Loading...
nl

Mijn miniblogje

Richie Richard
Richie Richard apr 12 '09
Nu, laat.. of ja vroeg in de ochtend, wil ik een blogje beginnen. Ik heb hier al een langere tijd over na gedacht. Op o.a. OnlineVerhalen.nl heb ik het al 2 keer geprobeerd. Maar de sfeer daar.. trekt me niet. Ik vind zelf hier de sfeer beter, vooral ook omdat hier ook wat serieuzer met je informatie om wordt gegaan.

1e probleem toen ik net wou beginnen, wat nu al een uur geleden was, website was offline(rond een uur of half 5 dus). Oftewel Merudi.net heeft een downtime gehad tongue

Maarja, velen van jullie weten nu ondertussen al, dat mijn vriendin het uit heeft gemaakt. En dat ik dus, met geheel mijn hart er mee vast zit. Het vreet me van binnen langzaam op.. Zelf snap ik totaal niet, waarom.. het plots uit is.
Maar laten we bij het begin beginnen niet waar?

Het was eind juli, ongeveer.. 1,5 weken voordat ik naar België ging. Ik en Michelle, waren de beste maatjes. Samen met Glenn en Beau vormde wij een onverslaanbare vriendschap. Glenn had toen die tijd, tot mijn spijt met Michelle, die tijd was ik al smoor verliefd op haar. Sterker nog.. Ruim een half jaar. Tot die tijd had ik nog nooit de moed gehad om het te vragen. Maar natuurlijk, wens je je vriend het beste, niet waar? Maar, ik en Michelle, raakte aan de praat. Als beste vrienden hadden we onze gewoonlijke gesprekjes. Onze vakantie plannen, verbeteringen voor onze World of Warcraft server, etc, etc. Uit eindelijk komen we uit op onze vakantie datums. Over drie dagen zou ze vertrekken naar Duitsland, voor een 3 weken durende vakantie. Ik had iets van: "T*ring wat lang". Ik twijfelde niet, en vroeg meteen naar haar 06. Met een klein gesprek kreeg ik deze, en zij de mijne.

---
Nu, lijkt dit heel klein he? Maar zo is het toch echt begonnen.
Wat een nummertje wel niet kan doen.
---

Ze vertrekt, we zeggen met z'n drieën, op de server gedag, wensen haar veel plezier met haar vakantie, en Glenn moest nog wat zeggen tegen haar. (Tot nu toe weet ik nog steeds niet wat.) Ze was vertrokken. Wij, de drie-musketiers gingen verder werken aan de server, we wouden immers dat onze spelers het naar hun zin hadden. Ik start heel saai een software programma op, om vervolgens een uur lang saaie gegevens in te tikken, om uit eindelijk een mooi scriptje om te zetten naar een werkend bestand, en deze toe te brengen naar de server. Klinkt ingewikkeld, is het niet. Terwijl het bestandje wordt verstuurd naar de server, type ik in het controle paneeltje van de server:
ANNOUNCE Server will been shut down for the next 15 minutes. We will be installing a brand new System!

En vervolgens:
shutdown 60

Het systeem begon af te tellen van 60 naar 0. En sloot zich vervolgens af. Uiteindelijk het bestandje toegebracht en ingesteld, start ik het weer op. Alles verloopt op rolletjes. Ik besluit dit geweldige nieuws, te vermelden bij Michelle.

SMS:
Naar: Plukker, Michelle
Bericht:
Hallo! Al lekker onder weg? Lang geleden dat ik gesmsd heb! Ik heb trouwens goed nieuws! Onze House Keeping System werkt! Groetjes Richie

Berichtje werd verzonden op mijn Sony Ericsson W810i. Ik kreeg al snel wat smsjes terug, dat ze mij feliciteerde. Uiteindelijk, kwamen we zo aan de praat. Er gebeurde niet meer zo gigantisch veel. Deze smsjes.. Waren, ja leuk.. Maar niet interessant genoeg om nu voor de da.. ochtend te halen.

Goed, we gaan een weekje verder. Ik ben ondertussen zelf in België, samen met mijn zus, mijn ma, mijn vader, en 2 kennis leden. Een erg groot landhuis waar wij een gedeelte van hadden. Iedereen, behalve de 2 kennis leden en mijn ouders hadden hun eigen kamer. Ik vond het een geweldig huis. Prachtig gewoon. De muren, niet beplakt met lelijk behang, maar echt van dat ouderwetse grote stenen. Al genoot ik hiervan. Ik sloot meteen mijn PS2 aan, aan de TV. Ik zorgde dat alles netjes aangesloten zat, en startte dat ding op. Vervolgens deed ik de lade open en deed ik mijn favoriete spel er in. Kingdom Hearts. Een spel dat ik al jaren had. (Ja had, waarom had? kom ik later op terug.)
Ik had het al tientallen keren uitgespeeld, maar ik vond het nog steeds prachtig.
Mijn mobiel gaat af. Een smsje van Michelle. Hyper pak ik mijn mobiel uit mijn broekzak en begin terug te smsen. Hoe het hier is, wat we van plan zijn, wat ik aan het doen ben. En vragen hoe het bij haar is. Dit gebeurde uiteindelijk zo'n beetje elke dag. Ik voelde, iets groeien tussen ons. Een soort van band. Heel klein. Maar het was sterker dan gewoon goeie vriendschap.

Ahh, deze dag herinner ik me n.. Wacht.. deze herinnerde ik me helemaal niet meer.. confusedAchja.
Het was de 1 na laatste dag, van ons weekje belgië.
We wouden een keer naar een kleine meest dichtstbijzijnde stad gaan. We konden niet met de auto gaan, omdat het echt veelste druk was daar. We zouden hoogstwaarschijnlijk niet kunnen parkeren. Dus dan was er nog maar 1 oplossing. Lopen. En wat heb ik spijt dat ik daar mee in stemde. Het was 10 km lopen in een pokke hitte van 34 graden. We hadden geen drinken mee, en het enigste wat ik aan had, was een overhemd, een lange spijkerbroek en mijn witte Nike schoenen. Ik was helemaal kapot toen we er uiteindelijk waren. Nu mijn volgende probleem: 2 uur lang in dat pokke stadje lopen. Het was zelfs rommelmarkt daar. Je kon amper lopen of staan, zo druk was het. De hitte daar was niet normaal. En de prijzen voor een glaasje frisdrank waren absurd hoog. Enfin, eenmaal de gehele markt gelopen, gingen we weer huiswaarts. Ondertussen, lopend, smste ik Michelle nog een paar keer. De band werd echt steeds sterker en sterker. Je merkte het ook, alleen.. Nooit met de gedachte, dat er ooit iets uit zou kunnen bloeien.

---
Ja geweldig mijn commentaar, je gaat er nog veel meer van krijgen. Dit was eigenlijk, mijn leukste vakantie dat ik ooit heb gehad. Lekker de rust, mooi gebied, daar hou ik van.
Al draai ik altijd knoei hard mijn muziek, daar niet van...
---

De laatste dag, ik was van plan om nog flink door te smsen. Michelle's beltegoed was ondertussen in de helft van de week op hoor. Uiteindelijk gebruikte ze stiekem die van haar moeder. Ik voelde me op dat moment vrij speciaal, dat ze dat voor mij deed..
Maarja, terug op het smsen xD. Ik wou haar smsen, maar helaas! Mijn beltegoed was op! Dan te bedenken, dat ik ruim 75 smsjes gestuurd had met 20 euro. Mijn ma bood me aan om 1 malig een smsje te sturen naar haar, om te kunnen melden, dat mijn beltegoed op was, en dat ik de eerste beste dag, dat ik weer in Nederland zou zijn, weer beltegoed zou halen. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende ochtend, zijn we rond 10 uur, vertrokken naar huis. S'avonds om een uur of 9 kwamen we weer thuis.

Ik sprint direct naar boven, en ik zet mijn pc aan. Althans, dat probeerde ik. Stekker zat er niet in.. Ik eerst 15 minuten naar mijn pc kijken, wat er nou aan de hand was.. Zo stom..
Uiteindelijk kom ik er achter, en slinger ik nogmaals mijn pc aan. Met een geloei start mijn pc op, en naar enkele seconden stopt het geloei en hoor je zachtjes het geratel van mijn hardeschijf. Ik log in op: MSN, Hyves, Xfire, WoW en Teamspeak. Allemaal tegelijk. En direct knalt mijn internet er uit. Kon maar 1 ding betekenen. Het is druk op mijn server! Tobie (De persoon die ik toen tijdelijk de leiding had gegeven) Belde mij direct op, vragend wat er aan de hand is. Heel kort zeg ik : "Ik kom er aan, wacht heel even!" Daarmee, hing ik op. Ik herstart mijn modem via mijn pc, en controleer mijn verbindingen. Alles draait weer netjes. Trap gewijs log ik in op de boven genoemde locaties. En ik begin mijn tijd in te halen. Ik kijk op mijn server. Alles was verbeterd. Het zag er netjes uit, en de leden aantal was verdubbeld. House Keeping System was blijkbaar een succes.

---
Ja geweldig he? En daar begon ik geld uit te halen! Al mijn harde programmering werk, werd eindelijk beloond! Uiteindelijk had ik er niks aan, aangezien de server een upgrade nodig had, en een beschadigde hardware had, door een oververhitting.
---

Toen schoot me meteen wat naar binnen! Michelle, ik zou haar smsen! Ik ren naar beneden en pak de schuur sleutel. Ik open de schuur en ik pak mijn fiets. Ik fiets zo snel mogelijk. (en zo snel mogelijk is dus 45/50 km/u!!) Naar de dichtstbijzijnde benzine station, en koop daar een prepaid kaartje. Eenmaal opgewaardeerd, sms ik haar weer.

Nu.. verloopt een week, redelijk saai. Michelle kwam eerder thuis, iedereen blij. En ik had ondertussen, een date.. Met Michelle, maar niet deze Michelle. Een andere xD. (Angel of Death kent haar).

---
Vanaf nu, noem ik mijn exvriendin Michelle P. en mijn 'date' michelle, Michelle B. (1e letter van achternaam)
---

Ik vertel blij aan Michelle P. dat ik voor het eerst in mijn leven een date had! De volgende dag, woensdag. Dat zou.. 6 augustus moeten zijn! Ging ik naar Michelle B. Helemaal, met de trein naar Eindhoven. Dit was spannend, de eerste keer dat ik alleen met de trein ging, en dan ook meteen zo ver! En ik wist niet eens of ik wel mocht van mijn ouders. (Ik was maar, gewoon, gegaan!) Het was een succes, het was hartstikke leuk. Hier en daar wat gepraat. Haar vader en haar broertje kende ik, met een grote toeval al. Die hadden, voordat mijn WoW server bestond, op de zelfde WoW server als ik gespeeld. Michelle B, kende ik destijds al een jaar. Best grappig als je er over na denkt.

Maar, na deze date, waren er flink wat interesses in Michelle B, opgewekt. Ik mocht haar, ze is lief en spontaan. Je kon flinke diepgaande discussies met haar aangaan, al wetend dat je die toch zal verliezen. Maar heel blij, vertelde ik Beau, Glenn en Michelle P. Over mijn date, en wat we gedaan hadden enzo.
Door deze succes, wou ik nogmaals. Ik sprak weer met haar af, en dat werd dus volgende week. 13 Augustus.

---
Dit is gek.. Ik heb extreem last van geheugen verlies.. Maar nu dat ik het in een verhaal zet.. Komt alles los.. Volgens mij, had ik dit eerder moeten doen..
---

En ik denk dat ik nu even voor jullie een pauze in las tongue
Delen:
koenewoen
koenewoen apr 13 '09
Ja, het is een hele boterham. Wel leuk verteld, wat mij wel verbaasde is waarom je toch geen afspraakje hebt gemaakt met die Michelle P. Of zal je dit later nog vertellen?

Wat moedig dat je je verhaal hier doet!
Richie Richard
Richie Richard apr 13 '09
Dat komt pas allemaal later, onze eerste afspraakje was 23 augustus.. ik heb het trein kaartje hier nog liggen tongue
Richie Richard
Richie Richard aug 5 '09
Op velen verzoek, wat best wel raar is eigenlijk. Zal ik verder gaan met mijn blogje. Niet dat het nu nog gigantisch veel nut heeft. Maar glenn bleef er naar zeuren, hij moest en zou weten wat er nou gebeurt was.
Ook wat andere gewone vriendinnen van mij, willen meer weten.

Ik moet nu wel zeggen, dat ik nu een totale andere kijk heb op mijn ex. Totaal niet meer positief. Wat ze mij nu toch flikt.. Echt gewoon laag.. Maar hee dan zijn we ondertussen 10 posts van de blog verder. Denk ik zo..

Dus ik ben weer verder aan het typen voor jullie allemaal.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki