Loading...
nl

Kosmisch plan

koenewoen
koenewoen mei 3 '09
Het volgende heb ik eens opgezocht wat God zegt over dit onderwerp.

Quote:
Jullie schiep ik, Mijn gezegende schepselen, met de bedoeling dat ik Mijzelf zou kunnen ervaren als de schepper van mijn eigen ervaring.

Er staat ergens een veel beter en uitgebreider stukje in één van de 3 boeken maar vindt het niet direct terug.
Zal het even moeten opzoeken.

Bron: Derde gesprek met God, Neale Donald Walsch
gast
gast mei 3 '09
Ja, als je naar ons zonnestelsel kijkt lijkt het wel heel veel op een atoom. Met de zon als atoomkern waar de planeten omheen cirkelen. Vanuit dat perspectief zijn wij al zo klein en nietig.....
koenewoen
koenewoen mei 3 '09
Quote:
Ja, en daar ben ik weer, maar waarom kan hij het niet ervaren? Waarom niet?

Hij kan het juist wel ervaren, via de mens.
Natalie1986
Natalie1986 mei 3 '09
Ja god woont toch in de hart van de mens?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 3 '09
Origineel bericht van: gast
Ja, als je naar ons zonnestelsel kijkt lijkt het wel heel veel op een atoom. Met de zon als atoomkern waar de planeten omheen cirkelen. Vanuit dat perspectief zijn wij al zo klein en nietig.....

Wij als zonnestelsel, zijn wij (zonnestelsel) weer een onderdeel van?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 3 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Wij zijn per individu een onderdeel van God.
gast
gast mei 3 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Het gaat er niet om of God wel of niet alles in zich heeft, het gaat erom dat hij het zelf als geheel niet kan ervaren als er geen afscheiding is.

Ja, en daar ben ik weer, maar waarom kan hij het niet ervaren? Waarom niet?

Hoe zeggen ze dat bij het boedisme geloof ik; het geluid van één hand die klapt.
Er is geen geluidservaring als je met 1 hand klapt, daar het je er twee voor nodig. God is één en heeft dus iets nodig dat wel twee is om iets te kunnen ervaren. En de mens is twee. Mannelijk en vrouwelijk, links en rechts, boven en onder, heet en koud, goed en kwaad.
Wij proberen zelf God te evenaren door te Zijn. Maar als wij Zijn dan betekend dit ook weer dat we niet meer de wereld kunnen ervaren als zijnde goed of kwaad want er blijft in de versmelting van die twee alleen maar goed over. Duisternis kan het licht niet verdrijven maar licht wel de duisternis.
Het is voor de mens ook weer moeilijk te zien dat er ondanks de ogenschijnlijk duisternis van de nacht er altijd licht is. Want als dat er niet was geweest dan hadden wij de sterren niet kunnen zien. Het is alleen zo dat doordat wij 's nachts feitelijk aan de schaduwkant van de aardbol zitten, dus in het duister, wij het licht kunnen waarnemen dat er altijd is.
gast
gast mei 3 '09

Wij als zonnestelsel, zijn wij (zonnestelsel) weer een onderdeel van?

Ja wij zijn weer onderdeel van het universum. En het universum is weer onderdeel van een multiversum, wat weer onderdeel is van een nog groter geheel.
koenewoen
koenewoen mei 3 '09
Quote:
God is één en heeft dus iets nodig dat wel twee is om iets te kunnen ervaren. En de mens is twee. Mannelijk en vrouwelijk, links en rechts, boven en onder, heet en koud, goed en kwaad.

Precies, zo denk ik er ook over!
gast
gast mei 3 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Wij zijn per individu een onderdeel van God.

Ja juist, God woont niet alleen in het hart van de mens maar de mens (als geheel) is onderdeel van God.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 3 '09
Origineel bericht van: koenewoen
Quote:
God is één en heeft dus iets nodig dat wel twee is om iets te kunnen ervaren. En de mens is twee. Mannelijk en vrouwelijk, links en rechts, boven en onder, heet en koud, goed en kwaad.

Precies, zo denk ik er ook over!

Waarom niet 3?!
gast
gast mei 3 '09
Haha, 1+1=3. Tussen heet en koud heb je warm, tussen man en vrouw heb je kind, tussen links en rechts heb je midden.......
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 3 '09
Haha, 1+1=3. Tussen heet en koud heb je warm, tussen man en vrouw heb je kind, tussen links en rechts heb je midden.......

Goed, lieve Gast, dan klopt mij visie. Thanx
Heidelroos
Heidelroos mei 3 '09
Tussen heet en koud is het toch lauw (lekker betweterig jaaaaaaaaa)
Heidelroos
Heidelroos mei 3 '09
Of is lauw tegen koud aan en warm tegen heet.. tired
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 3 '09
Origineel bericht van: heidelroosje
Of is lauw tegen koud aan en warm tegen heet.. tired

Zo lijkt het Heidelroosje. De vraag is, wat is het?
koenewoen
koenewoen mei 3 '09
ja, en je hebt ook nog averechts natuurlijk! crazy

Omdat God zich manifesteert in twee tegengestelde waarden die geen dualiteit vormen.het éne is niet beter dan het andere of andersom, ze zijn even-waardig aan elkaar. Evenwaardig betekent in deze gelijk èn toch verschillend! (Het is opvallend dat het woord evenwaardig in onze taal niet bestaat; wij kennen alleen gelijkwaardig en dat is totaal iets anders.)
Je kunt het vergelijken met Yin-Yang
gast
gast mei 3 '09
Ja, juist Koen. Je zou dus ok kunnen stellen dat het gene er als 3de uit komt dat dit hetgene is dat ervaren wordt en dat is dan weer per persoon verschillend omdat iedereen een unieke waarneming heeft.
Dus 30 graden kan voor het ene warm zijn, voor de ander heet en voor weer iets ander misschien wel koud of lauw. Het is ook maar net in welke vorm dit ervaren wordt. (gaat het om water, lucht, materie, vuur)
koenewoen
koenewoen mei 3 '09
Theoretisch gezien is er natuurlijk geen derde.
Maar inderdaad, de praktijk laat dit anders zien.
gast
gast mei 3 '09
Is dat theoretisch of menselijk gezien?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie