@lena: Ik bedoelde, vaak. Veel mensen hebben er een duister gedachte over.. Ik daar in tegen totaal niet.
@Nymira: Ja, ik heb veel mee gemaakt. En ja, dit heeft er voor gezorgd dat ik geen kindertijd had. Maar het kon erger. Ik ken een persoon die meerdere keren is aangerand. Waar een loop tegen het hoofd gehouden is. Ik denk niet dat ik veel moet klagen over het verleden, al doe ik het wel.
Laat ik dat nog eens doen dan.
Zoals jullie waarschijnlijk weten, zijn mijn Biologische ouders, gescheiden en heb ik geen contact meer met mijn vader. Klinkt erg, maar het is beter zo. Hier zit een goede reden achter. En ik heb er zelf voor gekozen.
Vroeger, voordat ik geboren was. Waren ze getrouwd. Mijn vader Richard en mijn moeder waren zo goed als gelukkig met elkaar. En hebben een dochter, genaamd Rachel. Mijn ma raakt inverwachting van mij. Toen begon er spanning te komen. De familie van mijn vader en mijn vader zelf, hebben een criminele achtergrond. Toen ze inverwachting was, was hij minder vaak thuis. Toen ik geboren werd, ging het mis. Mijn vader wou mij eerst Richard noemen, waardoor ik dus junior genoemd zal worden. Mijn ma, was daar echter niet mee eens. Maar om toch een beetje zijn zin te geven, werd mijn doop naam Richard. Vandaar dat ik nu Richie Richard Hölzken heet. Dit is het begin. Klinkt nog onschuldig, maar dit is het zaadje van het gehele probleem. Niet veel later, kon mijn vader, mij niet uitstaan. Zonder reden, hij moest niets van mij hebben. Toen ging het helemaal mis. Hij begon meer te drinken en werd een alcohollist.. Hij werd hierdoor aggresief, zeer aggresief en sloeg mijn moeder en mij. Mijn zus, liet hij met rust. Zie je de overeenkomsten van mij en Richard? Hij is vroeger ook afgestoten, dit deed hij nu ook bij mij. Hij is ook aggresief aangelegd. Ik lijk ook sprekend op hem.. Maar we gaan verder.
Het liep erg uit de hand, we kwamen in geld problemen. En we waren bang voor hem. Mijn moeder is toen uit alle macht gaan scheiden. Dit duurde ruim een jaar. Omdat ze anders gevaar liep. Uiteindelijk was ik net een paar maanden lang 4 jaar oud. Ik weet het nog goed. Want ik had domino voor mijn verjaardag gehad.. Ik was daar zo blij mee, want veel speelgoed had ik niet.
En, mijn moeder had een andere gevonden. En toen in juni, trokken we bij hem in. Ik denk dat dit mijn gelukkigste tijd van mijn leven was. Toen ging het allemaal best snel. Ik was toen die tijd gek op school en leren. Ik wou zeer slim worden. En ik vertelde altijd met trots als ik iets behaald had. Maar we trokken in, ik kreeg mijn nieuwe school te zien. Nieuw huis, het was wel 2 keer zo groot. Ik kreeg een goed bed. Ik had eens speelgoed. Niet veel later. Stierf de moeder van Herman, mijn tegenwoordige stief vader. Mijn ma was al getrouwd met hem. En Herman erfde een groot huis, het huis waar we nu in wonen. Deze is 4 keer zo groot als onze vorige woning. Toen, ging ik vol blijdschap naar school. Ik vond het geweldig. Maar ik wist niet hoe ik met kinderen om moest gaan.. Ik vermijdde ze.. Ik was bang voor ze. Dankzij mijn vader. De volgende jaar, ging het beter. Ik kon om gaan met kinderen, en ik speelde. Groep 3 kwam er aan.. En toen ging het mis. Het merkte de kinderen op, dat ik anders was. Dat ik een bruine tint had, dat ik plat praatte. En dat ik een taal achterstand had. Ik werd gepest. Tot groep 8. Ik had al die tijd, de kinderen geobserveerd. Hun zwakheden door zocht. Gekeken, hoe ik ze het beste emotioneel kon terug pakken. In groep 8 kwam ik voor me zelf op. En hard ook. Ik begon ze eerst mentaal te pakken. Uit eindelijk kwamen ze in groepen aan.. En toen kwamen mijn eerste agressie trekjes. Ik werd meerdere malen in elkaar geslagen. En toen was ik het zat. Ieder persoon die toen mij maar zat te vitte verkocht ik een dreun van jewelste. Nog steeds pestte ze me, maar ik was hard geworden. Ik hapte terug. Ik heb gewoon, een keer iemand keihard tegen de muur aan gesmeten, waardoor deze bewusteloos raakte. Ook heb ik gevochten tegen een zwaar gewicht. Ook dit heb ik door mijn woede gewonnen. En ik heb een snelheids monster kunnen verslaan. Ik rende hem net zo lang na tot dat hij niet meer kon. Ik besprong hem en sloeg op hem in. Ook, tijdens de basis school. Kwam mijn vader weer terug. Hij moest weer de voogdij hebben. Hij wou ons weer zien, na 6 jaar.. hij zou veranderd zijn. We gaven hem een kans, maar dit verpestte hij. En niet veel later spande hij een rechtzaak. We verloren dit, maar we gaven niet op, wij spande er ook 1 aan. Rechtzaak gewonnen. 2 jaar later kwam hij weer aanzeiken. Nog maals geprobeerd, weer verpest.
En nee, ik ben er niet trots op. Totaal niet. Dit heeft JUIST een slecht beeld van mij zelf gegeven.
Enfin, brugklas. Toen begon ik te merken, dat ik anders was. Mijn eerste paranormale gebeurtenissen kwamen voor. Overeen komende dromen. Het zien van schimmen en geesten. Het aan voelen van emoties etc etc. Allemaal geleidelijk en eigenlijk redelijk on opvallend. Maar je merkt het wel na een tijd.
Maar, in de eerste, viel ik erg uit toon. Ik was zo erg op mezelf dat ik nauwelijks vrienden maakte. Maar ik kon wel erg goed op schieten met de leraren. Ik gedroeg me rustig.. en totaal niet kinderlijk. Ik voelde me ook totaal niet kinderlijk, al jaren niet. Ik sprak veel met de leraren. Eindelijk mensen, die mij begrepen. Ik veranderde geleidelijk, ik begon een pubertje te worden. Ik begon me koppig te gedragen, wat geheel normaal is. En ik had van die typische acties. Maar in de 2e, ging het weer mis. Weer gepest, weer vechten. Toen kreeg ik hulp van mijn mentor. Geweldige vent. Ik heb veel van hem geleerd. Ik begon nu bij de 'groep' te horen. En mijn paranormale deur ging steeds verder open. Maar plots, net toen het goed leek te gaan.. ging het mis thuis. Want ja, mijn ma begreep me eigenlijk niet. Wist niet veel van me, en deed er ook weinig aan. We botste tegen elkaar.. ook wij hebben gevochten.. Politie kwam aan de orde.. En toen kreeg ik mijn eerste sessie jeugdzorg. Een half jaar lang, een ware marteling. Uiteindelijk kwam ik er zo goed als dood van af. Mijn 'ik' was zo goed als verdwenen. Behalve, op de pc, op het internet, want daar, maakte het niet uit hoe je was, want je paste er bij. In de derde ging het erg goed. Ik had veel vrienden, geen gepest, geen gevechten. redelijke cijfers. Nog steeds problemen thuis. Maar opzich, niet slecht. Maar mijn agressie en woede kropte op.. Want dat moest ik van de jeugdzorg. En ik moest en zou vol houden, want ik wou er niet weer heen. Nu ongeveer anderhalve maand geleden, barstte ik uit. Alles ging er in 1 keer uit aan woede en aggressie. Mijn verdriet en pijn, had ik al geleegd bij mijn vriendin, die nu mijn ex is. Ik heb toen gewoon 3 dagen achter elkaar bij haar thuis gehuild. Maar ik voelde me uiteindelijk opgelucht.. Maarja, mijn uitbarsting.. Ik deed het zo goed.. en nu mag ik weer, naar de jeugdzorg..