Ik vind vreemdgaan eigenlijk niet zo erg als het een puur lichamelijk handeling is, waar verder niets achter zit of geen gevoel bij zit. Gewoon uit geiligheid en puur uit zelfbevrediging met iemand gaan kussen / seksen vind ik net zo erg als dat iemand met zichzelf zou spelen uit zelfbevrediging.
Spiritueel vreemdgaan klinkt misschien raar en misschien moet ik dan ook wel meer zeggen, met je gevoel vreemdgaan. Dat klinkt nog steeds raadselachtig, maar ik bedoel hiermee gevoelens hebben voor een ander, of verliefd zijn op een ander. Ik persoonlijk vindt dat niet heel erg als je gevoelens hebt voor iemand anders, en noem dat ook niet vreemdgaan. Maar zodra je die gevoelens gaat beantwoorden en ook sexsuele handelingen verricht met iemand waar je ook gevoel voor hebt vind ik dat wel vreemdgaan.
Toch kan ik ook wel inkomen dat het verliefd zijn op een ander spiritueel gezien al eigenlijk vreemdgaan is, want gedachten en gevoelens zijn net zo tastbaar als de materie als je het ziet vanuit het spirituele. Ik denk dat spiritueel vreemdgaan is op het moment dat je gedachten zitten bij een ander, terwijl ze eigenlijk bij je partner zouden moeten zitten. Op het moment dat zoiets gebeurd, is volgens mij de scheiding allang ingezet en is het wachten op dat het werkelijkheid wordt.
Wat denken jullie?