Echt? toeval bestaat niet hé.
Ik heb er een aantal die *toevallig* op mijn weg kwamen.
meestal staan ze op mijn altaar en soms gaan ze mee op het nachtkastje. Maar alleen als ze dat zelf aangeven, ja ik weet het dat klinkt very
maar mijn kristallen roepen mij soms echt. Lol sta ik boven aan de trap en kan ik weer naar beneden omdat er eentje mee wil.
Eerder durfde ik dat nooit te zeggen en hield het voor mezelf, niet omdat ik twijfelde aan mezelf maar meer om hoe anderen zouden reageren. Vorig jaar kwam ik een dame tegen die een workshop hield over kristallen en zei vertelde gewoon dat zij met haar kristallen kon praten, sindsdien vertel ik het dus ook.
In mijn bed heb ik altijd vier stenen, 1 Amethist voor mijn basischakra, deze is me heel dierbaar, ik kreeg haar van een oude kennis en in het ei (eivorm) zit een heks op een bezemsteel, je kan haar duidelijk zien, voor mij heel bijzonder dus.
Dan heb ik een Citrien voor mijn zonnevlecht, een Labradoriet tegen vervelende figuren of energiën die me snachts willen wakker maken
en een Git steen.
( Git
Dit wordt al sinds de steentijd als talisman gebruikt door sjamanen. Het verwijdert negatieve energie en verlicht angsten. Als je Git om je hals draagt behoedt hij je voor geweld en ziekte. Tevens zal git je beschermen tijdens reizen met je SUR.
Ook biedt git bescherming tegen ´duistere wezens´.
Naar verluidt zijn degenen die tot deze steen worden aangetrokken, ´oude zielen´ die veel ervaring hebben met incarnaties op aarde.)
Deze leg ik soms tegen mijn hals. Vaak heb ik ze bij me maar ook vaak leg ik ze gewoon een halve meter van me af.
Vier is veel, mijn advies is om eigenlijk niet meer dan drie stenen tegelijk bij je te dragen, het kan namelijk ook teveel van het goede zijn.
Door mijn goede band met mijn Kristallen kan ik goed aanvoelen wanneer ik welke steen moet pakken, echter soms is het ook verraderlijk. Soms voel je weerstand bij een kristal dat juist op dat moment een hele goede voor je kan zijn.
ik heb bijvoorbeeld een enorme afkeer van geel, terwijl ik juist enorme knopen heb in mijn zonnevlecht en juist geel zou moeten dragen. Citrien dus, ik heb er vorig jaar september 1 gekocht en steeds bij me gehouden, twee weken geleden heb ik haar teruggegeven aan de Aarde omdat ze helemaal op was, dus nodig was ze wel. Toen ik haar kocht was ze mooi lichtgeel en nu heeft ze zwarte vlekken en is compleet gebarsten. Ze ligt onder een mooie struik in de tuin en over 1 jaar kan ik kijken of ze wellicht weer een beetje is opgeknapt.
Ooit zei iemand tegen mij, * de kristallen laden jou niet op, jij laad je kristallen op!* Soms is dat ook zo, maar ze helpen mij ook echt andersom, heb er enorme wonderen mee zien gebeuren, ook bij anderen.
Voor mijn moeder draag ik vaak een rozekwarts op mijn hart voor een week en daarna stuur ik hem naar haar op, ( ze woont in Spanje) het helpt haar enorm met haar zelfliefde en de energie die ik schijnbaar in de steen stop zorgt voor een sterker effect.
1 keer is iemand spontaan in tranen uitgebarsten door een steen die ik had opgeladen ( was niet echt de bedoeling
en ik schrok er best van) Het grappige is dat dat vaak juist gebeurd als het een steen is die ik op mijn hart(lees bh
) heb gedragen.