Loading...
nl

Waarom helpen jullie niet iedereen?

Lena
Lena apr 27 '09
ja nims als jij het als een wedstijd ziet vertelt dit weer alles over jou en niet over de anderen hier....
het is nims die nog andere hengeltjes in het vis water heeft vaag dus....
en ik hoor alleen maar ik nims hier praten.....
want alle anderen hier met hun verhaal en hun kijk of mening daar alleen heb jij de juiste kijk....
als een ander hier met een andere kijk op heeft dan moet je dit altijd weerleggen.....

@hemelwandelaar hans bellefleur gast heidelroosje maryssa
angel of death nathalie denzil,seppe enz enz hebben ook een hele goede kijk op
watjij wil nims is dat iedereen jou waarheid moet volgen op de manier die jij wil
gelukkig voor de site zijn er genoeg anderen die er op hun manier mee omgaan misschien wat volwassener... en met meer rust...
de reden voor al mijn vragen hier op het forum zijn om te kunnen begrijpen niet meer en niet minder.....
respect voor iedereen is toch ook een uitgangspunt hier...
admin
admin apr 27 '09
Heel goeie topic !!
mijn eigen ervaring is dat ik héél warm, liefdevol en in een open, ruime sfeer
van zeer intensief en krachtig hulp bieden -vanuit mijn kwaliteiten en gave's - er voor mensen kan zijn,
vanuit het zien van resultaat, en (blindelings)vertrouwen,
maar ik kan evengoed onbereikbaar worden, en mijn interesse verliezen als ik merk
dat die persoon niet bezig is met intens inzet, voor zijn groeikansen en zijn ware rede van bestaan.
Dan lijkt het niet meer op evenwicht, en dan kan ik niets doen.
(tot verbazing van anderen soms, doch soms komen ze terug en hebben weer ht juiste ritme)
Daarin weet ik dat vanuit liefde je mag loslaten, dat heb ik geleerd, ook geleerd deze natuurlijke houding van me als ook helpen, te aanzien.

In die opzichten zou ik een mensengel kunnen zijn, ware het niet dat ik een Ziel BEN.
Het ego dat ik heb is ondergeschikt daaraan.
Soms heeft dat de bovenhand, het ego, en dat kan noodzakelijk zijn.
Toch ben ik ook in groei en Licht en Liefde is er steeds meer en meer.
Op een gegeven moment in evolutie ben ik een levensdienaar. Mensen helpen is een natuurlijk gegeven, de manier waarop is een kunst.
En een ervaring op zich.
Dan zijn inderdaad levenslessen niet meer nodig.
Toch zijn ze er weer andere lessen.
Van een andere vorm, van een ander niveau, vanuit een ander dimensie, maar komende van de Goddelijke bron.
Zo voelt het voor mij,

Veel liefs,
Bellefleur
Lena
Lena apr 27 '09
dank je wel voor de heldere boodschap...en kijk op smile
gast
gast apr 27 '09
Origineel bericht van: gast
Meer kan en mag je niet doen.

Nims: Waarom denk je dat?

Dat denk ik niet, dat weet ik. Als mensen wakker zijn geschud gaan ze hun eigen pad op die ze leidt naar "verlichting".
Ieder mens is uniek en ieder mens krijgt dus zijn/haar unieke invulling van wat er is na het ontwaken. Daarom zeg ik dat wij alleen maar in staat zijn mensen wakker te schudden, dat wat daarna komt hebben wij niets mee te maken en kunnen we ook niet weten. Het IS wat het IS. Neemt niet weg dat je dingen gaat herkennen in een ander omdat we uiteindelijk allemaal "dezelfde" geest zijn. We zijn één, maar toch uniek als individu.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 27 '09
Meer kan en mag je niet doen.

Nims: Waarom denk je dat?

Dat denk ik niet, dat weet ik. Als mensen wakker zijn geschud gaan ze hun eigen pad op die ze leidt naar "verlichting".
...
Daarom zeg ik dat wij alleen maar in staat zijn mensen wakker te schudden, dat wat daarna komt hebben wij niets mee te maken en kunnen we ook niet weten.

De Engelmens heeft een bijzondere gave die niet vaak wordt gebruikt vanwege de grote kracht ervan. Ze kan ingrijpen in het lot en deze naar eigen inzicht veranderen. De Engelmens kan er bewust voor kiezen iemand te helpen die een auto-ongeluk gaat krijgen. Ze kan er echter ook bewust voor kiezen om dit ongeluk te laten gebeuren.

Daarnaast heeft de Engelmens ook de mogelijkheid om hulp van boven in te roepen om bepaalde dingen te laten regelen. Wel is het zo dat deze beïnvloeding het hogere doel moet dienen. Gebeurt dit niet, dan zal het lot heel snel zijn afwijking corrigeren.

Het Lot grijpt niet in wanneer de Engelmens iets aanpast. Het weet dat ze het vanuit de bron en het grotere doel heeft moeten doen.
gast
gast apr 28 '09
Komt er voor dat auto ongeluk dat je dan misschien kunt voorkomen niet iets anders in de plaats? Want het gaat toch niet om het ongeluk maar om hoe je het beleefd waaruit je een les kunt leren. Of zie jij dat anders.
En als je het lot van 1 persoon veranderd zal alles veranderen want alles is met elkaar verbonden. Hoe weet jij dat je de juiste uitkomst krijgt? En dan; waarom zou je het verloop veranderen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 28 '09
Komt er voor dat auto ongeluk dat je dan misschien kunt voorkomen niet iets anders in de plaats?

Precies. Daar komt wat wenselijkers voor in de plaats.

Want het gaat toch niet om het ongeluk maar om hoe je het beleefd waaruit je een les kunt leren. Of zie jij dat anders.

Heel anders want het gaat hier om het grote plaatje. Zoals ik al eerder aangaf ben jij veel te veel gericht op jezelf. Kijk eens naast je spiegel.

Niet in alles wat er gebeurd zit er een les voor je in. Ik krijg de indruk dat jij alles steeds weer als les ziet en je eigen ervaring daarbij de belangrijkste "bril" is, die je op zet.
En als je het lot van 1 persoon veranderd zal alles veranderen want alles is met elkaar verbonden. Hoe weet jij dat je de juiste uitkomst krijgt? En dan; waarom zou je het verloop veranderen?

De juiste uitkomst wordt gekregen doordat het wel degelijk in de gaten wordt gehouden. En waar het niet lukt, wordt het bijgestuurd.
En het verloop veranderen gebeurd al zolang als dat de mensheid hier rondloopt. Anders waren we nog steeds apen geweest wink.
gast
gast apr 28 '09
Nims, is het niet erg arrogant als jij denkt iets te kunnen veranderen en ook nog eens denkt te weten wat wenselijker is.
Dat er meer tussen hemel en aarde is en dat er invloed op uitgeoefend kan worden betekend nog niet dat dat jouw verdienste is. Je kan een molentje laten draaien in de wind als je die omhoog steekt maar dat betekend niet dat jij die wind maakt.
JulienMoorrees
Gast, is het niet erg arrogant dat jij denkt dat het niet zo is wink. Kijk eens verder dan je eigen belevingswereld en verlaat je comfort-zone eens smile.
gast
gast apr 28 '09
Haha, ik dacht dat je alles wist wink
Lena
Lena apr 28 '09
maar dat wist je toch al wink
JulienMoorrees
Soms moet je naar de bekende weg vragen om de ander iets duidelijk te maken wink
Lena
Lena apr 28 '09
of het is een weten.... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 29 '09
Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niet weet.

@Gast: En wat heb je tot nu toe al naast je spiegel zien staan?
gast
gast apr 30 '09
Misschien is het niet er naast kijken maar er dwars doorheen wink
Richie Richard
Richie Richard apr 30 '09
Lekker slow-posten..

Maarja, Om terug te vallen op de orginele vraag.

Wij willen wel iedereen helpen, maar dat is niet altijd mogelijk. Vaak zouden ze het alleen MOETEN doen, omdat het een deel is van hun ervaring. We kunnen namelijk niet alles voorkauwen. Daarbij weten we niet alles en kunnen we je niet met alles helpen, al willen we dat wel. En niet iedereen wilt hulp, of laat merken dat hij hulp nodig heeft. Wij kunnen niet altijd ruiken dat het nodig is. Vaak wel, maar lang niet altijd.
gast
gast apr 30 '09
Ik vraag me toch af waarom jullie het dan zo klein/basaal aan pakken. Alles zo individueel bekijken. Ik dacht dat engelmensen zo'n goed beeld van de bigger picture hadden. Dan zouden ze toch ook de mensheid als hulpproject kunnen zien. Ik bedoel alle mensen hebben dezelfde eigenschappen in zich, dat maakt ze mens.
Alleen de interpretatie/uitvoering is individueel uniek.
Maar of je nu op de ene manier lijd of op de andere; het is beide lijden.
Dus waarom niet groot aanpakken? En voor de hele mensheid dus!
Richie Richard
Omdat je vergeet, dat wij ook mensen zijn. Dan wel engelmensen, maar nog steeds mensen. Wij hebben ook onze eigen problemen. En je kan niet iemand anders problemen op lossen als je er zelf diep in zit. Dat zou het zelfde zijn als: Je beste vriend valt met een diepe ravijn. En jij springt hem achter na om hem te helpen. Uiteindelijk zijn jullie er beide niet beter van.

Klinkt misschie plost terug getrokken. Maar toch is het wel zo. Wij hebben ook onze eigen problemen. Maar als je 1 persoon helpt, wilt niet zeggen dat je alleen hem helpt. Uiteindelijk hebben meerdere mensen uit zijn omgeving er profijt van. Dus uiteindelijk help je die ook. En dan is het niet 1 persoon, maar misschien wel 20.

Zelf probeer ik het redelijk groot schalig aan te pakken. Al heb ik maar een leeftijds groep. Het is toch een groot deel van onze bevolking: Tieners. Ik probeer dit dus, door middel van een website/forum. Al loopt dit nog niet geweldig, het komt nog wel.

Ik richt me zowiezo al vanaf het begin op mijn leeftijd genoten, simpel weg omdat ik weet wat er in hun koppies rond gaat. Maakt het voor mij makkelijker. Toen ik nog op de basis school zat, begon ik hiermee. Een vriend van mij, had kanker. Voor hem is het toen moeilijk geweest om tot de 'kring' te behoren. Ik heb hem toen een end op weg geholpen. Ook hier, help ik niet alleen maar hem, maar ook de anderen. Ik help hun aan een nieuwe vriend.

Daarna, in groep 8, ik leerde via internet/msn een meisje kennen. Haar naam is Kim. Een jaartje ouder dan mij. Ze had zelfmoord neigingen, was autistisch, had nauwlijks vrienden. Ik ben toen een ander halev jaar met haar bezig geweest. Ze heeft nu geen zelfmoord neigingen meer, wat niet alleen goed voor haar is. maar ook de mensen om haar heen. Autistisch is ze nog steeds, valt vrij weinig aan te doen, behalve constant moed in spreken. Ik heb haar wat vrijer in de communicatie gemaakt, haar laten durven te zijn wie ze is. Ze heeft nu aardig wat vrienden, weet ondertussen hoe ze bij hen moet gedragen.

Ze was een handvol voor me. Echt een hand vol. Rond die tijd had ik ook mijn problemen. Mijn bio logische vader eisde plots de voogdij. Rechtzaken e.d. Je weet hoe dat gaat. Uiteindelijk kost het alleen maar geld. Toen ik haar geholpen had, kwam ik er achter, dat ik meer had gedaan, dan wat ik op dat moment kon doen.

Het heeft toen gewoon mijzelf beschadigd. Onder andere emotioneel. Ik kropte alles op, omdat ik er voor haar wou zijn. Ik had geen echte vrienden meer, omdat ik constant mijn tijd aan haar gaf. Daarbij, werd de band tussen mijn ouders belabberd. Omdat ik nauwlijks een kik gaf.. Tja hoe leg je dat uit.

Maar het komt er op neer. Dat een klein schalige hulp, iets heel groots kan aanrichten. Het lijkt onschuldig, maar het maakt een wereld van verschil.
gast
gast apr 30 '09
Met andere woorden; je bent gewoon een goed mens.
Een engel(mens) werkt m.i. op een heel ander niveau dan jij nu verteld. Maar misschien komt dat omdat je het aardse nog niet ontstegen bent (en weer terug gekomen) omdat je nog in ontwikkeling bent.
Dat zal ik volgens sommigen wel weer verkeerd zien, maar alla....het is maar weer net hoe je het interpreteerd.
Richie Richard
Dat denk ik niet gast winkMijn taak is redelijk simpel en duidelijk. Mensen begeleiden tussen leven en dood wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420