Loading...
nl

Waarom fotolezingen niet privé mogen

liesanne
liesanne mei 13 '09
Naar mijn idee bestaat er geen 'nieuwe' of 'oude' mens, maar zijn ze beide in iemand vertegenwoordigd, of je nu een nieuwetijdskind, engelmens, atheïst, de koningin of wat dan ook bent...

Ik zie het zo: Het is mooi als je vooral die nieuwe mens kan laten zien, maar het is goed je te realiseren dat de oude mens onder je huid zit en dat die, wanneer je die geen plekje geeft, kan uitgroeien tot een monster...

Meer of minder, beter of verder bestaat in feite niet. Je mag vooral dankbaar zijn voor dat wat je (je) bewust bent.

We zijn álles in allen....

En de nar, de dwaas en de zot, staan misschien wel het dichtst bij 'God'......
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 13 '09
Origineel bericht van: liesanne

Ik heb wel veel moeite met bovenstaande Nims. Want wat voor openheid bedoel je? Een tijd geleden was er een topic: 'hoeveel mensen weten dat je een merudiaan bent', het bleek dat heel veel mensen heel weinig hierover deelden met hun omgeving...horen die mensen hier dan ook niet thuis? Of moeten wij alleen open zijn in een 'beschermde club' Merudianen, is dat de bedoeling?

Wat ik bedoel met openheid is een toekomstvisie van mij, waarin iedereen niet meer geheimzinnig hoef te doen over zijn / haar eigen spiritualiteit. Het topic dat je aanhaalt over "hoeveel mensen weten dat je een Merudiaan bent", geeft heel mooi weer, dat we nog lang niet zo ver zijn helaas.

Ik neem het dus helemaal niemand kwalijk dat deze er niet open over is, ik probeer echter wel het inzicht en de opening naar openheid wat meer vorm te geven. Dit soort discussies zal anderen weer inspireren om er juist wel open over te zijn.

Dan begint vanzelf het proces van gewenning en erkenning.

Dat is wat ik bedoel met openheid.

Waarom zou een reading via Pb niet zuiver zijn?

Dat heb ik ook niet gezegd. Een lezing via PB is net zo zuiver als een lezing op het forum of gewoon face to face. Het enige dat ik zeg is dat een lezing via PB, niet "open" is. En aangezien Merudi voor een belangrijk deel staat voor openheid in de spiritualiteit, stroken in mijn ogen privé lezingen ook niet met de openheid van deze site.

De belangrijkste reden dat ik hier zelf nog geen reading ben aangegaan heeft te maken met het zoveel mogelijk anoniem willen blijven i.v.m. de baan van mijn man. Wij hebben ook een geheim telefoon nummer en komen liever niet met al te veel persoonlijke gegevens op het internet. En dat heeft dus niets te maken met niet open willen zijn.

Helemaal waar en ook geen enkel probleem. Ik vind het alleen jammer dat jullie er niet open in kunnen zijn en er zo geheimzinnig over moeten doen.

Uiteindelijk is de baan van je man "ook maar werk" en ik mag hopen, niet zijn leven. Maar ik bedoel dit ook wel een beetje gekscherend en niet als een persoonlijke aanval. Dit soort uitspraken zijn voor mij eerder een bevestiging, dat de wereld nog niet zo ver is, als dat ik het graag zou zien.
liesanne
liesanne mei 14 '09
Helemaal waar en ook geen enkel probleem. Ik vind het alleen jammer dat jullie er niet open in kunnen zijn en er zo geheimzinnig over moeten doen.

Uiteindelijk is de baan van je man "ook maar werk" en ik mag hopen, niet zijn leven. Maar ik bedoel dit ook wel een beetje gekscherend en niet als een persoonlijke aanval. Dit soort uitspraken zijn voor mij eerder een bevestiging, dat de wereld nog niet zo ver is, als dat ik het graag zou zien.

NiMs, het heeft alles met veiligheid te maken... (na een ervaring met een bedreiging per telefoon word je wel voorzichtiger)
Werk heeft juist helemaal geen grote plek in ons leven, dus daar gaat het niet over.... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 14 '09
Ik begrijp het wel hoor smilealleen vind ik het jammer dat het op die manier moet. Uiteraard staat je eigen veiligheid voorop, dat bedoel ik ook niet hoor. Ik denk dat jij ook wel liever zou willen dat het niet zou hoeven wink.
Ayasha
Ayasha mei 23 '09
Als ik het me goed herinner is de regel over het niet readen via Priveberichten er gekomen omdat heel veel mensen gingen PB'en om sneller een reading te krijgen. Dat was vaak een beetje pusherig. Door die regel te stellen was er minder die "druk" op readers en konden ze zelf beslissen.

Je moet niet vergeten dat de readers hier gratis readen, ze steken er energie en moeite én tijd in en als je dat allemaal gratis krijgt, is het niet meer dan normaal dat je niet mag pushen door via PB een reading aan te vragen smileDie "regel" is er toen gekomen. Onderhand al vrij oud maar me dunkt dat dát een regel is die nog steeds heel goed zijn werk doet. IMO is het niet via PB "mogen opdringen" gewoon een stukje respect "afdwingen". Niet omdat mensen dat niet kunnen hebben maar omdat er mensen zijn die dat niet kunnen hebben. smile
admin
admin mei 24 '09
Hé Kath! Je leeft nog! laugh

Knuf
Ayasha
Ayasha mei 24 '09
Jep ik leef nog. smileHoewel voel me op het moment meer dood dan levend :')
Lena
Lena mei 24 '09
dat lijkt me een naar gevoel kath.
fijn om je weer hier te zien.
gast
gast mei 24 '09
Hé Kath, wat dacht je van een merudi-reanimatie wink
Kom er weer bij zou ik zeggen.
Lena
Lena mei 24 '09
laughyeah...........
Ayasha
Ayasha mei 24 '09
*grijns* Dat valt af te wachten. Ben mijn streken nog lang niet verloren winkIk wist alleen nog goed hoe deze regel er gekomen was. Dat was niet enkel van uit principe. Ook omdat daar toen van uit de readers vraag naar was.

Uiteindelijk is de regel ook afhankelijk van de readers, als een reader zegt "stuur mij maar een prive bericht" dan valt daar niets aan te doen. smileMaar dat is dan de reader zijn/haar keuze.

En eh dat meer dood dan levend moet je niet te zwaar opvatten hoor. Het was hier vandaag ruim 36° op de middag en op het weerbericht was aangeraden geen zware inspanningen te doen en ik heb wedstrijd gehad laughVandaar dus... Beetje "murf" zoals we dat hier zeggen laugh
gast
gast mei 24 '09
Haha, kan me goed voorstellen dat je je dan zo voelt ja. Als je die temperatuur iedere dag hebt wen je er nog een beetje aan, maar zoals het bij jullie gaat; dan weer 14graden en ineens een keer 36 graden dan valt het zeker niet mee voor je lichaam.
En als je dan ook nog een wedstrijd hebt; enige voordeel is dat je zonder jasje mag rijden (althans in NL is dat zo)
Ayasha
Ayasha mei 24 '09
Nee hoor, bij ons is het met jas laughIk rijd nu vijf jaar wedstrijd en ik heb nog nooit zonder jasje mogen rijden... (niemand dus) en het is toch echt al vreselijk warm geweest. Een hoop ruiters (waaronder ik zelf) zaten naar lucht te happen in de proeven... Ik weet ineens waar de beschrijving "raspende ademhaling" vandaan komt. :j En Pretty had nergens last van... Die trippelde na proef twee nog steeds richting trailer... Hijgde zelfs niet. Raar paard.
Eruan
Eruan mei 24 '09
Origineel bericht van: Kath
Nee hoor, bij ons is het met jas laughIk rijd nu vijf jaar wedstrijd en ik heb nog nooit zonder jasje mogen rijden... (niemand dus) en het is toch echt al vreselijk warm geweest. Een hoop ruiters (waaronder ik zelf) zaten naar lucht te happen in de proeven... Ik weet ineens waar de beschrijving "raspende ademhaling" vandaan komt. :j En Pretty had nergens last van... Die trippelde na proef twee nog steeds richting trailer... Hijgde zelfs niet. Raar paard.

Oeh... dat lijkt me geen pretje! Ik zit nu al puffend te paard waneer het 20 graden is...
Ayasha
Ayasha mei 24 '09
hehe trainen in warm weer ben ik gelukkig wel gewend... (en Pret ook). Lesgeefster heeft geen medelijden :')
Maryssa
Maryssa sep 11 '09
Er moet me even wat van het hart. Ik vind het niet eerlijk dat de 1 wel een privé fotolezing krijgt en de ander niet. Nims je geeft daarbij als reden op om iemand verder te helpen. Maar is het niet zo dat alle mensen die om een reading vragen verder geholpen willen worden? Gelijke monniken gelijke kappen denk ik dan. Is het niet een idee om gewoon het open te gooien? Dat wil zeggen de persoon in kwestie laten kiezen of hij/zij openbaar gelezen wil worden of niet? Of de optie dat iemand zijn / haar foto privé naar de fotolezers stuurt maar de lezing wel openbaar op Merudi te lezen is?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '09
Ik voeg het even hierbij dit topic omdat deze discussie al eerder hier was. Dus misschien even beginnen bij het begin van dit topic?

Zoals ik toen ook al aangaf kan ik het niet verbieden als het gebeurd, dus ga ik dat ook niet doen. Maar er zit wel een gedachte achter de reden waarom het niet privé zou moeten gebeuren. Uiteraard zijn er uitzonderingen te vinden zoals iemand die omwille van angsten echt niet met de foto op internet wil staan.
JulienMoorrees
Overigens heb je gelijk dat het niet eerlijk is, dus ik doe zelf ook geen privé lezingen meer. Want doe je die wel, dan krijg je juist dit soort ongein waarvan ik echt wel spijt heb dat ik het gedaan heb. Maar ik denk dat iedereen dat gewoon voor zichzelf moet bepalen of die wel of niet prive wil lezen. Toch zal ik het nooit promoten, omdat daarbij toch een stuk openheid verdwijnt.
Maryssa
Maryssa sep 11 '09
Dank je voor het samenvoegen kon het betreffende topic even niet vinden. crazy

Ik weet hoe je erover denkt, Julien, wat de regels zijn hier en dat is prima. Maar de regels zijn dus minder strikt dan ik dacht. Dat is voor mij goed om te weten.Ik vind het namelijk heel erg moeilijk om nee te verkopen aan een noodkreet via pb. Ik probeer daarbij te vertrouwen op mn gevoel en indien nodig op de regels te wijzen.
JulienMoorrees
En ik vertrouw ook zeker op jouw gevoel! De regel is juist ontstaan om de fotolezer in bescherming te nemen tegen te pas en te onpas lezingen aanvragen zonder dat die persoon ook echt open staat. Het is precies zo strikt als je zelf ervaart. Maar pas dus op met privé lezingen, want voor je het weet wordt het tegen je gebruikt wink.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420