Loading...
nl

Waarom fotolezingen niet privé mogen

admin
admin mei 11 '09
Ik wist het het is een val..lol

De fotolezing is ook wat mij heeft aangetrokken toendertijd toen ik hier kwam aanwapperen, wel geloof ik in volledige vrijheid van degene die de fotolezing wil, privé of open, als je hier je foto wil laten lezen is dat openbaar en dus kan je zelf kiezen.
Niemand zet een pistool op je hoofd dus niets aanvragen kan ook.

Ja jammer genoeg zijn wij wel heel erg gewend aan regels, eigenlijk best jammer..
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
Origineel bericht van: heidelroosje

Jij zal niet met ELKE collega delen dat jij op een forum zit te posten ....

En ja je hebt zeker gelijk dat ik niet met elke collega dit bespreek. Het enige verschil is dat ik er ook niet geheimzinnig of verborgen over doet. Zodra het ter sprake komt, zal ik er zeker iets over zeggen. De meeste van mijn directe collega's weten ook dat ik Merudi heb.
Ik doe er absoluut niet geheimzinnig over laughzoals je al hebt kunnen lezen.. ik laat jongeren zelfs kennis maken met hun Eigen --> Jawel<-- spiritualiteit.. smile

Ik weet wel dat ik me 100% gelijkwaardig voel aan jou..

Wat is gelijkwaardig precies? Morgen ben ik alweer van een andere waarde dan gisteren of vandaag. Ik ben zo veranderlijk als de wind, dus hoe dat zich ontaard in gelijkwaardigheid begrijp ik niet helemaal.
Dat ik met je mee kan veranderen zonder het te veroordelen, als nieuw mens, als oud mens....

Ik vraag tenslotte niet of jij jouw foto openbaar wilt maken.
Dus vraag ik niet aan jou de regel te veranderen..
Dan zijn we er toch uit?
Aahaha, zeker weten NiMs.. ik hou niet minder van jouw posts, nu wij het met één dingetje niet eens zijn.. :P)

Principes remmen innerlijke groei...
Principe is gewoon een halsstarrig standpunt innemen..
Een mening verkondigen waar men niet van af wil wijken, zonder een goede reden aan te kunnen geven..

Mijn principes remmen zeker niet mijn innerlijke groei, aangezien het niet mijn principes zijn. Er is namelijk geen IK smile. Dus heb ik ook geen innerlijke groei. Ik ben hier ook helemaal niet, om innerlijk te groeien, dus dat probleem is dan al opgelost wink.
Fijn dat jij perfect bent!! Ook jij groeit innerlijk, dat heb je de afgelopen twee jaar met je posts wel bewezen (ik volg je wel al vanaf augistus 2007, ik weet niet of je het weet ;)) en ik zal groei blijven zien, waarschijnlijk? smile

MAAR,we zijn bezig met topicvervuiling..

Dat los ik op door even er een nieuw topic van te maken.
Héél goed.. laugh
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
Ik zie door de quotes het bos niet meer!!
Zelfs quoten heb ik te leren..
ehehehe..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 12 '09

Mijn principes remmen zeker niet mijn innerlijke groei, aangezien het niet mijn principes zijn. Er is namelijk geen IK smile. Dus heb ik ook geen innerlijke groei. Ik ben hier ook helemaal niet, om innerlijk te groeien, dus dat probleem is dan al opgelost wink.
Fijn dat jij perfect bent!! Ook jij groeit innerlijk, dat heb je de afgelopen twee jaar met je posts wel bewezen (ik volg je wel al vanaf augistus 2007, ik weet niet of je het weet ;)) en ik zal groei blijven zien, waarschijnlijk? smile

Hoe kom je erbij dat ik perfect ben smile. Als ik hier niet ben voor mezelf, maakt me dat dan perfect?

Ik wist overigens niet dat je mij volgde vanaf augustus 2007. Die groei waar je het over hebt ervaar ik zelf overigens niet. Ik wist al vanaf het moment dat ik begon met Merudi, waar het heen zou gaan en waarom ik het heb opgezet. Ook weet ik precies wat het nodig heeft en waarom bepaalde dingen op een bepaalde manier moeten lopen en gedaan moeten worden.

Er komt nog een hele grote verrassing aan, waar ik nu nog niets over wil zeggen, maar dat zal de echte doorbraak van Merudi zijn wink.

Dat jij groei ziet, betekend waarschijnlijk eerder, dat je zelf hard aan het groeien bent geweest wink.
Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
Niet achtervolgen, ik zie je schrijven ehehehe... wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 12 '09
Er staat ook niet "achtervolgen", maar gewoon volgen. Dat je me niet letterlijk achterna zit bij alles wat ik doe had ik al wel door hoor wink. Want dan had je ook wel gezien dat zoals ik hier op het forum ben, niet altijd is, zoals ik normaal gesproken ben.
liesanne
liesanne mei 12 '09
Origineel bericht van: NiMs
Omdat ik principieel tegen anonieme/privé readings ben. Mensen die iets te verbergen hebben, horen in mijn ogen hier gewoon niet thuis. Merudi staat in mijn ogen voor openheid in het spirituele en heeft juist mensen nodig die ook naar de buitenwereld kunnen en willen laten zien dat zij voor spiritualiteit "uitkomen".

Uiteraard kan ik er niets aan doen als mensen via PB, readings doen en geven, maar ik denk dat die mensen zich wel zouden moeten afvragen of het nog wel een zuivere reading is. De drempel om het openbaar te doen, is niet voor niets gelegd. Pas als iemand die grens over durft te gaan, is die pas echt bereid om spiritueel te groeien.

(.....)

En waar is de relatie met de regels van het fotolezen? Dit is meer een algemeen stukje waarin wordt uitgelegd dat de oude-mens nog regels nodig heeft. Een aangezien er vooral "oude"-mensen zijn die hier een fotolezing aanvragen, lijken mij de regels dus nog nodig.

Ik heb wel veel moeite met bovenstaande Nims. Want wat voor openheid bedoel je? Een tijd geleden was er een topic: 'hoeveel mensen weten dat je een merudiaan bent', het bleek dat heel veel mensen heel weinig hierover deelden met hun omgeving...horen die mensen hier dan ook niet thuis? Of moeten wij alleen open zijn in een 'beschermde club' Merudianen, is dat de bedoeling?
Voor mij begint openheid juist in mijn eigen kring. En misschien is het (soms) daar juist moeilijker om open te zijn dan op internet. (waar iemand zich nog kan afschermen met een hoop mooie woorden)

Waarom zou een reading via Pb niet zuiver zijn?
De belangrijkste reden dat ik hier zelf nog geen reading ben aangegaan heeft te maken met het zoveel mogelijk anoniem willen blijven i.v.m. de baan van mijn man. Wij hebben ook een geheim telefoon nummer en komen liever niet met al te veel persoonlijke gegevens op het internet. En dat heeft dus niets te maken met niet open willen zijn. Toegegeven, het lijkt me best spannend hoor, zo’n reading. Vooral omdat het ook om (paranormale) waarnemingen gaat. Maar ik ben er ook juist nieuwsgierig naar. Het gaat voor mij ook wel over kwetsbaar opstellen. Maar zou ik of een ander daar moeite mee hebben dan heeft dat mi. nog helemaal niets te maken met wel of niet bereid zijn spiritueel te groeien….

En dan het onderscheid maken tussen ‘oude’ en ‘nieuwe mens’. Ik vind het wel heel 'eng' worden dit zo te benoemen. Het lijkt me dat niemand kan bepalen wie hier ‘oud’ of ‘nieuw mens’ zou zijn. . Een nieuw mens is voor mij iemand die de oude en de nieuwe mens in zichzélf kan integreren en die heeft het m.i. ook niet meer zo nodig anderen te bestempelen met wat voor benaming dan ook…..
admin
admin mei 12 '09
Dank Liesanne, ik had ook veel moeite met die benamingen maar had het lef niet om dat op te schrijven.
gast
gast mei 12 '09
Nou ja Kaat, waarom niet het lef hebben om er wat van te zeggen?!
Je bent alles behalve op je mondje gevallen wink
admin
admin mei 12 '09
Dat is waar, maar ben nog maar net vers binnen en wil niet gelijk al met kussens gaan lopen gooien laughDaarbij kan ik nogal eens reageren waarvan ik achteraf dan inzie dat ik beter even had kunnen nadenken voor ik mijn bekje open deed..
gast
gast mei 12 '09
Ja maar.......de pure reactie zegt veel meer dan de overdachte.
Natuurlijk hoef je die niet altijd op te schrijven maar bekijk hem wel kritisch. (dus niet het geschrevene maar jou reactie daarop vanuit je eigen gevoel)
Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
Origineel bericht van: NiMS
En waar is de relatie met de regels van het fotolezen? Dit is meer een algemeen stukje waarin wordt uitgelegd dat de oude-mens nog regels nodig heeft. Een aangezien er vooral "oude"-mensen zijn die hier een fotolezing aanvragen, lijken mij de regels dus nog nodig.

smile
admin
admin mei 12 '09
Meestal ga ik eerst voor mezelf eerst uitvogelen waarom ik op sommige uitspraken ineens als een dolle stier kan reageren, vaak kan ik dan later zien dat mijn reactie of wel of niet terecht is en zal ik dat ook eerlijk benoemen.

In dit geval was de rode lap in eerste instantie mijn enorme hekel aan het feit dat sommigen zich beter voelen dan anderen en ging ik ervan uit dat met nieuwe mensen *betere mensen* worden bedoeld. Later had ik door dat dat misschien wel zo voelde maar niet zo is, ook al word dat wellicht wel zo gedacht.

Dus ik kan dan wel heftig reageren maar zal er beslist mee om de oren worden gemept. Is het eigenlijk wel zo belangrijk te weten of ik een oud of nieuw mens ben? Nee eigenlijk helemaal niet, dus met die gedachte kon ik mijn boosheid loslaten en heb ik dus niet gereageerd. Grappig dat Liesanne het wel deed en ik precies begrijp waarom zij dit zo voelt smile
gast
gast mei 12 '09
Oud of nieuw; het gaat erom hoe je het leven ervaart, vanuit welk standpunt. Er is geen betere of slechtere.
Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
Geen hoger of lager .. smile
Dat is appels met peren vergelijken, omdat we elkaar allemaal in één wereld nodig hebben..

(Ik begin deze Merudi forum weer langzaam zat te worden op één of andere manier confused)

Misschien krijg ik nu wel te horen dat ik er 'nog niet klaar voor ben'

Het zij zo smile
gast
gast mei 12 '09
Waarom?

Je kunt de berg bekijken vanuit het dal, je kunt het dal bekijken vanaf de berg. Op beide plaatsen zien je maar een klein deel.
admin
admin mei 12 '09
Appels en peren zijn eigenlijk allebei even lekker.. wink

Als iemand dat tegen je zou zeggen zou je dan geloven dat je *er nog niet klaar voor bent*? Ikke niet..
Wellicht is juist de ander er niet klaar voor omdat die jou niet kan begrijpen?

Effe knuffie voor jou!
Heidelroos
Heidelroos mei 12 '09
aaah lief knuffie hoor smile
Lena
Lena mei 12 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Geen hoger of lager .. smile
Dat is appels met peren vergelijken, omdat we elkaar allemaal in één wereld nodig hebben..mooi en zo is dat

(Ik begin deze Merudi forum weer langzaam zat te worden op één of andere manier confused)hebben we allemaal wel een last van wink

Misschien krijg ik nu wel te horen dat ik er 'nog niet klaar voor ben'

Het zij zo smilevan mij niet hoor! sterker nog voor wie is wel voor alles klaar hier?
liesanne
liesanne mei 13 '09
Origineel bericht van: Karin
Dus ik kan dan wel heftig reageren maar zal er beslist mee om de oren worden gemept. Is het eigenlijk wel zo belangrijk te weten of ik een oud of nieuw mens ben? Nee eigenlijk helemaal niet, dus met die gedachte kon ik mijn boosheid loslaten en heb ik dus niet gereageerd. Grappig dat Liesanne het wel deed en ik precies begrijp waarom zij dit zo voelt smile

wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske