Ik heb de beelden gezien van de auto die door de menigte ging en een spoor van lichamen achterliet. Inclusief van een moeder die haar kind beschermde. Afgezien van wat de beweegredenen van de dader zijn. Dit is afschuwelijk!
Hebben jullie de gezichten gezien van de toeschouwers, incl. konklijke familie? Niet best.
Het is verschrikkelijk dat zo iemand zoiets doet. Als je niet zou geloven in bezetendheid van iemand, zou dit wel toch wel een moment zijn waarop je dat zou kunnen gaan doen. Op een menigte inrijden waarbij je bewust, willekeurige mensen aanrijdt. Dan ben je niet normaal meer. Hier heeft in mijn ogen een beschermengel zitten slapen.
Ik leef mee met jullie daar,
ben Belgische, doch hier gebeuren ook zulke toestanden
vb, de slachting van kleine babytjes in een kinderdagverblijf .
Het is soms onverstaanbaar wat er in de denkwereld van iemand kan
afspelen, om zulke handelingen te doen.
Voor familieleden en vrienden van slachtoffers is het een moeilijke tijd.
Veel liefs aan jullie allen
Bellefleur
Ik ben zo ontzettend geschrokken, heb de hele dag een soort prop watten in mn hoofd gehad van de schrik... Ook was ik eerst bang dat iemand van mn familie op de plek was, wij wonen dichtbij apeldoorn namelijk, en mn opa zou ook daar aan de Loolaan gaan kijken... Gelukkig was er met niemand iets aan de hand... ze stonden een paar100 meter verderop...
Inmiddels is de dader ook overleden. De echte beweegredenen zullen waarschijnlijk daarom nooit bekend worden. Maar er zijn wel enkele indicaties dat het een wanhoopsdaad was.
We leven in een maatschappij waar we nogal langs elkaar af leven. Er is weinig aandacht voor elkaar. Tallozen hebben een gevoel van eenzaamheid. Dit ondanks het feit dat we dicht op elkaar wonen, allerlei communicatiehulpmiddelen hebben, etc. Maar mss komt het ook omdat we te weinig echt willen luisteren naar elkaar? ....
gebeuren zulke dingn dan ehct voor een "echte reden", zijn dit echt onschuldige slachtoffers, nuj onschuldig of niet, het blijft natuurlijk vreselijk, maar zit hier dan iets meer achter, dan gwn een gek die roekeloos mensn aanrijd?
Niet alles gebeurd altijd met een reden. Helaas valt het waarom, niet meer te vragen aan de dader. Op dit moment krijg ik geen informatie of er meer achter zit dan een roekeloze gek.
en de mensen die dan doodgegaan zijn, of verwondingen hebben op gelopen, zijn idd wel onschuldige mensen, maar mss hebbn ze onderbewust hiermee ingestemd dat dit hen zou overkomn, of kondn het gwnweg ook anderen geweest zijn, maar die waren het niet, snap je wat ik wil zeggen, ik durf het eigenlijk niet zo goed uit leggen, ben soms nogal radicaal en rechtstreeks, misshcien ene beetje te veel gefocust op ene punt met mijn uitsprakn
Is mogelijk, Ilse. Het waarom van de actie, en het waarom-deze-slachtoffers zijn vragen die we niet kunnen beantwoorden. Maar kosmisch gezien loopt alles volgens een zeker plan. Helaas hebben we als mens geen ingzage in het plan en moeten we het hebben van de concrete ervaringen.
idd, ik heb vaak moeite om te gelovn dtat wrede dingn gebeuren voor een reden, hopelijk zal ik dan ook een ervaring tegenkomn die me zal leren dat dit werkelijk zo is
Ik begrijp wat je bedoelt Ilse, en wat er in ieder geval is, is dat er veel mensen geraakt zijn door deze ene actie. Wat voor gevolgen het op de lange termijn heeft, dat zal de tijd leren.
Misschien was de ware reden ook niet boven water gekomen als hij nog geleefd had.
Hij heeft m.i. niet bewust die mensen overhoop gereden, het waren voor hem slechts obstakels om zijn doel te bereiken. Doel was het koningshuis schade toebrengen. Dit doel heeft hij niet letterlijk bereikt maar ws wel figuurlijk. Koninginnedag zal de komende jaren niet het zelfde zijn, en niet alleen voor het koningshuis maar ook voor vele Nederlanders.
Zo ik vind het echt zo erg stel je ziet je eigen kind zo liggen op straat je kan toch niet zomaar fotos maken
Het is echt te pijnlijk voor woorden dat zooooo iemand dat in zijn hoofd kan krijgen. Helaas is hij al overleden! Dus kan zijn welverdiende straf niet uitzitten
Waarom zaten ze nu in een bus eigenlijk? Normaal lopen ze toch door een stad of dorp. Zouden ze het al geweten hebben? (Dat er iets zou gebeuren.)
Ze zaten in een bus omdat de loolaan behoorlijk lang is, (meer dan een kilometer), en zo konden ze de optocht mooi zien zonder dat het te lang zou duren..
Niemand had dit zien aankomen,, het is al jaren goed gegaan en leuk geweest...
Ik vrees voor de koninginnedag in de toekomst...
Ik heb met een verbijsterd gezicht naar de tv gekeken toen ik het zag. Ik snap helemaal niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar ik denk niet dat de koninginnedag nu opeens minder leuk zal worden.