Loading...
nl

Voorspellende dromen, wat doe je er mee?

Ayasha
Ayasha mei 29 '09
Al sinds ik een jaar of 15 ben heb ik voorspellende dromen, dat gaat soms over hele kleine dingen die gebeuren maar helaas is het ook al een paar keer gegaan over mensen die vermoord werden. Maar wat moet je er mee? Wat kan ik er mee als ik zie wat er gebeurt met iemand, maar als er geen details genoeg worden gegeven om te weten waar en wanneer? Zelfs niets waar ik iets mee kan.

Maandag nacht droomde ik van mensen die in elkaar geslagen werden, eentje 's nachts, de overige drie bij daglicht. Een er van was een vrouw, de andere drie mannen. Ook hoorde ik de naam "Wuiter Wouters" en toen werd ik wakker. Ik heb daar niets mee gedaan tot ik er gisteren nacht achter kwam dat een vriend van me (heb niet meer zoveel contact met hem gezien hij redelijk ver van me vandaan woond) in elkaar geslagen is 's nachts, twee andere jongens zijn op dezelfde manier in elkaar geslagen overdag. Hij woont in oost vlaanderen dus ik besloot om dan maar eens op de naam te gaan zoeken. De eerste beschrijving waarin beide namen staan gaat over oost vlaanderen... Wuiter is een dialect woord in oost vlaanderen dat afgeleid is van de naam Wouter, een naam die vroeger erg veel voorkwam in die streken....

Maar wat moet ik er nu mee? Zo zijn er nog een heel aantal zaken.. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Die begrijpt wat de bedoeling is of die weet hoe ik er "beter mee kan leven" dat ik dergelijke dingen weet voor ze gebeuren en ze dus eigenlijk had kunnen voorkomen....

Het tweede probleem is dat de dromen zo echt voelen, dat ik fysieke pijn ervaar... Ik schiet soms wakker van een pijnscheut...

Ik weet niet of ik duidelijk ben... Je mag altijd vragen stellen.. Wat ik nu doe is alles wat ik droom en wat in het nieuws/in de krant komt bijhouden in een mapje, daar ben ik echter vrij recent pas mee begonnen dus ik mis een aantal dingen die ik niet meer kan terug vinden. Maar dat voelt zo passief. Ik weet niet of ik er wat mee moet of niet. Ik houd het nu bij in de hoop dat ik het ooit begrijp als ik het grote plaatje zie...

En omdat ik het niet steeds moet onthouden... Mijn hoofd zit zo vol met details die ik niet wil loslaten omdat ik denk dat ik er nog wat mee moet doen... Als ik ze kan opschrijven hoef ik ze niet zo helder te onthouden..

Ik zit er ondertussen lang genoeg mee. smileIk ga nu dus actief op zoek naar antwoorden.
Delen:
admin
admin mei 29 '09
Ja wat moet je daarmee, zonder al te veel details kun je inderdaad weinig.
Als je die details wél zou krijgen zou je er dan wel wat mee doen? Zou je dan die personen waarschuwen?

Goed dat je ze opschrijft en dan eventueel voor jezelf kan achterhalen of het inderdaad echt is gebeurd, ook slim omdat je dan inderdaad niet zo'n chaos in je hoofd hebt.

Zelf zag ik nogal eens vliegtuigen naar beneden ploffen vlak voordat ze echt verongelukken. Ik kan daar weinig mee, zeker omdat ik nooit weet welk vliegtuig, wanneer, welk vliegveld.
Ik heb het losgelaten omdat ik er niets mee kon en heb sindsdien ook geen dromen meer over verongelukte vliegtuigen gehad. Voor mijzelf een prettig gevoel omdat ik er immers niets mee kan, en me dan zo ellendig voelde als het toch gebeurde.

Slim om je te gaan oriënteren, ik zou inderdaad zelf op zoek gaan, wellicht is er iemand die je kan helpen dit meer te ontwikkelen als je er echt iets mee wil?

Daarbij heb ik zelf ook nog zoiets van: stel je waarschuwd mensen, word je dan niet vreemd aangekeken? Wat doe je als de droom niet uitkomt? Wat als hij wél uitkomt en je word ter verantwoording geroepen, want jij hebt immers gewaarschuwd? Ik denk wel dat mensen steeds meer hier voor open staan, maar het zijn wellicht ook dingen waar je van tevoren wel over mag nadenken denk ik.
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
Ik voel heel goed wanneer het voorspellend is en wanneer niet. smileDat onderscheid kan ik heel goed maken. Ik voel het aan mijn lichaam en mijn geest of het echt is. Als het voelt als een voorspellende, dan komt het ook uit... De vraag is meestal alleen waar en wanneer. smile

Ik zou proberen ja.. Ik ben niet zo op mijn mondje gevallen en als ze me niet geloven, tja dan is het ook zo, dan heb ik tenminste geprobeerd. Mensen kijken me nu ook al regelmatig gek aan dus daar voor hoef ik het niet te laten laugh

Snap dat je je dan ellendig voelt... Een vliegtuig is niet echt iets wat je in de lucht kan houden als het crashed he... :";"1243619147
admin
admin mei 29 '09
Wauw knap dat je dat durft Kath! Het moest ook eigenlijk niets uitmaken maar soms heb ik daar wel last van, ook al weet ik dat wat ík van mezelf denk veel belangrijker is dan wat anderen van mij denken.

Ik hoop dat je iets vind waar je mee uit de voeten kan!
Ben niet gewend van jou dat je zo direct om advies vraagt dus dat is voor mij een teken dat je wel heel serieus bent.

Kun je niet eens googlen op mensen die daarin begeleiden?
Misschien is er hier wel iemand die je verder op pad kan helpen.

Wel een hele mooie gave al zal het beslist niet altijd makkelijk zijn!
Ayasha
Ayasha mei 29 '09
Ik loop er onderhand ook al bijna vier jaar mee winkDus het mag wel eens tijd worden dat ik begin te vragen. Het viel me op dat, bij de laatste droom waarvan ik wist dat ie voorspellend was ik zo iets had van "ah, kzie het wel"... En toen dacht ik: "da's toch niet de reactie die je hoort te hebben als je weet dat iemand ontzettend veel pijn gaat lijden?"... Ik wil niet afgestompt worden... smile

Ik heb al eens op internet gezocht maar ik denk dat ik gewoon op de foute dingen zoek... Ik krijg die dromen met een rede. Ik weet niet of het is om het te voorkomen. Misschien is het wel een hele andere bedoeling die ze hebben... Ieder sterft op zijn tijd en ik vraag me af of het verstandig is om te gaan knoeien met de "volgorde". Maar die dromen hebben een rede, elke gave heeft een reden... En ik wil weten wat ik hier mee moet.. smileIpv gewoon te wachten en te balen als ik gelijk heb, tien minuten met kippenvel te zitten en dan gewoon door te gaan alsof er niets gebeurt is..
Fatna
Fatna mei 29 '09
de enige enigzins voorspellende dromen die ik heb is als ik droom dat ik ruzie ga hebben met mijn man...
juist na zulke dromen probeer ik me extra te beheersen en niet zo prikkelbaar te zijn en TOCH rkijgen we alsnog ruzie

zoals ik al had gedroomd
admin
admin mei 29 '09
Heb je hier iets aan Kath?
Grappig dat ik dan net een site vind met een kundalini verhaal, mijn stokpaardje.. laugh

http://www.spiritueel-dromen.nl/index.php/voorspellende-dromen
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '09
Hey Kath,

Misschien moet je proberen om wat meer gestuurd te dromen in plaats van de losse flodders die je nu hebt. Dat je voorspellende kan dromen is al wel duidelijk, alleen met wat je droomt kan je niet zoveel. Misschien moet je eens aan je gidsen vragen of je in een bepaalde richting, voorspellend kan dromen, zodat je er daadwerkelijk nog wel iets mee kunt bereiken.

De manier waarop je het nu hebt, kun je niet zoveel mee omdat je niet de juiste omgeving om je heen hebt om er iets mee te kunnen.

Tenzij je natuurlijk je voorspellende dromen op internet zou willen zetten, zodat het door de juiste persoon opgepikt kan worden?

Met 3.000 bezoekers per dag is er op Merudi in ieder geval voldoende aandacht voor zou ik zo zeggen.
Ayasha
Ayasha mei 29 '09
Maar hoe kan ik ze gestuurder maken? Contact met mijn gids lukt maar ik twijfel nog steeds of ik wel echt contact met haar heb...

Ik weet dat er een meisje ruzie zal krijgen met een onbekende in een winkel, aan de kassa.. Ik weet dat de onbekende dat zwaar zal opnemen en dat het meisje nogal hard aangepakt zal worden. Het is valavond, niet donker maar ook niet op de middag want daar voor is er niet genoeg licht. Het is tegen een grijze steen, helaas kan dat de muur zijn in een of ander straatje in een achterbuurt maar net zo goed het blok waar een standbeeld op staat... De grond is echter geen straatbeton. Het zijn "tegels"... Stoeptegels misschien? Hoewel, ze zijn te regelmatig voor een stoeptegel... Zo smal zal het straatje in elk geval niet zijn wat dan weer "de achterbuurt" uit sluit... Misschien eeen station? Die hebben vaak palen zoals het beton dat ik zag, het zijn nl geen bakstenen... Het is echt een betonnen muur zoals je in oa stations en loodsen vind. Plus de regelmatige tegels doen me denken aan een station... Maar elk dorp heeft een station... Het kan niet maastricht zijn, dat station heb ik gezien en daar leek het helemaal niet op... Ik weet ook dat de vrouw in de winkel een vriendin bij had maar die is er op het moment van de aanval niet meer bij. Mijn intuitie geeft me heel sterk "west vlaanderen" door. Maar then again heb ik ook een beetje een afkeer gekregen van die provincie. Dus kan ik daar op vertrouwen? De vrouw heeft een handtas mee en is zomers gekleed, het is dus sowieso op een warme dag... Het gaat hem niet om de handtas want die bleef onaangeraakt... Het gaat echt om de vrouw.

Zie je, een hoop details... Maar geen enkel details dat echt uitsluitsel kan geven over wie, waar of wat...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '09
Origineel bericht van: Kath
Maar hoe kan ik ze gestuurder maken? Contact met mijn gids lukt maar ik twijfel nog steeds of ik wel echt contact met haar heb...

Dromen kan je sturen door, voordat je gaat slapen, tegen jezelf te zeggen wat je precies wilt dromen. En dan meer waar je antwoord op wilt krijgen.

Ook is het belangrijk om niet vlak voordat je gaat slapen stimulerende dingen (zoals koffie, redbul, cola etc.) te drinken. Je gaat hierdoor onrustiger slapen en hebt dan minder controle over het droom proces.

Ook wil ik je aanraden om een stenen pyramide, onder je bed te plaatsen. Hiermee kanaliseer je negatieve energie in de pyramide en zal je ook weer wat rustiger slapen en zo beter kunnen sturen.

Het allerbelangrijkste (en voor jou net wss het allermoeilijkste wink) is het daadwerkelijk rustig worden voordat je gaat slapen. Opgefokt zijn, helpt niet echt mee bij het sturend dromen.

Daarom eerst de andere tips, waarmee je een kleine basis legt voor droomsturen.
Origineel bericht van: Kath

Zie je, een hoop details... Maar geen enkel details dat echt uitsluitsel kan geven over wie, waar of wat...

En daarom is het belangrijk om te kunnen sturen. Want in die droom zou je dan zelf kunnen gaan kijken en zoeken naar herkenningspunten. Dan loop je even naar buiten en kijk je op een straatnaam. Of je kijkt even op een kalender om de datum te zien. Van die kleine dingen, die er wel voor zorgen dat jij op een wat zinvollere manier met deze dromen kunt gaan werken.

Maar alles begint bij het begin, dus probeer het bovenstaande eerst maar eens uit, en zie dan wat er gebeurd.

Overigens raad ik je aan, om in het begin met positieve dromen te gaan oefenen. Dus neem jezelf voor dat je gaat dromen over je dag morgen met Pretty en hoe dat loopt. Dan ben je namelijk minder gefocussed op de droom zelf, maar meer op het droomproces op zich.

Success en ik hoor graag je bevindingen!
Ayasha
Ayasha mei 30 '09
Ik probeer altijd te mediteren vlak voor ik ga slapen... Dat doe ik eigenlijk idd omdat ik van mezelf heel opgefokt ben en simpelweg niet in slaap kan raken smileStenen pyramide?

Het zou idd wel fijn zijn als ik kon sturen... Het gekke is dat ik wel een gevoel van controle heb, ik sta er echt op te kijken alsof ik daar ben... Maar ik heb niet de "gedachte" om rond te kijken confused

Ik heb wel eens geprobeerd om aan mijn gids te vragen om me te helpen in mijn droom... Maar op dit moment weet ik natuurlijk niet wanneer ik voorspellend ga dromen... En ik weet ook niet of ik dat echt onder controle kan krijgen?

Over Pret gesproken, ik herinner me een droom (en dat beeld staat nog altijd op mijn netvlies) waar Pret in Bosscherhof (ja daar zag ik wel meteen welke het was) in de proef loopt, en ze loopt zo vloeiend en soepel en ze geeft me zo'n fantastisch machtig gevoel... Dat het niet anders kan dan dat ze die proef gewonnen heeft...

Alleen... Tot op heden heeft ze nog geen proef in Boscherhof gewonnen... Zou dat een tipje van een toekomstige sluier geweest zijn die ik te zien heb gekregen van mijn gids om me even wat moed te geven? Ik zat op dat moment nl echt te denken om haar te verkopen...
Natalie1986
Natalie1986 mei 30 '09
Wow Kath,

Ik ben er helemaal stil van!! zeker als het momenten met bekende mensen zijn. Dan vraag ik me af wil je het zelf wel zien? wil je dit allemaal wel weten van te voren?
Hoelang duurt het meestal voor het uitkomt? Als je het echt niet wilt kan je toch vragen of ze je bepaalde dingen niet willen laten zien.. Ik denk dat je ook niet zo snel naar iemand toe gaat en zegt hey over een paar weken wordt je vermoord. eek
admin
admin mei 30 '09
Das een goeie Nims, die piramide!
admin
admin mei 30 '09
Origineel bericht van: Kath
Al sinds ik een jaar of 15 ben heb ik voorspellende dromen, dat gaat soms over hele kleine dingen die gebeuren maar helaas is het ook al een paar keer gegaan over mensen die vermoord werden.


Ja, dit kan gebeuren, soms zijn mensen s'nachts heel receptief, en zitten ze in een fase waar je 'trillingen' vanuit de buitenwereld kunt opvangen. De vraag die je jezelf kunt stellen is. Waarom ben je dat 'snachts en niet overdag?

Quote:

Maar wat moet je er mee? Wat kan ik er mee als ik zie wat er gebeurt met iemand, maar als er geen details genoeg worden gegeven om te weten waar en wanneer? Zelfs niets waar ik iets mee kan.


Je kan het naast je neerleggen, en je vraag aan de Cosmos voorleggen. Ik gooi vragen altijd de ether in (zo zeg ik het) en na een tijdje komt het antwoord. Ik laat het wel los, zodat het spontaan naar me toekomt.

Quote:

Maar wat moet ik er nu mee? Zo zijn er nog een heel aantal zaken.. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Die
begrijpt wat de bedoeling is of die weet hoe ik er "beter mee kan leven" dat ik dergelijke dingen weet voor ze gebeuren en ze dus eigenlijk had kunnen voorkomen....


Ja , zulke dromen gebeuren. Heb je al nagegaan welke thema's er steeds aan bod komen? en wat ze voor jou persoonlijk betekenen?
Ik, vb had vroeger veel dromen (ook overdag visioenen) over brand, en mishandelingen, en rampen.
En naderhand wist ik dat vele vorige levens van me deze thema's hadden, en nog onverwerkt waren.
Ook al ging het om voorspellende dromen, ik had een connectie met deze gebeurtenissen, omdat die onbewust een link legde met onverwerkt verleden.
Toen ik dat wist en verwerkte, zijn deze dromen verandert in prachtige contakten met De Bron en het Licht.
Wat ook een heel andere energie draagt, dan zulke rare dromen.


Quote:

Het tweede probleem is dat de dromen zo echt voelen, dat ik fysieke pijn ervaar... Ik schiet soms wakker van een pijnscheut...


juist daarom dat ik het bovenstaande vertel. Je ervaring voelt pijn.


Quote:

Wat ik nu doe is alles wat ik droom en wat in het nieuws/in de krant komt bijhouden in een mapje, daar ben ik echter vrij recent pas mee begonnen dus ik mis een aantal dingen die ik niet meer kan terug vinden.


ik zou dat niet doen. Zo'n mapje bijhouden.
Ik zou me afvragen 'wat zegt het over mij', 'waarom droom ik over zulke dingen, en niet over mooie, goede zaken'
Waarom sta ik met m'n radartje open op 'ongeluk' en niet op 'geluk'?



Quote:

En omdat ik het niet steeds moet onthouden... Mijn hoofd zit zo vol met details die ik niet wil loslaten omdat ik denk dat ik er nog wat mee moet doen... Als ik ze kan opschrijven hoef ik ze niet zo helder te onthouden..


Hier zeg je iets , een soort sleutel om te starten :".....details die ik niet wil loslaten omdat ik denk dat ik er nog wat mee doen moet..."
Hier zit een rede van je dromen!


Ik zit er ondertussen lang genoeg mee. smileIk ga nu dus actief op zoek naar antwoorden. [/quote]

Veel liefs,
Bellefleur
Ayasha
Ayasha jan 1 '70
Ik voel me niet schuldig om wat me droom, noch vraag ik me af waarom ik een "radar ben voor ongeluk". Ongeluk hoort bij het leven. Dus als ik ongeluk op speur leef ik. In mijn eigen leven heb ik genoeg dingen om gelukkig om te zijn en geen geluk zonder ongeluk. smileHet zegt nl niets over mij. Het is ook een beetje respect naar de mensen die dood gegaan zijn. "He, iemand dacht aan je op dat moment... Iemand was bij je" smile

Die thema's; waarschijnlijk omdat ik vnl de dingen vertel waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Ik droomde een week voor dat ik naar mijn pony ging kijken bv van hem. Van de stal waar hij stond... Toen ik daar kwam wist ik meteen waar ik heen moest en dat is de beste pony geweest die ik ooit gehad heb. Ik droom dus ook zat goede dingen die uit komen. Maar dat weet ik wat ik daar mee aan moet. Ik weet alleen niet wat ik met dit type van dromen moet. smile

Waarom 's nachts en niet overdag?
Waarom denk je dat ik overdag niet open sta voor de "andere wereld"? smile

Nathalie: meestal is de tijdmarge 1 tot 2 weken. In die tijd krijg ik een "signaal" dat het aan het gebeuren is. Bv met bovenstaande droom kreeg ik binnen de week toevallig iemand die het me vertelde wat er gebeurt was. Het is nl nog niet in het nieuws gekomen. ik "wacht" (he dat klinkt zo rot) nu eigenlijk nog op het meisje maar wie weet heb ik tegen dan een manier gevonden om bij haar te raken winkSommige dingen zijn echter vrij "groot" en bestaan uit verschillende dromen... Ik droomde 2 dagen voor een meisje ontvoerd werd hoe ze vermoord werd. Toen kwam er dus een paar dagen later een nieuwsbericht dat ze vermist was en ik zei meteen "die vinden ze niet meer levend..."
Die nacht kreeg ik een droom, heel gedetailleerd, ik droomde van een kanaal en een brug en ik wist heel zeker welke brug het was en welk kanaal... Een twee a drietal weken later vonden ze haar dus idd op de plek die ik gedroomd had. Vanaf dat de zaak "aan het rollen is" kan het dus langer duren voor het uit komt. Maar de eerste tekenen zijn binnen 2 weken. Krijg ik binnen 2 weken maar een vaag teken is het meestal zo dat het lang gaat duren... :";"1243689794
admin
admin mei 30 '09
Kath,

Ik lees dat je schrijft dat als je het ongeluk opspeur , dan leef je. Omdat ongeluk bij het leven hoort. En geen geluk zonder ongeluk.
Ja, die cirkel zit potvast.

Ik wens je veel succes bij het vinden van oplossingen voor je vragen, alsook in het ontdekken van jouw belangrijkheid in het dromen van zulke voorspellende dromen.


Heel veel liefs, van me
Bellefleur

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki