Loading...
nl

Kan reiki gevaarlijk zijn?

Lady
Lady mei 9 '09
Hi Hans,

Dat heb ik gedaan maar ben er nog niet helemaal uit. Ik wil ook graag individueel ingewijd worden. Ik snap het ook niet want bij de één kan je met Reiki I al jezelf behandelen en anderen en bij de ander kun je dat pas met Reiki II anderen behandelen. Ik wil het graag voor mezelf gebruiken en bij mijn vriend...maar weet iemand hoe het nu echt zit. Wat me ook opvalt is dat de prijzen en de tijden zoveel verschillen. De één zegt dat je maar 3 uurtjes nodig hebt en ingewijd ben en de ander zegt dat het een weekend duurt. Heb ze wel terug gemaild met deze vragen en wacht nog antwoord af.
admin
admin mei 9 '09
Origineel bericht van: Lady
Ik wil ook graag individueel ingewijd worden.
Goed idee, ook mijn voorkeur.

Origineel bericht van: Lady
Ik snap het ook niet want bij de één kan je met Reiki I al jezelf behandelen en anderen en bij de ander kun je dat pas met Reiki II anderen behandelen.
met reiki 1 kan jij jezelf behandelen en anderen als zij aanwezig zijn. Maar als je iemand op afstand wil behandelen, dan kan je dat doen via een foto. Dat werkt ook. En met reiki 1 kan je ook zoveel meer.

Origineel bericht van: Lady
Wat me ook opvalt is dat de prijzen en de tijden zoveel verschillen.
Klopt. Hang ook af van het programma, de tijdsduur, of consumpties/lunch zijn inbegrepen en of je ook een naslagwerk krijgt.
Origineel bericht van: Lady
De één zegt dat je maar 3 uurtjes nodig hebt en ingewijd ben en de ander zegt dat het een weekend duurt. Heb ze wel terug gemaild met deze vragen en wacht nog antwoord af.
De inwijding sec duurt bij elkaar iets van 10-15 minuten en bestaat uit vier onderdelen. Omdat elk onderdeel verwerking vraagt is het goed als er minimaal enkele uren tussen zit. In theorie kan je zelfs in 1 weekend reiki 1, 2, 3A en 3B doen. Maar dat is erg heftig...
Lady
Lady mei 9 '09
aha Hans bedankt, misschien een rare vraag hoor maar wat is nou een redelijke prijs om te betalen voor Reiki I, je geeft een beter uitleg dan de mensen die ik heb gemaild op internet. Ben nu wel iets wijzer geworden.
admin
admin mei 9 '09
Ik kan alleen iets zeggen vanuit mijn eigen ervaringen en ideeen. Mijn aanpak is meer dat ik eerst kijk hoe de intentie is van de persoon. Want reiki moet wel zuiver worden toegepast. Het is een kostbaar iets. Vervolgens kijk ik hoever iemand is in zijn/haar ontwikkeling. Als ik merk dat er bijv geen kennis is van chakra's, dan zal daar de nodige uitleg bij moeten volgen. Zo kan ik inschatten hoeveel tijd zinvol is. Uiteraard moet de belangstellende genoeg ruimte krijgen voor de personlijke zaken. Er ontstaat een vertrouwensband tussen master en leerling. De master houdt ook verantwoordelijkheid en moet beschikbaar blijven tot ver na de cursus, in principe zelfs voor de rest van je leven. Na de inwijding ondervind je namelijk nogal wat aan veranderingen en je hebt het recht om op elke vraag een antwoord te krijgen.
Als je redelijk ver bent met ontwikkeling kan reiki in 1 dag en dan is een prijs van 100-150 euro redelijk. Mocht je veel aanvullende kennis nodig hebben en de cursus wordt twee dagen, dan moet je denken aan 175-200 euro. Dit bij een individuele inwijding. Bij groepsinwijding moet er zeker 30 procent af.
admin
admin mei 9 '09
Hé leuk reiki!
Zelf heb ik er jaren over gedaan om eindelijk de inwijding te willen.
Mijn moeder is master en door de verhalen over de nijd en afgunst onder de reiki alliances was ik alleen voor het woord al zwaar allergisch..brr...

Echter heb ik een enorm lieve reikimaster gevonden en in februari mijn reiki 1 en YOD en Melchisedek inwijding gehad.

Reiki 1 was minder heftig als de andere twee, daar heb ik erg lang van uit de knoop moeten komen en ik denk zeker dat iemand die psychisch niet stabiel is beter even kan wachten. De knoop zou te groot kunnen zijn.

Deze dame vraagt 125 euro voor de eerste inwijding, zeer redelijk bedrag lijkt me, alleen woont deze dame erg ver voor mij en wil ik reiki twee hier in 's-Hertogenbosch gaan doen.
Ook voor deze betaal ik hier 125 euro en zelf de masters inwijding doet zij voor hetzelfde bedrag.

In 1 weekend alle inwijdingen vind ik zeer overantwoord en gevaarlijk zelfs Nims, mensen krijgen dan zoveel voor hun kiezen.
Mij is verteld dat tussen reiki 1 en 2 minstens 6 maanden zou moeten zitten.
admin
admin mei 9 '09
Tussen reiki 1 en reiki 2 minimaal 3 maanden. En tussen reiki 2 en master ongeveer 1 jaar. Geen overbodige luxe!
admin
admin mei 9 '09
Helemaal met je eens Hans!
Lady
Lady mei 19 '09
Origineel bericht van: koenewoen
Wat leuk dat je dat ook wilt doen Lady, ik heb er ook lang over nagedacht dit te doen. En volgend weekend is het zover dan heb ik mijn inwijding in Reiki.

Ik volg de cursus bij een Reiki master in Brugge (ik ben een belg hé).

Maar hier op het forum zal er je zeker iemand, een goede Reiki master kunnen aanbevelen.


Hi Koenewoen,

Hoe was de inwijding?

Liefs Lady
Eruan
Eruan mei 19 '09
Ik ben ook erg benieuwd hoe het was... smile

Ik heb zelf nog een vraag over reiki, want hoe oud moet je ongeveer zijn voor Reiki 1? Het lijkt mij namelijk erg interessant om een cursus te doen...
admin
admin mei 19 '09
Er zijn ook kinderen ingewijd in reiki 1, van ongeveer 6 jaar.
Zelf zou ik zeggen, vanaf de leeftijd van 14 jaar is reiki 1 prima.
admin
admin mei 19 '09
Persoonlijk vind ik 6 jaar erg jong, ik vind het veel verantwoording voor een kind. Mijn dochter legt ook haar handen op maar dat vind ik meer als genoeg, als ze vragen heeft zal ik ze beantwoorden maar verder ga ik echt nog niet. Laat ze lekker kind zijn, de serieuze dingen des levens beginnen al zo snel.
Ook 14 vind ik wel heel erg jong, zelf vind ik dat je toch wel enige levenservaring moet hebben, je kunnen invoelen wat je moet doen als iemand door een reiki behandeling in een crisis komt, want dat kan dus. Hoe zou een 14 jarige dat aanpakken?
Eruan
Eruan mei 19 '09
En wat vind je van iemand van 17 Karin? wink
Emuca
Emuca mei 19 '09
Misschien is het wel aan de reikimeester om aan te voelen of iemand het aankan of niet? :3
admin
admin mei 19 '09
Ja, ok de eerste plaats moet de persoon beordeeld worden hoe die in het leven staat en of hij/zij met de juiste instelling te werk gaat. Dat is belangrijker dan de leeftijd.
Natalie1986
Natalie1986 mei 19 '09
Ik persoonlijk vind 17/18 een mooie leeftijd om te beginnen.
Maar ik ken al hele jonge kinderen van 10 tot 13 jaar die al reiki hebben.
Vind ik eerlijk gezegd ook wel erg jong!
Cialara
Cialara mei 19 '09
Is dat echt te jong? Jonge kinderen hebben van nature Reiki heb ik geleerd, zij zijn nog puur en zuiver genoeg om dat te kunnen, zij zijn nog een soort van schoon van binnen...juist als we ouder worden kan het moeilijker zijn, we hebben dan meer meegemaakt, wat allemaal weer eerst opgeruimd moet worden?

Het enige grote verschil is begrip, maar zolang een kind bijvoorbeeld alleen zichzelf Reiki mag geven is er volgens mij niets aan de hand.

Ik vind het wel iets anders om een kind de verantwoording te geven bij het geven van Reiki aan anderen dan zichzelf, dat kan niet.
admin
admin mei 20 '09
De verantwoording voor een ander of jezelf is gelijk lijkt mij, zou je bij een ander anders reiki geven dan bij jezelf? kan volgens mij niet, en een ukkie van 6 wat in de kreukels ligt na een inwijding hoe vang je dat dan op?
Ik denk dat je een kind heel goed uit kan leggen hoe de spirituele wereld in elkaar zit, niks mis mee, maar er zijn ook grenzen aan verantwoordelijkheid die ze aankunnen.
Ze kunnen hun hele leven nog reiki geven mochten ze dat willen, laat ze eerst lekker kind zijn en op onderzoek gaan is mijn motto.
admin
admin jun 10 '09
Mijn dochter Jorinda is ook ingewijd in Reiki 1, ze heeft dit nu volgens mij 2 jaar. Ik zal haar het nog eens vragen. Zij is hier alleen maar van gegroeid, en ze gaat er gedegen en voorzichtig mee om. Ze weet precies waar ze mee bezig is en ze ziet het als verrijking van zichzelf. Ze is nu 15jr.
Dus is het echt leeftijdsgebonden als een kind het erg graag wil ??? eek
Natalie1986
Natalie1986 jun 10 '09
Als ze het echt graag wilt kan ze het gewoon doen! sommige kinderen hebben gewoon een oudere ziel !
admin
admin jun 10 '09
Zoals ik al zei, een echte leeftijdgrens is er niet. Vanaf een jaar of 14 kan het prima om ingewijd te worden, zeker als de persoon daarbij past. Dus, Jorinda is zeker niet te jong.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki