Ik heb wel veel moeite met bovenstaande Nims. Want wat voor openheid bedoel je? Een tijd geleden was er een topic: 'hoeveel mensen weten dat je een merudiaan bent', het bleek dat heel veel mensen heel weinig hierover deelden met hun omgeving...horen die mensen hier dan ook niet thuis? Of moeten wij alleen open zijn in een 'beschermde club' Merudianen, is dat de bedoeling?
Wat ik bedoel met openheid is een toekomstvisie van mij, waarin iedereen niet meer geheimzinnig hoef te doen over zijn / haar eigen spiritualiteit. Het topic dat je aanhaalt over "hoeveel mensen weten dat je een Merudiaan bent", geeft heel mooi weer, dat we nog lang niet zo ver zijn helaas.
Ik neem het dus helemaal niemand kwalijk dat deze er niet open over is, ik probeer echter wel het inzicht en de opening naar openheid wat meer vorm te geven. Dit soort discussies zal anderen weer inspireren om er juist wel open over te zijn.
Dan begint vanzelf het proces van gewenning en erkenning.
Dat is wat ik bedoel met openheid.
Waarom zou een reading via Pb niet zuiver zijn?
Dat heb ik ook niet gezegd. Een lezing via PB is net zo zuiver als een lezing op het forum of gewoon face to face. Het enige dat ik zeg is dat een lezing via PB, niet "open" is. En aangezien Merudi voor een belangrijk deel staat voor openheid in de spiritualiteit, stroken in mijn ogen privé lezingen ook niet met de openheid van deze site.
De belangrijkste reden dat ik hier zelf nog geen reading ben aangegaan heeft te maken met het zoveel mogelijk anoniem willen blijven i.v.m. de baan van mijn man. Wij hebben ook een geheim telefoon nummer en komen liever niet met al te veel persoonlijke gegevens op het internet. En dat heeft dus niets te maken met niet open willen zijn.
Helemaal waar en ook geen enkel probleem. Ik vind het alleen jammer dat jullie er niet open in kunnen zijn en er zo geheimzinnig over moeten doen.
Uiteindelijk is de baan van je man "ook maar werk" en ik mag hopen, niet zijn leven. Maar ik bedoel dit ook wel een beetje gekscherend en niet als een persoonlijke aanval. Dit soort uitspraken zijn voor mij eerder een bevestiging, dat de wereld nog niet zo ver is, als dat ik het graag zou zien.