Loading...
nl

Klopt dit?

gast
gast mei 26 '09
Ja het is mijn verhaal. Niet het kunstige verhaal van iemand anders laugh
Emuca
Emuca mei 26 '09
Ookal doen ze niks, ze horen toch bij het lichaam... smileMaar voor de overige cellen.. tja... in feite ben je nieuw in 7 jaar ja.
gast
gast mei 26 '09
Ik zeg niet dat ze niets doen; ze zijn de doorgevers van prikkels/signalen.

Je zou kunnen zeggen dat de engelsmensen de zenuwbanen van het lichaam van deze wereld zijn.
admin
admin mei 26 '09
Origineel bericht van: gast
Ja het is mijn verhaal. Niet het kunstige verhaal van iemand anders laugh

Welk kunstig verhaal en van wie dan?
gast
gast mei 26 '09
Van iedereen die je in je omgeving hebt. Zolang het niet IS is het een kunstje wat je geleerd hebt van je buiten wereld.
Het is belangrijk dat je alles wat je tegenkomt aan theoriën, of die nu spiritueel getiteld zijn of niet, dat je ze toetst of ze waarheid voor jou in zich hebben. We willen vaak maar de halve waarheid kennen omdat dit ons op dat moment bevredigd. Maar er komt hoe dan ook een moment dat je merkt dat die halve waarheid niet de hele is en het ook geen bevrediging meer geeft. Zolang je niet die hele waarheid kent en wil kennen zal het een kunstje blijven wat je doet. Alleen vanuit de volle waarheid zijn we in staat te transformeren tot werkelijk Zijn.
gast
gast mei 26 '09
Het gaat ook helemaal niet over de inhoud van mijn of jouw verhaal; het gaat erom hoe je je eigen verhaal kunt scheppen. Wij zijn er niet om mensen te vullen met een kunstje maar om te leren hoe ze tot het maken van hun eigen verhaal kunnen komen. En het loslaten van het ego, dat wat er onbewust in is gestopt, is als het openen van de gordijnen die er voor zorgden dat we niet de waarheid/werkelijkheid kunnen ervaren.
Zijn die gordijnen weg dan kun je zelf bepalen hoe jou verhaal ervaren wordt.
admin
admin mei 26 '09
Van iedereen die je in je omgeving hebt. Zolang het niet IS is het een kunstje wat je geleerd hebt van je buiten wereld.

Ja, en dat kan je ook voelen. Als je eerlijk bent naar jezelf toe bent , voel je dat geknutsel kan knarsen smile

Quote:

Het is belangrijk dat je alles wat je tegenkomt aan theoriën, of die nu spiritueel getiteld zijn of niet, dat je ze toetst of ze waarheid voor jou in zich hebben.

Misschien is dit iets van jou, wat je schrijft. Ik ben niet mee met dit stukje schrijfsel van je. 'alles' is nogal veel,
Ik heb een intuitie én ik laat me leiden door de Bron naar de waarheid. En ik kan alleen maar zijn wie ik ben.

Quote:

We willen vaak maar de halve waarheid kennen omdat dit ons op dat moment bevredigd.

Wat waar is , is datgene waarin je jezelf in herkent. Je weet wie je bent, en daarin ligt de waarheid.

Quote:

Maar er komt hoe dan ook een moment dat je merkt dat die halve waarheid niet de hele is en het ook geen bevrediging meer geeft.

Dan heb je in heel die tijd, ook jezelf maar voor de helft gekend.

Quote:

Zolang je niet die hele waarheid kent en wil kennen zal het een kunstje blijven wat je doet.

Ja zolang je jezelf niet volledig bent zoals je bent waarvoor je gekomen bent, zal het op een kunstje blijven lijken.

Quote:

Alleen vanuit de volle waarheid zijn we in staat te transformeren tot werkelijk Zijn.

Je hoeft niet meer te transformeren naar een Zijn,
je bent het al. Je hoeft het alleen maar te ZIJN.
Daarin erken je voor jezelf de totale waarheid, en ben je ook trouw aan wie je bènt.

liefs
Bellefleur
gast
gast mei 26 '09
Origineel bericht van: Bellefleur

Ja, en dat kan je ook voelen. Als je eerlijk bent naar jezelf toe bent , voel je dat geknutsel kan knarsen smile

Daar heb ik een heel goede antenne voor, haha. Maar ja, wat is eerlijk?

Quote:

Het is belangrijk dat je alles wat je tegenkomt aan theoriën, of die nu spiritueel getiteld zijn of niet, dat je ze toetst of ze waarheid voor jou in zich hebben.

Misschien is dit iets van jou, wat je schrijft. Ik ben niet mee met dit stukje schrijfsel van je. 'alles' is nogal veel,
Ik heb een intuitie én ik laat me leiden door de Bron naar de waarheid. En ik kan alleen maar zijn wie ik ben.

De bron bevat alles, er is niets dat niet uit deze bron ontstaat. Dus waarom niet alles toetsen. Zachtjes aan kom je er dan achter dat alles (ofwel het grote geheel) waarheid is.

Quote:

We willen vaak maar de halve waarheid kennen omdat dit ons op dat moment bevredigd.

Wat waar is , is datgene waarin je jezelf in herkent. Je weet wie je bent, en daarin ligt de waarheid.

Wie is "je" indeze?

Quote:

Maar er komt hoe dan ook een moment dat je merkt dat die halve waarheid niet de hele is en het ook geen bevrediging meer geeft.

Dan heb je in heel die tijd, ook jezelf maar voor de helft gekend.

Juist ja. En "ik" kan ook niet anders. En daardoor ontstaat ook het menselijk lijden.

Quote:

Zolang je niet die hele waarheid kent en wil kennen zal het een kunstje blijven wat je doet.

Ja zolang je jezelf niet volledig bent zoals je bent waarvoor je gekomen bent, zal het op een kunstje blijven lijken.

En hoe denk jij dat je voorbij het kunstje kunt komen?
Quote:

Alleen vanuit de volle waarheid zijn we in staat te transformeren tot werkelijk Zijn.

Daarin erken je voor jezelf de totale waarheid, en ben je ook trouw aan wie je bènt.

Ja dat is echt heel new age. Je hebt helemaal gelijk ja, je bent er al je hoeft alleen maar de gordijnen en de ramen te openen om er eens een frisse wind door te laten gaan. winkWeg met alle vast geroeste denkbeelden over oude en nieuwe fenomenen.

liefs
Bellefleur
Lena
Lena mei 26 '09
Daarin erken je voor jezelf de totale waarheid, en ben je ook trouw aan wie je bènt.@bellefleur

als ik alle verhalen hier lees is er toch een transformatie gaande of geweest voor velen hier
alleen als je er alleen maar kunt zijn,valt alles op z,n plek...
en vind je jou waarheid en blijf je trouw inderdaad aan jezelf

@gast
Ja dat is echt heel new age. Je hebt helemaal gelijk ja, je bent er al je hoeft alleen maar de gordijnen en de ramen te openen om er eens een frisse wind door te laten gaan. Weg met alle vast geroeste denkbeelden over oude en nieuwe fenomenen.

precies wordt of wees of vind jezelf wink
heb trouwens ook niks met een woord als new age ook zo,n verzonnen woord voor iets....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 26 '09
Haha, spirituele napraat. Ja dat vind je overal hè.
Maar Nims; het is wel wetenschappelijk bewezen! Alle cellen hebben celdeling. Een individuele cel heeft geen lang leven (de ene cel wat langer dan de andere) maar door celdeling blijft de struktuur van jou lichaam zoals die is. Dat er verandering optreed naar gelang je ouder wordt heeft meer met de achteruitgang (degeneratie)van je cel DNA te maken.
Op een gegeven moment houd die vernieuwing op ja, dan is er bijna geen celdeling meer. Maar tot die tijd heb je wel degelijk iedere 7 jaar een nieuw lichaam.

Laat dan maar eens zien waar dit onderzoek is gedaan of kom met een referentie winkik heb er naar gezocht maar je kan dat niet vinden hoor.

Zoals je goed zegt vind er celDELING plaats, waarmee er dus geen cel wordt VERVANGEN. Daarmee heb je dus ook geen NIEUW lichaam. Van hersencellen is allang onderzocht dat deze niet opnieuw genereren en afsterven. Het enige proces dat veranderd zijn de neuronen die verbindingen leggen. Je krijgt dus niet elke 7 jaar nieuwe hersenen, omdat deze cellen helemaal zichzelf niet vernieuwen.
gast
gast mei 26 '09
Dus een baby is ook geen nieuw mens. Want het is een samenvoeging van twee cellen; een zaadcel en een eicel die zichzelf delen.
JulienMoorrees
Wat heeft een baby hier nu weer mee te maken? Jij kwam met de stelling "Weet je dat je iedere 7 jaar een volledig nieuw lichaam hebt!"
Maar die stelling is gewoon niet waar. Leg me eens uit WAAROM je dan iedere 7 jaar een volledig nieuw lichaam zou hebben? Want dan zou je ook iedere 7 jaar, nieuwe hersenen hebben, maar we hebben net al geconstateerd dat dat helemaal niet gebeurd.
admin
admin mei 26 '09

Daar heb ik een heel goede antenne voor, haha. Maar ja, wat is eerlijk?

daar zou je een eerlijk antwoord voor jezelf op kunnen geven;

liefs
Bellefleur
gast
gast mei 26 '09
Wat die hersenen en zenuwstelsel betref heb je gelijk, dit veranderd niet wezenlijk. Alleen wat je er mee doet kan veranderen. En als ze actief blijven blijven ze ook langer in leven. Maar je lichaamscellen vernieuwen zich door deling weldegelijk.
De ene cel doet dit dagelijks de anderen doen er wat langer over.
Toch maar wat beter zoeken op internet Nims en niet te veel focussen op die 7 jaar.
Voor hoe het biologisch werkt:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologie/3716-celdeling-mitose-en-meiose.html
gast
gast mei 26 '09
Maar waar ging dit nu over; dat je niet fysiek hoeft te sterven om te kunnen incarneren en reincarneren.
JulienMoorrees
Je hoeft me niet uit te leggen hoe celdeling werkt, gast want dat weet ik ook wel. Alleen je lichaam vernieuwt dus niet helemaal, want ook je kraakbeen gaat bijvoorbeeld geen celdeling aan. Dat wordt dus ook niet vernieuwd.

Het is dus helemaal niet waar dat je iedere 7 jaar een volledig nieuw lichaam hebt. Ik weet niet hoe deze stelling ooit de wereld in is gekomen, maar het zijn alleen maar spirituele sites die dat "feit" noemen. En dat feit wordt dan weer nagepraat, maar slaat eigenlijk helemaal nergens op als je gewoon logisch erover nadenkt.
gast
gast mei 27 '09
Maar om bij daar waar het mee begon terug te komen; waarom zou je fysiek moeten sterven om te incarneren of te re-incarneren?
Dat berust ook alleen op een interpretatie en een aanname en dan vooral in de spirituele wereld (waar religie ook onder valt).
gast
gast mei 27 '09
Het is iig ook geen sprookje dat je over iets heen kunt groeien. En dat heeft ook te maken met het vernieuwen van cellen en zelfs het veranderen van DNA.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 27 '09
Maar om bij daar waar het mee begon terug te komen; waarom zou je fysiek moeten sterven om te incarneren of te re-incarneren?
Dat berust ook alleen op een interpretatie en een aanname en dan vooral in de spirituele wereld (waar religie ook onder valt).

Dat had hans eerder al uitgelegd en heeft te maken met de definitie van incarneren, wat staat voor in het vlees keren.

Leg maar eens uit waarom je niet fysiek zou moeten sterven om weer in het vlees terug te keren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 27 '09
Het is iig ook geen sprookje dat je over iets heen kunt groeien. En dat heeft ook te maken met het vernieuwen van cellen en zelfs het veranderen van DNA.

Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Je geest en ziel (voor de mensen onder ons) bestaan helemaal niet uit cellen en DNA, en je geest is toevallig wel datgene dat over iets heen groeit.

Je cellen en je DNA hebben alles met je aardse lichaam te maken.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420