Loading...
nl

wie ben ik nou eigenlijk?

Fatna
Fatna mei 24 '09
je hebt helemaal gelijk gast

jij hebt kunnen zeggen wat ik bedoel
admin
admin mei 24 '09
ja, de vraag uit Advaita:
Wie is de ik, wie ben ik?
Als je daar antwoord op hebt..... smile
Lena
Lena mei 24 '09
en dan het liefst zonder ego wink
gast
gast mei 24 '09
Waarom zonder? Als je het kent zul je zien dat het niet zo erg is dat je het hebt. Je laat het ego je alleen niets meer wijs maken wink
admin
admin mei 24 '09
Het ego wordt idd nogal vaak veroordeeld.

Maar het is een mechanisme om te kunnen fuctioneren, zeg maar de rol in het toneelspel wat 'leven' heet. Als je maar beseft dat dat je ego dan is, dan kan je er makkelijker mee omgaan zonder er teveel (of te weinig waarde) aan te hechten.
admin
admin mei 24 '09
Origineel bericht van: gast
Waarom zonder? Als je het kent zul je zien dat het niet zo erg is dat je het hebt. Je laat het ego je alleen niets meer wijs maken wink

En wie is dan die 'je' in jouw geval die het ego niets wijs laat maken, Gast?

gast
gast mei 24 '09
Het ego staat voor een onderdeel van jou individuele geest. Het "je" in deze staat voor het deel dat deel uitmaakt van de bron waaruit we zijn ontstaan.
Beetje lastig uit te leggen.
Fatna
Fatna mei 24 '09
jullie zijn mij helaas kwijt, ik probeer het te volgen en te begrijpen wat jullie zeggen maar ik kan er even niet bij

ben niet zoo scherp vandaag smile
gast
gast mei 24 '09
Fatna, je zou kunnen zeggen dat het ego die mal is waar ik het over had. Bij de meeste mensen is/wordt dit gevuld met rechtlijnige gedachten maar bij jou dus niet. Jou ego vorm is een andere van nature. Daarom lijkt het dat die er niet is, maar is ie gewoon anders gevormd. Vraag aan het universum om duidelijkheid, niet aan andere mensen. Het antwoord wordt je vanzelf duidelijk, maar zorg wel dat je die niet in die opgedrongen mal probeerd te gieten.
Heidelroos
Heidelroos mei 24 '09
Origineel bericht van: Fatna

maar laat het maar lekker los hoor op deze mooie zondag, dalijk sleur ik je nog mee in mijn verwarring

Jij sleurt me niet mee in de verwarring hoor.. Lieve Delftse, Deurnese, Denhaagse meid.. winkJe woont al in de drie D's wink

Liefssssssssssssss
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 25 '09

ik heb geen behoefte om mezelf uit te leggen aan anderen als er iets met me is, maar het is wel wazig dat mensen belangstelling hebben en me graag me hart willen laten luchten en het lukt me dan niet??

En waarom zou dat dan moeten?
JulienMoorrees
nims ik zal er eens even voor gaan zitten als mijn zoontje op bed ligt, is nogal een lap tekst..

tnx

Ja dat is het zeker. Als je vragen hebt over de inhoud, dan hoor ik het graag.
Fatna
Fatna mei 25 '09
Origineel bericht van: Heidelroos

maar laat het maar lekker los hoor op deze mooie zondag, dalijk sleur ik je nog mee in mijn verwarring

Jij sleurt me niet mee in de verwarring hoor.. Lieve Delftse, Deurnese, Denhaagse meid.. winkJe woont al in de drie D's wink

Liefssssssssssssss

ik mis deurne frown

als ik mijn man niet had zat ik al lang weer in het pitoreske deurne

dat den haag mogen de hagenezen hebben

@nims

waarom ben jij de enige die het over engelmensen heeft, heb jij het uitgevonden, zo ja hoe???
JulienMoorrees
Ik ben niet de enige hoor winkmaar ik ben wel degene die alle informatie erover heeft opgeschreven. Merudi is mijn website, en alle teksten die erop staan heb ik doorgekregen.
Fatna
Fatna mei 25 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik ben niet de enige hoor winkmaar ik ben wel degene die alle informatie erover heeft opgeschreven. Merudi is mijn website, en alle teksten die erop staan heb ik doorgekregen.

van een engel?
JulienMoorrees
Ja dat klopt. De eerste teksten kwamen van gabriel:
http://www.merudi.net/nl/gabriel/gabriel_nl.pdf

Die daarna kwamen van Michael
http://www.merudi.net/nl/michael/michael_nl.pdf

En die van de Engelmens weer van Gabriel:
http://www.merudi.net/nl/engelmens/engelmens_nl.pdf
Fatna
Fatna mei 25 '09
weet je mijn zoontjes tweede naam is gabriel (maar dan op zijn turks/arabisch gespeld Gibril)

ik heb iets met die engel
JulienMoorrees
Roep hem dan eens aan, want hij wil zeker met je komen praten.
Fatna
Fatna mei 25 '09
Origineel bericht van: NiMS
Roep hem dan eens aan, want hij wil zeker met je komen praten.

confused
JulienMoorrees
Open je derde oog, en kijk eens of je iets binnenkrijgt.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420