart...gedachten komen en gaan....
admin
admin mei 31 '09
[/quote]
Ja!
Ze hadden je niet begrepen, en op jou beurt begreep je dan jezelf niet, en hun reactie niet.
Kreeg daar maar eens balans in, vroeger.

het is een herkenbaar stukje proces van me van enkele tijden geleden, dat ik nu terug zie bij jou. wink
En je komt daar inderdaad doorheen.

Fijn!! grin

[/quote]

Wat mijn vechten was, is dat ik niet begreep waarom "volwassen mensen" iemand op een bepaalde manier kunnen benaderen en behandelen. Ik nam zelf aan dat iedereen eerlijk was in zijn doen, en zichzelf begreep en liefhad. Het beoordelen, negeren en iemand in een hoek plaatsen was nooit mijn ding, en dan vooral de duur ervan .. na dertien jaar herken je de processen hoe iemand tegen zijn eigen muur aanloopt van bepaalde dingen niet kunnen accepteren .. maar eerst wordt het geprojecteerd op de ander .. sta er nu boven hoor uiteindelijk .. maar denk dat ieder hier moeite mee zal hebben om constant in een bepaalde hoek gezet te worden .. en het is dan best simpel om te zeggen .. ach, waar maak je je druk om .. het is je eigen probleem tongueDat is het ook uiteindelijk, maar "men" moffelt het belangrijkste weg ..
admin
admin mei 31 '09

sta er nu boven hoor uiteindelijk .. maar denk dat ieder hier moeite mee zal hebben om constant in een bepaalde hoek gezet te worden .. en het is dan best simpel om te zeggen .. ach, waar maak je je druk om .. het is je eigen probleem tongueDat is het ook uiteindelijk, maar je moffelt het belangrijkste weg ..

... en dat belangrijkste is?
admin
admin mei 31 '09
Ik heb het net terug gelezen .. Sorry Belle .. ik heb het verkeerd neergezet .. dit was niet naar jou als opmerking bedoeld.

Ik ging op in mijn verhaal .. en bedoelde de meer algemene opmerking van "men" .. in plaats van de "je" vorm te gebruiken .. smile
admin
admin jun 1 '09
Oh maar ik las het ook niet voor mij, voelde me niet aangesproken, hoor.

Ik vind het altijd boeiend wat je schrijft over jezelf.
Zag de puntjes, en het leek alsof er nog wat opvolgde.
Ik las het nogmaal een keertje en dacht toen,
wat is nu het belangrijkste wat dan weggemoffeld wordt ?
admin
admin jun 1 '09
Okay smile

Wat ik ermee bedoelde: Het proces erheen is misschien het belangrijkste .. als je vanuit het spirituele te horen krijgt "ga er maar boven staan" "waarom laat jij je hierdoor raken" "dit zegt meer over jou dan over een ander" ... dat zijn uitspraken met een waarheid .. maar uiteindelijk leeg, want je werpt iemand totaal op zichzelf terug, zonder enig begrip.

Maar het was eigenlijk terugkomend op iets wat ik alweer vergeten ben smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 1 '09
Waarom denk je dat je dat wanneer je op jezelf bent teruggeworpen, dat dit totaal leeg is? Misschien een hele lompe vraag, maar voel jij je minder waardig?
admin
admin jun 1 '09
Nee, zo is het niet Nims.. dat wanneer ik op mezelf teruggeworpen ben dit totaal leeg is .. ik bedoelde ermee: als je liever van iemand een begrijpend woord krijgt, krijg je zo een opmerking.. (het lijkt alsof een ervaring gebagatelliseerd wordt) en dat is leeg.. maar uiteindelijk kan ik dat ook best relativeren en blijf ik niet met mijn schouders hangend, achter.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420