Loading...
nl

Keuzes

Eruan
Eruan apr 19 '09
Keuzes, jammer genoeg zijn ze er, wat zou het makkelijk zijn als we toch niet hoefden te kiezen...

Ik zit met een lastig keuzeparket op school, Ik zit nu namelijk in de vijfde klas van het tweetalig vwo, nu wil ik misschien stoppen met het tweetalig, omdat het veel energie vergt, ik een enorme hekel heb aan presenteren(en dat moet vaak) en ik gewoon niet goed mijn gedachten kan ordenen tijdens het schrijven van een essay, ik kan me gewoon niet lang genoeg concentreren. Volgens de lerares is dit ook het zwaarste jaar.. Nu zit ik de laatste tijd steeds vaker te denken om te stoppen met tweetalig zodat ik gewoon Engels heb zonder al die extra dingen met fijnere beoordeling waardoor mijn cijfers ook beter kunnen worden...
Ik vind het zelf erg zonde om op te geven omdat ik al 5 zware jaren heb gehad op school en 3 keer naar het buitenland ben geweest voor mijn school. Als ik stop, is dus veel voor niets geweest, behalve dat mijn engels wel beter is dan de gemiddelde leerling...

Dit moest er even uit, ik weet namelijk op dit moment even geen oplossing en zo kan ik mijn gedachten even ordenen.. wink
Delen:
Emuca
Emuca apr 19 '09
Die keuze is ook moeilijk. Ik heb ook VWO gedaan en genoeg tijden gehad van; het is te zwaar.
Maar je kan het! Je zit niet voor niets op het VWO... En het 5e jaar is inderdaad het zwaarst. smile
admin
admin apr 20 '09
Meisje, ik zou zeggen hou het toch nog even vol. Het zou heel erg zonde zijn als al jouw werk voor niets is geweest. Op een dag zul je terug kijken en dan zul je blij zijn dat je toch hebt volgehouden. het is misschien nu even rot allemaal, maar je zult hier later toch veel aan hebben.

Het is uiteindelijk jouw eigen keuze natuurlijk!

Heel veel succes.
admin
admin apr 24 '09
Stoppen met tweetalig zijn? Zou je dat nog kunnen?
Het engels zit in de toppen van je tenen, volgens mij.

Je mag ermee stoppen, later kan je het in avondlessen gewoon weer oppakken.
Of anderstalige mensen leren kennen, zo leer je ook een taal.
Het leven mag je aangenaam houden, en je MAG veranderen.
Langs de andere kant, doorgaan met wat je bezig bent zorgt voor
een sterkere disipline en houdt je doorzettingsvermogen op peil.
Wat je ook kiest, het is altijd goed!! Want elke keus heeft zijn pluspunten.(en minpunten)
Veel liefs en sterkte bij je keuze, grin
Bellefleur.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '09
Origineel bericht van: Anniek
Als ik stop, is dus veel voor niets geweest,

Maar dat is toch niet zo? Het doel is vaak veel minder belangrijk dan de weg ernaartoe. Je hebt enorm veel geleerd en enorm veel gedaan en dat neem je wel allemaal mee. Soms is het heel prettig als iets niet lukt, want dan weet je tenminste dat je daar niet goed in bent. Hoef je daar ook geen aandacht meer aan te besteden.
Eruan
Eruan apr 30 '09
Dankjulliewel, voor deze woorden.. Het is inderdaad zo dat ik al veel geleerd heb, stoppen zou kunnen al ga ik de inspirerende gesprekken wel missen, want het is gewoon erg inspirerend onderwijs.. smile

Ik ga iig nog erg hard nadenken over alles.. smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 30 '09
Hou vol! Ook ik heb mogen ervaren dat de 5e VWO zwaar is. Hou vol en als dit achter je ligt ben je blij dat je hebt doorgezet.

Succes Meid!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 30 '09
Origineel bericht van: Anniek
want het is gewoon erg inspirerend onderwijs.. smile



Wat je hier zegt is jouw sleutel en antwoord!

Liefs, Paulette

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki