Origineel bericht van: Phoenix
Oke. Helemaal mee eens dus.
Maar... waarom lees ik dan telkens: een mens is niet bedoeld om alleen te zijn? Of: het is zo leuk met z'n tweeën? Of: ik wil nog lessen leren bij de ander?
Waarom moet je dan in de relatie willen zijn? Als toch de wezenlijke vervulling volledig in jezelf ligt?
Maar... waarom lees ik dan telkens: een mens is niet bedoeld om alleen te zijn? Of: het is zo leuk met z'n tweeën? Of: ik wil nog lessen leren bij de ander?
Waarom moet je dan in de relatie willen zijn? Als toch de wezenlijke vervulling volledig in jezelf ligt?
Omdat liefde een balans is tussen geven en nemen. Je mag liefde geven maar je hebt ook recht om deze te ontvangen. dat laatste is heel essentieel en veel mensen beseffen niet hoe het met de balans is gesteld. Het opbouwen naar een hoger niveau kan alleen als je ook regelmatig liefde ontvangt.
Een mens is geen solitair wezen, maar een sociaal wezen. We hebben elkaar nodig. En in de onderliggende vorm zijn we ook één. Een mens voelt dat en beseft dat. Vandaar de natuurlijke behoefte tot delen, samenzijn en aandacht.