Hee Bellefleur....
- he, Nymira!
Ik had je foto ook willen lezen en zie dat er al veel mooie dingen zijn gezegd en zal eens kijken of ik nog enkele dingetjes toe kan voegen...
Er komen de woorden religie , onbaatzuchtigheid ....moeder Theresa en 'Hildegard von Bingen' zo bij me op....heb je daar affiniteit mee ?
- ik identificeer me niet met deze mensen, maar heb het onbaatzuchtige wèl in mij.
-ik hou van het Goddelijke, ik erken het Goddelijke, en voel die energie ook. En kan bij sommige rituelen me intens inleven.
zie je ook zo als zuster in een klooster..de kloostertuinen met liefde verzorgen ...en dan vooral de kruidentuinen.
(misschien een vorig leven ofzo ;))
- In een vorig leven tijdens de spaanse inquisitie was ik moederoverste van een Novissenklooster, aldaar. De overheid heeft me toen vijf jaar lang gevangen gehouden, en me met vragen bestookt over God en de Duivel. Omdat ik de jonge meisjes in het klooster niet wou 'veraden' heb ik alles op mij genomen, ja dat onbaatzuchtige komt daar ook in voor. In verschillende levens.
Een gevoel voor religie in de breedste zin des woord en niet vebonden met een kerk als instituut..maar vermengd met spiritualiteit.
- juist, heel erg juist.
Dat komt omdat ik los sta van het wereldse, het is De Bron, wat ik steeds h-erken in 'alles'.
Ik denk dat je erg kunt genieten van het bezoeken van mooie kathedralen en de mooie muurschilderingen van Jezus Maria etc.
en alle relikwieen die daarbij horen...
- ik ga liever een dagje in de natuur. ik begrijp die rijkdom niet altijd die de Kerken hebben, vind het mooi om zien, maar ik heb het gezien, en de natuur is in weze voor mij nog vele boeiender, en altijd veranderlijk.
Ook een diep gevoel voor religieuze ceremonieen en het serene en mooie gevoel wat dat bij je oproept...bijv. gregoriaanse gezangen etc.
- ik ga de moderne toer op hoor. Meditatiemuziek, Reiki muziek,
chinese bamboeklanken enz...
Maar hou wel van dit
http://www.youtube.com/watch?v=uaZ6APN0-FY&feature=related
this is me.
Affiniteit met natuurlijke voeding...vast vegetarisch,
- ja vegetarisch, al 12 jaar.
denk niet dat je het over je hart kan krijgen vlees te eten , dat druist in tegen je gevoel van je een voelen met het bewustzijn van de dieren.
- juist, ik kan zo'n lief konijntje niet opeten.
Ik ben iemand die zelfs een vlieg met haar handen neemt, het raam openzet, en het naar buiten laat vliegen.
Heb je een kruidentuintje en kan je genieten van het zelf dingen maken van al het moois wat de natuur te bieden heeft?
- ja graag een kruidentuintje, en ik ben nu al blij, met de natuurlijkheden die ik ga kunnen plukken en vinden, deze zomer.
Je ervaart een soort tijdloosheid als je in de natuur bent
- eenheid, en een thuisgevoel, HOME!!!! En conversatie met de Bron, en energieën die met me meewandelen. En het groene, ik hou van het groen.
en kan volgens mij zo enkele uren zitten en gewoon daar zijn en luisteren naar het geluid van de vogels
-juist,
en verder ...niets...terwijl een ander misschien denkt ik kan mn tijd wel beter gebruiken is dat voor jou een rijk geschenk.
-Ja! Mijn spiritueel werk, afgewisseld met dat wat je zegt, en
ik ben overgelukkig. Laat me niet in een grote stad wonen.
Rugzak mee vol gezonde dingen....wandelschoenen aan en genieten maar !
- absoluut, maar dit hoeft niet alleen, ik ben geen einzelganger. Ik ben evengoed een kwebbeltante over koetjes en kalfjes. En wil ik honderduit vertellen. Maar steeds innerlijk is er die ....ja het éénheidsgevoel.
Je beweegt je rustig en hebt volgens mij een zachte stem en houd ervan om de dingen poetisch te brengen..
- ja ik heb een zachte stem, ik kan op een speelse manier, met de nodige poezie, dingen naar voorbrengen, doe ik heel erg graag. Ik ben wel vloeiend in mijn gaan, bewegelijk. Als ik praat gebruik ik ook gebaren en tekens en mimiek. Ik kan evengoed enorm druk doen, bij momenten, hoor.
Maar niet iedereen begrijpt je....
- nee.
omdat dat een verdiepinkje te 'hoog'is..en niet aansluit alhoewel er wel waarheid inzit, hoe zeg ik dat nou eh...het menselijke drama (dus het persoonlijke zelf) waar de meeste mensen nog mee worstelen verstaat de boodschap van het hoger zelf dan niet..dus je hebt vaak ervaren dat je anderen niet kon bereiken en dat stemde je vaak verdrietig omdat je het zo goed bedoelde...(eh heb ik het zo goed verwoord ) Soms krijg je dan opmerkingen van ja alles leuk en wel maar wat kan ik daar nou mee
- ja dat klopt, ik zie het, ik voel het, ik weet het, maar zij zijn er op dàt moment nog niet aan toe, integendeel zelf.
Soms zou ik wel eens graag willen dat mensen meer open staan. Maar dat komt nog wel...
Het heeft ook een bredere reikwijdte, bijv. om de frequentie van de aarde te verhogen...
Heb je weleens meegedaan met een 'wereldvredemeditatie?'
- ja, niet wereldvrede maar wel 'spirituele groei van de aarde'-meditatie's, in samenwerking, met de Engelen, en de wezens van het licht.
Hou je ook van oude gebruiken en ambachten ? Je lijkt me iemand die niet houd van allerlei moderne apparatuur ...maar bijv. liever zelf haar brood bakt of liever zelf haar thee maakt met verse kruiden en geniet van het pruttelgeluid en het proces..
- ik heb een broodmachine, maar hou inderdaad niet van modere apparaten, ik heb een telefoontoestel van mijn grootmoeder hier staan, geen TV, een klein cd-instalatie-tje, en mijn pc.
Ook mijn man is sober in deze dingen.
Ook veel waarde hecht aan oude spulletjes met 'karakter'en niet zomaar iets weggooit...liever schrijven met die mooie oude kroontjespen achter de secretaire van oma die het niet goed meer doet dan bijv. een nieuwe balpen kopen oid....die moderne goedkope plastic spullen heb je volgens mij niets mee.
-hahaha, alles wat we in huis hebben is tweedehands, behalve het haardvuur(waar ik in de winter ook op kook) en de wasmachine en koelkast. Voor de rest is er niets nieuw.
Nou dit was even wat ik kreeg en ben natuurlijk benieuwd of't een beetje klopt.....
warme groet Nymira.
nou, het was heel aangenaam, en ik ben blij dat je dit deel van mij hebt "gezien". Toen ik zelf naar de eerste foto keek, zag ik wat jij hebt gezien, in het beeld.
dank je wel.