Loading...
nl

Waarom helpen jullie niet iedereen?

admin
admin apr 24 '09
Sterker nog, een leraar die niet leert van een leerling is in feite het slechtste voorbeeld.
Cialara
Cialara apr 24 '09
Origineel bericht van: Hans
Sterker nog, een leraar die niet leert van een leerling is in feite het slechtste voorbeeld.
Ha, zo zie ik het ouderschap ook, ik leer iedere dag van mijn kinderen; ze houden me soms een spiegel voor... en dan denk ik wel eens; wie is nou de ouder en wie het kind, en wie leert van wie? wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Origineel bericht van: liesanne

Maar wie of wat bepaalt wat een 'goede' leraar is?

Dat is al bepaald toen men ervoor koos om hier weer te incarneren.

En wát moet er geleerd worden aan wie...?

Er staat genoeg op deze website wat geleerd kan worden aan iedereen smile.

Waarom zou Merudi alle mensen moeten bereiken? Het geeft me een 'zendingsschool-gevoel'... wink

Waarom niet? Ik weet dat Merudi niet voor niets is ontstaan, en hoe meer mensen ermee in aanraking komen, hoe sneller de nieuwe wereld werkelijkheid wordt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Origineel bericht van: Lena10
wat bepaald dan wanneer de leerling geholpen wordt door de leraar?

Als de leering ook daadwerkelijk wil veranderen en zichzelf onder ogen durft te zien. Niet ronddraaien in cirkeltjes door in herhaling te vallen. Dat soort mensen zullen uiteindelijk door niemand worden geholpen, omdat die zichzelf ook niet wilt helpen.

Dus degene die bepaalt iets te leren, is altijd de leerling zelf!
Lena
Lena apr 25 '09
Origineel bericht van: NiMS
wat bepaald dan wanneer de leerling geholpen wordt door de leraar?

Dat soort mensen zullen uiteindelijk door niemand worden geholpen, omdat die zichzelf ook niet wilt helpen.

hoe kun je dit nu zeker weten of dit het geval is,kun je wel geduld opbrengen dan....
een leerling kan er nml heel lang overdoen...... smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 26 '09
Helaas voor de langzame leerling is het voor de engelmens een kwestie van snel resultaat behalen. Dit heeft niets te maken met geduld, maar met een "natuurlijke selectie". De langzame leerling is voor de engelmens gewoonweg niet interessant en heeft er bijna een natuurlijke afkeer tegen.
Lena
Lena apr 26 '09
Helaas voor de langzame leerling is het voor de engelmens een kwestie van snel resultaat behalen. Dit heeft niets te maken met geduld, maar met een "natuurlijke selectie". De langzame leerling is voor de engelmens gewoonweg niet interessant en heeft er bijna een natuurlijke afkeer tegen.

misschien is de leerling wel interessanter dan jij denkt te weten smile
die natuurlijke afkeer....ja als mensen niet gelijk meegaan met wat jij wil...als engelmens......
die natuurlijke selectie is bijna eng te noemen deden ze dat in de 2e wo ook niet?
JulienMoorrees

misschien is de leerling wel interessanter dan jij denkt te weten smile

Nope, maak jezelf geen illusies wink.

die natuurlijke afkeer....ja als mensen niet gelijk meegaan met wat jij wil...als engelmens......
die natuurlijke selectie is bijna eng te noemen deden ze dat in de 2e wo ook niet?

Nee, hier is het gewoon een kwestie van negeren en geen aandacht geven en niet opsluiten en uitmoorden. Beetje rare vergelijking vind ik het en erg laatdunkend voor de verschrikkelijke tragedie die er in wo-2 heeft afgespeeld.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 26 '09

Sorry hoor Julien! Ik vind dat je niet voor mij spreekt! Ik ben van mening dat iedereen die de grens overwil begeleid moet worden. En als Engelmens hebben wij daar een voortrekkers rol in. Samen!
JulienMoorrees
Hulp kun je niet afdwingen en ik spreek inderdaad ook niet voor jou. Ik spreek vanuit mezelf en ik weet dat ik het niemand verplicht ben om te helpen. Ik bepaal wie ik WEL help en wie ik NIET help.

En daarnaast is er een groot verschil tussen willen en daadwerkelijk kunnen.
Hemelwandelaar
Helaas voor de langzame leerling is het voor de engelmens een kwestie van snel resultaat behalen.

Ik heb je reactie gelezen. En prima, jij jouw mening. Waar het mij om gaat is dat jij spreekt vanuit DE engelmens. En dat is niet correct. Het is jouw persoonlijke mening.
JulienMoorrees
Het is een kwestie van logisch beredeneren en kijken naar de aantallen die gelden. De engelmens is bijzonder efficiënt. Vaak is een simpel berichtje of een opmerking al voldoende om een reactie bij iemand teweeg te brengen zodat die verder kan. Waarom zou je je aandacht richten op de onder-presteerders, en niet de over-presteerders nog beter te laten presteren en hiermee de wereld veel sneller te veranderen?

Als je die paar mensen verandert die de wereld regeren, dan heb je de hele wereld verandert. Het is een kwestie van de juiste "man" op de juiste plaats.
Hemelwandelaar
Ik snap je, maar hou eens rekening met anderen die dit lezen. Wat is jouw doel in de transformatie? Hou rekening met de ontvanger. Hoe breng jij je boodschap over.

Ik snap dat je spreekt over overpresteerders en onderpresteerders gezien wat je kunt bereiken. Maar Julien, wat is de basis van de verlichte gedachte? Wat maakt jou meer? Ook jij bent Gods spil.
gast
gast apr 26 '09
Wat versta jij onder onderpresteerders? Mensen die het op een andere manier doen als jij? En niet jou verhaal zichzelf eigen willen maken?
En zijn de overpresteerders degene die jou ideeën gecopieerd hebben?
Kijk je wel uit dat je mensen geen kunstjes leert. Ook dat kun je met heel talentvolle mensen voor elkaar krijgen maar of ze daar iets mee opschieten valt te betwijfelen.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Ik snap je, maar hou eens rekening met anderen die dit lezen. Wat is jouw doel in de transformatie?

Eerlijkheid en duidelijkheid. Ik heb zo'n hekel aan mediums die mensen geld aftroggelen met de belofte dat je dan verlicht wordt terwijl het voor sommige mensen er gewoon niet inzit. Die mensen kunnen zich beter richten op de dingen waar ze wel goed in zijn, in plaats van gefrustreerd raken om de dingen die een onhaalbare kaart zijn.

Hou rekening met de ontvanger. Hoe breng jij je boodschap over.

Ik hou juist altijd rekening met de ontvanger en nog wel veel meer dan je misschien zou verwachten. Ik zeg de dingen die gezegd moeten worden en niet zozeer de dingen die iemand graag zou willen horen.

Ik snap dat je spreekt over overpresteerders en onderpresteerders gezien wat je kunt bereiken. Maar Julien, wat is de basis van de verlichte gedachte?

De basis is het collectief.

Wat maakt jou meer?

Wat bedoel je met die vraag? Waarom zou ik meer zijn dan een ander?

Meer en minder is alleen maar afhankelijk van waarmee je het vergelijkt. Ik ben in sommige dingen beter dan iemand anders, maar in veel dingen veel slechter.

Ook jij bent Gods spil.

En daarmee wil je zeggen?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: gast
Wat versta jij onder onderpresteerders? Mensen die het op een andere manier doen als jij? En niet jou verhaal zichzelf eigen willen maken?

Nee hoor, het gaat hierbij niet om mijn verhaal en het maakt mij niets uit of ze er wel of niet in geloven. Zo heb ik een diep respect voor de makers van "the secret" terwijl ik het meest slechte spirituele boek vindt dat er is.

Onderpresteerder is eigenlijk een onjuist woord, maar ik bedoelde ermee, mensen die proberen een betere prestatie neer te zetten, dan dat ze daadwerkelijk zouden kunnen halen, en daarmee dus per definitie altijd zullen falen.

En zijn de overpresteerders degene die jou ideeën gecopieerd hebben?

Nee.

Kijk je wel uit dat je mensen geen kunstjes leert.

Precies de reden waarom ik ze alleen maar inzichten geef. Een kunstje kan iedereen leren.
gast
gast apr 26 '09
Maar leert een mens niet meer van zijn eigen ervaringen dan van iemand anders inzichten? Laat ik het zo zeggen; natuurlijk mag je jou inzichten delen met andere mensen maar dit moeten ze dan niet klakkeloos geloven maar zelf ondervinden door ervaring.

De praktijk is belangrijker dan de theorie wink
JulienMoorrees
Maar leert een mens niet meer van zijn eigen ervaringen dan van iemand anders inzichten?

Beetje een wisselwerking zou ik zeggen, want iemand anders zijn inzichten zorgen weer voor de ervaringen van anderen. Dus waar leert een mens het meest van?

Misschien leert de mens wel helemaal niet, maar is het alleen maar een kwestie van opnieuw ervaren.

Laat ik het zo zeggen; natuurlijk mag je jou inzichten delen met andere mensen maar dit moeten ze dan niet klakkeloos geloven maar zelf ondervinden door ervaring.

Volgens mij zijn er dan ook ervaringen zat te vinden hier op deze site wink.

En er zijn voldoende mensen die dankzij mijn inzichten wel degelijk een aantal stapjes in een andere richting hebben gemaakt die ze anders niet hadden gemaakt.

De praktijk is belangrijker dan de theorie wink

Juist, en daarom is het belangrijk om zo af en toe gekieteld te worden. Pas als iemand meedoet, kan die erover meepraten.

Sommige mensen, roepen meer vanaf de zijlijn dat ze het spelletje niet begrijpen, maar niet eens de moeite nemen om de regels te leren. Alsof een voetbal-toeschouwer roept vanaf de zijlijn dat je beter de bal kan gaan overgooien.

Ik als speler heb er meer aan om die toeschouwer te negeren en te richten op mijn team, om daarmee een zo hoog mogelijke score te behalen. Laat die toeschouwers maar roepen, ze hebben het spelletje gewoon niet begrepen, en zou ik het gaan uitleggen dan zou ik de wedstrijd verliezen omdat ik niet meer bezig ben met mijn team.
gast
gast apr 26 '09
Maar het is toch geen wedstrijd, Nims.
Als de aarde naar een hogere dimensie gaat is dat niet door jou toedoen, maar omdat dit zo moet gaan volgens de evolutie.
Het enige waar jij, en nog wat andere mensen, toe in staat zijn is het wakker schudden van de mensen die nog vast zitten in die lagere dimensie (ookal is iederee in een hogere dimensie beland). Meer kan en mag je niet doen.
Overigens is het op meer manieren mogelijk dat mensen wakker worden in de nieuwe realiteit. Depressie is hier eentje van en is de manier van; door schade en schande wijzer worden.
JulienMoorrees
Maar het is toch geen wedstrijd, Nims.

Tja er zijn winnaars en er zijn verliezers. Je mag het noemen wat je wilt, maar voor mij is het wel degelijk een wedstrijd.

Als de aarde naar een hogere dimensie gaat is dat niet door jou toedoen, maar omdat dit zo moet gaan volgens de evolutie.

Evolutie is te sturen, en dat is precies wat er gebeurt. Niet voor niets is het DNA aangepast om zo het lichaam noodzakelijkerwijs aan te passen en zo de evolutie een handje te helpen.

Het enige waar jij, en nog wat andere mensen, toe in staat zijn is het wakker schudden van de mensen die nog vast zitten in die lagere dimensie (ookal is iederee in een hogere dimensie beland).

Dat is enkel hetgeen je hier van mij ziet, maar geloof mij dat ik nog veel meer hengeltjes in het viswater heb zitten die veel verder gaan dan het wakkerschudden.

Meer kan en mag je niet doen.

Waarom denk je dat?

Overigens is het op meer manieren mogelijk dat mensen wakker worden in de nieuwe realiteit. Depressie is hier eentje van en is de manier van; door schade en schande wijzer worden.

Kijk eens verder gast, want er gebeurt ook een heleboel buiten jezelf. Op dit moment wordt het tijd om even langs die spiegel te kijken. Je bent er klaar voor!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420