Loading...
nl

Pijn van anderen voelen

Prada
Prada apr 21 '09
Hey iedereen

Ik weet niet of er al een topic over is (maar ik kon het iig niet vinden)

Ik zou graag willen weten of er mensen hier ervaring hebben met het voelen van pijn van anderen..

Een aantal voorbeelden:
1)ik voelde op een avond harde steken in mn zij ik wist niet waar dit vandaan kwam (maar voelde alsof t niet bij mij hoorde want had dat nog nooit gehad en was maar heel even (5min ong.) later kwam ik erachter dat mn zusje dat tegelijkertijd ook had gehad..

2)mn vriend had last van zn rechteroor en ging daarmee naar t ziekenhuis (niks ernstigs zeiden ze) toen zei hij dat t vant weekend weer terug was gekomen. Gister deed mn linkeroor opeens pijn.. Toen vroeg ik aan hem welk oor het was en het was nu zijn linkeroor

3)mn vriend had hoofdpijn en toen ik vroeg wat voor soort hoofdpijn (je hebt daar veel verschil in) kon ik het voelen en hem zo vertellen wat voor iets en waar

4)dit voorval is weer met mn vriend, hij had met oud en nieuw zn hand verbrand aan vuurwerk en dag erna voelde ik op dezelfde plek mn hand brandden, waar hij het ook voelde


het is dus telkens met mensen die dicht bij mij staan. Nu heb ik al mn hele leven last gehad van "kwalen" is het mogelijk dat ik ook van onbekenden dit overneem en hoe kom je daarachter en wat doe je eraan??
van mn zus en vriend enz. weet ik dat het van hun is omdat ik dat kan nagaan

Ben benieuwd naar jullie reacties/tips enz

xx
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 21 '09
Hey dat heb ik ook en komt meer voor als ik een zielenkoppeling heb gehad.

De chakra waarmee je dit soort dingen overneemt van anderen is je zonnevlecht (buik-chakra). Om er vanaf te komen moet je je voorstellen in gedachten dat je een bloem op je buik hebt. Sluit dan 1 voor 1 de blaadjes van deze bloem, totdat de bloem dicht is. Je zal dan niets meer van de anderen voelen, en ben je er vanaf. Het komt vrij veel voor bij gevoelige mensen dat ze dingen overnemen van anderen.
Prada
Prada apr 22 '09
Hey bedankt,

Ik hoef er ook niet voor bij die persoon in de buurt te zijn enzo. Ik zal het eens proberen. Doe je dat wanneer je het voelt of gewoon elke dag uit voorzorg?
Natalie1986
Natalie1986 apr 22 '09
Misschien is dat omdat je zo dicht bij je vriend staat wat logisch is natuurlijk.
Er lopen allemaal koorden van jou naar andere personen. Wat kan maken dat jij dingen heel goed aanvoelt.
Wat nims zegt kan heel goed helpen, maar je zou ook je handen op je zonnevlecht kunnen laten. Maar goed dit helpt dan tijdelijk. Als je de bloem kan visualiseren hoef je er verder niet bij na te denken.
Ik herken het ook wel alleen bij bekende en onbekende..
admin
admin apr 27 '09
Het kan dat je een groot inlevingsvermogen hebt, omdat je exact weet wat pijn inhoudt en ze daarom kunt voelen, iets als " ik herken jouww pijn in mij"
De vraag die je jezelf dan zou kunnen stellen is " heb ik het nodig dat ik de pijn van anderen voel?
Mag ik een persoon zijn die meeleeft/ helpt zonder hun pijnen te voelen."?

liefs
Bellefleur.




Liefs,
Natalie1986
Natalie1986 mei 3 '09
Ik weet niet of je dit ook hebt?
Maar met koninginnedag was ik aan het feesten en stond ik naast een meisje, ik was heel blij maar toen ze naast me ging staan moest ik bijna huilen en ik snapte echt niet waarom! Ze liep weg en het was over!
Heb je dit ook wel eens?
Prada
Prada mei 3 '09
Hey

Bij familie enzo heb ik het ook van grote afstand (turkije-nederland)

Maar wat jij zegt heb ik ook ooit gehad op mn werk een aantal keer.. 1x bij mn baas, we hadden het ergens over en hij kwam erbij en opeens had ik ook heel sterk het gevoel van verdriet.. daarna was het minder
Natalie1986
Natalie1986 mei 3 '09
echt raar is dat he, dan wordt je stil en dan vragen ze van wat is er joh je bent zo stil.. Nou ga het dan maar uitleggen..

Soms is het wel makkelijk zo'n grote afstand weet je altijd wanneer er wat is mooier kan niet. Alleen voor jou is het natuurlijk minder.
Duze
Duze mei 14 '09
Hoi Prada,

Ik voel altijd mee alsof het mezelf overkomt, wanneer ik bloopers of blunders zie waarbij men lichamelijk letsel oploopt.
Idem dito bij voetbal of turnen of als iemand iets verteld wat hem is overkomen . Het gevoel trekt vaak over mn buik of maag weg.

xxx
Prada
Prada mei 14 '09
Hey

Jah dat heb ik ook wel jah, als ik iets op tv zie vooral iets met knieen voel ik het ook al pijn doen (heb heel vaak mn knieen verdraaid en ben nu erg voorzichtig dat t niet meer gebeurd)
Heidelroos
Heidelroos mei 14 '09
Origineel bericht van: Prada
Ben benieuwd naar jullie reacties/tips enz

xx




Ja, héééél vaak gehad,


Groei je overheen ..
En als je het niet meer wilt voelen, sluit je jouw buik-gevoel-dinges. (ik voel veel dingen in mijn buik) als ik die afsloot, wasde pijn van anderen overnemen gewoon gelijk weg.. wink
Dat is tevens de tip..


Liefssssss


Prada
Prada mei 16 '09
Hey thnx voor de tip (Y)!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki