Loading...
nl

Klopt dit?

Fatna
Fatna mei 27 '09
Origineel bericht van: NiMS
Je hoeft me niet uit te leggen hoe celdeling werkt, gast want dat weet ik ook wel. Alleen je lichaam vernieuwt dus niet helemaal, want ook je kraakbeen gaat bijvoorbeeld geen celdeling aan. Dat wordt dus ook niet vernieuwd.

hmm ik heb begrepen dat je oren en je neus tot aan je dood blijven groeien, beiden bestaan voor een groot deel uit kraakbeen, hoe groeit kraakbeen dan als er geen celdeling plaatsvindt??
admin
admin mei 27 '09
Uit recent onderzoek is gebleken dat de oren en neus niet blijven groeien. Wel is het zo dat andere lichaamsdelen delen iets krimpen, ook delen van het gezicht. Daardoor lijkt het dat de oren en neus groter zijn geworden. Dat is relatief, maar die zijn zeker niet gegroeid.
Fatna
Fatna mei 27 '09
nou ik kan me vergissen maar ik weet bijna zeker dat mijn opa grotere oren had toen hij jonger was (in vergelijking met foto's van vroeger)
admin
admin mei 27 '09
hihihihi
Fatna
Fatna mei 27 '09
juist, dat klinkt logisch
admin
admin mei 27 '09
Geeft niet; er zijn meer van dit soort 'feiten' die rondgaan, en die niet kloppen. Zo is er een bekende foto die rond wordt gestuurd vanaf de noordpool met erop de zon en de maan, met een hele uitleg hoe bijzonder die foto is. Klinklare onzin, en absoluut fake. Maar ik heb dat al zo vaak langs zien komen en niemand stelt er vragen over.

Ander voorbeeld: dat de maan groter eruitziet als die bij de horizon staat dan wanneer die hoog aan de hemel staat. Ook een vorm van gezichtsbedrog. Als je gaat meten is de maan aan de horizon zelfs een fractie kleiner..
gast
gast mei 27 '09
Origineel bericht van: gast
Maar om bij daar waar het mee begon terug te komen; waarom zou je fysiek moeten sterven om te incarneren of te re-incarneren?
Dat berust ook alleen op een interpretatie en een aanname en dan vooral in de spirituele wereld (waar religie ook onder valt).

Dat had hans eerder al uitgelegd en heeft te maken met de definitie van incarneren, wat staat voor in het vlees keren.

Leg maar eens uit waarom je niet fysiek zou moeten sterven om weer in het vlees terug te keren.

Vraag je af wat er vlees wordt. Mi. is dat gedachten (vanuit de geest).
Fatna
Fatna mei 27 '09
Origineel bericht van: Hans
Geeft niet; er zijn meer van dit soort 'feiten' die rondgaan, en die niet kloppen. Zo is er een bekende foto die rond wordt gestuurd vanaf de noordpool met erop de zon en de maan, met een hele uitleg hoe bijzonder die foto is. Klinklare onzin, en absoluut fake. Maar ik heb dat al zo vaak langs zien komen en niemand stelt er vragen over.

Ander voorbeeld: dat de maan groter eruitziet als die bij de horizon staat dan wanneer die hoog aan de hemel staat. Ook een vorm van gezichtsbedrog. Als je gaat meten is de maan aan de horizon zelfs een fractie kleiner..

die foto heb ik nooit gezien, en dat wat er gezegd wordt over de maan, wist ik ook niet

jeetje man leef ik onder een steen of zo sinds ik thuis zit
gast
gast mei 27 '09
Origineel bericht van: Hans

Tja, en zo worden we door onze eigen zintuigen en hersenen in het ootje genomen. Telt niet alleen voor dit soort dingen maar voor veel meer dingen die we "denken" te zien, horen, voelen etc.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 27 '09

Dat is niet een antwoord lieve Sylvia smile.

De geest en het lichaam zijn niet voor niets gescheiden. De bestuurder is niet het voertuig.
JulienMoorrees

Tja, en zo worden we door onze eigen zintuigen en hersenen in het ootje genomen. Telt niet alleen voor dit soort dingen maar voor veel meer dingen die we "denken" te zien, horen, voelen etc.

Precies, zoals sommigen van ons denken dat iedere 7 jaar je lichaam vernieuwd wordt winktongue
gast
gast mei 27 '09
Ging niet helemaal zoals het moet hè.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Gast
Tja, is maar net hoe je het ervaart en bekijkt.
Want hoe weet jij nu zo zeker dat die twee gescheiden zijn? Heb je daar wetenschappelijk bewijs voor of alleen spirituele aannamens?

Het beste wetenschappelijke bewijs zijn volgens mij de onderzoeken die gedaan zijn over het leven na de dood. De zogenaamde bijna dood ervaringen. Ook het contact met geesten van overledenen waarin informatie wordt doorgegeven zijn volgens mij wel bewijs hiervoor. Als lichaam en geest niet gescheiden zouden zijn, dan zou bij de dood van het lichaam ook de geest verdwijnen.

Uittredingen zouden dan bijvoorbeeld ook niet meer mogelijk zijn.

Iemand kan altijd uit zijn auto stappen en er is daarmee ook een duidelijke scheiding waar te nemen. Zouden die twee met elkaar samen zijn gegaan, dan zou je er ook niet meer kunnen uitstappen.
gast
gast mei 27 '09

Dat is niet een antwoord lieve Sylvia smile.

De geest en het lichaam zijn niet voor niets gescheiden. De bestuurder is niet het voertuig.

Dat is maar weer net hoe je het interpreteerd, ervaart en ziet. Zoals alle aannames die niet wetenschappelijk zijn bewezen maar alleen spirituele gronden hebben. Het is dan misschien wel met iets aards te "vergelijken" als in metaforen en beeldspraak maar dit is dus niet de spirituele of geestelijke werkelijkheid. Want daar zijn geen aardse woorden voor om uit te leggen omdat die aardse woorden op zoveel manieren zijn te interpreteren dat je het alleen kunt herkennen als je het al ont-dekt hebt.
gast
gast mei 27 '09
En als het nu de taak van de mens is om het één te maken. Dat lichaam en geest één zijn.
JulienMoorrees
Als je wat langer in de geestelijke wereld rondloopt, dan kom je er toch wel achter dat hij wel erg op onze wereld lijkt hoor smile. Er zijn enorm veel zaken in de geestelijke wereld, die toch in onze wereld goed uit te leggen vallen. Uiteraard zijn een aantal concepten en begrippen onuitlegbaar, maar een groot gedeelte kan toch echt prima worden uitgelegd.
JulienMoorrees
En als het nu de taak van de mens is om het één te maken. Dat lichaam en geest één zijn.

En nog meer mee te doen aan de individualisering? Nee dat is nou juist niet de bedoeling. Laat je identiteit toch los smile. Want hoe meer mensen één willen zijn met hun lichaam, hoe meer ze eraan willen verbouwen. Lang leve de plastische chirurgie.....
gast
gast mei 27 '09
Haha, je verwart ego en geest schat. Het ego is wat we er zelf van maken (het zwarte gat van de geest) de geest is onderdeel van de grote geest (bron, God) die alles is.
En we kunnen alleen maar zonder (ego)identiteit zijn als we ware individuen zijn.
Heidelroos
Heidelroos mei 27 '09
Gatver, plastisch chirurgie, nepnagels, extensions, brrrrr..
Ik hou wel van verenigen .......
En dan bedoel ik niet het hup-holland-hup-gevoel..
Maar gewoon dat ajex en psv elkaar mogen BUITEN wereldkampioenschappen om winkDát gevoel. ..
Het moet niet nep zijn en vooral niet tijdelijk..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420