Loading...
nl

er eindelijk achter gekomen

Begrip
Begrip apr 21 '09
hoi hoi, ik ben ilse
neem hier af en toe ene kijke op merudi
voelde me al de laatste drie jaar eignelijk niet oz goe in men vel en ik was veel te veel verontwaardigd in de mensen enzovoort, nu ben ik er ehcter achter gekomen dat dit komt omdat ik wil dat iedereen reageert zoals mij, anders helpt, iedereen het vraagt wanneer er iets is, ... ik weet nie hoe ik hiermee om moet gaan, en ben dan vaak verontwaardigd en zééér verdrietig als ze niet reageren zoals ik het wou, an de ene kant begrijp ik dat natuurlijk wel, dat dat nie tkan, maar het blijft me maar steeds kwetsen, kan iemand me helpen? liggen mijn verwahctigen misschien te hoog, ik wete hier ehct geen raad mee

groetjes ilse
Delen:
Lena
Lena apr 22 '09
je zou je eerst eens moeten afvragen waarom iedereen zo als jij moet reageren....
zijn we niet allemaal uniek?
admin
admin apr 23 '09
Je kunt eens gaan kijken waarom mensen zo moeten reageren zoals jij dat wilt. Is dat een overtuiging van jezelf? Of heb je dat zo geleerd van iemand? Als dat zo is dan leef je niet naar wat jezelf vindt, maar leef je naar de overtuiging van een ander.
Vaak als ik een emotie krijg door een ander, ervaar ik bij mezelf wat de emotie is. Deze emotie komt eigenlijk vanuit het verleden en welke nooit geaccepteerd, verwerkt en geuit is. Door deze alsnog te accepteren, verwerken en te uiten, verdwijnt deze. Dit doe ik niet vanuit mijn verstand, maar vanuit mijn innerlijke bron. Als ik het vanuit mijn verstand doe, dan helpt het niet, maar vanuit mijn innerlijke bron dan gaat het prima.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt Ilse

Een warme groet
admin
admin apr 27 '09
hoi, lieve Ilse
ik begrijp je, hoor. Ik zie het ook.
ont-waardigt doordat ze niet doen wat je wil (dat zij doen om jou te waarderen)
terwijl je ALLES WAARD BENT, zoals je bent als jijzelf, Ilse.


accepteer jezelf zoals jij bent,

Dan verandert ont-waardigd zijn in Ont-moeten van elkaar.



veel liefs
Bellefleur
admin
admin mei 8 '09
Hoi Ilse,

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft, dat je het moeilijk vindt jezelf onder ogen te komen, gewoon zoals je bent. Dit heeft te maken met gevoelens die je niet naar buiten durft te laten komen, misschien omdat je je ervoor schaamt of dat je denkt dat een ander je erdoor gaat veroordelen. Dit is helemaal niet erg, want alles heeft tijd nodig, het is al belangrijk als je erkent voor jezelf dat deze gevoelens er zijn. Als je je gevoelens en gedachten laat zijn zoals zijn, zonder dat jijzelf een oordeel eraan geeft, is het veel makkelijker een ander ook in zijn waarde te laten, omdat je dat ook bij jezelf doet.

Alle stukken die hierboven beschreven staan, heeft elk hiervan een kern van waarheid. Pak uit elk stukje datgene wat je aanspreekt en doe er je voordeel mee smile

Groetjes,
Bart
admin
admin mei 9 '09
Hoi Ilse, is dat dan omdat anderen anderen niet helpen of omdat anderen jou niet helpen?
In het eerste geval zul je moeten accepteren dat niet iedereen zo denkt en in het tweede geval is het misschien zo dat je zelf iets meer kan aangeven dat je hulp nodig hebt? Denk je dat anderen je gedachten kunnen raden/( ik dacht dat altijd wel namelijk) ik verwachte dat iedereen kon zien dat ik het moeilijk had en gelijk in zou springen, helaas werkt het niet zo.

Net als met ongelukken, staan er veel mensen omheen gebeurt er vaak niets, staat er 1 persoon dan word er meestal wel geholpen.
Kijk naar het moois in je eigen hart en niet naar het ( in jouw ogen) mindere in de ander. Wellicht is die persoon of personen niet degene die je kan helpen of anderen.
En misschien kunnen die mensen het ook wel helemaal niet. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen dingen, al die anderen zijn zelf verantwoordelijk voor hun ding, dat mag je echt gaan loslaten.

xx Karin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki