Loading...
nl

politiek

Maryssa
Maryssa jun 5 '09
Daar ben ik het helemaal mee eens, Jorine. Aletta Jacobs heeft zich destijds hard gemaakt voor het vrouwen stemrecht en dus sla ik ook nooit over. Ik heb de stemwijzer test gedaan van één vandaag ter voorbereiding, gekeken of dat overeen kwam met wat ik al van plan was te gaan stemmen. Klopte aardig...
admin
admin jun 6 '09
Origineel bericht van: Lena10
crazy
hoorde net op het nieuws

jan peter balkenende wil niet de dalai lama niet ontmoeten
nou ja zeg.........

Wil NIET de dalai Lama NIET ontmoeten,
Ik las het tweemaal en dacht, ja dus wil ie wel ontmoeten!
Lena
Lena jun 6 '09
helemaal correct bellefleur,dat laatste niet is teveel smile
gelukkig begreep wel iedereen wat ik wou zeggen wink
Lena
Lena jun 6 '09
normaal stem ik bijna altijd
het is wel belangrijk denk ik...hoewel ik me wel afvraag wat doet die 1 stem van mij er nou toe...maar heb begrepen dat iedere stem toch wel belangrijk is...
en als er een partij zou komen van een spirituele grondslag zouden jullie hier wel op stemmen?
stel dat we niet meer zouden stemmen,wat zou er dan gebeuren..?
maar europa in 1 parlement ik kan me er niet toe zetten om me er in te verdiepen....maar ben wel benieuwd wat de uiteindelijke uitslag zal geven...
er worden toch regeltjes en wetten ons door opgelegd wink
Natalie1986
Natalie1986 jun 6 '09
je hebt een partij met een spirituele grondslag..
De partij heet mens en spirit.

Maar ik zou er niet op stemmen nee!
Eruan
Eruan jun 6 '09
Ik heb nog geen stemrecht, maar ik baal ervan dat de pvv de grote winnaar geworden is.
Hij is niet echt een partij van de vrijheid, maar een partij van discriminatie en racisme. Ik vind het heel jammer dat er zoveel mensen hem gelijk geven.

Ik zou denk ik niet stemmen op een partij met een spirituele grondslag, tenzij dat ze erg goede dingen hebben...
Cialara
Cialara jun 6 '09
Origineel bericht van: Lena10
normaal stem ik bijna altijd
het is wel belangrijk denk ik...hoewel ik me wel afvraag wat doet die 1 stem van mij er nou toe...maar heb begrepen dat iedere stem toch wel belangrijk is...
en als er een partij zou komen van een spirituele grondslag zouden jullie hier wel op stemmen?
stel dat we niet meer zouden stemmen,wat zou er dan gebeuren..?
maar europa in 1 parlement ik kan me er niet toe zetten om me er in te verdiepen....maar ben wel benieuwd wat de uiteindelijke uitslag zal geven...
er worden toch regeltjes en wetten ons door opgelegd wink

Ik heb een economische studie gedaan, maar ook politiek kwam natuurlijk zijdelings aan bod in het vak Macro Economie. De politiek heeft heel veel invloed op onze economie en zeker ook de Europese Politiek heeft dat. Dit is overigens niet van de laatste jaren, dit is eigenlijk al sinds de oprichting van de Europese Unie.
Wat betreft wetgeving is het zelfs zo dat het Europees recht Boven het Landelijke recht gaat! Dus als hier een wet is die niet zou stroken met de Europese wetgeving, dan gaat de Europese wetgeving voor. Dit geld niet voor onze belasting wetgeving overigens.

En stemmen heeft wel degelijk nut; iedere stem telt! Als ieder mens zijn stem uit zou brengen dan zou dat naar mijn idee een wat meer in balans zijnde uitslag hebben gegeven... Ontevreden mensen stemmen altijd zeer extreem om een tegenstem te geven, zoals bijvoorbeeld de PVV-stemmers. Zou iedereen stemmen, tja dan krijg je misschien toch een wat mildere uitslag!
admin
admin jun 6 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Ik heb nog geen stemrecht, maar ik baal ervan dat de pvv de grote winnaar geworden is.
Hij is niet echt een partij van de vrijheid, maar een partij van discriminatie en racisme. Ik vind het heel jammer dat er zoveel mensen hem gelijk geven.

ben ik met je eens, Anniek. Ik noem de PVV de partij van de angst. Ik heb nog niets gehoord van deze partij wat opbouwend is, wat me een goed gevoel geeft. Het zaait slechts verdeeldheid, spreekt mensen aan op onvrde en angst een werpt barricaden op.
Eruan
Eruan jun 7 '09
PVDA'... winkDie naam klopt precies met hoe ze zijn. En inderdaad ze hebben alleen maar commentaar op alle mensen die hier niet horen. Als zij ooit in Nederland aan de macht komen met deze standpunten, dan gaat het nooit goedkomen.
Natalie1986
Natalie1986 jun 7 '09
pvda? bedoel je niet pvv? haha

Pvda zou ik nou ook nooit opstemmen. Ze zijn niet realistisch evenmin als pvv. Ik heb gestemd op partij voor de dieren omdat ik vind dat dierenmishandeling echt veeeeeeel harder aangepakt moet worden.
Natalie1986
Natalie1986 jun 7 '09
oohh nu snap ik hem partij voor de angst!

hahah zo dat ik er niet eerder aan dacht haha
gast
gast jun 8 '09
Met deze verkiezingen mochten wij niet eens stemmen. We wonen niet in Nederland (?) (betalen er wel belasting). Maar al zou ik wel mogen stemmen dan nog had ik het niet gedaan. Ik stem al sinds 2004 ofzo niet meer. De politiek zoals die nu bedreven wordt wil ik niet steunen, niet links en ook niet rechts. Voor mij is er maar 1 die beslist wat er gebeurd, en dat is dus niet de politiek.

Er zijn nu veel mensen die een tegenstem gegeven hebben. Wat mij betreft is dit een heel verkeerde keus. Als je niet met de politiek eens bent, waarom blijf je het dan steunen met je stem. Gewoon niet stemmen is voor mij de enige optie.
admin
admin jun 8 '09
Ik heb ook geen stem uitgebracht. Voor het eerst. Toen de eerste verkiezingen waren voor europa was dat net de eerste keer dat ik mocht stemmen, in 1979. Nu haak ik af.
Natalie1986
Natalie1986 jun 8 '09
maar als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij, nee dan heb ik liever dat ik zelf bepaal waar mijn stem heen gaat wink
admin
admin jun 8 '09
Ja, klopt.
Ik heb ook naar alle partijen gekeken hoor. Maar ik vind dat vrijwel alle politieke partijen niet meer aansluiten op datgene wat ik nu graag wil zien, anno nu. En de nieuwe partijen hebben naar mijn mening en te smalle basis qua programma.

Daarnaast hebben we mogen vaststellen dat bij de laatste landelijke verkiezing de winnaars zijn gepasseerd en dat er een regering kwam die is opgebouwd uit de andere partijen.

Ik weet dat niet stemmen ook niet de beste optie is.
gast
gast jun 8 '09
Ik geloof er niet in dat het zo is dat jou stem naar de grootste partij gaat als je niet stemt. Het gaat om percentage's van de stemmen die er wel zijn geweest. Als de opkomst te laag is van stemmers dan telt de verkiezing niet en wordt het nietig verklaard. Als er wel voldoende stemmers zijn dan gaat het om percentages van de stemmen en daar wordt het aantal zetels door bepaald. Dus is het een duidelijker signaal voor de politiek als mensen niet komen stemmen. Als er niets valt te kiezen, kun je toch ook niet kiezen. En zeg nu zelf; hoeveel valt er nu eigenlijk te kiezen in Nederland?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420