Loading...
nl

CoZ it's me

CoZ
CoZ sep 15 '06
Ik ben hier nieuw, en zal me even voorstellen.

Ik ben een man geboren 6 oktober 1970 en sinds een aantal jaar bewust geworden van het begrip tweelingziel. Op een dag ontmoette ik het meisje dat ik al vanaf mijn 15e uit mijn dromen kende. Ik kon toen niet vermoeden hoezeer het mijn leven zou veranderen. Vanaf die dag is mijn spirituele kant her-ontwaakt (vroeger was ik al spiritueel, maar sloot me vanaf de pubertijd daarvoor af). Ik houd me bezig met dromen, meditatie, maar voornamelijk bewustwording van het zelf. Als resultaat daarvan heb ik een eigen site en forum opgezet, waardoor ik misschien niet zoveel tijd heb om hier regelmatig te kijken. Mocht er een interessant topic zijn over bewustwording of met name tweelingzielen dan zal ik proberen te reageren.

Nog even een uitleg van mijn naam CoZ.

De naam CoZ staat voor Child of Zion. Dit is een naam met diverse betekenissen voor mij. Ten eerste kennen jullie misschien de film The Matrix 1 je hebt daarin de term "a true child of zion" dit wil zeggen dat het iemand is die geboren is in de werkelijke wereld en niet meer leeft in de illusie van the matrix. Daarnaast is Zion natuurlijk een term uit de bijbel, en refereert daarmee aan het beloofde land.

Mijn naam staat daarmee symbool voor een kind (dat zijn we allemaal) van de beloofde werkelijkheid waarnaar we allemaal terugkeren.

En als laatste is de afkorting coz een verbastering van het engelse cause = omdat.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '06
Hey CoZ, welkom hier. Wij kennen elkaar natuurlijk al ;). Ik hoop dat je toch wat tijd kunt vinden om hier ook rond te hangen :).
????
???? sep 15 '06
Welkom CoZ op dit forum. Ik heb al een kijkje op jou site genomen en ziet er erg interessant uit. Ik ben ook veel bezig met bewustwording dus wie weet kom ik weer een stapje verder door jou site.

Je kan vast een mooie bijdrage leveren hier.

Groetjes,
Sylli
CoZ
CoZ sep 16 '06
Dank je Nims en Sylli :)ik zal mijn best doen om ook hier mooie bijdragen te leveren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 17 '06
Daar hoopte ik al op :). Tot nu toe veelbelovend ;).
LPChip
LPChip sep 17 '06
Welkom CoZ. Ik had dit al gezegd in een ander topic van je, maar dit is toch wel de juiste plek om het "officieel" te doen. :)
CoZ
CoZ okt 1 '06
Ik heb ook maar 's mijn avatar hier ingesteld, het is een afbeelding van Hermes Trismegistus...

Hermes Trismegistus is een mythische figuur, wiens naam "Hermes de drie-maal grootste" betekent (grootste filosoof, priester en koning), de Griekse naam van de Egyptische god van de wijsheid en het schrift Thoth.. (hahaha... je moet groot denken :p )

Hermes Trismegistus fungeerde als profeet en als spiritueel leider van de hermetiek. Hij was een inspiratie voor de westerse alchemie, astrologie en het occultisme.

Gedurende de Middeleeuwen werd een grote reeks van geschriften aan hem toegeschreven, bekend onder de naam Hermetica, waaronder de Smaragden Tafel en de Corpus Hermeticum.

Hij is het meest bekend van zijn axioma uit de Smaragden Tafel: "zo(als) boven, zo (ook) beneden.", verwijzend naar de gelijkstelling van hemel en aarde, van de microkosmos en de macrokosmos.

Tegenwoordig wordt aangenomen dat Hermes trismegistus een naam is die niet door een persoon, doch door een stroming werd gehanteerd.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki