Loading...
nl

Kan reiki gevaarlijk zijn?

gast
gast apr 17 '09
Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt; deze maatschappij is er niet klaar voor. Dat blijkt al uit hoe mensen er over denken.
Maar zolang we mee doen met deze maatschappij op deze manier zal er nooit iets anders komen want we houden het met z'n allen in stand.
Wat is er cru aan te zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die psychische klachten hebben over gehouden aan reiki? Dat het niet aan reiki ligt volgens de meeste mensen komt alleen maar omdat mensen denken dat iets dat alleen maar "goed" is niet anders kan worden ervaren als "goed". Maar dat is m.i. een denk fout van de mens.

Delen:
Cialara
Cialara apr 17 '09
Origineel bericht van: gast
Wat is er cru aan te zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die psychische klachten hebben over gehouden aan reiki?

Hmmm, dit is wel iets wat mijn Reiki lerares ook noemde; zij wijdt dus absoluut geen mensen in die psychische problemen hebben. Dus dat kan inderdaad waar zijn. Maar ik vermoed dat gezonde mensen daar geen last van hebben... maar zeker weten doe ik dit niet. Het klinkt alleen zo cru; dat je dat ervan zou kunnen krijgen...
gast
gast apr 17 '09
Nou ja, laat ik het zo zeggen; reiki kan het één en ander los maken waar sommige mensen geen raad mee weten en daardoor in de knoop raken psychisch.
(Dit is de manier hoe zij het ervaren want reiki haalt mensen eerder uit de knoop)
Misschien klinkt dit minder cru.
Cialara
Cialara apr 17 '09
Ja, hier kan ik het wel helemaal mee eens zijn! Ik heb ook ervaren dat het best wel wat oprakelt! Misschien is het daarom dan ook wel handig om daar iemand bij te hebben die je helpt om hier doorheen te komen als je dat nodig hebt (en dit zat bij de cursus inbegrepen wink)
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 19 '09
Origineel bericht van: Jorine
Origineel bericht van: gast
Wat is er cru aan te zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die psychische klachten hebben over gehouden aan reiki?

Hmmm, dit is wel iets wat mijn Reiki lerares ook noemde; zij wijdt dus absoluut geen mensen in die psychische problemen hebben. Dus dat kan inderdaad waar zijn. Maar ik vermoed dat gezonde mensen daar geen last van hebben... maar zeker weten doe ik dit niet. Het klinkt alleen zo cru; dat je dat ervan zou kunnen krijgen...

Ik vind het wel goed dat je dit zo meldt, want ik had er niet zo bij stil gestaan dat het ook wel degelijk negatieve effecten en zelfs gevaarlijke effecten kan hebben. Hoe zit het met mensen die bijvoorbeeld op afstand reiki geven aan mensen die psyscisch wat minder stabiel zijn? Lopen zij ook het risico om in een psychose terecht te komen? Want in dat geval lijkt het me niet zo prettig meer dat er te pas en te onpas reiki wordt toegepast op mensen die je eigenlijk nooit gezien hebt, en dus ook niet goed kunt inschatten hoe stabiel ze zijn.
Cialara
Cialara apr 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Origineel bericht van: gast
Wat is er cru aan te zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die psychische klachten hebben over gehouden aan reiki?

Hmmm, dit is wel iets wat mijn Reiki lerares ook noemde; zij wijdt dus absoluut geen mensen in die psychische problemen hebben. Dus dat kan inderdaad waar zijn. Maar ik vermoed dat gezonde mensen daar geen last van hebben... maar zeker weten doe ik dit niet. Het klinkt alleen zo cru; dat je dat ervan zou kunnen krijgen...

Ik vind het wel goed dat je dit zo meldt, want ik had er niet zo bij stil gestaan dat het ook wel degelijk negatieve effecten en zelfs gevaarlijke effecten kan hebben. Hoe zit het met mensen die bijvoorbeeld op afstand reiki geven aan mensen die psyscisch wat minder stabiel zijn? Lopen zij ook het risico om in een psychose terecht te komen? Want in dat geval lijkt het me niet zo prettig meer dat er te pas en te onpas reiki wordt toegepast op mensen die je eigenlijk nooit gezien hebt, en dus ook niet goed kunt inschatten hoe stabiel ze zijn.


Volgens mijn reiki-master kan het geen kwaad om iemand te behandelen. Zij heeft een aantal mensen in behandeling, maar deze personen wil zij absoluut niet inwijden. Een Reiki behandeling is namelijk iets anders dan een inwijding. Bij een inwijding is het de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat met "jezelf". Daar moet je stabiel voor zijn en dat moet je aankunnen. Een behandeling is minder heftig omdat je alleen maar de energie krijgt toegedient, je wordt niet "geopend". Bij een inwijding wordt je wel "geopend" en daarna ga je een fysiek en mentaal veranderinsgproces in zeg maar. Zo heb ik het tenminste begrepen.
admin
admin apr 19 '09
Origineel bericht van: Jorine

Volgens mijn reiki-master kan het geen kwaad om iemand te behandelen. Zij heeft een aantal mensen in behandeling, maar deze personen wil zij absoluut niet inwijden. Een Reiki behandeling is namelijk iets anders dan een inwijding. Bij een inwijding is het de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat met "jezelf". Daar moet je stabiel voor zijn en dat moet je aankunnen. Een behandeling is minder heftig omdat je alleen maar de energie krijgt toegedient, je wordt niet "geopend". Bij een inwijding wordt je wel "geopend" en daarna ga je een fysiek en mentaal veranderinsgproces in zeg maar. Zo heb ik het tenminste begrepen.


Volgens mij kan reiki nooit kwaad. Uitzondering zijn het behandelen van een blindedaromontsteking of iemand die onder narcose is tijdens een operatie.

En wat Jorine zegt klopt: iemand die een behandeling krijgt hoeft zich alleen openstellen. Er zijn echte mensen die er niets van willen weten. Ook prima. En soms steekt de ksmos er een stokje voor; ik wilde kort geleden iemand behandelen die in coma lag en dat werkte niet; ik kreeg gewoon geen toegang.

Een inwijding in reiki is een totaal ander onderwerp dan een behandeling. Voor een inwijding kan plaatsvinden is er altijd een soort intake-gesprek. Hier let de reikimaster op de juiste intentie van de persoon die de inwijding wil ontvangen. De aspirant cursist moet laten zien dat hij/zij op de juiste en zuivere wijze, met voldoende respect, met de reiki om kan gaan. En ook moet de combinatie van master en leerling goed zijn.
gast
gast apr 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Jorine
Origineel bericht van: gast
Wat is er cru aan te zeggen dat er wel degelijk mensen zijn die psychische klachten hebben over gehouden aan reiki?

Hmmm, dit is wel iets wat mijn Reiki lerares ook noemde; zij wijdt dus absoluut geen mensen in die psychische problemen hebben. Dus dat kan inderdaad waar zijn. Maar ik vermoed dat gezonde mensen daar geen last van hebben... maar zeker weten doe ik dit niet. Het klinkt alleen zo cru; dat je dat ervan zou kunnen krijgen...

Ik vind het wel goed dat je dit zo meldt, want ik had er niet zo bij stil gestaan dat het ook wel degelijk negatieve effecten en zelfs gevaarlijke effecten kan hebben. Hoe zit het met mensen die bijvoorbeeld op afstand reiki geven aan mensen die psyscisch wat minder stabiel zijn? Lopen zij ook het risico om in een psychose terecht te komen? Want in dat geval lijkt het me niet zo prettig meer dat er te pas en te onpas reiki wordt toegepast op mensen die je eigenlijk nooit gezien hebt, en dus ook niet goed kunt inschatten hoe stabiel ze zijn.


Ik ben hier ook niet zo'n voorstander van. Wat ik me wel afvraag: kunnen mensen die dit doen niet de mensheid als geheel behandelen. Dus niet onderscheid maken in de één wel de ander niet (omdat ze die niet kennen) maar gewoon de mensheid als geheel behandelen. We zijn nu eenmaal aan elkaar verbonden en moeten het toch met z'n allen doen. Want wat heeft het voor zin een een druppel water te zuiveren en dan terug te gooien in de vervuilde zee?
Natalie1986
Natalie1986 apr 20 '09
Volgens mij mag je toch niet iemand behandelen die kanker heeft? of tenminste dat is bij magnetiseren niet.óf mag dat bij reiki wel?
admin
admin apr 20 '09
Reiki mag zeker WEL bij kanker.

Eigenlijk bij alle lichamelijke problemen.
Alleen oppassen bij pacemakers en ontstekingen.
Natalie1986
Natalie1986 apr 20 '09
Maar je werkt met energie en bij magnetiseren ook.
Waarom mag het wel bij reiki en magnetiseren niet dan? wat is het verschil kan je dat uitleggen?
admin
admin apr 20 '09
In wezen is het voor de patient (ontvanger) geen verschil.

Maar voor de gever/behandelaar is het verschil of je energie van jezelf (magnetiseur) of van de kosmos (reiki) geeft.

Een magnetiseur is daarom na enkele behandelingen doodop, terwijl de reiki behandelaar eindeloos door kan gaan en zich zelfs steeds beter gaat voelen.
koenewoen
koenewoen apr 21 '09
Dat is nu juist het mooi van Reiki.
Heidelroos
Heidelroos apr 23 '09
Ook magnetiseren kost geen energie..
Ik doe het al jáááren en jáááren en jáááren..
en euhm, ben er NOOIT moe van geworden..


Liefsssssssssssssss
Emuca
Emuca apr 23 '09
Waarom zou positieve energie schadelijk zijn? Ik stuur ook energie, maar ik word er zelf niet moe van. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Waarom zou positieve energie schadelijk zijn? Ik stuur ook energie, maar ik word er zelf niet moe van. smile

Omdat je niet altijd weet wat de gevolgen van deze positieve energie is, of wat voor effect het heeft.

Als voorbeeld kun je de mooie energie van een vlam nemen. Het geeft licht, warmte en is positieve energie. Alleen wanneer je deze vlam, met de beste bedoelingen, houdt bij een hooiberg vliegt de boel direct in de fik. Ook al was het niet de bedoeling, onbedoeld kan je toch iets veroorzaken dat vele malen erger is, als dat je je kon voorstellen.

Ik denk dat als iemand, iemand anders helpt, er heel scherp op moet zijn het niet uit een plichtmatig gevoel, of uit gewoonte moet doen. Want voordat je het weet, heb je de boel in de fik gestoken.
Lady
Lady mei 9 '09
Ik wil ook graag een reiki cursus doen voor mezelf en ben nog op zoek naar een goede reiki master die mij dit kan leren. Ik woon zelf in Amsterdam....kent iemand een goede?
koenewoen
koenewoen mei 9 '09
Wat leuk dat je dat ook wilt doen Lady, ik heb er ook lang over nagedacht dit te doen. En volgend weekend is het zover dan heb ik mijn inwijding in Reiki.

Ik volg de cursus bij een Reiki master in Brugge (ik ben een belg hé).

Maar hier op het forum zal er je zeker iemand, een goede Reiki master kunnen aanbevelen.
Lady
Lady mei 9 '09
Ik ben benieuwd hoe je het vindt Koenewoen, het is zo moeilijk vindt ik om een goede reiki master te vinden..maar ben wel op zoek hoor en hoop snel een goede te vinden
admin
admin mei 9 '09
Wel, ik ben reiki master. maar of ik een goede ben? Geen idee.
Ik ben pas 1 jaar zover en heb nog geen andere mensen ingewijd.
Ik woon niet in je buurt.

Als je een reiki master zoekt - je kunt een lijstje vragen opstellen, en dan een aantal reikimasters bellen. Aan de hand van de inhoud van de antwoorden en het gevoel wat je erbij krijgt kan je wel een indruk krijgen.

Je moet je ook even afvragen of je individueel wil worden ingewijd of dat je deel uitmaakt van een groepje.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki