Loading...
nl

Waarom helpen jullie niet iedereen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 30 '09
Origineel bericht van: gast
Misschien is het niet er naast kijken maar er dwars doorheen wink

Dat mag natuurlijk ook smile. En wat heb je al gezien in de buitenwereld? Is die gelijk aan je binnenwereld?
JulienMoorrees
Ik vraag me toch af waarom jullie het dan zo klein/basaal aan pakken. Alles zo individueel bekijken.

Waarom denk je dat? Hoe weet jij dat wij alleen maar op individuele en kleine basis aan het helpen zijn?

Ik dacht dat engelmensen zo'n goed beeld van de bigger picture hadden.

Dat is ook zo.

Dan zouden ze toch ook de mensheid als hulpproject kunnen zien.

Dat ziet ze ook en is niet voor niets bezig met de transformatie van de mensheid naar de nieuwe wereld.

Ik bedoel alle mensen hebben dezelfde eigenschappen in zich, dat maakt ze mens.

Was het maar zo. De ene is veel verder dan de ander. Daarom is hulp op maat essentieel. Klassikaal onderwijs werkt gewoon niet, en dat is in praktijk al gebleken als je kijkt naar het onderwijs wan nu.

Alleen de interpretatie/uitvoering is individueel uniek.

Wat bedoel je daarmee?

Maar of je nu op de ene manier lijd of op de andere; het is beide lijden.
Dus waarom niet groot aanpakken? En voor de hele mensheid dus!

Hoe dan?
JulienMoorrees
Met andere woorden; je bent gewoon een goed mens.
Een engel(mens) werkt m.i. op een heel ander niveau dan jij nu verteld. Maar misschien komt dat omdat je het aardse nog niet ontstegen bent (en weer terug gekomen) omdat je nog in ontwikkeling bent.
Dat zal ik volgens sommigen wel weer verkeerd zien, maar alla....het is maar weer net hoe je het interpreteerd.

Dat heb je goed gezien gast. Er zijn verschillende nivo's waarop de engelmensen opereren. Je kan namelijk niet aan het ene werken, en de andere kant negeren. Dan krijg je onbalans.

Maak je geen zorgen over het grote plaatje, want daar ben ik hard mee bezig hoor wink.
gast
gast apr 30 '09
Origineel bericht van: NiMS

Dat mag natuurlijk ook smile. En wat heb je al gezien in de buitenwereld? Is die gelijk aan je binnenwereld?

Zo goed als wel ja.
gast
gast apr 30 '09
Nims ik ben het met je eens dat klassikaal onderwijs niet werkt. Maar dat betekend niet dat niet ieder mens dezelfde eigenschappen in zich heeft. Want ieder mens heeft wel degelijk dezelfde eigenschappen in zich alleen is de mannier hoe die ontwikkeld zijn niet het zelfde en zullen sommige eigenschappen op de achtergrond zijn en andere prominent aanwezig zijn. Net als dat iedere cel DNA van het hele lichaam bevat maar een beperkte uitvoering daarvan heeft. De eigenschappen die in de mens zitten kunnen naar gelang de noodzaak er is naar voren komen.
De eigenschappen worden door ieder mens op een unieke manier geuit. Daardoor lijkt het, als je alleen naar de uitvoering kijkt, alsof het niet dezelfde zijn en denk je misschien dat niet ieder mens dezelfde eigenschappen heeft.
In ieder mens schuild een moordenaar, dief, echtbreker maar ook iemand die onbaadzuchtig, gul, zorgzaam is.
JulienMoorrees

Zo goed als wel ja.

En waar heb je de subtiele verschillen ontdekt?
JulienMoorrees
Nims ik ben het met je eens dat klassikaal onderwijs niet werkt. Maar dat betekend niet dat niet ieder mens dezelfde eigenschappen in zich heeft. Want ieder mens heeft wel degelijk dezelfde eigenschappen in zich alleen is de mannier hoe die ontwikkeld zijn niet het zelfde en zullen sommige eigenschappen op de achtergrond zijn en andere prominent aanwezig zijn.

Precies. Het grote verschil tussen eigenschappen en kwaliteiten.

De engelmens helpt bij voorkeur die mensen met de sterkte kwaliteiten die nodig zijn in de nieuwetijdse wereld.
Natalie1986
Natalie1986 mei 3 '09
Volgens mij begin ik het allemaal te snappen.. Zoooo mag ook wel na weet ik 2 maanden wink
Maar het is natuurlijk logisch dat engelmensen de voorkeur hebben voor mensen die sterke kwaliteiten hebben, als de nieuwe tijd begonnen is kunnen zij het weer doorspelen aan andere mensen.

Of zeg ik nou wat stoms
gast
gast mei 3 '09

Zo goed als wel ja.

En waar heb je de subtiele verschillen ontdekt?

Dat het soms moeilijk is om te kunnen zien of ik in de spiegel kijk of er doorheen. Want in de spiegel is het ook spiegelbeeldig, door de spiegel is het zoals het is in het geheel van Al.
Het in de spiegel kijken doe je met 1 hersenhelft en zie je de andere helft in de spiegel, door de spiegel heen is het het geheel van beide helften. Dan is de balans er tussen beide.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 3 '09

Dat het soms moeilijk is om te kunnen zien of ik in de spiegel kijk of er doorheen. Want in de spiegel is het ook spiegelbeeldig, door de spiegel is het zoals het is in het geheel van Al.
Het in de spiegel kijken doe je met 1 hersenhelft en zie je de andere helft in de spiegel, door de spiegel heen is het het geheel van beide helften. Dan is de balans er tussen beide.

Misschien kijk je te moeilijk en zit het hem juist in de simpele dingen. Neem eens een zandkorrel, en vraag je af, of jij die zandkorrel bent, of dat die korrel jou is.
gast
gast mei 4 '09
Ik weet dat "ik" die zandkorrel niet ben maar dat we beide onderdeel uitmaken van het grote geheel. "Ik" hoef die zandkorrel ook niet te zijn om hem waar te kunnen nemen.
Alles is zo eenvoudig, zo simpel dat er geen woorden voor zijn die dit uit kunnen leggen aan iemand die dat nog niet zelf ervaren heeft. En degene die het wel ervaren hebben hebben de woorden niet nodig, die weten het zelf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 4 '09
En waarom zie jij jezelf niet als het grote geheel? Heb je je afgescheiden van de zandkorrel, omdat je de zandkorrel niet wilt zijn?
gast
gast mei 4 '09
Omdat "ik" nu eenmaal het afgescheiden deel is van het geheel. Het is het deel dat de wereld kan ervaren. Dat betekend niet dat er niet iets anders is dat wel het geheel is, maar "ik" ben dat niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 4 '09
En waarom noem jij jezelf het "ik"? Vind je het belangrijk om afgescheiden te zijn van het geheel?
gast
gast mei 4 '09
"Ik" is nu eenmaal het deel van de mens wat het in staat stelt de wereld om zich heen te kunnen ervaren. "Ik" kan nooit afgescheiden zijn van het geheel omdat het deel uitmaakt van en voort komt uit het geheel. Dat het "ik" dit niet zo ervaart is omdat het onbewust is van de herkomst/bron en heeft een heel eigen wereld geschapen waarin het denkt afgescheiden te zijn van de wereld om hem/haar heen.
"ik" ben me weldegelijk bewust dat ik deel uit maak van en voort kom uit dit geheel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '09
"Ik" is nu eenmaal het deel van de mens wat het in staat stelt de wereld om zich heen te kunnen ervaren.

Niet alleen het "Ik" is daartoe in staat hoor wink. "Wij" zijn veel beter in staat om de wereld in zijn geheel te kunnen ervaren!
gast
gast mei 5 '09
En hoe had jij dat "wij" bedacht?
Lena
Lena mei 5 '09
Maar of je nu op de ene manier lijd of op de andere; het is beide lijden.
Dus waarom niet groot aanpakken? En voor de hele mensheid dus!

neem de slachtoffers en nabestaande en betrokkenen en toeschouwers van koninginnedag.......
omdat de vraag niet meer beantwoord kan worden door de dader zelf.....
wie kan hem wel beantwoorden.....
de mensen van het zesde zintuig?
het programma probeert hier ook nabestaande te helpen toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '09
En hoe had jij dat "wij" bedacht?

Wij, gekoppeld en volledig met elkaar in communicatie. Alsof je oren weten wat je voeten doen en vice versa.

Grenzeloos ervaren, dus in al zijn facetten en mogelijkheden. Zoals God, de wereld ervaart, alleen dan doen Wij dat smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 5 '09
Origineel bericht van: Lena10

omdat de vraag niet meer beantwoord kan worden door de dader zelf.....
wie kan hem wel beantwoorden.....

Waarom zou je zoeken naar een antwoord dat er helemaal niet toe doet? Welk antwoord er ook zou komen, het was nooit bevredigend geweest.

Vaak wordt gedacht dat iets kan worden afgesloten op het moment dat je weet waarom het is gebeurd. Toch is dat helemaal niet waar, want het draait om het loslaten ervan.

Vraag jezelf eens af, met welk antwoord was je tevreden geweest, en neem je dan voor, dat dit ook echt het antwoord is.

Ook al klinkt het Cru, doordat men er op deze manier mee omgaat, wordt degene die het gedaan heeft, nog steeds gevoed met jullie energie. Wie is hij om te bepalen dat je je energie aan hem besteed in plaats van jezelf?

Zoek de antwoorden in jezelf, en niet bij een ander. Vraag je af wat je precies raakt en waarom. Help je omgeving verder en probeer er niet bij stil te staan, want stilstand is achteruitgang.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420