Had vannacht een hele aparte droom, weet niet meer de omgeving of wie er nou precies bij waren, maar het ging erom dat ik leerde te zweven op aard-kracht... ja hoe leg ik jullie dat nou uit?
Ik ging dus leren om net als een parachutist (zo'n houding dan) vlak boven de grond te blijven hangen, en wonderwel lukte dat ook. Het was echt heel gaaf. Daarna moest ik leren om voor uit te komen met gedachten of zoiets en ook dat lukte. Aan het eind ging ik ook zo door het water, maar dan met m'n voeten vooruit, alsof je gaat waterskieen, maar dan zonder boot of skies.
Het was heel bijzonder. Heb nog nooit zoiets in een droom gedaan! Het was echt gaaf.
Hallo Jorine,
Je droom is misschien symbolisch waar.
Of het een uittreding is zoals Maryssa dacht weet ik niet.
Maar dat maakt niets uit voor de betekenis.
Bij uittredingen zijn de symbolen hetzelfde.
Misschien was je in mei, toen je deze droom had, aan het leren om boven het aardse te blijven met je geest.
Wel óp de aarde blijven (niet zweverig worden) maar wel net iets erboven.
Dat je er niet aan vastplakt met je gevoel, zeg maar.
Als het echt op aardkracht was in je droom (als je dat wist), dan komt de energie waarmee je dat doet, misschien vanuit het aardse deel in jezelf, vanuit je aardse besef.
Dan span je je hiervoor misschien in vanuit je aardsnuchtere alledaagse besef.
Het vooruit leren komen met gedachtes kan een symbool zijn voor dat je aan het leren bent om je in dit aardsnuchtere besef
geestelijk (vooruit) te verplaatsen met behulp van gedachtes.
Het derde wat je aan het leren bent zou dan zijn dat je je ook boven je
gevoel kunt verplaatsen alsof je erop aan het skieën bent. Net als in Maryssa in
haar droom.
*
Ga eens na wat er rond de tijd van deze droom (rond 27 mei dit jaar) gaande was in jezelf. Welke veranderingen waren er in je nuchtere geest en in je gevoel?
Het gaat erom dat je boven het materiële (of lichamelijke) leerde te staan, dat je leerde je op het aardse vlak te bewegen (vooruit te komen in je geest), en dat je leerde, je boven je gevoel te bewegen. Dat je leerde, niet zo geraakt te worden door omstandigheden of het materiële in je leven, en niet zo geraakt te worden door het gevoel in je leven.
Je was wel in contact met het materiële en je gevoel, maar dat haalde je niet omlaag. Je leerde er als het ware boven te blijven, je humeur bleef goed.
Misschien ben je in die tijd (rond eind mei) ook wat soepeler geworden in jezelf (heb je geleerd je geestelijk te bewegen boven het materiële en boven je gevoel).
Wat je gevoel betreft zal het niet zoiets moois zijn als bij Maryssa, maar het skie-symbool is hetzelfde. Dus het moet wel hetzelfde soort ervaring zijn geweest.
Soms is het makkelijk om in een agenda of op een kalender te kijken, en te zien waar je toen zoals was en wat je zoal deed. Dat kan herinneringen oproepen. Of je oude posten in dit forum van die tijd doornemen. Die posten waar je in schreef hoe het met je ging en waar je in jezelf mee bezig was.
Ik hoop dat je dit idee kunt herkennen in de veranderingen rond die tijd.
---
Peter.
*soms kun je beter nadenken over een droomverklaring dan hem wel of niet geloven *