normaal stem ik bijna altijd
het is wel belangrijk denk ik...hoewel ik me wel afvraag wat doet die 1 stem van mij er nou toe...maar heb begrepen dat iedere stem toch wel belangrijk is...
en als er een partij zou komen van een spirituele grondslag zouden jullie hier wel op stemmen?
stel dat we niet meer zouden stemmen,wat zou er dan gebeuren..?
maar europa in 1 parlement ik kan me er niet toe zetten om me er in te verdiepen....maar ben wel benieuwd wat de uiteindelijke uitslag zal geven...
er worden toch regeltjes en wetten ons door opgelegd
Ik heb een economische studie gedaan, maar ook politiek kwam natuurlijk zijdelings aan bod in het vak Macro Economie. De politiek heeft heel veel invloed op onze economie en zeker ook de Europese Politiek heeft dat. Dit is overigens niet van de laatste jaren, dit is eigenlijk al sinds de oprichting van de Europese Unie.
Wat betreft wetgeving is het zelfs zo dat het Europees recht Boven het Landelijke recht gaat! Dus als hier een wet is die niet zou stroken met de Europese wetgeving, dan gaat de Europese wetgeving voor. Dit geld niet voor onze belasting wetgeving overigens.
En stemmen heeft wel degelijk nut; iedere stem telt! Als ieder mens zijn stem uit zou brengen dan zou dat naar mijn idee een wat meer in balans zijnde uitslag hebben gegeven... Ontevreden mensen stemmen altijd zeer extreem om een tegenstem te geven, zoals bijvoorbeeld de PVV-stemmers. Zou iedereen stemmen, tja dan krijg je misschien toch een wat mildere uitslag!