Loading...
nl

Foto lezen vermiste fret

admin
admin mei 25 '09
Het is heel erg lastig te ontspannen als je gespannen bent (ha ha logisch toch?) Zoiets moet je langzaam opbouwen, gaat ook niet in 1 keer hoor, er zijn mensen die het jaren oefenen en het dan nog niet kunnen. het is een kwestie van los durven laten.
Ik heb makkelijk praten, mijn moeder is yogalerares en heeft het mij als klein ukkie al geleerd (nou ja klein..een jaar of 18 denk ik).

Die vlieg en die droger gaan steeds meer naar de achtergrond and so what als ze voorbij komen, dan probeer je toch weer opnieuw?
je zult zien dat het steeds makkelijker gaat, maar eerst de onrust uit je lijf.
frettenfan
frettenfan mei 25 '09
Vandaag had ik een klant aan de telefoon , die wilde een afspraak maken voor de enting van haar fret, ze heeft hem overgenomen van iemand en hij was 4 jaar en nog nooit geënt. Hij komt uit Ede

Dus ik vraag zijn naam, zegt ze Macho, nou jongens ik kon wel door de grond zakken. Het is ook nog eens een wildkleur.

Heb haar wel verteld dat mijn Macho al 3 weken weg was, ze volgde dat verhaal en is zo aan de naam Macho gekomen. Maar dat deed aardig pijn
Maryssa
Maryssa mei 25 '09
Ai dat verwacht je niet dat een andere fret ook macho heet, het is best wel een unieke naam.

Wat ik ineens denk...zou het een teken zijn dat Macho weer op je pad gaat komen? Een soort van bemoediging in de vorm van een andere fret die ook zo heet? Snap heel goed dat dat pijn deed..knuf voor jou en volhouden hoor!
frettenfan
frettenfan mei 25 '09
Nou ja wie weet want eigenlijk had ik opname en omdat het zo druk was bij de balie en telefoon heb ik daar geholpen, het is wel heel toevallig dat ik net dat ene telefoontje krijg
Beschermengel
Beschermengel mei 25 '09

En toeval bestaat niet wink
frettenfan
frettenfan mei 25 '09
Laten we hopen dat het een goed teken is.
admin
admin mei 26 '09
Ik denk aan een verhaal, wat ik beleefde. Mijn vorig huis had een verdieping boven de garage.
daar was mijn eetkamer, en aan dat grote raam, langs de buitenkant,hing ik mezebollen tijdens de winter.
Een heel klein vinnig pimpelmeesje kwam steeds naar de bol. Gretig was ie, speels, vinnig, snel, gulzig ook,
kwamen de grotere koolmezen, dan liet ie zich niet wegjagen. Nee, hij ging onderaan hangen, en bleef pikken, terwijl ander mezen, en ook een boomklever steeds maar enkele seconde aan die bol konden blijven hangen.
Ik keek er naar, en ik voelde me één met dat pimpelmeesje. Ik was wild enthousiast over haar enthousiasme, en haar doorzettingsvermogen, en haar levindigeheid.
Ik ben net eender. Dagelijks observeerde ik het met veel bewondering.
Ik zag ook dat de ander mezen meer ruzzie maakten, meer kwebbelde, en wilden overheersen.
Sommige mezen die in een andere tuin woonden, kwamen toch naar de bollen in mijn tuin, en soms was alles in een mum van tijd op.
Dan had ik weer bollen te vervangen, en zo ging het maar door.
Tot................... een drie tal koolmezen, in ruzie kwebbelend rond de bol zaten te fladderen.
Het kleine pimpelmeesje, zich niet storend aan deze situatie, zoals gewoonlijk, gezwind aan kwam gevlogen,
maar in de felle ruzzie toch terecht kwam en ineens hoorde ik een klap tegen het raam.
Dat lieve klein meesje was er met een smak tegengevlogen.
Ik holde naar beneden, de tuin in. Dood! eensklaps dood!.
En ik stond perplex, aan de grond genageld. En heb geweend. en hem in de tuin begraven.
Het heeft enkele dagen geduurt, eer ik dit kon plaatsen.
Ik zag de koolmezen, die bleven pikken, ik zag de boomklever, zelfs een specht kwam op de rand van het raam een kijkje nemen, wat er aan de hand was bij die bollen.
Maar geen pimpelmeesje.....
tot enkle dagen later ik weer een heel klein pimpelmeesje zag. Hij zag er wat minder vinnig uit, maar wel erg gedreven.
En toen zag ik een ande klein meesje, een grijze, en daarna zag ik gele vogels.. ik ontdekte dat er in mijn tuin meerdere vogels waren, die er eerst niet waren.
ik besefte dat ik heel veel in de plaats heb gekregen, en dat ik dat zelf ben, die gebeurtenis.

Liefs,
Bellefleur
admin
admin mei 26 '09
Ik bedoel daarmee,
Het verhaal dat zich afspeelde aan het raam,
daar zat een verhaal in dat zich afspeelde in mij.
dat herkende ik.
Fatna
Fatna mei 26 '09
wat is de clou hiervan??

ik begrijp er natuurlijk weer eens geen snars van, en dan eigenlijk dat gedeelte waarin je zegt dat JIJ die gebeurtenis bent??

suggereer je daarmee dat macho is weg gelopen omdat frettenfan wellicht een gevoel van gevangen zitten ervaarde?
admin
admin mei 26 '09

Nee, Fatna
Zoals jij het zegt, lijkt het alsof het kleine vogeltje is gestorven 'omdat' ik ook iets zou ervaren,
en dat is niet wat ik suggereer.

liefs
frettenfan
frettenfan mei 26 '09
Fatna ik heb het ook al 2 keer moeten lezen en heb de clou ook nog niet gepakt. Ik ga zo naar mijn werk en lees het vanavond nog een keer. Wie weet vat ik het dan.
el_ter
el_ter mei 26 '09
Heb je hierin misschien je eigen groei en vechtlust gezien?

Liefs Edi
admin
admin mei 26 '09
Ja, Edi,juist!! vechtlust.
Dat je bij elke gebeurtenis, hoe pijnlijk en hoe moeilijk ook
toch die levenskracht er is, die vreugde , die enthousiasme, en het kwam in veelvoud op me af. Dat wil zeggen die levenskracht verdubbelde.

Zo kan je uit een gebeurtenis voor jezelf iets uithalen.
el_ter
el_ter mei 26 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
toch die levenskracht er is, die vreugde , die enthousiasme, en het kwam in veelvoud op me af. Dat wil zeggen die levenskracht verdubbelde.

Dan heb ik je verhaal goed begrepen en wil ik je danken voor het delen van dit mooie verhaal. Fijn hé groeien.
Liefs Edi
frettenfan
frettenfan mei 26 '09
Momenteel leef ik op de automatische piloot, ik doe alles wat ik moet doen maar macho verdwijnt niet uit mijn hoofd.
Ik kan er nog niets voor mezelf uithalen maar misschien komt dat nog.

Ik heb wel de kracht om door te zetten , heb immers nog meer dieren om voor te zorgen en niet te vergeten mijn vriend. We gaan dit weekend naar Brussel omdat we 10 jaar samen zijn.
Aansluitend 1 weekje vrij, dat zal me iig wel goed doen.
admin
admin mei 27 '09
Origineel bericht van: el_ter
Origineel bericht van: Bellefleur

Dan heb ik je verhaal goed begrepen en wil ik je danken voor het delen van dit mooie verhaal. Fijn hé groeien.
Liefs Edi

Heel fijn,
Groeien is hetzelfde woord voor "bewustworden".
Dat Alles al reeds in jou aanwezig is, Edi. Alles wat je wil zijn en wil gaan doen! Dat ben je al. Je hoeft nergens meer te gaan zoeken....

wink
frettenfan
frettenfan mei 31 '09
Ben net terug van een weekendje Brussel, even weg van hier en lekker rustig aan, al had ik soms toch een beetje heimwee naar de honden en fretten.

Helaas niets meer van Macho vernomen, wel een vrouw die dacht dat ze hem had begraven, ze vroeg me of het een bruin dier was. Ik denk dat de mevrouw wat anders heeft begraven, ik moet haar nog foto's mailen, maar ze kan zelf niet emailen, dat moeten haar kinderen dat doen.

Ook is er vorige week op mijn werk(dierenkliniek) een jonge bunzing binnengebracht, aangereden en overleden. De mensen dachten dat het een fret was en de dierenarts had speciaal gewacht omdat ze dacht dat kan Macho wel eens zijn.
admin
admin mei 31 '09
Ik hoop dat er heel snel duidelijkheid komt, voor je

veel liefs,
Bellefleur
admin
admin mei 31 '09
Hoop ik ook voor je, sterkte met alles.

Groetjes, Bart
frettenfan
frettenfan mei 31 '09
Bedankt.

Ik hoop ook dat er snel iets duidelijk wordt. Die onzekerheid maakt je echt gek.
Heb gelukkig nog 1 weekje vrij van het werk nu. Dat zal me iig goed doen want ik loop echt al 4 weken best gestressed rond op het werk.

Die mevrouw die hem begraven dacht te hebben die belde me net terug, dat ie het niet was. aan de ene kant fijn , maar aan de andere kant blijf ik nu weer zoeken.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420