Loading...
nl

Kristalwater

admin
admin mei 17 '09
Soms lukt het niet altijd om een Kristal bij je te dragen of zou je iets *extra's* willen.

Neem een mooie kan en vul die met water, leg in het water een Kristal van jouw keuze en laat deze even staan. Als je daarna drinkt van dit water zullen de helpende kanten van het Kristal in het water zitten.

Mijn katten hebben een drinkbak waar altijd een bergkristal in ligt.
Zelf maak ik vaak Kristalwater met de gouden drieeenheid, Bergkristal, Roze Kwarts en Amethist, smaakt toch net anders als gewoon kraanwater.

Maanwater is ook erg lekker, zet een kan met water met Kristallen van je keuze buiten als het volle maan is, voila Maanwater!
Delen:
admin
admin mei 17 '09
Nog een kleine toevoeging van een andere site, meerdere manieren zijn immers mogelijk!

Kristalwater maken

Ik heb al van meerdere manieren gehoord om Kristalwater te maken. Ik zal er twee hier neerzetten.

Allereerst heb je een of meer kristallen nodig ( voor als je meer porties wilt maken). Ik gebruik het liefst bergkristal, maar je unt feitelijk alle kristallen gebruiken die je wilt. Wél opletten of de kristallen niet giftig zijn of zo zacht zijn, dat ze (gedeeltelijk) in water zouden oplossen. Deze stenen moet je uiteraard goed reinigen, door in het maanlicht te leggen, te reinigen onder stromend water of een dag of 2-3 in een glas water te laten staan.

Vervolgens kun je 1 van 2 dingen doen. Voor beide methoden maak je gebruik van een glazen kan of fles met een hals die wijd genoeg is om de kristal in te brengen:

1. Je doet een bodempje water in de kan of fles en laat het kristal hier nu 24 uur afgedekt in staan. Giet de dag erna de kan of fles vol en laat jet nog een 24 uur staan. Daarna kun je het water gebruiken om te drinken, je huisdier water te geven of desnoods je planten. Wil je meteen weer een nieuwe portie maken, laat je een bodempje in de eerste kan staan en giet je het kristalwater dat “klaar is” in een andere kan. Zet het niet te koud weg!

2. Leg de kristal(len) in de kan of fles en laat dit maximaal 3 dagen staan. Na 24 uur kun je er al van drinken, maar de steen moet na maximaal 3 dagen eruit worden gehaald om te reinigen. Je kunt dan wel een andere kristal inzetten als je het water wilt blijven aanvullen.

Ik ken ook nog wel methoden waarbij het kristalwater wordt geconserveerd met alcohol en in kleine hoeveelheden op de tong of in een glas gewoon water wordt ingenomen Mocht dit je meer aanspreken, dan zijn dergelijke recepten op internet goed te vinden. Doe wat goed voelt!
Bron: Hydrangea



Dit kan natuurlijk ook met oliën die je voor jezelf maakt.
Helma
Helma mei 17 '09
Karin,

een vriendin van me heeft altijd bergkristal in de waterbak van de honden liggen: wat zou dit voor de honden kunnen doen? Heb jij enig idee? En is het een optie om dit bij onze ouder wordende kat te doen?

(off-topic: ik heb gisteren scrubb (grapefruit) voor mezelf gekocht bij het Kruidvat en ga mezelf zometeen eens flink onder handen nemen grin)
Helma
Helma mei 17 '09
Aaaaaaaaaahhhh, dat was fijn! Ze zouden het in spirituele kringen verplicht moeten stellen om eens in de week exra aandacht te besteden aan je lijf, om voeling met de aarde te behouden: we moeten het tenslotte hier doen!

Een scrubje, sauna, bodylotion (met een kleurtje wink), en een lekker luchtje of een masker. Eventjes gedragen als een normaal geboren mens, getrokken uit de klei! Dit om te voorkomen dat je telkens van je luchtkasteel afdondert, maar om te blijven beseffen dat je bij de aarde beter contact maakt met jezelf. Want als de Liefde de wereld anders had bedoelt, dan had hij of zij wel gezorgd voor vleugels in plaats van benen. Geef je voeten extra aandacht: ze dragen (elkanders) lasten.
admin
admin mei 17 '09
Origineel bericht van: Helma
Ze zouden het in spirituele kringen verplicht moeten stellen om eens in de week exra aandacht te besteden aan je lijf, om voeling met de aarde te behouden: we moeten het tenslotte hier doen!

Een heel belangrijke waarheid. Veel mensen zijn spiritueel bezig en werken zo uitsluitend aan hun hogere chakra's. Daardoor verliezen ze het contact met de aarde en gaan ze zweven. Er zitten serieuze risico's aan verbonden. Ik maak dagelijks, en zeker met elke reiki behandeling, even heel diep contact met de aarde. Dat kan op verschillende manieren. Het wordt ook wel gronden genoemd. Ik merk ook dat veel reiki-masters weinig tot geen aandacht hieraan besteden. Ten onrechte. Spiritualiteit is in je hart blijven met een goed contact naar hemel en aarde.
Helma
Helma mei 17 '09
Ja, helemaal mee eens, Hans.

Maar ik bedoel daarnaast toch ook wel echt letterlijk met je handen je buik, je hoofd, je benen aanraken en daarbij voelen hoeveel energie er in jezelf zit.
admin
admin mei 17 '09
Snap t Helma. In spiritualiteit wordt nogal gauw gezegd: "je bent niet een lichaam, maar je hebt een lichaam". Om dan vervolgens vooral aandacht te geven aan alles behalve het lichaam. En zo vervreemd men zich van het lichaam.

Zolang je hier als mens rondloopt zijn lichaam, ziel en geest onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld en moet je aan al deze drie zorg besteden. Het letterlijk aanraken van de huid is fijn en belangrijk. We hebben er allemaal behoefte aan.
Helma
Helma mei 17 '09
Zolang je hier als mens rondloopt zijn lichaam, ziel en geest onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld en moet je aan al deze drie zorg besteden.

Goed gezegd en kan niet genoeg benadrukt worden. Het zintuiglijk voelen is een ondergeschoven kindje, want met voelen wordt vaak het innerlijk voelen bedoeld. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze niet belangrijk is, maar het één sluit het ander niet uit.

Wat lijkt het me erg als je geen handen hebt: dan nog, zit je tastzintuig over het hele lichaam en is niet beperkt tot de handen. Wel lijkt het me een gemis, als je ze niet zou hebben...
Eruan
Eruan mei 17 '09
Zonder lichaam zal je hier niet zijn, dus waarom niet op zo´n manier je lichaam bedanken dat je hier bent en gezond bent zodat je geestelijk niet geremd wordt...
Helma
Helma mei 17 '09
Volgens mij ben ik nogal lijfelijk ingesteld: misschien wel een taboe hier.

Toen ik in mijn opleiding zat, rond 1984, maakte ik eens een scriptie over sensopatisch spel. We beseffen nauwelijks wat we voelen de hele dag. Ik kreeg een negen, en de beoordeler was in zijn nopjes. 'We hebben grote verwachtingen van jou binnen de stichting!' schreef hij. Nu ben ik slechts een administratiemiep en is er van voelen geen sprake. Keihard werken, en niet zeuren is het motto van vandaag.
admin
admin mei 17 '09
Bij kinderen en opvoeding is wel onderkend hoe belangrijk lichamelijk contact is voor het ontwikkelen van het kind, vooral bij baby's. Zonder aanraking en liefdevol knuffelen van een kind kunnen allerlei symptomen ontstaan.
Volwassenen houden die behoefte. Maar het wordt vaak verzwegen. Een knuffel of aanraking kan meer doen dan een gesprek. Zelfs binnen een relatie is helaas vaak een grote afstand, lichamelijk en gevoelsmatig. Met alle gevolgen vandien....
Helma
Helma mei 17 '09
Ja, erg lijkt me dat. Geen grotere eenzaamheid dan binnen een relatie aangewezen te zijn op jezelf...

Ik ben bevoorrecht. Als ik er behoefte aan heb, kan ik het mezelf geven en hoef er niet op te wachten of om te vragen. Dat geldt trouwens voor iedereen hoor.

Soms zijn woorden ook niet genoeg: om iemand te troosten in heftig verdriet is het soms ontoereikend om volzinnen te produceren. Laat het maar voelen en zien, dat is vaak veel effectiever.
admin
admin mei 17 '09
Ha vriendinnepinnetje,

Lekker hé zo'n schrobbeurt! Wees jij maar lief voor jezelf! Niets zo lekker als op deze manier te aarden, heel gezond twee voetjes op de vloer.
Taboes zijn er om te worden doorbroken.. wink
Je lichaam is de tempel van je ziel, zorg er goed voor, anders kan hij wel eens vroegtijdig instorten.

Kee, info over de Bergkristal:

Bergkristal is een steen met enorme geneeskracht en bij uitstek geschikt voor healings en energetisch werk. De steen reguleert energie, absorbeert energie, geeft energie en slaat energie op naar gelang wat er nodig is in een bepaalde situatie. Omdat bergkristal zo neutraal en zuiver is, kan de steen opgeladen worden voor elke (energetische) werking en kan ook de werking van andere stenen versterken. Het beschermt de aura tegen straling, reinigt de chakra’s en brengt ze in balans. Mentaal bevordert bergkristal concentratie, helder denken, helpt om een neutrale en onpartijdige houding aan te nemen en om problemen op te lossen. De steen werkt zuiverend, vitaliserend, verkoelend (voor bijvoorbeeld brandwonden), pijnstillend, koortsverlagend, stimuleert het immuunsysteem en brengt het lichaam in balans. Ook vermindert het zwellingen, misselijkheid en diarree.



Niets is zo erg als eenzaam zijn in een relatie, volgens mij voelt dat akeliger als echt alleen zijn.
admin
admin mei 17 '09
Heel belangrijk Hans, gronden of aarden.
Ben benieuwd naar hoe jij dat doet, ik gebruik de boom-wortelvisualisatie vaak. Mijn jongste komt vaak dicht tegen mij aan zitten als ik dat doe, dus neem ik hem ook maar mee de diepte in. Hij heeft net als ik vaak enorm last van hele warme handen en door het aarden kan ik het teveel aan *energie* vrij makkelijk laten afvloeien.
Helma
Helma mei 17 '09
Dank voor je uitleg over kristal: kristalhelder laugh!

Wat betekent het als je vaak koude handen/voeten hebt? Dat je niet goed geaard bent?

Zodra ik koude voeten heb, krijg ik ook altijd een lekneus: ik doe dan gelijk slofjes aan, en dan gaat het al gauw beter.

Toen ik twee weken geleden terug kwam uit Vierhouten, had ik heel sterk het gevoel dat ik vaak zweefde, dat ik niet goed geaard was, zeg maar. Het was net of een meditatie of wat voor behandeling dan ook, niet helemaal goed was afgesloten, of misschien had ik zelf beter moeten gronden na alles. Het beste was het geweest als ik dat daar al gedaan had, aan het begin van de zondagmiddag: ik reed in de auto op de snelweg, en had geen voeling met de auto. Ook later, had ik het idee dat ik overal tegenaan liep, en een beetje wiebelig was. En dat was ik ook grin
admin
admin mei 17 '09
Origineel bericht van: Karin
Heel belangrijk Hans, gronden of aarden.
Ben benieuwd naar hoe jij dat doet, ik gebruik de boom-wortelvisualisatie vaak.
Ja, die werkt het krachtigst en pas ik bijna altijd toe. Wortels die groeien tot in de kern van de aarde.
admin
admin mei 17 '09
Daar had ik na de vorige meeting erg lang last van, het zweverige. Ik liep toen regelmatig (zeg maar gerust zowat elk uur) naar buiten de weilanden in om bomen te knuffelen en lekker te stampen om het zweverige eruit te krijgen. Ik baal een beetje dat ik je niet heb gewaarschuwd hiervoor, ben het glad vergeten toen..sorry..

Ik zal een boommeditatie plaatsen misschien heb je er iets aan:

Ga recht zitten of staan en sluit je ogen. Adem bewust in en laat de adem doorgaan naar je buik en blaas bewust uit.(je buik zet uit bij inademing en weer in bij uitademing) Na drie ademhalingen ga je met je aandacht naar je voeten. Voel je voeten, laat je voeten zwaar worden en denk ze in de aarde ......... zwaarder..... zwaarder ........en zwaarder...... En dan ben je een boom. Onder je voeten schiet je wortels. Die diep in de grond reiken. Je bent een stevige fiere boom die alle weersomstandigheden kan trotseren. Je bent nu geaard en en aan de grond genageld. Voel hoe de aardestroom verbinding met je maakt en voel deze helemaal door de wortels naar je voeten gaan. De aardestroom gaat verder door. Door je voeten omhoog naar je enkels ...... richting wervelkolom zo door naar je hoofchakra vanuit de hoofdchakra blaas je de aarde energie als een fontein je aura in. Je bent nu geaard en geheel vervuld van aarde- energie



Altijd koude handen en voeten kan wijzen op een slechte doorbloeding misschien, maar weet het natuurlijk niet zeker, ik ben geen dokter. Heb je een oliebrandertje? Kijk eens of je kaneel kan vinden en dan als etherische olie en laat deze eens branden. Wellicht kun je ook een olie maken met kaneel en dan je handen en voeten lekker invetten.

Lekneus betekent dat je trouw bent, lol tenminste dat zegt mijn ex altijd (denk aan hondenneus) wink
Eruan
Eruan mei 17 '09
Die visualisatie doe ik vaak voordat ik een presentatie moet geven.
Zo blijf ik rustiger, en voel ik me sterker en minder bang.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki