Loading...
nl

Waarom fotolezingen niet privé mogen

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 10 '09
Origineel bericht van: heidelroosje

Ach, als ze toevallig anoniem hier rondwaren op Merudi of als ze vragen om een privacyreading.. why not..

Omdat ik principieel tegen anonieme/privé readings ben. Mensen die iets te verbergen hebben, horen in mijn ogen hier gewoon niet thuis. Merudi staat in mijn ogen voor openheid in het spirituele en heeft juist mensen nodig die ook naar de buitenwereld kunnen en willen laten zien dat zij voor spiritualiteit "uitkomen".

Uiteraard kan ik er niets aan doen als mensen via PB, readings doen en geven, maar ik denk dat die mensen zich wel zouden moeten afvragen of het nog wel een zuivere reading is. De drempel om het openbaar te doen, is niet voor niets gelegd. Pas als iemand die grens over durft te gaan, is die pas echt bereid om spiritueel te groeien.

De dag dat een bekende nederlander, hier een reading aanvraagt, is de dag dat Merudi weer een stapje verder is gekomen smile.
Delen:
Lena
Lena mei 10 '09
ja foto-lezen lijkt een leuk spelletje misschien....
ik denk dat de foto-lezer toch een hele verantwoording heeft
want je weet niet altijd wat de uitwerking kan zijn...
als je dit wel weet,laat je denk ik ook delen weg waar iemand nog niet aan toe is?
de reden voor mij zou ik begrijpen , dat iemand ook overdonderd is wat die gelezen heeft...
admin
admin mei 10 '09
Ik ben niet tegen privé lezen maar denk dan wel dat je iemand moet zoeken in real life die dit ook privé doet, ik geloof niet dat het betekent dat je anders niet zou kunnen groeien. Maar hier is het wel open en dan heb je simpelweg geen keuze als je een reading wil lijkt me, niks mis mee. Ikzelf lees nooit de readings van anderen, kan er ook niets mee, maar hoop wel dat degene die een reading krijgt er wel wat mee kan.
ik vond de mijne toendertijd heel erg goed en heel verhelderend en had er absoluut geen moeite mee dat het open bloot hier kwam te staan. Toch zullen er mensen zijn die dit wel zullen willen en wellicht puur vanwege ervaringen die boven water kunnen komen waar een ander simpelweg niets mee te maken heeft.
Maar niet groeien? Nee Nims dat kan ik niet geloven, ik zou een reading van jou net zo waardevol vinden privé of open en bloot.
Heidelroos
Heidelroos mei 10 '09
Origineel bericht van: NiMS

Ach, als ze toevallig anoniem hier rondwaren op Merudi of als ze vragen om een privacyreading.. why not..

Omdat ik principieel tegen anonieme/privé readings ben. Mensen die iets te verbergen hebben, horen in mijn ogen hier gewoon niet thuis. Merudi staat in mijn ogen voor openheid in het spirituele en heeft juist mensen nodig die ook naar de buitenwereld kunnen en willen laten zien dat zij voor spiritualiteit "uitkomen".

Uiteraard kan ik er niets aan doen als mensen via PB, readings doen en geven, maar ik denk dat die mensen zich wel zouden moeten afvragen of het nog wel een zuivere reading is. De drempel om het openbaar te doen, is niet voor niets gelegd. Pas als iemand die grens over durft te gaan, is die pas echt bereid om spiritueel te groeien.
De dag dat een bekende nederlander, hier een reading aanvraagt, is de dag dat Merudi weer een stapje verder is gekomen smile.

Onzin Nims,

Niet iedereen durft te koop te lopen met hun kop op internet, zoals ik.. vanwege mijn werk.. het zou mooi zijn als de jongeren van mijn werk, die ik moet begeleiden mij hier tegen zouden komen.... Dit heeft niks met spiritueel openzijn te maken..
Spiritueel open ben ik tot op zekere hoogte op mijn werk!!!
Vooral omdat ik werk en privé héééél erg gescheiden moet houden!!

Er zijn meer mensen die er zo tegenaan kijken. of zelfs in hetzelfde schuitje zitten... Hebben zij dan géén recht op een reading wil jij zeggen?

Deze mensen hebben in mijn ogen evenveel recht, als elk ander spiritueel (groeiend) mens een reading te krijgen..
Ook zij hebben het recht op een groeiend inzicht te krijgen over in openbaarheid te komen over hun spiritualiteit..

Ieder zijn eigen tempo is mijn motto.. en hoe warm ben je werkelijk van binnen als je het verlegen of aandachtsschuwe mensen niet zou gunnen?

Liefs van Heidel..

In dat opzicht vind ik het niet spiritueel gedacht, maar zelfs een beetje kortzichtig van je!!!!

Maar dat VIND ik, dat wil niet zeggen dat je het BENT.... wink
JulienMoorrees

Niet iedereen durft te koop te lopen met hun kop op internet, zoals ik.. vanwege mijn werk.. het zou mooi zijn als de jongeren van mijn werk, die ik moet begeleiden mij hier tegen zouden komen.... Dit heeft niks met spiritueel openzijn te maken..

Dit heeft er juist alles mee te maken. Jij bent degene die er niet open over durft te zijn vanwege de jongeren op je werk. Uiteindelijk ben Jij degene die een reden heeft gevonden om er niet open over te zijn. Wat is het ergste dat er kan gebeuren als jongeren op jouw werk weten dat je een fotolezing hebt gedaan? Wat heb je voor hen te verbergen?

Spiritueel open ben ik tot op zekere hoogte op mijn werk!!!
Vooral omdat ik werk en privé héééél erg gescheiden moet houden!!

Jammer dat dat moet, en voor mij een reden om ander werk te zoeken. Als je twee verschillende levens moet lijden, vind ik dat je jezelf een beetje tekort doet. Maar dat is overigens mijn mening hoor.

Er zijn meer mensen die er zo tegenaan kijken. of zelfs in hetzelfde schuitje zitten... Hebben zij dan géén recht op een reading wil jij zeggen?

Ik zeg niet dat ze er geen recht op hebben, ik zeg alleen dat ze er niet hier bij mensen via PB's voor moeten gaan vragen. Niet voor niets hebben we op Merudi, regels voor het fotolezen samengesteld. http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/14432/Lees_dit_eerst_Alles_over_foto.html#Post14432

Ik ben van mening dat zij er gewoon nog niet klaar voor zijn om hun spiritualiteit open en bloot te leven en te beleven.

Dat is namelijk de boodschap die ik met Merudi wil uitdragen, en een openbare fotolezing is hierin een hele belangrijke eerste stap.

en hoe warm ben je werkelijk van binnen als je het verlegen of aandachtsschuwe mensen niet zou gunnen?

Het heeft in mijn ogen ook helemaal niets met gunnen te maken, maar wel met een bepaalde visie die ik wil uitdragen. Er zijn genoeg andere plekken waar mensen voor 10 euro een reading kunnen aanvragen en er hardstikke gelukkig mee zijn. Van mij mogen ze. Ik gun ze al het geluk van de wereld.

In dat opzicht vind ik het niet spiritueel gedacht, maar zelfs een beetje kortzichtig van je!!!!

Jammer dat je je eigen grenzen nu op mij projecteert. Tenslotte ben jij degene die niet open en bloot de spiritualiteit kan / wil beleven. Dat is jouw keuze en die respecteer ik ook. Ik vraag tenslotte niet of jij jouw foto openbaar wilt maken. Ik geef enkel aan, waarom ik uit principes tegen privé readings ben.

Het enige dat ik van je (jullie) vraag is deze wens hier te respecteren. Uiteraard kan ik het niet controleren en er zullen ongetwijfeld privé readings worden gedaan. Het enige dat ik zeg is dat ik het niet op prijs stel.
gast
gast mei 10 '09
Quote:
Het enige dat ik van je (jullie) vraag is deze wens hier te respecteren. Uiteraard kan ik het niet controleren en er zullen ongetwijfeld privé readings worden gedaan. Het enige dat ik zeg is dat ik het niet op prijs stel.

En.....wat zijn de consequenties voor het niet nakomen van die regels?
Ik vind eerlijk gezegt dat iedereen er recht op heeft zelf de beslissing te nemen om een reading wel of niet openbaar te laten doen. En dat heeft mi niets met jou redenatie te maken maar gewoon met de keus die iemand zelf maakt. Ik vind het overigens niet echt een nieuwe wereld "regel" om mensen dit te verplichten.
Maar dat is natuurlijk mijn kortzichtige eigen mening wink
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast

En.....wat zijn de consequenties voor het niet nakomen van die regels?

Totale chaos en vergaat de wereld tongue. Wat denk je zelf?
gast
gast mei 10 '09
Ik weet het niet. Ik heb de regels niet bedacht en daardoor ook niet de consequenties wink
Heidelroos
Heidelroos mei 11 '09
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als jongeren op jouw werk weten dat je een fotolezing hebt gedaan? Wat heb je voor hen te verbergen?

Als hulpverlener (en dat geldt waarschijnlijk voor alle hulpverleners die met reclassering hebben te maken?)
Kun je maar tot een bepaalde hoogte een verbintenis aangaan..
Ik heb mijn IP adres te verbergen.. laugh!!

Bovendien hoeven / mogen de jongeren mijn zwakke kanten niet te weten... jij wil ook niet in geuren en kleuren aan je schoonmoeder vertellen hoe goed haar dochter in bed is..

Sommige dingen houd je gewoon erg graag voor je, of is gepaster om voor je te houden.. !!

Jammer dat dat moet, en voor mij een reden om ander werk te zoeken. Als je twee verschillende levens moet lijden, vind ik dat je jezelf een beetje tekort doet.
Post jij de gehele dag posts op jouw werk?
Daarnaast post je nog vaak tot in de nacht door, je leest ALLE posts... is dit forum jouw werk ofzo?

Ik geef wat ik wil en kan geven binnen de kaders waarmee ik werk..
Dat is net voldoende voor zeer beginnende spirituele groei.. zoals handoplegging leren, leren ademen, boekjes aandragen, ontspanningslesjes geven, intuïtief schilderen, goede gesprekken voeren met die jong en vanuit daar een stuk begeleiding naar een stukje ik, die zij nooit van zichzelf hadden gezien (Ik heb PRACHTIG werk)
NEE, dat geef ik niet op !!!...

Elke baan heeft zijn kaders!!
Dat zal op jouw werk ook zo zijn..
Jij zal niet met ELKE collega delen dat jij op een forum zit te posten ....
(ik ben trouwens nu benieuwd wat voor werk jij doet?)

Ik ben van mening dat zij er gewoon nog niet klaar voor zijn om hun spiritualiteit open en bloot te leven en te beleven.

Dan maar kortzichtig van mij...

Ieder, maar dan ook IEDER mens gaat op zijn of haar eigen tempo..
Misschien vind jij jezelf wel 'verder of hoger' staan dan de ander.. Ik weet het niet..
Ik weet wel dat ik me 100% gelijkwaardig voel aan jou..
En dat helemaal in mijn eigen tempo..
Iedereen is hier met een ander doel..

Het heeft in mijn ogen ook helemaal niets met gunnen te maken, maar wel met een bepaalde visie die ik wil uitdragen. Er zijn genoeg andere plekken waar mensen voor 10 euro een reading kunnen aanvragen en er hardstikke gelukkig mee zijn. Van mij mogen ze. Ik gun ze al het geluk van de wereld.

Terwijl het hier gratis kan.. Nee, je gunt deze schuwere mensen, die nog niet klaar zijn om publiekelijk te posten NIET al het geluk van de wereld... zij moeten immers betalen ??
Maar dat is mijn mening.. (zo voorkom ik dat je jezelf aangevallen voelt)

Ik vraag tenslotte niet of jij jouw foto openbaar wilt maken.
Dus vraag ik niet aan jou de regel te veranderen..

waarom ik uit principes tegen privé readings ben.
Principes remmen innerlijke groei...
Principe is gewoon een halsstarrig standpunt innemen..
Een mening verkondigen waar men niet van af wil wijken, zonder een goede reden aan te kunnen geven..

MAAR,we zijn bezig met topicvervuiling..

Liefs van Heidel..

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 11 '09

Post jij de gehele dag posts op jouw werk?
Daarnaast post je nog vaak tot in de nacht door, je leest ALLE posts... is dit forum jouw werk ofzo?

Nee het is mijn werk niet smilemaar af en toe lijkt het wel een beetje op werk smile. En ja, ik lees bijna alles.

Jij zal niet met ELKE collega delen dat jij op een forum zit te posten ....
(ik ben trouwens nu benieuwd wat voor werk jij doet?)

Ik ben software ontwikkelaar in een IT bedrijf. En ja je hebt zeker gelijk dat ik niet met elke collega dit bespreek. Het enige verschil is dat ik er ook niet geheimzinnig of verborgen over doet. Zodra het ter sprake komt, zal ik er zeker iets over zeggen. De meeste van mijn directe collega's weten ook dat ik Merudi heb.

Ieder, maar dan ook IEDER mens gaat op zijn of haar eigen tempo..
Misschien vind jij jezelf wel 'verder of hoger' staan dan de ander.. Ik weet het niet..

Nee hoor zo zie ik mezelf niet. Het maakt mij ook niet zoveel uit hoever iemand is. Ik kijk alleen maar naar de potentie (zie topic "Engelmensen helpen niet iedereen").

Ik weet wel dat ik me 100% gelijkwaardig voel aan jou..

Wat is gelijkwaardig precies? Morgen ben ik alweer van een andere waarde dan gisteren of vandaag. Ik ben zo veranderlijk als de wind, dus hoe dat zich ontaard in gelijkwaardigheid begrijp ik niet helemaal.

Terwijl het hier gratis kan..

Precies, gratis en openbaar. Soms moet je er iets voor over hebben.

Spiritualiteit achter gesloten deuren deden we in de middel-eeuwen. De nieuwe tijd begint met openeheid.

Maar dat is mijn mening.. (zo voorkom ik dat je jezelf aangevallen voelt)

Zeg gewoon wat je wilt zeggen hoor, want ik voel me niet aangevallen. Het is enkel onze meningen die niet overeenkomen.

Ik vraag tenslotte niet of jij jouw foto openbaar wilt maken.
Dus vraag ik niet aan jou de regel te veranderen..

Dan zijn we er toch uit?

Principes remmen innerlijke groei...
Principe is gewoon een halsstarrig standpunt innemen..
Een mening verkondigen waar men niet van af wil wijken, zonder een goede reden aan te kunnen geven..

De redenen heb ik volgens mij vrij goed uitgelegd. Daar kun je het uiteraard niet mee eens zijn, maar dat is jouw goed recht. Mijn principes remmen zeker niet mijn innerlijke groei, aangezien het niet mijn principes zijn. Er is namelijk geen IK smile. Dus heb ik ook geen innerlijke groei. Ik ben hier ook helemaal niet, om innerlijk te groeien, dus dat probleem is dan al opgelost wink.

MAAR,we zijn bezig met topicvervuiling..

Dat los ik op door even er een nieuw topic van te maken.
gast
gast mei 11 '09
Haha, Nims, je hebt me nieuwsgierig gemaakt wie die regels dan wel verzonnnen heeft als jou ikje het niet gedaan heeft wink
JulienMoorrees
Welke regels precies? Die van het fotolezen? Die zijn langzaamaan gegroeid vanwege de ervaringen die hier met het fotolezen zijn opgedaan.

Fotolezen doen we al sind 24 Juni 2006, en daar is langzaamaan steeds meer structuur in gekomen.
gast
gast mei 11 '09
Ja ik weet nog wel dat er het één en ander veranderd werd. Ik vond de beweegreden van die veranderingen niet echt "nieuwe werelds" en vind dit soort regels dus ook nog steeds niet "nieuwe werelds" maar meer "oude werelds".
JulienMoorrees
Zou je dat wat meer willen toelichten en specifieker willen maken? Ik ben benieuwd wat jij verstaat onder nieuwe werelds en oude werelds.
gast
gast mei 11 '09
In de oude wereld worden steeds meer wetten en regels gemaakt om dat te krijgen wat wenselijk is (voor wie?, meestal maar een klein groepje) In de nieuwe wereld komt het veel meer op de eigen verantwoordelijkheid van de mens zelf aan. En die verantwoordelijkhied strekt zich uit over het grote geheel en niet alleen in het belang van het eigen ikje (die dan geen rol meer speelt). Er zijn geen geschreven regels en wetten nodig, iedereen weet wat wel en niet kan vanuit zichzelf. De nieuwe wereld kenmerkt zich door rechtvaardigheid vanuit het zelf. De oude wereld kenmerkt zich door wetten en regels van buitenaf opgelegt.
JulienMoorrees
En waar is de relatie met de regels van het fotolezen? Dit is meer een algemeen stukje waarin wordt uitgelegd dat de oude-mens nog regels nodig heeft. Een aangezien er vooral "oude"-mensen zijn die hier een fotolezing aanvragen, lijken mij de regels dus nog nodig.
gast
gast mei 11 '09
Dus die gelden alleen voor oude wereld mensen wink
Ik ben het niet met je eens dat de mensen die hier komen en een fotoreading willen doen alleen maar "oude wereld" mensen zijn.
Er zijn meer "nieuwe wereld" mensen dan je denkt hoor winkEn ook die vinden het leuk als er een foto gelezen wordt.
Je denkt toch zeker niet dat jij de enige bent die ze naar de "nieuwe wereld" kan transformeren? Dat kan niemand anders dan de persoon zelf trouwens want dat is een innerlijk proces.
JulienMoorrees
Er staat ook "Vooral" en niet Alleen maar.
Eruan
Eruan mei 11 '09
Het fotolezen is ook een goede manier om mensen op het forum te krijgen en om zichzelf te helpen om wat spiritueler te worden. Zo werd ik na het forum toegetrokken voor een fotolezing, ben een poosje niet geweest, en toch met de lezing in mijn achterhoofd terug gekomen, omdat ik het allemaal toch wel echt donders interessant vond.
Zo zijn er wel meer mensen die er toch naar toegetrokken worden, en als het veel mensen zijn die willen, zijn regels nodig, of het nou oude of nieuwe mensen zijn. De meeste mensen zijn toch gewend aan regels... wink
gast
gast mei 11 '09
Dus het is een niet vrijblijvend lokkertje wink
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie