Omdat ik principieel tegen anonieme/privé readings ben. Mensen die iets te verbergen hebben, horen in mijn ogen hier gewoon niet thuis. Merudi staat in mijn ogen voor openheid in het spirituele en heeft juist mensen nodig die ook naar de buitenwereld kunnen en willen laten zien dat zij voor spiritualiteit "uitkomen".
Uiteraard kan ik er niets aan doen als mensen via PB, readings doen en geven, maar ik denk dat die mensen zich wel zouden moeten afvragen of het nog wel een zuivere reading is. De drempel om het openbaar te doen, is niet voor niets gelegd. Pas als iemand die grens over durft te gaan, is die pas echt bereid om spiritueel te groeien.
(.....)
En waar is de relatie met de regels van het fotolezen? Dit is meer een algemeen stukje waarin wordt uitgelegd dat de oude-mens nog regels nodig heeft. Een aangezien er vooral "oude"-mensen zijn die hier een fotolezing aanvragen, lijken mij de regels dus nog nodig.
Ik heb wel veel moeite met bovenstaande Nims. Want wat voor openheid bedoel je? Een tijd geleden was er een topic: 'hoeveel mensen weten dat je een merudiaan bent', het bleek dat heel veel mensen heel weinig hierover deelden met hun omgeving...horen die mensen hier dan ook niet thuis? Of moeten wij alleen open zijn in een 'beschermde club' Merudianen, is dat de bedoeling?
Voor mij begint openheid juist in mijn eigen kring. En misschien is het (soms) daar juist moeilijker om open te zijn dan op internet. (waar iemand zich nog kan afschermen met een hoop mooie woorden)
Waarom zou een reading via Pb niet zuiver zijn?
De belangrijkste reden dat ik hier zelf nog geen reading ben aangegaan heeft te maken met het zoveel mogelijk anoniem willen blijven i.v.m. de baan van mijn man. Wij hebben ook een geheim telefoon nummer en komen liever niet met al te veel persoonlijke gegevens op het internet. En dat heeft dus niets te maken met niet open willen zijn. Toegegeven, het lijkt me best spannend hoor, zo’n reading. Vooral omdat het ook om (paranormale) waarnemingen gaat. Maar ik ben er ook juist nieuwsgierig naar. Het gaat voor mij ook wel over kwetsbaar opstellen. Maar zou ik of een ander daar moeite mee hebben dan heeft dat mi. nog helemaal niets te maken met wel of niet bereid zijn spiritueel te groeien….
En dan het onderscheid maken tussen ‘oude’ en ‘nieuwe mens’. Ik vind het wel heel 'eng' worden dit zo te benoemen. Het lijkt me dat niemand kan bepalen wie hier ‘oud’ of ‘nieuw mens’ zou zijn. . Een
nieuw mens is voor mij iemand die de oude en de nieuwe mens in zichzélf kan integreren en die heeft het m.i. ook niet meer zo nodig anderen te bestempelen met wat voor benaming dan ook…..