Loading...
nl

directe aantrekkingskracht EN directe antipathie

Fatna
Fatna mei 24 '09
ik voel me soms onmiddelijk aangetrokken tot bepaalde personen, geen sexuele aantrekkeingskracht maar een soort klik en ook voel ik soms een directe antipathie jegens iemand

mijn vraag aan jullie, heeft dit te maken met de energie die een ieder van ons heeft, dat deze dus OF aantrekt OF afstoot

of heeft dit te maken met vorige levens waarbij je in dit leven een positieve of negatieve herkenning ervaart??

ben benieuwd wat jullie ervan denken

ik voel me bijvoorbeeld ontzettend aangetrokken tot een aantal leden van dit forum zonder dat ik die personen zodanig goed ken dat ik er een mening over kan vormen...
Delen:
Emuca
Emuca mei 24 '09
Dat kan ja. Beide.

Bij de ene persoon voel je je fijner dan bij de ander, omdat de energie fijner aanvoelt. En onbewust weet je wat je voor een ander kan betekenen. smile

Zo heb ik bijvoorbeeld een soort klik met iemand uit mijn klas... en wat blijkt? we kunnen elkaar uitstekend helpen op spiritueel gebied. smileEn op het forum had ik het ook wel.

Maar het kan dus ook een contact zijn die je al eens ervaren hebt in een vorig leven.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 24 '09
De persoon die je aantrekt is een spiegel van jezelf. De persoon die jij afkeurt, is dat deel van jezelf dat je afkeurt.
Natalie1986
Natalie1986 mei 24 '09
Ik denk een soort herkenning wat je inderdaad dus aantrekt of afstoot. Kan een herkenning van een vorige leven zijn. Maar kan inderdaad ook met energie te maken hebben dat verschil weet ik eigenlijk niet zo goed.
Ben wel benieuwd hoe andere personen erop kijken
Fatna
Fatna mei 24 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
De persoon die je aantrekt is een spiegel van jezelf. De persoon die jij afkeurt, is dat deel van jezelf dat je afkeurt.

maar zou dat niet betekenen dat je die persoon daadwerkelijk moet kennen om inderdaad kenmerken te herkennen bij je zelf of juist niet

ik ervaar deze gevoelens van sympathie en antipathie ook bij mensen die ik niet ken, zelf nog nooit gezien of gehoord heb maar alleen de forumnaam van lees !
Cialara
Cialara mei 24 '09
Ik heb eerlijk gezegd zelden dat iemand me afstoot wel dat iemand me onverschillig laat, ken wel het gevoel van een directe klik, en dat vind ik altijd erg leuk, hier op het forum heb ik ook prettige gevoelens bij een aantal personen ook al ken ik die niet persoonlijk. Ik heb hier ook 1 maal inderdaad een "afstoot" reactie gehad, maar die persoon heeft maar 1 dag gepost (gelukkig).
Emuca
Emuca mei 24 '09
Achter elke naam en elk bericht hier op het forum zit ook een energie. En die vind je fijn, of je vind het niet fijn... smile
Cialara
Cialara mei 24 '09
JA, dat vind ik trouwens wel heel apart hoor! Dat je zoiets op afstand kunt opmerken...
Fatna
Fatna mei 24 '09
angel of death, jij zegt dus dat het de energie is die je afstoot of aantrekt

ik persoonlijk denk dat het voortkomt uit vorige levens.....

vooral lichtwerkers/engelmensen en nog meer van dat soort spirituele mensen moeten toch een zuivere en toegankelijke energie hebben die dus niet KAN botsen met anderen energieen
Fatna
Fatna mei 24 '09
Origineel bericht van: Eniroj
JA, dat vind ik trouwens wel heel apart hoor! Dat je zoiets op afstand kunt opmerken...

al vanaf dag 1 viel mijn oog op 1 bepaalde naam van dit forum en ik volg ook vaak reacties van die persoon uit interesse....
dit gevoel had ik al voordat ik dus reacties had gelezen van die persoon
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 24 '09
Kom ik later op terug.
=ln z/w!
Cialara
Cialara mei 24 '09
Origineel bericht van: Fatna
angel of death, jij zegt dus dat het de energie is die je afstoot of aantrekt

ik persoonlijk denk dat het voortkomt uit vorige levens.....

vooral lichtwerkers/engelmensen en nog meer van dat soort spirituele mensen moeten toch een zuivere en toegankelijke energie hebben die dus niet KAN botsen met anderen energieen

Ik denk dat dat wel kan, maar dat het dan om wel heel negatieve energieen zou gaan...dit heb ik althans zelf ervaren.
Maryssa
Maryssa mei 24 '09
Interessant topic Fatna! Ik denk dat het een combinatie is van beide dingen die je noemt. De energie die je in dit leven bij je draagt heeft te maken met hoe je nu in het leven staat en deels ook zn oorsprong uit vorige leven(s). Ik geloof zeker dat je onbewust iemands energie aanvoelt wat negatief of positief kan voelen.

Ik heb op mn 15e dat gehad met een ober tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Het leek alsof er een spot gericht stond op hem. De klik was wederzijds hij zag ook mij in de menigte. Doordat ik 15 was en naar huis moest (anders huisarrest) is het toen niets geworden. Jaren later (7 jaar later) via via kwamen we elkaar weer tegen en kregen we een relatie. Hij vertelde me dat hij mn ogen herkende van een eerder leven. Flashbacks kreeg hij naar de 1e wereldoorlog en hij zichzelf tussen de fluitende kogels door zag lopen met mij als baby in zn armen. Hij is toen neergeschoten en wat hij zei ben ik toen in handen van de vijand gevallen en daar verder opgegroeid. Bizar wel maar ik had een bepaalde herkenning ook met hem. Uiteindelijk is de relatie uitgegaan maar het heeft me wel belangrijke lessen geleerd door de tijd met hem.
Emuca
Emuca mei 24 '09
Dan zou ik dat niet kunnen Fatna, ik heb geen vorige levens. En TOCH kan ik het. Maar ook engelmensen moeten zichzelf beschermen tegen energie die negatief voor hen kan uitpakken. Je reageert erop. Ik in ieder geval wel. Negatieve energie kan door zoveel voortkomen en is er in zoveel vormen. Het kan overal in gaan zitten en je ziek maken. Dus je blijft liever bij iemand uit de buurt die je ziek kan maken.
Natalie1986
Natalie1986 mei 24 '09
zucht wat een mooi verhaal!!

Zo zie je maar weer toeval bestaat niet
Eruan
Eruan mei 24 '09
Wat bijzonder Maryssa!

Ik heb eigenlijk niet zo snel dat ik afkeer voel tot een bepaald persoon, of in ieder geval niet meteen. Al stap ik absoluut niet op iedereen af, sommige mensen geven je het gevoel dat je er niet mag zijn en dan blijf ik mooi weg.

Ik kan me er wel in vinden dat er met bepaalde mensen meteen een klik is, zo ook met een goede vriend van me... Hij lijkt erg op mij en dat gevoel had ik vanaf dat ik hem zag.
Mensen waarmee je een klik hebt houden inderdaad een spiegel voor! Dat heb je mooi beschreven hemelwandelaar! smile
Heidelroos
Heidelroos mei 24 '09
Ann_ik, ik heb ook niet snel een antipathie tegen iemand..
Ik probeer altijd het mooie in de mens te zien..

Fatna is een prachtig mens..
Alleen die uitstraling al. ..

en ik denk dat elk mens prachtig is..
Uniek en mooi.. zelfs al zijn ze een beetje rebels.. smile

Liefssssssssssss
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 25 '09
ik voel me soms onmiddelijk aangetrokken tot bepaalde personen, geen sexuele aantrekkeingskracht maar een soort klik en ook voel ik soms een directe antipathie jegens iemand

mijn vraag aan jullie, heeft dit te maken met de energie die een ieder van ons heeft, dat deze dus OF aantrekt OF afstoot

of heeft dit te maken met vorige levens waarbij je in dit leven een positieve of negatieve herkenning ervaart??

ben benieuwd wat jullie ervan denken

ik voel me bijvoorbeeld ontzettend aangetrokken tot een aantal leden van dit forum zonder dat ik die personen zodanig goed ken dat ik er een mening over kan vormen...

Volgens mij heeft dit meer te maken met jullie aura's (en dus inderdaad het energieveld). Als de kleuren overeenkomen bij elkaar, dan voelt dat goed aan. Ik heb ook regelmatig een bepaalde aantrekkingskracht en afstoting. Bij mij is dat vaak afhankelijk van de uitstraling (lees aura) van iemand. Iemand kan mij een goed gevoel geven door er alleen maar te zijn.

Met vorige levens heeft het volgens mij weinig te maken, want je kan ook in dit leven iemand tegenkomen waarin je in een vorig leven ook al een bloedhekel aan had wink.
JulienMoorrees

al vanaf dag 1 viel mijn oog op 1 bepaalde naam van dit forum en ik volg ook vaak reacties van die persoon uit interesse....
dit gevoel had ik al voordat ik dus reacties had gelezen van die persoon

Wie wie wie wie wink
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Deze begrijp ik niet. Waarom moet het met jezelf te maken hebben? Als je hier op aarde bent voor een ander, hoe kunnen anderen je dan aantrekken?
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420