Loading...
nl

fantaseren zonder woorden.

admin
admin mei 8 '09
Stellen jullie voor dat er geen woorden zouden bestaan,
dat deze taal en je uitdrukken via die taal er niet zou zijn.
volgens mij zouden er dan vele andere talenten ontwikkelt zijn.
Toch is het ondenkbaar om enkele dagen zonder taal en woorden te zijn. je hebt immers ook nog je gedachten;
En alhoewel ik een beelddenker ben, en een sensitief radartje heb waarmee ik trillingen en energieën kan opvangen, intuitief 'indrukken " opnemen en gevoelens kan weergeven, worden al deze manieren nog altijd vertaald in woorden.
Ik maakte daarnet een mooie wandeling met de avondzon die scheen op de groene frisse bladeren.
Planten en bomen, hebben geen woorden nodig. smile

HOe zouden jullie zijn, of wat zouden jullie(kunnen) doen,
mocht er geen woorden zijn.. smile
Delen:
Natalie1986
Natalie1986 mei 8 '09
Ik geloof dat de ogen meer zeggen dan 1000 woorden.

Daar heb je geen taal voor nodig.

Alhoewel het toch best wel lastig wordt aangezien je zelf iets duidelijk moet maken!
Intessant topic! eigenlijk
admin
admin mei 8 '09
Misschien komen we wel tot de slotsom dat dit de grootste stilzwijgende topic wordt met heel veel inhoud en uitwisselingen allerlei smile
admin
admin mei 8 '09
Woorden zijn slechts labels. Ze geven iets aan, maar we zijn vaak heel verschillend in de uitleg. Als ik zeg 'boom', dan kan dat voor mij anders eruitzien dan voor een ander. Woorden zijn slechts wegwijzers, ze verwijzen ergens naar, een hulpmiddel om iets aan te duiden.
Literatuur is op zekere hoogte een spel van woorden, ofwel van wegwijzers. Een zenmeester lacht om woorden, hij ziet in hoe relatief en beperkend woorden in wezen zijn. En aandacht richten op de wegwijzers leidt af van datgene wat wordt bedoeld.
Daarom kan stilte zo heerlijk zijn. Een mooie zonsondergang kan je hooguit verstoren door te gaan praten. Een moment dat je een bent met de natuur is onbeschijfelijk. Een wereld zonder woorden zal dichter bij de essentie blijven. Ik doe mee. En zwijg. En laat de ervaringen puur tot me komen, zonder oordelen.
gast
gast mei 8 '09
Quote:
HOe zouden jullie zijn, of wat zouden jullie(kunnen) doen,
mocht er geen woorden zijn..


Nou........dat zal een hoop denkwerk schelen wink

Er Zijn heeft geen woorden nodig, toch!
Eruan
Eruan mei 8 '09
Woorden hebben eigenlijk ook maar een abstracte betekenis, zo is het ene woord het andere niet, het is gewoon iets wat wij hebben verzonnen om wat werk te besparen... Stel je voor dat alles uitgebeeld moest worden. Al hebben doven eigenlijk niet echt woorden maar gebaren, toch kunnen zij zich moeilijk uiten qua taal. Maar zijn ze toch begrijpelijk door gezichtsuitdrukkingen en gebaren. Voor een blinde is het misschien toch moeilijker om te praten ondanks dat de taal goed te begrijpen is. Gezichtuitdrukkingen en gebaren spelen toch een grotere rol...
admin
admin mei 9 '09
Origineel bericht van: gast
Quote:
HOe zouden jullie zijn, of wat zouden jullie(kunnen) doen,
mocht er geen woorden zijn..


Nou........dat zal een hoop denkwerk schelen wink

Er Zijn heeft geen woorden nodig, toch!


nee, " er zijn" op zich heeft geen vraag en geen antwoord (nodig)!
Het is....en woorden zijn in essentie overbodig.

toch worden woorden gebruikt om iets over te brengen, iets duidelijk te maken, iets uit te drukken. Het is (soms)noodzakelijk, en handig.

Enkele eenvoudige zinnen zijn voldoende.
als we deze zinnen in de stilte van ons hart brengen, waar we deze woorden hun werk kunnen laten doen, kunnen ze vrede brengen, liefde, vreugde, troost, vertrouwen.

Want elk woord dat gezegd kan worden, kan een mooie energie in zich hebben en uitstralen.
Wie zijn essentie kent, en van daaruit spreekt, heeft daarin een mooie taak.

ik wens iedereen vandaag een oase van rust en vrede in het hart.

veel liefs,
Bellefleur.
gast
gast mei 9 '09
Quote:
toch worden woorden gebruikt om iets over te brengen, iets duidelijk te maken, iets uit te drukken. Het is (soms)noodzakelijk, en handig.


Dit is niet nodig als je dicht bij je eigen gevoel staat. Als je dicht bij je eigen gevoel staat kun je de ander ook aanvoelen en zijn die woorden dus niet nodig.
Alleen voor dat wat geen waarheid is zijn woorden nodig om iets duidelijk te maken.
admin
admin mei 11 '09
Origineel bericht van: gast
Quote:
toch worden woorden gebruikt om iets over te brengen, iets duidelijk te maken, iets uit te drukken. Het is (soms)noodzakelijk, en handig.


Alleen voor dat wat geen waarheid is zijn woorden nodig om iets duidelijk te maken.


En in het hart wordt dat verschil gevoeld,
Zo worden onodige woorden,niet meer vast gehouden.






gast
gast mei 11 '09
Niet de woorden maar de intentie erachter wordt in het hart gevoeld. Zolang je waarde hecht aan de (betekenis van) woorden dan is het het hoofd (het ego indeze) die dit doet en niet het hart.
admin
admin mei 11 '09
ja natuurlijk gast,
dat zei ik al met deze tekst

"Want elk woord dat gezegd kan worden, kan een mooie energie in zich hebben en uitstralen."

en ...
"En in het hart wordt dat verschil gevoeld,
Zo worden onodige woorden,niet meer vast gehouden."



Liefs,
Bellefleur.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 11 '09
Woorden kunnen liegen en verdraaien. Ogen niet.
gast
gast mei 11 '09
Die intentie is er ook zonder woorden, vandaar dat woorden overbodig zijn.
admin
admin mei 11 '09



.........................
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 11 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
HOe zouden jullie zijn, of wat zouden jullie(kunnen) doen,
mocht er geen woorden zijn.. smile


Ik realiseer me dat ik nog geen antwoord op je vraag heb gegeven.

Hoe zou ik zijn? Stil.

Wat zou ik kunnen doen? Genoeg. Ik ´praat´ vaak genoeg met mijn kinderen via ogen en lichaamstaal. En dat snappen ze uitstekend wink
gast
gast mei 11 '09
Ja, kinderen zeer zeker en dieren ook. Helaas verleren wij het omdat woorden aan belangrijkheid winnen al op jonge leeftijd overigens.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki