Loading...
nl

Waarom helpen jullie niet iedereen?

Lena
Lena apr 21 '09
laughdat is heel mooi gast,maar denk je nooit erbij?
de wereld om je heen is toch niet altijd zuiver?
gast
gast apr 21 '09
Het gaat niet om de wereld om je heen, het gaat om jouw eigen zuiverheid. Als je zuiver bent, dus vrij van "denken", handel je ook zuiver. En nee, "ik" ben zeker niet zuiver want die momenten ken "ik" zelf niet wink
Lena
Lena apr 21 '09
crazyja het duurde even maar het is binnengekomen
zuiver vanuit jezelf...dan gebeurt het vanzelf....
maar blijft nog 1 vraag over waarom de 1 wel en een ander niet?
wat bepaald die keus?
gast
gast apr 21 '09
Of die ander het "nodig" heeft en jij er dan net op dat moment bent, zoiets.....
gast
gast apr 21 '09
Heb jij dat nooit dan, dat je met iets worsteld en dan iemand of iets tegen komt die je dat zegt of op die gedachte brengt die je weer verder helpt....
Anneke
Anneke apr 21 '09
Origineel bericht van: gast
Volgens mij kun je alleen maar bewost worden/zijn.
Hoe wil je iemand bewust maken? Waarvan?

Ik doe dit door te schrijven uit eigen ervaring.En door mijn intuitie te laten spreken. En dan lukt het alleen als de ander er bewust open voorstaat.

Bewust in de zin dat men wil groeien, en groeien houdt voor mij in patronen en struikelblokken leren zien in het leven, dit is een heel proces. Want trauma's patronen ( bv.negatieve zinnen die vaak tegen je gezegd zijn en die vast zitten in je onderbewustzijn) en beperkingen die je je zelf oplegd door weinig liefde voor je zelf, mensen veroordelen etc.

Je kunt over beperkingen en problemen niet overeenstappen je moet er doorheen. Daar zijn veel mensen niet bewust van. Niet altijd makelijk want bewuste mensen hebben niet de makelijkste weg. Maar wel heel mooi. Zo krijg je weer meer toegan tot je zelf en kunnen verborgen talenten en gaves naar boven komen. En kun je je een voelen met al dat is. Je mede mens je omgeving alles is een spiegel.
Lena
Lena apr 22 '09
Heb jij dat nooit dan, dat je met iets worsteld en dan iemand of iets tegen komt die je dat zegt of op die gedachte brengt die je weer verder helpt....

jazeker soms out of the blue..
gesteund door lieve mensen op je pad of een onzichtbare kracht waarvan je weet dat het er voor je is...
Lena
Lena apr 22 '09
Of die ander het "nodig" heeft en jij er dan net op dat moment bent, zoiets.....

dus een spontane ingeving en niet zomaar voor iedereen?
gast
gast apr 22 '09
Wel voor iedereen, maar niet "zelf" de beoordeling doen of dit wel of niet "nodig" is.
gast
gast apr 22 '09
Origineel bericht van: Lena10

jazeker soms out of the blue..
gesteund door lieve mensen op je pad of een onzichtbare kracht waarvan je weet dat het er voor je is...

Het hoeven niet altijd "lieve" mensen te zijn. Het kan een wild vreemde zijn die helemaal niet zo aardig of lief hoeft te zijn. Het gaat ook niet om hoe of wie die andere persoon is, het gaat erom wat die gene in jou los maakt.
Het is openstaan voor het leven als geheel.
Mensen die je niet kent en die jou niet kennen zijn vaak veel betere spiegels dan mensen die we wel kennen.
Lena
Lena apr 22 '09
Wel voor iedereen, maar niet "zelf" de beoordeling doen of dit wel of niet "nodig" is.

daarom mijn vraag de engelmens maakt dit onderscheid wel wink
gast
gast apr 22 '09
Haha, dan zijn het misschien toch niet zulke engeltjes wink
Lena
Lena apr 23 '09
geen engeltjes,misschien wel bengeltjes wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
ja deze vraag komt ook steeds op bij mij,waarom jullie gaven gewoon niet op meer mensen richten....

Omdat het dan is alsof je een bobrand probeert uit te plassen. Dat gaat gewoon niet.

Denk zelf maar eens na, over de vraag hoe kan Merudi alle mensen op deze aarde bereiken en helpen? Dat antwoord is nog niet zo makkelijk.

daarom ook deze bij de engelmens gesteld waarom alleen de mensen die potentie hebben meennemen......

Volgens mij is dit al veel vaker uitgelegd, en dat is eigenlijk eenvoudig.

Vergelijk het met een school. Je kan een leraar nemen en die heel veel kinderen les geven. Stel voor dat 1 leraar 20 mensen iets kan leren.

De engelmens gaat niet die 20 mensen iets leren, maar 20 leraren iets leren. Zo bereikt de engelmens opeens 20x20 = 400 mensen in dezelfde tijd.

Iemand met veel potentie is een leraar, en daardoor heeft het veel meer nut om een leraar te helpen.

wat ik wel begrijp is dat de ene persoon mee hulp vraagt dan een ander
maar vind het echt verwarrend hoewel wat is het toch dat je de een wel helpt en een ander niet?

Waarom zou je iedereen moeten helpen? Hulp geven is geen verplichting, en soms krijg ik een beetje het gevoel alsof iedereen maar vindt dat je iedereen maar altijd moet helpen.

Dat is net zoiets als iemand vragen om een antwoord, en als deze dan niet reageert er nog extra om gaan vragen wink. Alsof diegene verplicht zou zijn een antwoord te geven, alleen maar omdat iemand dat vraagt.
Lena
Lena apr 24 '09
ik snap het nims,natuurlijk kun je niet iedereen helpen of wil niet iedereen geholpen worden....maar alleen de leraar helpen en niet de leerling?
maar stel dat alle mensen met hun gave in hun leefwereld en omgeving naar buiten zouden treden zou er dan niet een veel grotere groep geholpen worden...?(weet dat dat niet kan nu het paranormale wordt nog steeds niet geacepteerd door velen)
het zesde zintuig is toch ook een pittig programma en wie wil dit niet zien... dat er toch mensen zijn die verder kunnen kijken?
weet wel dat het misschien de tijd er nog niet is,maar het spirituele gaat wel steeds meer leven voor mensen...
laughen als iemand mij geen antwoord geeft,kan ik het altijd nog een keer vragen,zo niet dan is het ook goed....
misschien verstaan ze het dan niet? of willen/ kunnen ze het eenvoudig niet verstaan.of ben ik niet duidelijk genoeg geweest smile
liesanne
liesanne apr 24 '09
Origineel bericht van: NiMs
Vergelijk het met een school. Je kan een leraar nemen en die heel veel kinderen les geven. Stel voor dat 1 leraar 20 mensen iets kan leren.

De engelmens gaat niet die 20 mensen iets leren, maar 20 leraren iets leren. Zo bereikt de engelmens opeens 20x20 = 400 mensen in dezelfde tijd.

Iemand met veel potentie is een leraar, en daardoor heeft het veel meer nut om een leraar te helpen.

Maar wie of wat bepaalt wat een 'goede' leraar is?
En wát moet er geleerd worden aan wie...?

Ik sluit me aan bij de woorden van Paul Ferrini:

Mensen die in de wereld een of andere vorm van meesterschap bereikt hebben, komen op een gegeven moment voor de uitdaging te staan zich los te moeten breken van de rol van leider, leraar of genezer.
Een mens zet een enorme stap naar spiritueel meesterschap zodra hij de rol en de verantwoordelijkheid van het lesgeven aan anderen los kan laten. Een spiritueel meester hecht niet aan de rol die hij speelt. Hij kan leraar én leerling zijn.(...) Mensen die tot meesterschap komen helpen anderen zich als gelijken op te stellen. Daarmee houden ze zich aan de spirituele wet van gelijkwaardigheid. Ze weten dat ieder mens een unieke en belangrijke gave heeft, die hij of zij moet koesteren en over het voetlicht moet brengen.

(uit: de kracht van liefde)

Quote:
Denk zelf maar eens na, over de vraag hoe kan Merudi alle mensen op deze aarde bereiken en helpen? Dat antwoord is nog niet zo makkelijk
.

Waarom zou Merudi alle mensen moeten bereiken? Het geeft me een 'zendingsschool-gevoel'... wink
admin
admin apr 24 '09
Origineel bericht van: liesanne
Waarom zou Merudi alle mensen moeten bereiken? Het geeft me een 'zendingsschool-gevoel'... wink

De leerling komt vanzelf bij de leraar als de tijd rijp is. Het actieve uitdragen van boodschappen aan mensen die er helemaal niet klaar voor zijn heeft geen enkele zin, sterker, zal alleen onbegrip en weerstand veroorzaken.
Lena
Lena apr 24 '09
wat bepaald dan wanneer de leerling geholpen wordt door de leraar?
Lena
Lena apr 24 '09
je zou je ook weer kunnen afvragen wat spiritueel meesterschap is wink
Emuca
Emuca apr 24 '09
Maar een leraar kan tegenover een leerling ook de leerling zijn. Je leert immers van elkaar. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420