Loading...
nl

Vriendschappen vs Relaties

admin
admin apr 12 '09
Vriendschappen en relaties hebben belangrijke overeenkomsten:
aandacht, respect, vertrouwen, gezelligheid, interesses, herkenning.

Een goede vriendschap wordt gekenmerkt door liefde. Dat hoeft geen fysieke aangelegenheid te zijn.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Liefde is zeg maar een stapje verder. Een stapje dieper. Alles net wat strakker gespannen. Meer aandacht, respect is een grote rol. Vertrouwen is ook een grote basis, gezellig heid ook. Interesses liggen vrijwel gelijk met elkaar. En herkenning, same story.

Liefde/relatie is een (grote) stap verder en dieper.
Helma
Helma apr 12 '09
Daar kan ik me helemaal in vinden.
admin
admin apr 12 '09
Origineel bericht van: Denzil
Liefde/relatie is een (grote) stap verder en dieper.

Helemaal waar. Met zijn mooie kanten, maar ook met risico's.
Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Mocht liefde ooit voorbij gaan. Brengt dit zowiezo schade bij 1 van de 2 personen. Bij de een meer dan de andere. Hierbij is de vriendschap vaak ook beëindigt, men voelt zich dan beduvelt. Vertrouwd elkaar nog nauwlijks. Dat is 1 van de gevaarlijke addertjes onder het gras.
Helma
Helma apr 12 '09
Hoeft niet persé, Denzil. Toen mijn exman uit de kast kwam, en we uiteindelijk tóch besloten te scheiden, was dat een opluchting voor beiden. We waren dan ook lange tijd in staat om op goede voet, in het belang van de kids, allerlei activiteiten samen te doen, waarbij zijn toenmalige vriend een bindende factor was. De kids waren min of meer blij met de situatie, mijn ex was gelukkig, wat wil je nog meer.

Toch kwam daar later wel de klad in toen die relatie beëindigd werd, en ik zijn nieuwe vriend niet kon uitstaan. Je groeit uiteindelijk toch wat uit elkaar, vooral als de afstand te groot wordt. Dat is dan jammer, maar je gaat uiteindelijk allemaal je eigen weg, en je wereld lijkt in de verste verte niet meer op dat van toen.

En schade: wat is schade? Is wijzer worden schadelijk? Het kan een goede bijdrage leveren aan je groeiproces, ook al voel je je enorm beschadigd in eerste instantie.
Richie Richard
Richie Richard apr 13 '09
Ja, maar dat moet eerst verwerkt worden. En dat heeft zijn tijd nodig. En niet zo'n beetje ook...
Helma
Helma apr 13 '09
Ja Denzil, ik weet het.
Toen vorig jaar eind oktober mijn toenmalige relatie over was, was het voor mij ook net zo: geef het ook die tijd. Want nu is voor jou alles zwart en verdrietig, maar over een paar maanden is alles anders.

Ja, da's een vette dooddoener, en je zit helemaal niet te wachten op 'over een paar maanden', want nu voel je je crap. Laat dat gevoel er maar zijn, gevoel kun je niet veranderen.

Een dikke knuffel voor jou van Helma.
Emuca
Emuca apr 13 '09
Ik heb nooit echte vriendschap gehad tot ik mijn huidige vriendin leerde kennen. Nooit kon ik bij iemand alles kwijt, nooit voelde ik me volledig bij iemand op me gemak. Teleurgesteld worden, verplichtingen voelen en alsmaar moeten horen gewoon, bij mij dan, niet echt bij een vriendschap. Ik heb wel wat vrienden, maar slechts 1 goede, waar ik nu ook een relatie mee heb.
Ik heb eenmaal eerder een relatie gehad, maar dit was met een goede vriend. Toen hij het uitmaakte was het ook echt over, hij deed niks meer aan ons werkstuk, deed koud etc. Maar de relatie die ik nu heb is zo heel anders dan de vorige. We zijn beste maatjes en geliefden.
Helma
Helma apr 13 '09
Wat fijn voor je, Emmy! En dat jullie het weten te combineren: maatjes, maar ook geliefden: echt prachtig! Geniet ervan, met volle teugen.
Emuca
Emuca apr 13 '09
Dat doen we ook zeker. En het is heel fijn omdat je op alle manieren op iemand kan steunen. Ik zie het als een wonder dat ik haar heb mogen ontmoeten.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki