Nog een kleine toevoeging van een andere site, meerdere manieren zijn immers mogelijk!
Kristalwater maken
Ik heb al van meerdere manieren gehoord om Kristalwater te maken. Ik zal er twee hier neerzetten.
Allereerst heb je een of meer kristallen nodig ( voor als je meer porties wilt maken). Ik gebruik het liefst bergkristal, maar je unt feitelijk alle kristallen gebruiken die je wilt. Wél opletten of de kristallen niet giftig zijn of zo zacht zijn, dat ze (gedeeltelijk) in water zouden oplossen. Deze stenen moet je uiteraard goed reinigen, door in het maanlicht te leggen, te reinigen onder stromend water of een dag of 2-3 in een glas water te laten staan.
Vervolgens kun je 1 van 2 dingen doen. Voor beide methoden maak je gebruik van een glazen kan of fles met een hals die wijd genoeg is om de kristal in te brengen:
1. Je doet een bodempje water in de kan of fles en laat het kristal hier nu 24 uur afgedekt in staan. Giet de dag erna de kan of fles vol en laat jet nog een 24 uur staan. Daarna kun je het water gebruiken om te drinken, je huisdier water te geven of desnoods je planten. Wil je meteen weer een nieuwe portie maken, laat je een bodempje in de eerste kan staan en giet je het kristalwater dat “klaar is” in een andere kan. Zet het niet te koud weg!
2. Leg de kristal(len) in de kan of fles en laat dit maximaal 3 dagen staan. Na 24 uur kun je er al van drinken, maar de steen moet na maximaal 3 dagen eruit worden gehaald om te reinigen. Je kunt dan wel een andere kristal inzetten als je het water wilt blijven aanvullen.
Ik ken ook nog wel methoden waarbij het kristalwater wordt geconserveerd met alcohol en in kleine hoeveelheden op de tong of in een glas gewoon water wordt ingenomen Mocht dit je meer aanspreken, dan zijn dergelijke recepten op internet goed te vinden. Doe wat goed voelt!
Bron: Hydrangea
Dit kan natuurlijk ook met oliën die je voor jezelf maakt.