Loading...
nl

Klopt dit?

Islandlady
Islandlady mei 26 '09
Zo dat staat Syl. Wat je hier zegt denk ik al lang maar hier kan ik er geen kant mee op.
Wat ik nu dus heel erg merk, dat alles wat ik (ja ok ego ikke) geef vanuit mijn hart en gevoel, komt heel simpel dubbel en dwars terug. In dit geval onze kinderen. Snap je het nog?

c
admin
admin mei 26 '09
Origineel bericht van: gast
Grappig, maar wel waar. Het ego identificeerd zich aan dat wat zich buiten hem afspeeld (de materiele wereld). Het is ook gevoelig voor het oordeel van anderen en zal zich identificeren aan de groep waar het bij wilt horen.
Het innerlijk zelf identificeerd zich aan de spirituele innerlijke wereld.
Daar waar het ego alleen uit is op het zichzelf bevredigen van behoeften, is het zelf in eerste instantie een nemer en gever. Het geeft maar verwacht er nog wel iets voor terug. Als deze verder evolueerd komt er een moment dat de nemer/gever overgaat, transformeerd, naar een onvoorwaardelijke gever. En op dat moment identificeerd het zelf zich met God en wordt als het ware zelf God.

Wat jij beschrijft is de weg die een mens kan gaan.
Het ego van een Engelmens heeft niet dezelfde ego-inhoud van een mens die nog die evolutie heeft te maken.
Een engelmens is een onvoorwaardelijke gever, die rechtstreeks contakt heeft met de Bron/God/Licht. Hij/zij (balans) is reeds in vorige levens getransformeerd.
Alles gaat via het hart, en komt weer terug naar het hart.

liefs,
Bellefleur
gast
gast mei 26 '09
En in elk stadium identificeer je je met iets anders. Vergeet niet dat je niet een engel bent maar een engel-mens. Het menselijke deel is wel degelijk actief en moet ook tijdens dit leven eerst losgelaten worden voor je die onvoorwaardelijke gever kunt zijn.

Bellefleur; vindt jij jezelf een onvoorwaardelijke gever?

Hoe komt het dat er hier niemand is die weet dat je niet fysiek hoeft te sterven en weer te incarneren om verder te ontwikkelen? Waarom denken jullie dat je eerst dood moet gaan om te (re)incarneren?
Islandlady
Islandlady mei 26 '09

Hoe komt het dat er hier niemand is die weet dat je niet fysiek hoeft te sterven en weer te incarneren om verder te ontwikkelen? Waarom denken jullie dat je eerst dood moet gaan om te (re)incarneren?

Gevoelsmatig denk ik inderdaad dat dit zo is ja en dat je niet eerst dood hoeft te gaan.
Daarom zijn er zoveel veranderingen
gast
gast mei 26 '09
Quote:
Als Engelmens heb ik (is er) geen identiteit, dus hoef ik me met niets of niemand te identificeren.. ook niet met datgene waarvan ik dacht of denk dat het van mezelf is.

Hier gaat het toch om de identificatie van het ego (het hoofd/denken).
admin
admin mei 26 '09
Waarom denken jullie dat je eerst dood moet gaan om te (re)incarneren?

Incarneren - vlees-worden.
Re-incarneren = opnieuw vlees-worden.
Lijkt me handig dat je dan eerst even dood was..... wink
Of je moet met je ziel overstappen van een lichaam in een ander lichaam.
gast
gast mei 26 '09
Weet je dat je iedere 7 jaar een volledig nieuw lichaam hebt!
admin
admin mei 26 '09
Quote:
Als Engelmens heb ik (is er) geen identiteit, dus hoef ik me met niets of niemand te identificeren.. ook niet met datgene waarvan ik dacht of denk dat het van mezelf is.

Neen, dat vul jij in, dat het daarom gaat.
admin
admin mei 26 '09
Jazeker, zo ontloop ik de APK keuring smile

Nu iets serieuzer: weet ik, alle cellen worden vervangen, binnen 7 jaar. En sommige cellen nog vaker. Toch treedt er veroudering op in het totaalbeeld. Onmiskenbaar. Maar dat is geen reincarnatie.
gast
gast mei 26 '09
Ben jij je lichaam of ben je iets anders?
gast
gast mei 26 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Quote:

En waar gaat het volgens jou om?
admin
admin mei 26 '09
Als mens is lichaam, geest en ziel aan elkaar gekoppeld. Wat ik ben, dat is een mooie vraag. Als ik een antwoord heb, dan kom ik dat graag vertellen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 26 '09

En dat is dus helemaal niet waar. Daar is geen enkele onderbouwing voor te vinden en spiritueel napraat. Noem jij maar is een cel in je lichaam die zich uberhaubt vernieuwd (zoals je botten, of je hersencellen (die zich nooit vernieuwen) bijvoorbeeld).

Wetenschappelijk is dit nooit aangetoond, en zover zijn we lichamelijk ondertussen wel, om dit te bepalen.
gast
gast mei 26 '09
Haha, spirituele napraat. Ja dat vind je overal hè.
Maar Nims; het is wel wetenschappelijk bewezen! Alle cellen hebben celdeling. Een individuele cel heeft geen lang leven (de ene cel wat langer dan de andere) maar door celdeling blijft de struktuur van jou lichaam zoals die is. Dat er verandering optreed naar gelang je ouder wordt heeft meer met de achteruitgang (degeneratie)van je cel DNA te maken.
Op een gegeven moment houd die vernieuwing op ja, dan is er bijna geen celdeling meer. Maar tot die tijd heb je wel degelijk iedere 7 jaar een nieuw lichaam.
admin
admin mei 26 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Quote:

En waar gaat het volgens jou om?

Om de identiteit die er niet is.
Emuca
Emuca mei 26 '09
Maar zover ik heb geleerd is dat zenuwcellen zich niet meer delen... Dus ook niet meer vernieuwen...
admin
admin mei 26 '09

Bellefleur; vindt jij jezelf een onvoorwaardelijke gever?

Het is geen kwestie van vinden, Gast, maar van zijn.
gast
gast mei 26 '09
Ja kunstjes kunnen we leren maar het zijn is een heel ander verhaal wink
gast
gast mei 26 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Maar zover ik heb geleerd is dat zenuwcellen zich niet meer delen... Dus ook niet meer vernieuwen...

Dat is zo ja. Zenuwcellen vernieuwen zich niet of nauwelijks. Een klein herstel is nog wel mogelijk maar dan gaat het meer om het overnemen van de taak door andere cellen. Zoals bij een herseninfarct. Het aangetaste deel kan zich ook niet vernieuwen omdat het afgesloten is van de "bron". Maar een ander deel van de hersenen kunnen de taak wel over nemen als er op tijd met therapie begonnen wordt en de beschadiging niet te groot is.
Je zou dus ook kunnen stellen dat zenuwcellen dus ook niet dood gaan en dus een eeuwig leven kunnen hebben als de rest eromheen dat ook zou hebben.
Zenuwcellen zijn ook alleen maar doorgevers en aanstuurders. Ze doen verder niets.
admin
admin mei 26 '09
Ja kunstjes kunnen we leren maar het zijn is een heel ander verhaal wink

Is het niet jouw verhaal dan?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela