Loading...
nl

Weinig kunnen hebben

Eruan
Eruan mei 8 '09
Hallo!

Jullie denken misschien wel, alweer een topic van haar, maar ik zit met een vraagje.
Sinds iets meer dan een half jaar kan ik weinig hebben van mijn broertje, hij is constant met dingen bezig, met licht en geluid en lawaai, hier kan ik ontzettend gek van worden en spring dan gigantisch uit mijn vel.
Mijn moeder zegt mij dat ik met meer moet in gaan houden en dit probeer ik ook uit alle macht, maar toch gebeurt het elke keer weer dat ik uit mijn slof schiet, het lukt gewoon niet en de prikkels worden mij dan te veel.

Hoe kan ik proberen verdraagzamer te zijn?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 9 '09
Hey,

Topics openen is alleen maar goed! Dus ga vooral door.

Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met verdraagzamer te zijn, maar erachter te komen waarom je zo slecht tegen al dat licht en geluid kunt. Ben je overgevoelig hiervoor? Heb je wel eens geprobeerd om in je pyramide van licht te gaan zitten, als zo'n situatie zich voordoet?
Natalie1986
Natalie1986 mei 9 '09
Je bent zeker hoogsensitief?

Kan je het niet rustig uitleggen dat je er niet tegen kan? Misschien dat het zou helpen en wat nims al zei misschien kan je in een piramide van licht staan.
Het helpt altijd wel

Liefs Natalie
admin
admin mei 9 '09
Met sommige kristallen kun je jezelf best beschermen tegen te veel invloeden van buitenaf tegelijk.
Als je wil kan ik samen met je zoeken.
Ook kan uitgerust zijn heel belangrijk zijn, als je moe bent reageer je veel feller als je normaal gesproken zou doen.

Bij hooggevoeligheid zou je dit altijd moeten hebben gehad, is het echt specifiek sinds een half jaar of heb je hier al langer last van ook met andere *herriedingen*?

Mijn ex man en jongste zoon ( ikke ook) zijn hsp en wij hebben veel baat bij onze kristallen. Vooral bij de jongste merk ik dat erg goed in zijn gedrag, o wee als ik de steen ga reinigen en vergeet hem terug te geven, dan heeft hij na twee dagen een nek als BA zo vol hangt hij zich met kettingen met allerlei amuletjes die hij kan vinden.

Dus als je denkt dat ik je kan helpen, gil maar.

xx Karin
Eruan
Eruan mei 9 '09
Sinds een half jaar baal ik van mijn eigen gedrag kan ik beter zeggen.. wink
Of ik hoogsensitief ben weet ik niet, maar ik heb wel een vermoeden... Uitgaan kan ik ook slecht tegen door alle indrukken.

In mijn pyrmadide van licht zitten lukt nog niet zo, ik ben de laatste tijd wel erg bezig om het goed te krijgen.
En het klopt dat ik wanneer ik moe ben dus vooral doordeweeks nog feller reageer.

Ik heb zelf wel een edelsteen die redelijk bij me past, maar heb je een betere suggestie qua kristal van wat kan helpen?
Ik baal zelf namelijk behoorlijk van mijn gedrag af en toe. Ik merk gewoon dat de rest van het gezin met name mijn moeder en zusje er erg veel last van hebben, omdat ik dan ook echt kwaad kan worden.

in ieder geval al erg bedankt
admin
admin mei 9 '09
Je vraag is " hoe kan ik verdraagzamer zijn".
allereerst blijf je bij de feiten.
Het is het lawaai,licht en geluid dat storend werkt. Niet je broertje.
En er zijn al suggestie's gegeven om daar wat aan te doen.

Hoe breng je het over aan je broertje. Dat is een tweede punt.
Best maak je afspraken. Zodat jij dan tijd kunt nemen om wat anders te doen wanneer hij met het lawaai begint. En hij jouw leert respecteren in hoe jij de wereld ervaart, en daar rekening mee houdt.

Dat kan lukken, als je vanuit begrip voor de situatie reageert, en niet vanuit irritatie.

veel liefs aan je.
Eruan
Eruan mei 9 '09
Afspraken hebben we vaak gemaakt alleen het probleem bij ons is dat we vaak bij elkaar in de kamer achter een pc aan het werken zijn, op mijn kamer kan ik niet gaan zitten omdat ik daar geen internet verbinding heb. Die wordt waarschijnlijk wel snel gemaakt zodat ik mijn eigen ruimte heb.

Het is ook misschien wel een beetje vals om te zeggen dat het aan mijn broertje ligt ja. Ik moet hem maar eens rustig uitleggen dat ik er gewoon heel erg slecht tegen kan.
Bedankt! Ik moet inderdaad leren om niet te irriteren maar te begrijpen! smile
Helma
Helma mei 9 '09
Hoi An, ik herken je probleem! Ook ik heb last van het lawaai van de pc, mijn kids hebben een uitgesproken(!) smaak wat muziek betreft, en dat zijn geen balades of zoetsappige liedjes waar ik van geniet! Vooral als ik moe ben, komt de herrie extra bij me binnen, en mijn zintuigen raken dan ook erg overprikkeld. Afsluiten lukt me vaak niet, maar ik zeg ze soms dat het nog een kwartiertje aan mag, en dat het dan wat zachter moet. Maar ja, als moeder kun je dat eerder zeggen dan als zus! Wat is er mis met het feit dat er ook rekening wordt gehouden met jou? Er valt toch altijd te overleggen over het volume? Niet dat daar de muziek mooier van wordt, maar de impact is dan iets minder bij jou.

Ik vind het eigenaardig, dat jij je aan moet passen, en dat wat hij doet allemaal oke is: als je samen een woonkamer deelt, lijkt het me niet meer dan billijk dat er compromissen zijn. Mijn jongste plugt, als ze bij mij de irritatie opmerkt, als vanzelf de koptelefoon in, en dan is de rust weergekeerd. Ook op het keyboard past een koptelefoon, en dat werkt voor iedereen prima!

Succes!
Eruan
Eruan mei 9 '09
Ja klopt helemaal, in zijn ogen ben ik de grote zus die zeurt en zich aanstelt. Als mijn moeder er later iets van zegt is het meteen over, maar om nou telkens naar mijn moeder te gaan is ook niet wat, daar wordt zij ook behoorlijk gek van...
Oordoppen uit zichzelf op doen doet hij niet en ook mijn zusje niet, daar gaat altijd eerst ruzie aan vooraf, omdat die volgens hun niet lekker zitten... wink
Ik ga in ieder geval door met het visualiseren van de lichtpyramide, om me voor alles af te kunnen sluiten!
Ook ben ik wel benieuwd naar de kristallen.
Nogmaals bedankt:)
Maryssa
Maryssa mei 9 '09
Ik denk dat het bij je broertje misschien zo werkt dat hij merkt dat je er last van hebt en daardoor extra gaat klieren.

Kun je niet proberen het totaal te negeren? Wie weet is de lol er dan af voor hem.

Hee en als jij nou eens die hoofdtelefoon / oordopjes indoet? Mooie muziek uitkiezen en hop je zit in je eigen wereld zonder lawaaierig broertje.

Maar het blijft vervelend..ik heb er vroeger ook behoorlijk wat afgevochten met mn broer en zus vroeger. Hopelijk is ie internetaansluiting snel voor elkaar smile
admin
admin mei 9 '09
Een goede steen is de Labradoriet. Ik zal de beschrijving en foto hieronder plakken, ow en misschien nog een goede tip: laat je bloed eens nakijken op een tekort aan b12. Slaapproblemen, woedeuitbarstingen om niks kunnen daar een symptoom van zijn.
Goeie Helma, koptelefoons worden hier ook gebruikt, met 4 kids die af en toe om het hardst kunnen bléren is dat wel erg fijn.
En mag er met jou ook best rekening gehouden worden Ann, zeker als je nog geen eigen plekje hebt!

Labradoriet

Algemene informatie
Labradoriet kan kleurloos, grijs, wit en groen zijn met stukken met een blauwe, groene of geelachtige glans als het gepolijst is.. Spectroliet is een donkere labradoriet soort. De steen is doorzichtig tot doorschijnend.

Werking
Labradoriet is een sterk beschermende en spirituele steen. Het beschermt het eigen energieveld (aura) tegen negative invloeden uit de omgeving en mensen die energie bij je wegnemen. De steen geeft kracht, (zelf)vertrouwen en doorzettingsvermogen. Het versterkt de intuïtie en mediamieke gaven. De steen maakt contact met het onderbewuste en brengt vergeten herinneringen boven. Labradoriet stimuleert fantasie en creativiteit en helpt ideeën te ontwikkelen. De steen werkt bloeddrukverlagend en kalmerend, reguleert de stofwisseling en heeft een positief effect op verkoudheid, jicht, reuma en de ogen.



Eruan
Eruan mei 9 '09
Heel erg bedankt Karin!
Is het handig om hem aan een ketting te kopen, of is er een ander handig iets?
En weet u toevallig ook waar ze er een te koop hebben?

Oordoppen hebben we ook allemaal thuis, alleen als ze niet gebruikt worden heeft het weinig zin, zelf heb ik eigenlijk altijd al oordopjes in, maar de harde beats van de rapmuziek beuken er vrolijk doorheen... Maar ik ga mijn vader nog maar eens vragen hoe het opschiet met de verbinding... smile
admin
admin mei 10 '09
Lieve Ann, ik ben echt geen u hoor! xxx.
Je kan hem aan een ketting kopen, of gewoon als knuffelsteen, ik stop deze steen meestal in mijn bh, koop hem dan niet te groot anders ziet het er erg vreemd uit....
Je kan ze via internet kopen maar dat is vaak erg duur, Je zou voor een Labradoriet in de kleine maat (drie centimeter) ongeveer tussen de 3,5 en 5 euro moeten betalen.
In het verleden heb ik hier op Merudi voor een aantal mensen stenen gekocht en doorgestuurd, als je wil dat ik dat ook doe (doe ik graag hoor) stuur dan even een pm met je persoonlijke gegevens, en je mag me altijd navragen bij Nims winkdie weet me wel te vinden. Ikzelf heb er altijd 1 in mijn bed liggen en die gaat wel mee als ik tussen grote mensenmassa´s ben, voelt voor mij een stuk zekerder en de herrie en stuiters komen dan veel minder hard binnen.
Eruan
Eruan mei 10 '09
Oke heel erg dankJEwel dan! Ik ben altijd nogal van het Uën. Ik ben altijd bang dat ik iemand met je aanspreek terwijl ze liever met u worden aangesproken... wink
Haha, dan zou ik eruit zien als een aliën met een grote steen in mijn bh. tongue

Ik heb op internet al wel een mooie hangertje gezien ze hebben ze ook wel in leuke vormen, ze zijn dan wel iets duurder, maar dan heb ik ook een mooi sierraad erbij. Ik heb iets met kettingen met edelstenen eraan, ik heb al 2 verschillende gehad... wink
In ieder geval erg bedankt voor je aanbod! wanneer het op internet niet lukt zou ik je even een pb-tje sturen.
Bedankt!
admin
admin mei 11 '09
You're welcome smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki