Loading...
nl

bijbel versus gnosis

gast
gast apr 13 '09
Mooi filmpje over gnosis:

admin
admin apr 13 '09
Mooie video. Heb deze helemaal uitgekeken. Bedankt!
gast
gast apr 13 '09
Het verduidelijkt wel heel veel, vind jij ook niet smile
admin
admin apr 13 '09
Ja, ook waarom de kerk niet gecharmeerd is van deze stroming. Die kan daar geen enkele betekenis hebben. Het gaat om de persoonlijke ervaring. En daar kan een instituut geen bijdrage aan leveren.
gast
gast apr 13 '09
Als ze zichzelf niet in leven zouden willen houden zouden ze wel degelijk een bijdrage kunnen leveren aan de mensen. Maar net als een dokter niet zou willen dat er geen zieken meer zijn, en een rechter niet wil dat hij overbodig wordt, wil de kerk ook de mensen onwetend houden, helaas.
Als iedereen zijn/haar eigenbelang opzij kan zetten zou de wereld er al een heel stuk beter uitzien.
Cialara
Cialara apr 14 '09
Wat een mooie duidelijke video gast! Dank je wel. En inderdaad, dit wist ik eigenlijk al wel, door het eigenbelang is de kerk een eenzijdige kant opgegaan. Jammer, maar ook wel begrijpelijk voor die tijd denk ik. Niets meer aan te doen. Wel een taak aan de mensheid om het wat breder te maken denk ik, ik hoop dat de Kerk dat ook in gaat zien...
Cialara
Cialara apr 16 '09
Ik heb nog een site gevonden waar nog meer verteld wordt over de gnostiek: brammoerland gnostiek

Een prettige informatieve site voor geïnteresseerden in dit onderwerp.
admin
admin apr 16 '09
Bram Moerland heeft mooie boeken geschreven. Met name het boek over de Katharen is een prima boek. Aanraders.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki