Loading...
nl

kinderen zoeken de ouders uit?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '06
 Quote:
Origineel van indigo:
Mijn moeder had ooit eens gelezen of gehoort ik weet niet meer, maar dat je als kinderen net kunnen praten je erop moet letten wat ze vertellen omdat ze dan dingen uit de hemel of iets dergelijks kunnen zeggen. Of athans iets bijzonders.
Of wat dacht je van iets uit een vorig leven? Soms lijken kinderen wel een andere taal te spreken. Het zou mij niets verbazen als dit ook daadwerkelijk zo is.
admin
admin dec 8 '06
Ik vraag me dan op dit moment af... Waarom krijgen mensen dan een miskraam of een doodgeboren kindje? Dat vraag ik me dan dus af... Is het omdat ze dan bijvoorbeeld door een keizersnede ter wereld zijn gekomen en het even opnieuw moeten doen ofzo?
Wie kan me dat uitleggen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 8 '06
Het kan zijn dat het kind nog even wilde incarneren maar hier niet hoeft te zijn, het kan ook zijn dat het kindje de ouder een boodschap wil meegeven. Ook kan het een lichamelijk iets zijn. Als je er niet klaar voor bent, zal het kindje ook niet komen. Kortom, wat jij vraagt kun je niet algemeen weten. Er zijn meerdere redenen aan te wijzen, misschien nog wel veel meer. Dit zou je dus per situatie moeten bekijken om het te kunnen weten.
Tamara26
Tamara26 dec 8 '06
Ik zal jullie eens een verhaal vertellen over kindjes die hun naam uitkiezen:

Ik wist vanaf het begin dat ik wist dat ik zwanger was, hoe hij zou heten. Niemand wist het (behalve mijn vriend dan, die er trouwens nooit wat tegenin heeft gebracht.) en ik heb het ook niemand verteld. Iedereen maar raden en raden, maar nee niemand die het wist.
Op een gegeven moment was ik dus bij mijn beste vriendin (meer mijn zus, mijn allerliefste schat), 'ik weet hoe hij gaat heten'. Ik zeg 'dat kan niet!' 'jawel' zegt ze. 'Ik heb het doorgekregen in een droom.'
Nou, ik stond echt perplex!
En ja hoor, zij wist de naam!
Nou vraag ik je!
De naam is trouwens 'Bryan'.

Liefs,
Mirreke
Mirreke dec 8 '06
Ook ik ben er van overtuigd dat kinderen zelf hun ouders uitkiezen.
En welkom Erna op het forum!!!
indigo
indigo dec 9 '06
Ik heb dat ook eens gehad. mijn tante wist niet eens dat ze zwanger was.

Maar ik kreeg een droom dat zij zwanger was. Ik zag de baby mijn nichtje. En ik zag haar naam. En ik zag ook dat ze ziek was. Dit bleek ook echt zo te zijn. Ik kreeg haar naam en geboortendatum door. Een paar weken later vertelde mijn tante dat ze zwanger was. De naam en datum bleken later ook echt te kloppen. Ik heb dat nooit aan haar verteld. Want ik wilde haar niet bang maken.

Mijn nichtje is nu ondertussen 4. Ze maakt het goed. Maar ze is heel bijzonder voor mij. Ik was met haar toen ze haar eerste stapjes zette. Ik was toen op haar aan het passen en ze stapte zo met open armpjes naar me toe.

het mooiste vind ik nog dat ze toen ze 3 was tegen me zij toen ik op haar aan het passen was. Weet je nog toen jij mijn mama was? Nee zei ik en ze vertelde een heel verhaal. Ik was echt ontroerd. Maar nu heb ik twee mamma's zegt ze en ze noemde mijn naam en die van haar moeder. Ze noemt mij ook nog steeds niet bij naam maar ze noemt me mama. Het bijzondere is ook dat ze als twee druppels water op mij lijkt en dat als enigste nichtje want de rest heeft blond haar en bruine ogen. Terwijl zij en ik allebei zwart haar hebben met zwarte ogen.

Ik ben er sterk van overtuigd dat mijn nichtje haar geboorte aan mij heeft willen aankondigen. Maar ook dat ik haar ken van een vorig leven. En misschien heeft ze wel gelijk en was ik toen haar moeder ! :)

Liefs
Indigo
mause
mause dec 9 '06
mooi verhaal en echt bijzonder. mooi hoor die speciale band.
Tamara26
Tamara26 dec 9 '06
Wat mooi!
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 9 '06
Ik ben er laatst pas achter gekomen waarom ik mijn naam heb uitgekozen. Dit was om mij te laten herinneren aan mijn vorige leven in Frankrijk. Toen ik me bewust werd van dit leven dacht ik meteen, oh daarom heb ik deze naam gekozen :).
indigo
indigo dec 9 '06
ik weet ook waarom ik mijn naam heb uitgekozen. In het spaans betekend het: "degene die niet op geeft ". Ik wist dat eerst niet, mijn ouders ook niet maar ben er sinds een paar jaar achter :)Ben daar nu wel blij mee
mause
mause dec 10 '06
ik weet niet waarom ik mijn naam gekozen heb. weet wel dat mijn naam officieel uit ierland komt. en ze hebben me eens verteld dat een van mijn gidsen ook iers is. dus misschien ben ik daar wel geweest in een vorig leven. ik zou het echt niet weten.
Charlie
Charlie dec 11 '06
Mijn naam is op zijn amerikaans en ik weet niet of ik wat met amerika heb. Toen ik en later mijn zusje werd geboren, sprong mijn vader in op mijn moeder met onze namen. Toen ik werd geboren zei mijn moeder: Carolyn. En mijn vader zei daar over heen: Charlotte. Dus heet ik Carolyn Charlotte. Toe mijn zusje geboren werd zei mijn moeder: Ariana. En mijn vader zei daar over heen: Leandra Carina. Dus heet ze nu Ariana Leandra Carina. Grappig, hoor. Ook was mijn oma de eerste die mij vasthield toen ik werd geboren. Alleen vraag ik mij nog steeds af waarom ik deze ouders gekozen heb. En ik zou het liefst door gaan onder de naam: Charlotte of Charlie. Die naam is wel mooi, maar Carolyn vind ik nu niet echt mooi meer. het verleden heeft daar denk ik mee te maken, omdat ik in slechte tijden die naam had. Als ik nu echt boos of kwaad ben, noem ik mezelf Dark Car. En anders ben ik liever Charlie.
hestia
hestia dec 29 '06
hoi hoi,
ik weet zeker dat de kinderen de ouders uit kiezen,
mijn zoontje heeft het me zelf verteld dat hij mijn man en mij als ouders heeft uit gekozen!!!
dat is voor mij bewijs genoeg,
liefs
jo
jo dec 29 '06
ik ben er nog niet zo zeker van.. waarom zou ik ouders kiezen die alleen maar ruzie hebben?
sorry maar ik heb gewoon een
Kwalitatief Uitermate Teleurstelende jeugd gehad. Wie kiest daar nu voor? En mijn naam is Jojanneke Daar ben ik wel blij mee hij is apart net zoals ik. Charlie vind ik ook een hele mooie naam zo heb ik mijn hond dan ook genoemt en julien vind ik ook echt mooi. kiezen honden ook hun naam? en baasjes? ik zelf denk van wel want Charlie was de laatste pup uit het nest en zou eigenlijk bij andere mensen komen maar hadden afgebelt ze is op de zelfde datum jarig als mijn yoshi die overleden is kort voor we charlie kregen. en haar gedrag is precies yoshi dat kan geen toeval zijn geweest.
groetjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '06
Dank je dat je mijn naam mooi vind :). Ik vind hem zelf ook wel mooi. Maar ik denk ook wel dat ze de ouders uitkiezen. Toch kan jij geen toekomst voorspellen, dus bij het uitzoeken van je ouders kon je misschien niet weten dat je jeugd niet zo heel leuk was. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat je jeugd je wel heeft gebracht waar je nu bent. Als je jezelf heel goed kent, denk dat eens in of je jezelf net zo goed had gekent als je een hele geweldig makkelijke jeugd zonder problemen had gehad....
Charlie
Charlie jan 2 '07
Dus ik ga nu door onder een honden naam?? Bedankt
Tamara26
Tamara26 jan 2 '07
Het gaat er toch om dat zij die naam heel erg mooi vindt?
Charlie
Charlie jan 2 '07
Het was ook maar een grapje. ;)
jo
jo jan 2 '07
honden of mensen het maakt geen verschil! of is een hond minder dan een mens?? een hond leeft, heeft gevoel en luisterd beter dan een mens! voor mij zijn mijn honden het allerbelangrijkste wat ik heb!! en geen mens die daar tussen kan komen!!

Er is al eerder op het forum besproken dat sommige grapjes niet grappig over komen als je het schrijft...
Het ging er ook idd om dat ik deze naam mooi vind! en als die naam bij je past is het helemaal goed! maar sorry als jij dit zo op hebt genomen
Charlie
Charlie jan 3 '07
Nee, sorry van mij dan. Ik zal geen grapjes meer maken, want ja, soms weet je inderdaad niet hoe mensen het opvatten. Nogmaals sorry.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420