Loading...
nl

zweven op aardkracht

Cialara
Cialara mei 27 '09
Had vannacht een hele aparte droom, weet niet meer de omgeving of wie er nou precies bij waren, maar het ging erom dat ik leerde te zweven op aard-kracht... ja hoe leg ik jullie dat nou uit?

Ik ging dus leren om net als een parachutist (zo'n houding dan) vlak boven de grond te blijven hangen, en wonderwel lukte dat ook. Het was echt heel gaaf. Daarna moest ik leren om voor uit te komen met gedachten of zoiets en ook dat lukte. Aan het eind ging ik ook zo door het water, maar dan met m'n voeten vooruit, alsof je gaat waterskieen, maar dan zonder boot of skies.

Het was heel bijzonder. Heb nog nooit zoiets in een droom gedaan! Het was echt gaaf.
Delen:
admin
admin mei 28 '09

Mooie droom met een tikje werkelijkheid denk ik zo .. het heeft denk ik te maken met je "geesteskracht" en een nieuw inzicht en een bewustwording in de laatste tijd die je hebt opgedaan en dus eigenlijk een soort van cadeautje wat je gekregen hebt.

"Gedachtenkracht" heeft te maken met liefde en weer een stukje ruimere "geestesvrijheid" ?!
Cialara
Cialara mei 28 '09
Mooie uitleg... heb het laatste jaar al meer van dit soort cadeautjes gekregen in mijn dromen!
admin
admin mei 28 '09
Heel mooi Jorine smile
pe51
pe51 okt 5 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Had vannacht een hele aparte droom, weet niet meer de omgeving of wie er nou precies bij waren, maar het ging erom dat ik leerde te zweven op aard-kracht... ja hoe leg ik jullie dat nou uit?

Ik ging dus leren om net als een parachutist (zo'n houding dan) vlak boven de grond te blijven hangen, en wonderwel lukte dat ook. Het was echt heel gaaf. Daarna moest ik leren om voor uit te komen met gedachten of zoiets en ook dat lukte. Aan het eind ging ik ook zo door het water, maar dan met m'n voeten vooruit, alsof je gaat waterskieen, maar dan zonder boot of skies.

Het was heel bijzonder. Heb nog nooit zoiets in een droom gedaan! Het was echt gaaf.

Hallo Jorine,

Je droom is misschien symbolisch waar.
Of het een uittreding is zoals Maryssa dacht weet ik niet.
Maar dat maakt niets uit voor de betekenis.
Bij uittredingen zijn de symbolen hetzelfde.

Misschien was je in mei, toen je deze droom had, aan het leren om boven het aardse te blijven met je geest.
Wel óp de aarde blijven (niet zweverig worden) maar wel net iets erboven.
Dat je er niet aan vastplakt met je gevoel, zeg maar.

Als het echt op aardkracht was in je droom (als je dat wist), dan komt de energie waarmee je dat doet, misschien vanuit het aardse deel in jezelf, vanuit je aardse besef.
Dan span je je hiervoor misschien in vanuit je aardsnuchtere alledaagse besef.

Het vooruit leren komen met gedachtes kan een symbool zijn voor dat je aan het leren bent om je in dit aardsnuchtere besef geestelijk (vooruit) te verplaatsen met behulp van gedachtes.

Het derde wat je aan het leren bent zou dan zijn dat je je ook boven je gevoel kunt verplaatsen alsof je erop aan het skieën bent. Net als in Maryssa in haar droom.

* Ga eens na wat er rond de tijd van deze droom (rond 27 mei dit jaar) gaande was in jezelf. Welke veranderingen waren er in je nuchtere geest en in je gevoel?

Het gaat erom dat je boven het materiële (of lichamelijke) leerde te staan, dat je leerde je op het aardse vlak te bewegen (vooruit te komen in je geest), en dat je leerde, je boven je gevoel te bewegen. Dat je leerde, niet zo geraakt te worden door omstandigheden of het materiële in je leven, en niet zo geraakt te worden door het gevoel in je leven.
Je was wel in contact met het materiële en je gevoel, maar dat haalde je niet omlaag. Je leerde er als het ware boven te blijven, je humeur bleef goed.
Misschien ben je in die tijd (rond eind mei) ook wat soepeler geworden in jezelf (heb je geleerd je geestelijk te bewegen boven het materiële en boven je gevoel).
Wat je gevoel betreft zal het niet zoiets moois zijn als bij Maryssa, maar het skie-symbool is hetzelfde. Dus het moet wel hetzelfde soort ervaring zijn geweest.

Soms is het makkelijk om in een agenda of op een kalender te kijken, en te zien waar je toen zoals was en wat je zoal deed. Dat kan herinneringen oproepen. Of je oude posten in dit forum van die tijd doornemen. Die posten waar je in schreef hoe het met je ging en waar je in jezelf mee bezig was.

Ik hoop dat je dit idee kunt herkennen in de veranderingen rond die tijd.

---

Peter.

*soms kun je beter nadenken over een droomverklaring dan hem wel of niet geloven *
Cialara
Cialara okt 5 '09
Wat ik me herinner van die bewuste tijd is dat ik toen net wist dat ik een "engelmens" ben, en dat ik erg veel moeite had om met dit voor mij nieuwe gegeven weer even een balans te vinden zeg maar. Toen ik het net hoorde was er een gevoel van "wat nu? wat voor verantwoordelijkheid geeft me dit, wil ik dit wel weten?" Ook had ik die week voor het eerst een Reiki groepsavond gehad, waarin ik weer een nieuw stukje van mezelf had ontdekt, namelijk het heldervoelende (wat ik ook niet wist van mezelf!)

En ja zoals je het noemt; leren drijven op het geestelijke (wat ik dan vertaal naar intuitie) en toch in contact blijven met het aardse, ja daar was ik erg mee bezig...

Het leren om niet geraakt te worden, dat is altijd al een issue geweest bij mij, iets waar ik erg veel moeite mee heb soms. Maar ik weet niet of dat in die periode ook speelde.
pe51
pe51 okt 7 '09
Hallo Jorine,

Origineel bericht van: Jorine
En ja zoals je het noemt; leren drijven op het geestelijke (wat ik dan vertaal naar intuitie) en toch in contact blijven met het aardse, ja daar was ik erg mee bezig...


Je droom verdeelt dat geestelijke in 3 delen. Je droom bestaat zelf uit 3 delen, en ieder deel behandelt één van de 3 geestelijke vaardigheden:

deel 1: leren als parachutist boven de grond blijven hangen = leren om geestelijk boven je dagelijkse (aardse) besef te staan;
deel 2: leren (geestelijk) vooruit te komen met gedachten (ideeën);
deel 3: leren geestelijk te 'waterskieën' = boven je gevoel te blijven en er als het ware op te 'skieën' (vooruit komen).

De 1e vaardigheid zie ik als een soort basisvaardigheid, want pas als je geestelijk boven jezelf kunt staan dan pas kun je geestelijk 'vooruitkomen' met (2: ) gebruikmaking van gedachtes of ideeën en met (3: ) gebruikmaking van je gevoel.

deel 1: de basisvaardigheid, dit is denk ik: geestelijk boven jezelf blijven staan, zoiets als: waarnemen zonder gebonden te zijn aan wat je ziet, voelt en doet. Zoiets stel ik me hierbij voor.
deel 2: dit is geestelijk vooruitkomen met gebruikmaking van een idee of gedachtes. Dit kan zoiets zijn als een gedachte of idee voor ogen blijven houden, wat je richting geeft. Bijv: 'ik wil positief blijven'. Zoiets stel ik me hierbij voor.
deel 3: Hier leer je om zo'n houding aan te nemen tegenover je gevoel dat je erboven 'staat' en je geestelijk 'schrap zet' om te zorgen dat je erboven blijft. Zoals een waterskieër boven water is en zich lichamelijk schrap zet om erboven te blijven. Je duikt dan dus niet ín je gevoel want dan kom je niet meer vooruit. Je weet dat er gevoelens zijn, maar je wilt niet weten en voelen hoe die zijn, anders duik je er als het ware in, en dat ben je er nog meteen uit. Je zet je juist schrap om er níet in terecht te komen, je wilt erbóven blijven. Zoiets stel ik me hierbij voor.

Als de droom dit geestelijke onderverdeelt is het goed die onderverdeling zelf ook toe te passen.
Als dat je lukt, tenminste. Misschien is het iets anders, dan wat ik me erbij voorstel. Dat komt omdat alleen jij jezelf kent.
Ik kan er dus gewoon naast zitten. Het is niet makkelijk abstracte symbolen naar een concrete levenssituatie te vertalen.
Dus spreekt dit je gevoel niet aan, dan zou ik het vergeten, omdat het je niet helpt.

---

Je had nog nooit zoiets gedaan in een droom. Ik vermoed dat je dit droomde omdat je op dat moment in je leven dit aan het leren was, of omdat je dit de komende tijd zou gaan leren. Of omdat de droom je dit als een soort van voorbeeld gaf. Zo van: zo zou je zoiets aan moeten pakken. Omdat je er op dat moment aan toe was, dit te gaan doen.

Je zou kunnen vergelijken hoe je eind mei was, en hoe je nu bent. Of er vooruitgang is gekomen op dit gebied. Als er zo'n verandering geweest is tussen juni en nu, dan kan het bijv zijn dat de droom die aangekondigd heeft.

---

Peter.

* deze droomverklaring kan goed zijn, half goed of helemaal fout - maak daarom zelf uit wat je wel en niet gelooft *
Cialara
Cialara okt 7 '09
Ja, er is wel veel gebeurd op geestelijk gebied de afgelopen maanden... ik heb veel geleerd over mezelf, hoe ik handel, wat ik goed doe en wat ik nog beter kan doen. Veel informatie gekregen ook over mijzelf, van verschillende kanten. Ik heb een veelzijdiger beeld van mezelf gekregen, meer liefde voor mezelf gekregen, meer liefde voor mijn directe familie gekregen, meer begrip voor karakters en situaties en vooral heel veel acceptatie van binnen uit.

Zoals jij het uitlegt, die drie onderdelen... ja daar kan ik nu wel wat mee. Al vind ik het een beetje moeilijk om ze uit elkaar te houden en er aan te denken in het dagelijkse leven wink

Dat skieën komt voor mij neer op het bewust zijn van gevoelens, situaties en er naar kunnen handelen op de juiste manier, zonder mee te gaan in mijn emoties. Bedoel je dat? Want daar ben ik de laatste tijd wel in gegroeid heb ik gemerkt.

Dank je Peter, voor je verhelderende blik op deze droom van mij.

Groetjes Jorine

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki